۱۲ مقصد شگفت‌انگیز و سورئال در دنیا

اطلاعات مفید
۱۲ مقصد شگفت‌انگیز و سورئال در دنیا

دنیای ما پر از شگفتی‌ست و نقاطی در این کره خاکی وجود دارند که اگر عکس آن‌ها را به شما نشان دهند، ممکن است باور نکنید که در آن از افکت‌های کامپیوتری استفاده نشده است. نمونه‌هایی از این نقاط خارق‌العاده را می‌توانید در مقاصد زیر جستجو کنید.

 


۱- جنوب آیسلند


آبشار و آبشار و آبشار. آیسلند همیشه به عنوان مقصدی شگرف برای علاقه‌مندان به طبیعت شناخته می‌شده است اما خارج از داستان برکه‌های زیبای آبی و مناظر یخ‌زده‌ی زمستان‌هایش، یک زیبایی شگفت‌انگیز در این کشور پنهان شده است. آبشارهای موجود در مناطقی همچون Seljalandsfoss، Haifoss یا Gullfoss به این کشور نمایی از شهر پریان داده‌اند، مناظری که می‌توان از آن‌ها بی‌نهایت عکس زیبا تهیه کرد.

 

 

جنوب آیسلند

 


۲- قلعه نوشوآنستین، آلمان


این روزها این قلعه با بازدید ۱.۴ میلیون نفر در سال، آماری شگفت‌انگیز از خود به جای می‌گذارد. جایی که درهایش از سال ۱۸۸۶ به روی عموم باز شد، نماهای زیبای آن در دل جنگل و کوه و مه مناظری شگفت‌انگیز به جای می‌گذارد. وجود چنین قلعه‌ای در دل کوه و در منطقه‌ای به این شکل زیبا همچون نمایی از فیلم‌های هالیوودی است.

 

 

قلعه نوشوآنستین، آلمان

 


۳- جزیره واگار، مجمع‌الجزایر فوارو


این جزیره‌ی کوچک عضوی از ۱۸ جزیره‌ای است که فوارو را تشکیل می‌دهند. جایی که تنها 3 هزار نفر جمعیت دارد اما در دلش ۴۱ کوه، ۴ برکه برکه بزرگ، ۳ آبشار بزرگ و چندین و چند نقطه دیدنی فوق‌العاده زیبا دارد. واگار همچون دنیایی کوچک است که تمام دیدنی‌های ممکن را در قالبی جمع و جور برایتان عرضه می‌کند.

 

 

جزیره واگار، مجمع‌الجزایر فوارو

 


۴- کاپادوکیا، ترکیه


کاپادوکیا از آن نقاط خاص در دنیا است که مثالش در هیچ جای جهان پیدا نمی‌شود. نه اینکه خانه‌های در دل کوه هیچ جا ساخته نشده باشند، اما این شهر به واسطه شکل خاص طبیعتی که دارد و عظمت سازه‌هایی که جز خانه‌ها و هتل ها ۳۰ کلیسا و صومعه‌ را نیز شامل می‌شود تا این اندازه خاص و دیدنی است که باید برای یک بار هم که شده با تور ترکیه از آن دیدن کنید. سازه‌های کاپادوکیا در قرن نهم ساخته شده و حالا می‌توان بر فراز بالن‌ها زیبایی و تمایز آن را با هر نقطه‌ای از جهان به تماشا نشست.

 

یک‌شب را در هتل‌هایی با معماری عجیب و دیدنی بگذرانید

 

 

کاپادوکیا، ترکیه

 


۵- هالربوس، بلژیک


جنگل گل‌های آبی رنگ هالربوس در بهار هر سال به یکی از شگفت‌انگیز‌ترین نقاط زمین تبدیل می‌شود. تنها دو هفته در آوریل هر سال، گل‌های آبی رنگ زیبایی تمام این جنگل بزرگ را فرش می‌کنند و بازدیدکنندگان می‌توانند در میان آن‌ها منظره‌ای شگرف از یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی را به تماشا نشسته آن را از جلو لمس کنند. یکی از خوبی‌های این جنگل این است که از هر تنها ۳۰ دقیقه فاصله دارد و البته از بدی‌هایش این است که در این زمان از سال خیلی‌ها می‌خواهند به بلژیک سفر کنند و باید برای دیدن آن برنامه‌ریزی بلندمدت کرد.

 

 

هالربوس، بلژیک

 


۶- کلیسای جامع سنت باسیل، روسیه


کلیساهای زیادی در دنیا وجود دارند که با شمایل مجلل و زیبا ساخته شده‌اند، اما کلیسای جامع سنت‌ باسیل، به مانند یک پادشاهی جادویی می‌ماند. مهم‌ترین نقطه گردشگری مسکو که در هر زمانی از سال زیباست، در زیر نور آفتاب درخشان و پر رنگ و لعاب و در برف‌های زمستانی رویایی و بی‌مثال.

 

کلیسای سنت باسیل؛ معجزه‌ای آسمانی در مسکو

 

 

 سنت باسیل، روسیه

 


۷- متئورا، یونان


شده که صومعه‌ها یا معابدی در دنیا دیده شوند که بر روی صخره‌ها ساخته شده‌اند، اما متئورا شگفتی متمایزی است. دهکده‌ای کوهستانی که ۲۴ صومعه کاملا متفاوت از هم که در بین سده‌های ۱۴ تا ۱۹ ساخته شده‌اند و همگی بر روی صخره‌ها جا گرفته‌اند در خود جای داده است.البته از میان آن ۲۴ صومعه تنها ۶ تای آن‌ها سالم باقی مانده است اما هنوز با ترکیب طبیعت خاص این منطقه، مکانی عجیب و باورنکردنی را می‌سازند.

 

 

متئورا، یونان

 


۸- چشمه‌ی آب گرم Grand Prismatic، وایومینگ، آمریکا


پارک ملی یلواستون آمریکا به واسطه داشتن چندین و چند چشمه‌ی آب گرم دنیا و ویژگی‌های زمین‌شناسی منحصر به فرد، مکانی بسیار شناخته شده در جهان محسوب می‌شود.
با این حال Grand Prismatic بزرگ‌ترین چشمه آب گرم آمریکا و سومین چشمه آب گرم دنیا، یکی از زیباترین نقاط این کره‌ی خاکی نیز محسوب می‌شود. چشمه‌ای رنگارنگ که همچون نمایی از یک کره‌ی دیگر در فیلم‌های علمی تخیلی است.

 

 

Grand Prismatic

 


۹- موج، آریزونا، آمریکا


شمال آریزونا جایی است که می‌توانید این صخره‌های منحصر به فرد را پیدا کنید که باعث می‌شود عکاسان و کوه‌پیمان احساس کنند خیلی خوش‌شانسند که همچین جایی در زمین پیدا می‌شود. البته مقامات آرمیکایی برای حفظ این منطقه (با این که رسیدن به آن کمی مشکل است) تنها اجازه‌ی حضور ۲۰ نفر در روز را می‌دهند تا صدمه‌‌ای به ساختار کلی این صخره‌های مواج زیبا وارد نشود.

 

۱۰ مسیر پلکانی بی‌نظیر در دنیا

 

 

آریزونا، آمریکا

 


۱۰- دره آنتلوپ، آریزونا، آمریکا


آریزونا زیبایی‌های طبیعی بسیاری در دل خود پاس می‌دارد که یکی دیگر از آن‌ها دره‌ی آنتلوپ است که در شمال این ایلات و در ناواجو قرار گرفته است.این دره شامل دو بخش مجزا می‌شود که هر دو با توجه به ساختار خاص بصری و شیوه‌ی تابش نور از لابه‌لای صخره‌ها، منطقه‌ای بی‌نهایت زیبا و دور از انتظار می‌نماید.

 

 

دره آنتلوپ، آریزونا

 


۱۱- پارو تاکستان (معبد لانه ببر)، بوتان


این معبد بودایی در قرت ۱۷ میلادی و آن هم در لبه‌ی یکی پرتگاه بسیار خطرناک اما هنرمندانه و زیبا ساخته شده است.متاسفانه ساختار اصلی بخش‌های چوبی این معبد در آتش‌سوزی سال ۱۹۹۸ از بین رفت، اما دولت بوتان بازسازی آن را به همان شکلی که بود شروع و آن را در سال ۲۰۰۵ به پایان رساند و درهای معبد را به روی عموم باز کرد. برای رسیدن به این معبد بسیار زیبا و شگرف، از نزدیک‌ترین جایی که ماشین را پارک می‌کنید، باید ۲ تا ۳ ساعت پیاده‌روی نیز انجام دهید. همین باعث می‌شود به شکوه ساختار معبد لانه ببر وقتی در قرن ۱۷ میلادی ساخته می‌شد پی ببرید.

 

 

 پارو تاکستان

 


۱۲- پارک ملی ژانگ جیاجی، استان هونان، چین


اگر فیلم آواتار را دیده باشید، احتمالا فکر کنید که این سرزمین رویایی تماما به وسیله افکت‌های کامپیوتری ساخته شده، اما بخش‌های زیادی از طبیعتی که در فیلم می‌بنید مربوط به یک سیاره‌ی خیالی نیست، بلکه مربوط به پارک ملی ژانگ جیاجی است که با ساختار ویژه و خاصش، گویی سیاره‌ی دیگری است.این پارک در دهه ۸۰ میلادی بود که تازه به عنوان یک پارک ملی شناخته شد و بعد از اینکه با فیلم آواتار از قبل بیشتر به مردم شناخته شد، معروفیت بالایی پیدا کرد. به همین خاطر در سال ۲۰۱۰ اسم یکی از کوه‌های آن را به نام آواتار هالِلویا تغییر دادند.

 

معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری

 

 

پارک ملی ژانگ جیاجی

۰۴ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران