محبوب‌ترین دیزنی‌لندهای دنیا

اطلاعات مفید
محبوب‌ترین دیزنی‌لندهای دنیا

یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌هایی که گردشگران در سفرهای خارجی تمایل زیادی به بازدید از آن نشان می‌دهند، پارک‌های دیزنی‌لند هستند. این پارک‌ها فارغ از اینکه چه سنی دارید شما را از کوچک به بزرگ مجذوب خود خواهند کرد. به طوری که هرگز در این مکان‌ها متوجه گذر زمان نخواهید شد. ما در این مقاله همراه شما عزیزان هستیم تا نگاهی به محبوب‌ترین دیزنی‌لندهای دنیا داشته و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما نیز احساس می‌کنید که کودک درونتان همچنان زنده است و یا قصد سفری خارجی به همراه خانواده و کودکان را دارید هرگز مطالب این مقاله را از دست ندهید.

 

مجیک کینگدام والت دیزنی ورلد، ایالت متحد آمریکا

مجیک کینگدام والت دیزنی ورلد (Magic Kingdom Walt Disney World, USA)، شماره یک پربازدیدترین پارک دیزنی در دنیا است. این مجموعه بی‌نظیر بازدیدکنندگان بسیار زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. بازدید از این مکان به قدری محبوب است که در بین عموم مردم به عنوان نمادین‌ترین پارک دیزنی شناخته می‌شود. این پارک اولین بار در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد و امروزه به شهرت قابل ستایشی دست یافته است. این پارک دارای تمام جاذبه‌های کلاسیک دیزنی بوده و در شهر اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا آمریکا قرار دارد.

 

توکیو دیزنی لند، ژاپن 

دیزنی لند توکیو (Tokyo Disneyland, Japan) به عنوان دومین پارک محبوب دیزنی در دنیا شناخته می‌شود. این پارک در دهه ۱۹۸۰ افتتاح گردیده و از همان سال توانسته مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی توکیو قرار بگیرد. آنچه سبب شده تا این مکان به محبوبیت بالایی در بین بازدیدکنندگان دست یابد، طراحی کم و بیش شبیه دیزنی لند اصلی است. به طوری که بسیاری از جاذبه ها و سواری هایی که نسخه آمریکایی دیزنی دارد را در خود جای داده است. این پارک اولین مجموعه دیزنی بود که تقریبا همانند نسخه آمریکایی در یک کشور دیگر افتتاح گردید. علاوه بر تم دیزنی در این تم پارک می‌توان شاهد بخش سرزمین جنگ ستارگان بود که به آن اضافه شده است.

 

بهترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی

 

دیزنیز انیمال کینگدام، ایالات متحده آمریکا

Disney’s Animal Kingdom به عنوان سومین پارک پرطرفدار دیزنی در لیست این مقاله قرار گرفته است. البته این مجموعه در ابتدا صرفا یک پارک موضوعی معمولی بود. اما بعد از دهه ۱۹۹۰ بخش‌های جدیدتری را به خود اضافه کرده و به یک دیزنی‌لند واقعی تبدیل شد. از جمله مهم‌ترین این قسمت‌های بخش به نمایش گذاشتن حیوانات در آن بود که با استقبال بسیار زیادی روبرو شد. در طول سال‌های بعد نیز این مجموعه تلاش کرده است تا فضا و امکانات تفریحی پارک را گسترش دهد و آن را به یک مکان بی‌نظیر برای تفریح در تمام روز تبدیل کند. به طوری که در حال حاضر قدم به قدم دیزنیز انیمال کینگدام ارزش دیدن داشته و از محبوب‌ترین بخش‌های آن می‌توان به دنیای جدید آواتار و ترن هوایی هیجان‌انگیز اشاره کرد.

 

دیزنی لند آناهیم، ایالات متحده آمریکا

اولین دیزنی‌لندی که در دنیا افتتاح شد، Disneyland Anaheim بود که امروزه در بین محبوب‌ترین دیزنی‌های دنیا در رتیه چهارم قرار دارد. این تم پارک بی‌نظیر در دهه ۱۹۵۰ تاسیس شد و در طول سال‌ها همواره خود را به روز رسانی کرده است. به طوری که در بازدید از آن هر دو حس نوستالژیک و بازدید از یک مکان جدید را به صورت همزمان خواهید داشت. پس هر چند که دیزنی لند آناهیم یک تم پارک قدیمی به حساب می‌آید اما هر آنچه که در دیزنی‌لندهای جدید وجود دارند اعم از سرزمین جنگ ستارگان، کوه فضایی، دزدان دریایی کارائیب و ... را می‌توان در آن نیز پیدا کرد.

 

بهترین مقاصد آسیایی برای اسکی

دیزنی لند شانگهای، چین 

دیزنی لند شانگهای (Shanghai Disneyland, China) از جمله پارک‌های جدید دیزنی به حساب می‌آید که توانسته در لیست برترین‌های این مجموعه از نظر بازدیدکنندگان تور چین قرار بگیرد. ناگفته نماند که این مکان به طور کلی متعلق به دیزنی نبوده و بخش‌های متعدد دیگری را نیز نظیر باغ‌های تخیل با الگوبرداری از باغ‌های چینی در خود جای داده است. بنابراین بازدیدکنندگان در این مکان نباید انتظار یک دیزنی لند واقعی را داشته باشند. بلکه جاذبه‌ها و شخصیت‌های دیزنی تنها بخشی از آن را تشکیل داده و در کنار آن سواری‌ها و تفریحات متعدد دیگری به چشم می‌خورند که بیشتر با فرهنگ چینی‌ها مطابقت دارند.

 

اِپکوت، ایالات متحده آمریکا

EPCOT دومین پارک موضوعی در دنیای والت دیزنی بود که افتتاح گردید. در طول سال‌ها، این پارک توانست نام خود را در لیست محبوب‌ترین دیزنی‌لندهای دنیا بگنجاند. در سال‌های اخیر این مجموعه شاهد یکسری بازسازی‌ها و به روزرسانی‌ها در دستگاه‌های سواری بود و امروزه با جشنواره‌هایی که غذا و نوشیدنی‌های متنوعی را از فرهنگ‌های مختلف دنیا معرفی می‌کنند، محبوب شده است. به گفته اغلب بازدیدکنندگان اِپکوت پارکی بزرگ با تم دیزنی است که در مقایسه با گزینه‌های قبلی ظرفیت بیشتری برای پیشرفت دارد. از جمله بزرگترین امتیازهای این مکان می‌توان به افتتاح Skyliner دیزنی اشاره کرد که علاقه‌مندان به بازدید را مستقیماً به سمت پارک برده و دسترسی به آن را آسان‌تر می‌کند.

 

توکیو دیزنی سی، ژاپن

توکیو دیزنی سی همواره به عنوان یکی از پارک‌های برتر دیزنی شهرت داشته است. به طوری که تا قبل از گسترش ویروس کرونا در رتبه چهارم محبوب‌ترین دیزنی‌لند دنیا قرار داشت؛ اما در طول کووید، به هفتم سقوط کرد. Tokyo DisneySea از نظر قانونی متعلق به دیزنی نیست اما به دلیل در بر داشتن تم‌های گسترده‌ای از دیزنی توانسته این نام را یدک بکشد. موضوع قابل توجه اینکه بسیاری دیزنی سی توکیو را از دیزنی اصلی جذاب‌تر می‌دانند. چرا که نمادهایی از مقاصد گردشگری پرطرفدار مانند ونیزی، آمریکایی و عربی را در خود جای داده و همچنین آتشفشانی زیبا در مرکز آن قرار گرفته است. علاوه بر آن این مکان دارای برخی از هیجان‌انگیزترین وسایل سواری است که آدرنالین شما را به اوج خود خواهند رساند.

 

پاییز امسال به کجا سفر کنیم؟

 

دیزنیز هالیوود استودیو، ایالات متحده

Disney’s Hollywood Studios از دیگر پارک‌های دیزنی است که در شهر اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا قرار گرفته است. البته این مجموعه از لحاظ وسعت در مقایسه با نمونه دیگر بسیار کوچکتر بوده و حتی تا ۵ سال گذشته وسیله‌های سواری زیادی نداشت. در پنج سال گذشته این وضعیت تغییر کرده و با یک سری نوآوری‌ها و افزودن بخش‌های جدید به آن، اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از هیجان انگیزترین پارک‌های دیزنی در دنیا است. به طوری که گفته می‌شود احتمالا در سال‌های آینده محبوبیت بسیار بیشتری را در بین بازدیدکنندگان پیدا کند. از جمله جاذبه‌های این پارک عبارتند از: Rock 'n' Roller Coaster، Tower of Terror، Smugglers Run، Rise of the Resistance، Slinky Dog Dash، Toy Story Mania و ... .

 

دیزنیز کالیفورنیا ادونچور، ایالات متحده

در جایگاه نهم محبوب‌ترین دیزنی‌لندهای دنیا، Disney’s California Adventure، قرار دارد. این مجموعه در کنار دیزنی لند اصلی در آناهیم، کالیفرنیا واقع شده هدف اصلی در رونمایی از این پارک قیمت پایین و تنوع بالای تفریح‌ها در آن بود. نکته جالب اینکه این تنها پارک در ایالات متحده بود که مشروبات الکلی را در محدوده خود ارائه می‌داد؛ هر چند که امروزه در همه پارک‌های دیزنی شاهد ارائه این خدمات هستیم. دیزنیز کالیفورنیا ادونچور نیز سعی کرده تا در طول سال‌ها همواره آپشن‌های جدید تفریحی را به مجموعه خود اضافه کرده و به این ترتیب مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.

 

دیزنی لند پاریس، فرانسه

برخلاف انتظار دیزنی‌ لند پاریس هر چند که توانسته در بین محبوب‌ترین‌های دنیا قرار بگیرد اما، در رتبه ده‌ام این لیست قرار دارد. البته می‌توان علت این موضوع را این ربط داد که اغلب فرانسوی‌ها و گردشگران اروپایی از این پارک دیدن می‌کنند و آمریکایی‌ها تمایل چندانی به بازدید از آن ندارند. دیزنی لند پاریس سواری‌های هیجان انگیز منحصر به فردی را از جمله فانتوم مانور، که مانند عمارت جن زده‌ها است در خود جای داده و این تنها جاذبه آن نیست. به عنوان مثال از دیگر قسمت‌های محبوب آن می‌توان به قلعه‌های فانتزی الهام گرفته شده از دنیای دیزنی اشاره کرد.

 

ارز مسافرتی چیست؟

 

نکاتی که هنگام بازدید از دیزنی لند باید بدانید

هر چند که دیزنی‌لند یک پارک تفریحی خانوادگی به شمار می‌آید اما بازدید از آن با یک سری نکات و تفاوت‌هایی در مقایسه با دیگر مکان‌های مشابه برخوردار است. برای اینکه بتوانید بازدیدی به یادماندنی و بی‌دردسر از دیزنی‌لند مورد نظر خود در طول سفر داشته باشید، در نظر گرفتن نکات زیر خالی از لطف نخواهد بود:

  • FastPass تهیه کنید

اکثر پارک‌های دیزنی در سراسر جهان FastPass ارائه می‌دهند. این یک بلیط ترکیبی برای تعدادی سواری و جاذبه است. در نتیجه، مجبور نخواهید بود برای هر جاذبه، بلیط جداگانه‌ای تهیه کنید. بنابراین در زمان خود صرفه جویی کرده و از آنجایی که خطوط جداگانه‌ای برای دارندگان FastPass وجود دارد نیازی به در انتظار بودن در صف‌های معمولی و اغلب طولانی نخواهید داشت.

  • اقامت در هتل‌های دیزنی

در همه پارک‌های دیزنی‌لند هتل‌هایی با همین تم وجود دارند که یک تجربه عالی از دیزنی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال می‌توانید در اتاق‌هایی با تم‌های دیزنی اقامت داشته و یا با شخصیت‌های دیزنی در رستوران‌ها آشنا شوید. همچنین استخرها و مناطق بازی همگی با تم واقعی دیزنی طراحی و تزیین شده‌اند. بنابراین اقامت در هتلی در این مجموعه می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

  • کیف‌های زیادی حمل نکنید

بررسی امنیتی در دیزنی‌لندهای سرتاسر دنیا بسیار شدید است. بنابراین ورود به داخل پارک می‌تواند کمی زمان‌بر باشد. از همین رو برای به حداقل رساندن زمان بازدید، توصیه می‌شود فقط آنچه را که نیاز دارید را حمل کرده و از به همراه داشتن کیسه‌ها و وسایل بزرگ و غیره خودداری کنید.

  • تنقلات و آب همراه داشته باشید

شما اجازه دارید آب و تنقلات خود را به داخل پارک‌های دیزنی لند ببرید. پس حتما آنچه را که نیاز دارید همراه داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا در پول خود صرفه جویی کنید. چرا که قیمت غذاها و نوشیدنی‌ها در کافه‌ها و رستوران‌های داخل پارک گران‌تر هستند.

  • قبل از بازدید فهرستی از تفریحات برای خود تهیه کنید

در نهایت برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود توصیه می‌شود حتما قبل بازدید از دیزنی‌لند لیستی از تفریحات مورد علاقه خود را تهیه کنید. این کار باعث می‌شود با برنامه‌ریزی بهتری در پارک حاضر شده و از تفریحات آن لذت ببرید.

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۳ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران