بهترین مقاصد سفر برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری

سرگرمی و تفریح‌ها
بهترین مقاصد سفر برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری

برای همه، انتخاب مقصد گردشی عموما به سواحل زیبا، شهرهای تاریخی یا دلایل این چنینی ختم می‌شود. اما طرفداران بازی‌های کامپیوتری نیز جاهایی مخصوص به خود دارند تا از آن‌ها بازدید کنند. نمایشگاه‌ها یا موزه‌ها یا پارک‌هایی هستند که مختص آن‌ها ساخته شده باشد. در نوشته‌ی امروزمان این مقاصد هیجان انگیز را به شما معرفی می‌کنیم.

 

موزه آمریکایی بازی‌های کلاسیک آرکید و موزه بازی‌های کامپیوتری

دو مکان بسیار مهم برای طرفاران بازی‌های کامپیوتری در آمریکا وجود دارد که می‌تواند برای عاشقان کامپیوتر همچون بازدید از موزه لوور پاریس برای هنرمندان باشد. موزه بازی‌های آرکید در نیو همپ شایر قرار دارد و در آن بیش از ۳۰۰ آرکید ارزشمند از سال‌های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی در آن قرار داده شده است و جالب اینکه تمامی آن‌ها کاملا کار هم می‌کنند. بازی‌ها بر اساس برندهای مختلف دسته‌بندی شده و شما را در سیری از پیشرفت این دستگاه‌ها در سال‌های اوج گیری‌شان قرار می‌دهند.‌

 

بهترین تجربه واقعیت مجازی را در این مکان‌ها داشته باشید

 

موزه آمریکایی بازی‌های کلاسیک آرکید

 

 

موزه ملی بازی‌های کامپیوتری در تگزاس نمونه‌ای دیگر از موزه‌های ارزشمند برای بازی‌های کامپیوتری است که از زمان آتاری تا بازی‌های نینتندو ۶۴ و بازی‌های نسل‌های مختلف در آن به نمایش در آمده است.

 

توکیو

نمی‌توان بخشی از این شهر جذاب را جدا کرد و گفت تنها باید از آن دیدن کنید. برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری، توکیو شبیه به رفتن به پایتخت کشوری است که کاملا از آن آگاهی دارید. در پایتخت ژاپن حتما باید به خیابان otaku بروید و از تمام چیزهایی که آنجا وجود دارد دیدن کنید. بازی کردن با دستگاه‌های آرکید ژاپنی در خیابان‌های توکیه مخصوصا در خیابان otaku صد در صد پیشنهاد می‌شود. تنوع این بازی‌ها آنقدر زیاد است که انتخاب از میانشان کاری واقعا سخت است.

 

 

توکیو

 

 

یکی دیگر از فعالیت‌های جالبی که در توکیو می‌توانید انجام دهید، بازدید از لوکیشن‌های بازی‌های معروف است. کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی با تم بازی‌های کامپیوتری نیز وجود دارند که امکان رفتن به آن‌ها و خوردن غذاها و خوراکی‌های عجیب نیز برایتان وجود دارد. فراموش نکنید که توکیو میزبان یکی از نمایشگاه‌های مهم بازی‌های کامپیوتری با نام  Tokyo Game Show نیز هست.

 

شرک در بازی فرار از اتاق Mr. X، چین

بازی‌های فرار از اتاق به صورت کلی به طرفداران بازی‌های کامپیوتری پیشنهاد می‌شود. از میان همه‌ی آن‌ها می‌توانستیم چیزهای بیشتری پیشنهاد کرد، اما با توجه به نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی، در حال حاضر بازی فرار از اتاق Mr. X در شانگهای، پرطرفدارترین بازی در این دسته است. در این بازی شما باید پازل‌ها و مراحل مختلفی را همچون یک بازی کامپیوتری فکری طی کرده تا بتوانید از اتاق به سلامت خارج شوید.

 

فعالیت‌های رایگان و تقریبا رایگان شانگهای که می‌توانید از آن لذت ببرید

 

 چین

 

 

کنفرانس E3 در کالیفرنیا

مهم‌ترین کنفرانس بازی‌های کامپیوتری هر ساله در کالیفرنیا انجام می‌شود. البته جدا از خبرهای داغ و کنفرانس‌های مهم، همیشه برنامه‌های جانبی زیادی حول محور E3 وجود دارد که شرکت در آن را فوق‌العاده لذت بخش می‌کند. از جمله این برنامه‌ها پوشیدن لباس‌های مبدل توسط شرکت کنندگان و به دست آوردن جایزه بهترین‌ها در این رابطه، امتحان کردن بازی‌های جدیدی که در کنفرانس عرضه می‌شوند و امکان دارد برای مدت‌ها در دسترس عموم قرار نگیرد، و خرید یا هدیه گرفتن چیزهای مختلفی که در نمایشگاه عرضه می‌شوند.

 

 

 کنفرانس E3

 

 

Gamescom آلمان

دیگر کنفرانس محبوب بازی‌های کامپیوتری در آلمان برگزار می‌شود. شاید باورتان نشود اما این جشنواره بزرگ باعث می‌شود که بیش از ۳۵۵ هزار نفر از ۱۰۰ کشور دنیا(بر اساس آمار سال ۲۰۱۷) به کلن سفر می‌کنند. آماری خیره کننده که نشان می‌دهد تا چه حد این همایش مهم بوده و برای بازی‌خورها جذاب است. مهم‌ترین جذابیت Gamescom نسبت به E3، همین جمع شدن طرفداران از سراسر دنیا است. جایی که شما با کسانی ملاقات می‌کنید که جز در زمینه چیزی که هر دو می‌پسندید، هیچ چیز مشترک دیگری ندارید.

 

 

 Gamescom

 

 

پارک واقعیت مجازی دبی

یکی از جذاب‌ترین و البته جدیدترین فعالیت‌ها برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری، بازی‌هایی هستند نمی‌توان آن‌ها را در خانه امتحان کرد. این بازی‌ها، عناوین واقعیت مجازی خاصی هستند که با دستگاه‌های بزرگ و در پارک‌هایی خاص اجرا شده و برای آن پارک تهیه شده‌اند. بهترین پارک در این زمینه در حال حاضر در مرکز خرید دبی قرار داشته و در آن انواع بازی‌ها از عناوین ترسناک، بازی‌هایی با دستگاه‌های بسیار بزرگ و همچنین عناوینی برای کودکان و نوجوانان پیدا خواهید کرد.

 

پارک واقعیت مجازی دبی، بهشتی برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری

 

پارک واقعیت مجازی دبی

۱۹ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران