آشنایی با پارک‌های بازی عجیبی که در نقاط مختلف دنیا وجود دارند

سرگرمی و تفریح‌ها
آشنایی با پارک‌های بازی عجیبی که در نقاط مختلف دنیا وجود دارند

پارک‌های بازی در هر کشوری، عملا مکان‌هایی با دکورهای عجیب و غریب و شرایط خاص است تا فضایی فانتزی و غیر متعارف را برای کسانی که به آن‌جا مراجعه می‌کنند ایجاد کند. اما پارک‌هایی هستند که پا را از این فراتر گذاشته و خیلی بیشتر در امر عجیب‌سازی و ساخت پارک نامتعارف پیش رفته‌اند. از پافشاری روی یک شخصیت خاص کارتونی گرفته تا فعالیت یک شرکت اتومبیل سازی در این زمینه. این کار مختص کشورهایی خاص نیست و همانطور که در لیست پیش رو خواهید دید، در هر نقطه‌ای از دنیا وجود خواهند داشت. البته در این لیست پارک‌های کوچک اما خیلی عجیب قید نشده و تا جای ممکن به سراغ پارک‌های مهم عجیب دنیا رفته‌ایم که مفرح و جذاب نیز هستند.

 


Sanrio Puroland در ژاپن


این پارک بازی، سرزمینی مخصوص شخصیت‌های دوست داشتنی ژاپنی از جمله هلو کیتی است. آن‌هایی که از جمله طرفداران سرسخت چنین شخصیت‌هایی باشند می‌توانند با تورهای مخصوص به توکیو سفر کرده و در هتل هلو کیتی این پارک سکونت کنند! همه چیز در این پارک بازی فوق‌العاده به شیوه‌ای طراحی شده تا شرکت‌کنندگاان در آن در جو رویایی یک پارک ژاپنی غرق شوند به گونه‌ای که انگار در یک شبکه تلوزیونی مخصوص کودک و نوجوان ژاپنی گیر کرده‌اند.

 

۶ پارک استثنایی در دنیا که فرزندتان باید در آن بازی کند

 

 

 Sanrio Puroland

 


Cirque du Soleil  در مکزیک


اگر چه هنوز فاز دوم این پارک بازی بسیار بزرگ افتتاح نشده، اما فاز اول آن که یک پارک بازی بزرگ است، خود یک شگفتی عجیب به حساب می‌آید. این پارک فوق‌العاده مجموعه‌ای عظیم از انواع بازی‌ها را در خود دارد اما چیزی که آن را عجیب می‌کند تمی است که برای کلیت این مجموعه انتخاب شده. تمام المان‌های مورد استفاده در پارک بازی Cirque du Soleil از گذشته و حال مکزیک می‌آید. الهه‌های باستانی که با مارهای بیرون آمده از سر مکانی برای بازی به حساب می‌آیند یا استخری که همچون برکه‌های مشهور این کشور هستند اما به جای گیاهان شناور، از قایق‌های سبز در آن استفاده شده است. اواخر همین سال ۲۰۱۸ تمام فاز‌های این پارک اجرایی می‌شود تا شاید عجیب‌ترین و یکی از بهترین‌ پارک‌های دنیا را در مکزیک شاهد باشیم.

 

 

 Cirque du Soleil

 


Rush Mountain در داکوتاه جنوبی


این پارک بازی عجیب تماما بر روی کوه راشمور ساخته شده و تمام بخش‌های آن به نوعی با طبیعت در هم آمیخته شده‌اند. سواری‌هایی که در سرازیری‌های کوه قرار دارند، بازی‌هایی که در دل غار پدید آمده‌اند یا زیپ‌لاین و بسیاری چیزهای دیگر که همگی بخشی از این طبیعت زیبا هستند. اگر چه هستند پارک‌های دیگری که در کوه‌های مختلف درست شده‌اند اما از باب امنیت، جاذبه‌های متنوع، تعداد زیاد بازی‌ها و سواری‌ها و خیلی جهات دیگر، Rush Mountain از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

 

 

 Rush Mountain

 


BonBon-Land در دانمارک


مکانی که این پارک بازی در آن احداث شده قبلا یک کارخانه آبنبات سازی بوده و تم کلی کار هم اگر چه قرار بود حول محور آبنبات‌ها باشد، اما حالا پر شده از عروسک‌های متنوع از شخصیت‌های کارتنی که بسیاری از آن‌ها شمایلی متفاوت از آن چیزی دارند که شما در ذهن دارید! این پارک بازی مملو از بازی‌های بزرگ و کوچک است و یکی از مکان‌های بسیار محبوب برای جمع‌های خانوادگی در دانمارک به حساب می‌آید.

 

 ۵ پارک آبی محبوب دنیا را بشناسید 

 

 

BonBon-Land

 


Land of Oz درکارولینای شمالی


اگر کتاب جادوگر شهر اوز را خوانده باشید یا فیلم‌هایی که از روی این کتاب ساخته شده را دیده باشید، احتمالا بدانید که دقیقا با چه طور تم‌پارکی مواجهید. همه چیز در این پارک به گونه‌ای طراحی شده تا شما را وارد دنیای زیبای داستان مورد نظر کند، از مسیر سنگ‌فرش زرد رنگ تا بازیگرانی که در لباس شخصیت‌های مختلف داستان در کنار فرزندان شما مشغول بازی می‌شوند. بازی‌های متنوع، سیر داستانی جذاب و مکان‌هایی برای خوردن غذا و نوشیدنی در کنار زیبایی‌های بصری از جمله ویژگی‌های این پارک عالی و در عین حال عجیب به حساب می‌آید.

 

 هیجان را در برترین تم‌پارک‌های تایلند، تجربه کنید 

 

 

Land of Oz

 


Hersheypark در پنسیلوانیا


پارکی عالی با تم شکلات آبنباتی که همه چیزش به اسم محصولات مختلف اسم گذاری شده و عروسک‌های بیسکوییتی و شکلاتی در اطراف آن با بچه‌ها به بازی مشغولند. اما جدا از تم خاص و رنگارنگ پارک که جلوه‌ای عالی و زیبا دارد، این پارک با داشتن بخش آبی و بخش تفریحی و بازی‌هایی بسیار زیاد، در آمریکا به شدت پرطرفدار است. یکی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت داشتن چندین و چند بازی هیجان انگیز است که آدرنالین خون شما را تا جای ممکن بالا خواهد برد.

 

 

Hersheypark

 


Ferrari Land در اسپانیا و امارات متحده عربی


فراری ابتدا در اسپانیا یک پارک بازی بسیار جذاب ساخت و نشان داد که تنها در ساخت ماشین‌های مسابقه‌ای تبحر نداشته و می‌توانید ترن‌های هوایی بسیار پرسرعتی را نیز بسازد. همه‌ی جای این پارک پر شده از لوگوی فراری و در تمام مدت احساس می‌کنید در یک بنگاه معاملات ماشین لوکس قدم می‌زنید. در نسخه امارات این پارک سریع‌تین ترن‌هوایی دنیا قرار دارد که به راحتی از طریق تور دبی می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

 

 گردش یک روزه از دبی به تم پارک تازه‌ تاسیس Warner Bros. World

 

 

Ferrari Land

 


Suoi Tien در ویتنام


نکات عجیب بسیار زیادی در مورد این پارک بازی بسیار خوب در ویتنام وجود دارد، مثلا اینکه بخش زیادی از بازی‌های آن مختص سنین کم است اما در تم کلی پارک نقاشی‌های بسیار پیچیده از باورهای بهشت و جهنم موجود در آیین‌های هندوست! البته بازی‌های بزرگسالانش در کنار عجیب بودن فوق‌العاده هستند، برای مثال سواری تک شاخ تونلی را نشان می‌دهد که گناهکاران در آن از ۱۸ دروازه‌ی جهنم عبور می‌کنند!

 

 جذاب‌ترین مکان‌ها در ویتنام برای ماجراجویی در دل طبیعت

 

 

 Suoi Tien

 


Mini Europe در بلژیک


این پارک جالب توجه در واقع مجموعه‌ای از شهرهای اروپا و ساختمان‌های درونشان است که به صورت ماکت‌های کوچک کار شده‌اند و در کل یک اروپای کوچک را پدید آو‌رده‌اند. در همین راستا بسیاری شخصیت‌های معروف نیز در کنار ساختمان‌ها به چشم می‌‌خورند که از میان‌ آن‌ها می‌توان به ملکه انگلستان در کنار کاخ باکینگهام هم اشاره نمود.

 

 

Mini Europe

 


Shijingshan در چین


چرا این پارک بازی در چین عجیب به نظر می‌رسد؟ چون در واقع همچون بسیاری از محصولات چینی، این پارک نیز یک دیزنی‌لند تقلبی است! در واقع سازندگان این سایت به خاطر مسائل مربوط به حق نشر سعی کرده‌اند تا جای ممکن در لبه‌ی مرز این کپی‌کاری قرار بگیرند اما با دقتی سطحی نیز متوجه شباهت‌های غیر قابل انکار این پارک با دیزنی‌لند خواهید شد. از جمله کاخ مرکزی، هتل مرتبط و حتی بازی‌ها. حتی یکی از جمله‌های تبلیغاتی بسیار معروف این پارک نیز به این ترتیب است: "دیزنی لند دور است، لطفا به Shijingshan بیایید!" شما هم در سفر با تور چین حتما به پارک بروید وتفریح کنید.

 

 پنج مکان زیبا که در سفر پاییزی به چین باید از آن‌ها دیدن کنید 

 

 

Shijingshan

۱۴ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران