بهترین کشورها برای عاشقان غذا

سرگرمی و تفریح‌ها
بهترین کشورها برای عاشقان غذا

سفر به نقاط ناشناخته مخصوصا جاهایی که هرگز قبلا نرفته‌اید پر از حس ماجراجویی و هیجان است. کشف خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و پارک‌ها، رفتن به سینماهای مدرن یا انجام برخی فعالیت‌ها در طبیعت همگی بخشی از برنامه‌های سفر شما را به خود اختصاص می‌دهند. اما در کنار این‌ها خوردن غذاهای جدید، کشف طعم‌های شگفت‌انگیز و آشنایی با ذائقه مردم نقاط مختلف دنیا نیز بخش مهم و جذابی در سفر خواهد بود. ما در اینجا بهترین کشورهای غذایی دنیا برای عاشقان طعم‌های مختلف را معرفی می‌کنیم.

 

ژاپن

غذاهای ژاپنی برای افرادی که به غذاهای پخته و روغنی عادت دارد می‌تواند یک چالش بزرگ محسوب شود. با این همه در هیچ جای دیگری مانند ژاپن غذاهای دریایی پیدا نمی‌شود. برای مسافران ژاپن معتاد شدن به سوشی که از ماهی تازه صید شده تهیه می‌شود و توسط بهترین سرآشپزهای جهان آماده می‌شوند بسیار آسان و ساده است. علاوه بر غذا، حتما مراسم چای را تجربه کنید، که بخش مهمی از فرهنگ محلی محسوب می‌شود و آداب خاصی دارد.

 

شهرهایی مملو از غذاهای خوشمزه در قاره‌های مختلف

ایتالیا

هیچ شکی نیست که غذاهای ایتالیایی از بهترین غذاهای دنیا هستند. ماکارونی، پیتزا و بستنی سه رکن اصلی و جهان شمول این کشور در سراسر دنیا شناخته شده هستند. با این حال در ایتالیا همه چیز ده برابر بهتر خواهد بود، زیرا ایتالیایی‌ها از مقدار زیادی مواد تازه چیده شده، گیاهان، ادویه، روغن زیتون و لمس جادویی آشپزها که از سنت صدها ساله الهام گرفته اند، استفاده می‌کنند. به تور نوشیدنی در توسکانی بروید، از هر دهکده ماهیگیری در ساحل آمالفی دیدن کنید، و حتما لیمونچلو را در کاپری امتحان کنید.

 

عجیب‌ترین غذاها در جهان

چین

غذاهای چینی جهان را تسخیر کرده‌اند و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند.  از غذاهای خوشمزه سریع تا غذاهای پیچیده که با روش‌های قدیمی و همراه با ادویه‌جات تهیه می‌شوند انتخاب‌ها فراوان و گیج گننده است. به علاوه نباید چای را نیز دست کم گرفت. مردم از سراسر جهان و از نقاط دور دست سفارش بهترین چای‌ها را می‌دهند تا بتوانند از یک فنجان چای شگفت انگیز تازه در عصری ملس و یا شبی سرد و زمستانی لذت ببرند. مسافران تور چین برای اولین بار در معرض منحصر به فردترین طعم‌ها قرار می‌گیرد، چه غذای آماده باشد، چه غذاهای خیابانی چین و چه یک رستوران مجلل- این تجربه خوراکی کسی را ناامید نخواهد کرد.

فرانسه

محال است در چنین مبحثی اسمی از فرانسه به میان نیاید. از غذاهای دریایی تازه در شمال، رستوران‌های مجلل در پاریس گرفته تا گیاهان مدیترانه‌ای که در غذاهای جنوب استفاده می‌شوند، هر ذائقه‌ای چیزی برای امتحان کردن پیدا خواهد کرد. به علاوه به هر منطقه فرانسه که بروید نوشیدنی مخصوص خودشان با عطر و طعمی متفاوت را ارائه خواهند داد. به هر کجای فرانسه که سفر کنید ناامید نخواهید شد زیرا فرهنگ غنی، معماری تاریخی و غذاهای همه چیز تمام را تقریبا در هر کجا می‌توان یافت.

 

۲۵ غذای خیابانی معروف در جهان

هند

هند کشوری رنگارنگ و غنی از فرهنگ و آداب و رسوم است. غذاهای آن نیز بسیار شناخته شده اما به شدت تند و پر ادویه هستند. با این که رستوران‌های هندی در حال حاضر در سراسر دنیا یافت می‌شوند اما غذاهای متنوع آن با طعم‌های ناشناخته را تنها در تور هند می‌توان کشف کرد.

تایلند

تایلند صنعت گردشگری به شدت پویا و فعالی دارد و مردم سراسر دنیا تمایل دارند برای دیدن سواحل ماسه سفید و زیبا و معماری منحصر به فرد آن به این کشور گرمسیری با تور تایلند سفر کنند. چه استراحتگاه‌های لوکس چه ارزان قیمت، محبوب‌ترین غذاهای تایلندی تهیه شده از غذاهای دریایی تازه، برنج و البته شیر نارگیل را ارائه می‌دهند. غذاها را در بازارها و خیابان‌های محلی نیز می‌توانیدی امتحان کنید، این غذاها به همان اندازه معتبر و اصیل هستند.

مکزیکو

مکزیکو از دیگر نقاط دنیا برای جشن پایان ناپذیری از طعم‌ها، رنگ‌ها، ادویه‌ها و موسیقی است. اگر به مکزیکو سیتی بروید فضایی پرجنب و جوش با طعم‌ها، بوها و سر و صداهای مختلف را کشف خواهید. اگر می‌خواهید در محیطی آرام باشید، به تماشای در ساحل کالیفرنیا سور بروید و همزمان با تماشای غروب خورشید، از خوردن غذا در ساحل ماسه‌ای لذت ببرید. مکزیک مقصدی عالی برای تجربه‌ای همه جانبه از غذا، فرهنگ و هنر و موسیقی است.

آمریکا

آمریکا یکی دیگر از کشورهای عظیم دنیاست که دارای وجوه زیادی از سنت‌ها، طعم‌ها، تلفیق‌های مختلف با اقوام سراسر دنیا است. مردم گوشه و کنار دنیا سهم در فرهنگ غذایی این کشور داشته‌اند و سرآشپزها فانتزی‌هاشان را به واقعیت تبدیل می‌کنند. در شهرهای بزرگی مانند: نیویورک و شیکاگو، رستوران‌ها بسیار جالب هستند و بین یکدیگر رقابت می‌کنند که کدام یک خلاق تر و نوآورتر است. در لس آنجلس نیز، سبک زندگی سالم غالب است و جایگزین خوشمزه‌ای برای غذاهای چرب در سواحل شرقی ارائه می‌دهد.

 

۸ غذای خیابانی معروف و خوشمزه در کشورهای پر گردشگر دنیا

۲۰ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران