شگفتی‌های خاص زیرزمینی در دنیا

اطلاعات مفید
شگفتی‌های خاص زیرزمینی در دنیا

مسلما سفر به جزایر زیبا، بودن در جنگل‌های سرسبز یا بازدید از آبشارهای بزرگ دلایل بسیاری برای مسافرت به حساب می‌آید. اما ما امروز در مقاله‌ای که برایتان آماده کرده‌ایم، به دنبال جاذبه‌های خاصی در دنیا رفته‌ایم که همگی زیر زمین قرار گرفته‌اند. از شهری که زیر زمین قرار گرفته تا متروهای باشکوه روسیه یا پناهگاه‌های آخرالزمانی. با ما همراه باشید با یک مقاله‌ی جذاب در مورد شگفتی‌های خاص زیرزمینی در دنیا.

 

سالینا توردا، رومانی

سالینا توردا یک معدن نمک در ترانسیلوانیا بود که برای صدها سال فعالیت داشت تا این که در سال ۱۹۳۲ فعالیت‌ها معدن متوقف شد تا به یک انبار بدل شود. اما در سال ۱۹۹۲ این مکان زیبا و متفاوت، به یک پارک بازی بدل شد! پارک بازی متفاوتی در عمق ۱۲۰متری زمین واقع شده و تنها فضایی زیبا دارد، بلکه یک زمین بسکتبال، مینی گلف، آمفی تئاتر، اسپا و خیلی چیزهای دیگر در خود جای داده و برای قایق سواری نیز محلی عالی به نظر می‌رسد. البته نباید فراموش کرد که گرما و رطوبت در این محل بالاست، اما باید قبول کنیم که این پارک بازی، یکی از شگفتی‌های زیرزمینی دنیا به حساب می‌آید.

 

برترین هتل‌های جذاب قایقی در سراسر دنیا

 سالینا توردا

 

آبشار روبی، آمریکا

وقتی لئو لمبرت در سال ۱۹۲۸زمینی در کوه‌های مملو از غار تنسی خرید، فکرش را هم نمی‌کرد که یکی از شگفتی‌های زیرزمینی دنیا را صاحب شده و این تعداد از گردشگران برای دیدن زمین‌های وی به تنسی می‌آیند. یکی از این غارها، آبشار روبی را در خود دارد که از جمله جذاب‌ترین مناظر زیرزمینی در دنیا را شکل داده است. آبشاری زیبا که از میان سنگ‌های صخره‌ای درون یک غار به زمین می‌ریزد.

 

 آبشار روبی

 

کوبر پدی، استرالیا

این مکان به واسطه‌ی معدن اوپال این منطقه ساخته شده بود. البته صحرایی که این بنا در آن به وجود آمده بود و در زمان جنگ جهانی به عنوان سرپناه از آن استفاده می‌شد، آنقدر داغ است که بخشی از فیم مد مکس در آن جا فیلم برداری شده است. در حال حاضر این مکان به یک هتل زیبا و لوکس زیر زمین بنا شده و یکی از جاذبه‌های توریستی این بخش از استرالیا به حساب می‌آید.

 

شگفت‌انگیزترین غارشهرهای دنیا

 کوبر پدی

 

پارکل ملی رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا، فیلیپین

پالاوان دیدنی‌های بسیاری دارد که خود می‌تواند یکی از دلایل سفر به فیلیپین باشد. اما این پارک ملی کلا چیزی متفاوت است. جایی که یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب  آمده و یکی از بلندترین رودخانه‌های زیرزمینی در دنیا به حساب می‌آید. این رودخانه ۵ مایل طول دارد و در نهایت به دریا می‌ریزد، اما در مسیر خود در زیر زمین، جلوه‌های بسیار جذابی از طبیعت را می‌سازد.

 

 پورتو پرینسسا

 

متروهای مسکو

اگر از شگفتی‌های جدید دنیا در زیر زمین بخواهیم اسم ببریم، حتما باید از متروهای مسکو بگوییم. متروهایی که زیبایی آن‌ها در دنیا تک هستند و بعضی از آن‌ها موزه نیز به حساب می‌آیند. بسیاری از متروهای روسیه ا طراحی‌های فوق‌العاده‌ی ساخته شده‌اند و در بعضی موارد نیز داستان‌های جالبی در مورد آن‌ها وجود دارد. مثل مترو مایاکاوسکایا که برای مدتی محل استقرار استالین بود و شما می‌توانید از این ایستگاه در سفر به مسکو بازدید کنید.

 

لوکس‌ترین هتل‌های فیلیپین را بشناسید

 متروهای مسکو

 

آب انبار باسیلیکا، استانبول

با توجه به این که سفر با تور استانبول همیشه در صدر سفرهای ایرانیان است، پس یک نمونه از شگفتی‌های زیر زمینی دنیا در استانبول را به شما معرفی کنیم. آب انبار باسیلیکا که مربوط به صده‌ی ششم میلادی است و بازدید از آن می‌تواند نقطه‌ی عطفی در سفرتان باشد. مکانی زیبا با ۳۳۶ ستون سنگی که چند باری مرمت و بازسازی شده و از جمله دیدنی‌ترین بخش‌های، بازدید از مجسمه سنگی مدیوسا است.

 

تفاوت قسمت آسیایی و قسمت اروپایی استانبول

 آب انبار باسیلیکا

 

غار یخی نارو ساوا هیوک تسو، ژاپن

اگر زمانی به ماروساوا سفر کردند، بدون شک باید از این غار دیدنی در کوه فیجی دیدن کنید. ورودی این غار در سمت شرق جنگل آئوکیگاهارا جوکای است و به خاطر نتابیدن نور خورشید، درونش آنقدر سرد است که آب‌هایی که از سقف چکه می‌کنند به قندیل بدل می‌شوند.‌ ستون‌های یخی زیبا و فرم خاصی که یخ‌ها به خود گرفته‌اند، مناظر شگفت‌انگیز طبیعی را درون این غار ساخته است.

 

۱۰ کارناوال زیبا وهیجان انگیز برتر دنیا

غار یخی نارو ساوا هیوک تسو

 

Catacombes de Paris، فرانسه

این دخمه در پاریس، از جمله مراکزی است که هر کسی توان بازدید از آن را ندارد، اما در نهایت یک شگفتی دیدنی در این کشور اروپایی محسوب می‌شود. جایی که در راهروهایش، استخوان‌های بیش از ۶ میلیون نفر به شکلی زیبا کار شده و مکانی ترسناک و البته فوق‌العاده را پدید آورده است.

 

Catacombes de Paris

۰۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران