۱۰ میراث جهانی محبوب یونسکو در دنیا را بشناسید

اطلاعات مفید
۱۰ میراث جهانی محبوب یونسکو در دنیا را بشناسید

برای صدها سال یا در بعضی موارد هزاران سال، آثار تاریخی باشکوهی بودند که طی تاریخ و زیر خاک، در دل جنگل‌ها یا بالای کوه به فراموشی سپرده شده بودند. اما خوشبختانه ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بسیاری از این بناهای تاریخی که میراثی جهانی لقب گرفته‌اند کشف شده و شکوه و جلالشان برای دیده شدن نمایان شده است. در مقاله‌ی امروزمان در مقتدرسیر به معرفی ۱۰ مورد از محبوب‌ترین این میراث‌ها می‌رویم که گردشگران زیادی برای بازدید از آن‌ها زحمت سفر را به جان خریده و به گوشه گوشه‌ی دنیا می‌روند.

 

ماچو پیچو، پرو

این شهر تاریخی بر روی یک کوهستان سرسبز بالای رودخانه‌ی اوروبامبا واقع شده است. شهر تاریخی اینکاها یکی از زیباترین میراث تاریخی یونسکو است که هم وسعت شگفت انگیزی دارد و هم در مکانی حیرت‌انگیز واقع شده است. بخش زیادی از ویرانه‌های این شهر باقی مانده و می‌توان در سازه‌های مختلفش گشت زد، اما بدون هیچ تردیدی، اولین بار که در بخش‌های بالایی آن قرار بگیرید شکوه این مکان در کنار زیبایی بصری حیرت‌انگیزش شما را محو در خود خواهد کرد. فراموش نکنید که این شهر تاریخی قرن‌های ۱۵ و ۱۶ و در چنین مکان بالادستی ساخته شده است.

 زیباترین نقاط دنیا به انتخاب سی‌ان‌ان 

 

 ماچو پیچو

 

اهرام مصر

مجموعه اهرام جیزه یکی از شناخته شده‌ترین و پربازدیدترین میراث جهانی دنیاست. این اهرام که در صحرایی که هیچ سنگی در آن پیدا نمی‌شود، منظره‌ای سورئال و بی‌نهایت زیبا پدید آورده و با تندیس ابولهول در پیش رویشان، یک مجموعه‌ی فوق‌العاده جذاب است که دیدنش حداقل یک بار در طول زندگی واجب خواهد بود. این ابنیه بین سال‌های ۲۵۶۰ تا ۲۵۴۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده‌اند و به عنوان یکی از ۷ شگفتی تاریخی دنیا شناخته می‌شود.

 

 اهرام مصر

 

باگان، میانمار

اگر از آن دسته افرادی هستید که با دیدن یک معبد باستانی به وجد می‌آیید، فکرش را بکنید که در یک منطقه‌ی سرسبز و بسیار زیبا، هزاران معبد را خواهید دید که در اندازه و معماری‌های مختلف همگی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این منطقه به خاطر داشتن بزرگ‌ترین مجموعه معابد بودایی در جهان معروف است. بسیاری از این معابد بین سال‌های ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ میلادی ساخته شده‌اند و بخشی از آن‌ها به واسطه آسیب‌هایی که دیده بودند، بازسازی گشته‌اند. جدا از جزییات جذابی که در معماری این ابنیه به کار رفته و همچنین منطقه‌ی زیبایی که در آن جای گرفته است، این تنوع و ناهماهنگی در اندازه و شکل معابد است که به آن جلوه‌ای بسیار جذاب داده است.

 سفرهایی شگفت‌انگیز به زیباترین جزایر دنیا 

 

 باگان

 

آنگکور وات، کامبوج

در جنگل‌های کامبوج که خیلی از شهر سیام ریپ دور نیست، آنگکور واتی واقع شده که بزرگ‌ترین بنای مذهبی دنیا به حساب می‌آید، اما واقعیت این است که این مکان تنها به خاطر بزرگی‌اش نیست که تا این حد در جهان شناخته شده و مهم ارزیابی می‌شود. مجموعه‌ی آنگکور وات ابنیه‌ای بسیار زیبا با معماری پیچیده و چشم نواز است که در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده و در محلی فوق‌العاده جذاب بنا شده‌اند. این شهر باستانی که بنا در آن واقع شده قبل از اینکه در قرن ۱۵ سقوط کند، بزرگ‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شد.

 بی‌نظیرترین جزایر جنوب شرقی آسیا که باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 آنگکور وات

 

دیوار بزرگ چین

حقیقت این است که در مورد دیوار چین چیز زیادی نمی‌شود گفت که کسی نداند و تمام کسانی که به با تور چین سفر می‌کنند، حتما از این دیوار حیرت‌انگیز دیدن می کنند. این دیوار ۶ هزار کیلومتر درازا داشته و در قرن ۷ میلادی ساخته شده است. داستان‌های زیادی در مورد این دیوار گفته شده، اما چیزی که موقع سفر به پکن اهمیت دارد این است که شما صبح اول وقت خود را به دیوار رسانده و در خلوتی کامل منظره‌ی بسیار زیبای بالای دیوار را به تماشا بنشینید.

 ۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن 

 

 دیوار بزرگ چین

 

کولوسئوم رومی، ایتالیا

این بنا یکی از شناخته شده‌ترین ابنیه باستانی در جهان است که بزرگ‌ترین سازه‌ی به جا مانده از روم باستان نیز به حساب می‌آید. همین حالا این بنا در مرکز شهر رم واقع شده است و به راحتی می‌توان به بازدید آن رفت. بازدید از این بنا جدا از اینکه شما را با معماری خاص دوران روم آشنا می‌کند، بلکه بازدید از محلی است که گلادیاتورها در آن به مبارزه مشغول می‌شدند و هزاران نفر بر روی پلکانش این مسابقات را به تماشا می‌نشستند.

 

 کولوسئوم رومی

 

آکروپولیس، یونان

یکی از دلایلی که باید به سفر یونان رفت، بازدید از مراکز تاریخی پر تعدادی است که در این کشور باستانی واقع شده و به دوره‌های تاریخی مختلفی بر می‌گردند. یکی از این مکان‌ها آکروپولویس است که نمادی از یونان باستان به حساب آمده و ساختش به سده‌های ۵ و ۴ قبل از میلاد باز می‌گردد. پارتنون بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بنای این مجموعه بوده و کلیت ابنیه آن را با توجه به نورپردازی، شب‌ها از هر گوشه‌ای از آتن می‌توانید تماشا کنید.

 سرگرم‌کننده‌ترین مقاصد آسیای برای خانواده‌ها 

 

 آکروپولیس

 

استونهج، انگلستان

این بنا که قدمتی بسیار دور دارد، یکی از پربازدیدترین نقاط گردشگری در کل بریتانیا است. گفته می‌شود که بنای استونهج مربوط به تاریخی بین ۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بوده و دلیل وجودی آن نیز هنوز همچون رازی سر به مهر باقی مانده است. این مکان در نزدیکی شهر سالزبری بوده و به راحتی با یک سفره یک روزه از لندن می‌توانید به آن‌جا برسید.

 

 استونهج

 

بوروبودور، اندونزی

بوروبودور مهم‌ترین مجموعه‌ی بودایی در تمام دنیا و از مهم‌ترین نقاط گردشگری اندونزی است. این مکان با جنگل زیبای گرم‌سیری احاطه شده و در نمای دوراز آن نیز کوهستان و آتش‌فشان‌ها منظره‌ای بی‌نظیر از این مکان می‌سازند. مجموعه‌ی بوروبودور در نزدیکی یوگیاکارتا واقع شده است و در سال‌های قرن ۷۰۰ میلادی ساخته شده‌اند، اما بخش‌هایی از آن طی دو و سه قرن بعد به مرور به مجموعه اضافه گشته‌اند. بوروبودور سال‌های فراموش شده بود تا اینکه محققان بریتانیایی در قرن ۱۸ آن را کشف و دوباره احیا کردند.

 ۶ اقامتگاه جادویی و رویایی در جنگل‌های بالی

 

 بوروبودور

 

مسا وردا، آمریکا

آمریکا مراکز باستانی کمی دارد اما این مکان یکی از سازه‌های بسیار بزرگ و شناخته شده‌ی سرخپوستان است که به ویرانه‌های آن هنوز گواه زیبایی کلیت بنا هستند. پیشینه‌ی این مکان فوق‌العاده‌ی صخره‌ای به اواخر قرن ۱۲ و اوایل قرن ۱۳ بر می‌گردد و دارای بخش‌های مختلفی است که میزان خسارات به آن نیز متفاوت بوده و در بعضی موارد سازه‌ها کاملا سالم هستند. از نکات دیگر دسترسی نسبتا راحت به مسا وردا است که باعث شده محبوبیت زیادی نزد گردشگران تاریخ دوست به آمریکا داشته باشد.

 

مسا وردا

۲۷ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران