برترین آتش بازی‌های شب سال نوی میلادی در کجای دنیا برگزار می‌شود؟

سرگرمی و تفریح‌ها
برترین آتش بازی‌های شب سال نوی میلادی در کجای دنیا برگزار می‌شود؟

برخلاف سال نوی شمسی، تحویل سال نوی میلادی همیشه در نیمه شب برگزار می‌شود و رسم آتش‌بازی در لحظه تحویل سال، یکی از رسومی است که در بسیاری شهرها و کشورهای دنیا برگزار می‌شود. سوال اینجاست که کدام یک از این شهرها بهترین آتش‌بازی را دارند و با همین نمایش فوق‌العاده تعداد بیشماری گردشگر را به خود جذب می‌کنند؟ با هم نگاهی بندازیم به لیستی از شهرهایی که به این رسم سالانه شهرت دارند.


۱. ساحل کوپاکابانا، ریو دوژانیرو
کوپاکابانا یکی از معروف‌ترین سواحل دنیا محسوب می‌شود. این ساحل جذاب در شهری که به تفریح و خوش‌گذرانی معروف است را نمی‌توان شب سال نو فراموش کرد مخصوصا اگر بدانید بیش از ۲ میلیون نفر به این محل می‌آیند تا یکی از بزرگ‌ترین آتش‌بازی‌های سال را به تماشا بنشینند.

 

 

کوپاکابانا

 


۲. پل بندرگاه و محوطه سالن اپرای سیدنی
یکی از جذابیت‌های آتش‌بازی شب سال نو در این مکان، تغییر هر ساله تم و رنگ‌بندی آتش‌بازی‌ست که استرالیایی‌ها همه ساله این کار را انجام می‌دهند. البته اگر نمی‌توانید به سیدنی سفر کنید، در نظر داشته باشید که این مراسم در سراسر جهان به صورت زنده پخش می‌شود.

 

 

سال نو در سیدنی

 


۳. برج خلیفه، دبی
با سفر به همراه تور دبی ، شب سال نوی میلادی در این شهر می‌تواند شبی فراموش نشدنی داشته باشید. دبی از جمله شهرهای مسلمان نشین دنیاست که به واسطه حجم بالای گردشگران همیشه سال نوی میلادی را به بهترین شکل ممکن برگزار می‌کند و سال‌هاست که رسم برگزاری فستیوال‌های کریسمسی در دبی  و آتش‌بازی در برج خلیفه دبی به اجرا گذاشته می شود و محوطه‌های اطراف بزرگترین آب‌نمای موزیکال جهان در دبی  مملو از کسانی می‌شود که به دیدن جاذبه‌های گردشگری دبی می‌آیند.

 

 

سال نو در دبی

 


۴. بیگ بن، لندن
یکی از سبمل‌های لندن، بهترین جا برای آتش بازی سال نو به نظر می‌رسد. البته این مراسم تنها در محل ذکر شده انجام نمی‌شود و پل لندن و چند بخش دیگر را نیز شامل می‌شود اما محوریت کل مراسم در بیگ بن خواهد بود.

 

 

سال نو در لندن

 


۵. دیزنی لند، اورلاندو، آمریکا
مطمئنا قلمرو جادویی دیزنی می‌تواند با یک آتش بازی با شکوه، شبی رویایی را برای مهمانانش رقم بزند. این مراسم که به صورت خاص با مراسمات و جشن‌های متنوع در آن شب خاص همراه می‌شود باعث شده تمام سال‌های اخیر تمام بلیط‌های ورودی این تم پارک عظیم، چندین هفته زودتر به فروش برسد و محوطه بیرونی آن مملو از جمعیت شود.

 

 

سال نو در دیزنی لند

 


۶. خلیج مارینا، سنگاپور
 با تورکوالالامپورسنگاپور شما به بهترین مقصد گردشگری خانوادگی در آسیا سفر می کنید. ساختمان‌های نورانی، چرخ و فلک بزرگ و جذاب در کنار یکی از بزرگ‌ترین آتش بازی‌های سال باعث می‌شوند تا شما جذاب‌ترین شب سال نو را داشته باشید . در کریسمس شما می‌تواند بخش‌های مختلفی از شهر را برای دیدن این مراسم انتخاب کنید و خانوادگی در سنگاپور تفریح کنید . رستوران‌های متنوع در سطح منطقه، پارک‌های روباز و یا حتی چندین استخری که با جشن‌های متنوع و نمای رو به آتش‌بازی شبی خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهند زد.

 

 

سال نو در سنگاپور

 


۷. برج ایفل، پاریس
این نماد جهانی در قلب فرانسه نیز یکی دیگر از آتش‌ بازی‌های معروف شب سال نو در اروپا را برگزار می‌کند. پاریس به خودی خود در این روزها مملو از جمعیت است و بخش اعظمی از این جمعیت برای دیدن این مراسم در نیمه‌ی شب دور برج ایفل به تماشا جمع می‌شوند.

 

 

سال نو در پاریس

 


۸. میدان سرخ، مسکو
در منطقه زمانی متفاوت روسیه و گستردگی آن، با تور روسیه شب سال نوی کاملا متفاوتی از دیگر مناطق جهان خواهید داشت. با وجود تمام مناطقی که می‌توان آتش‌ بازی این شب را در آن راه انداخت، روس‌ها بزرگترین مراسم ممکن را در میدان سرخ مسکو می‌گیرند و این شب سرد را به جشنی گرم و دیدنی بدل می‌کنند. جایی که شما می‌توانید با تور مسکو سن پترزبورگ در دل شب روشنای روز را روی کلیسای سنت باسیل یا ساختمان زیبای موزه تاریخ مسکو ببینید.

 

 

سال نو در روسیه

 


۹. تایپه ۱۰۱، تایپه
تایپه ۱۰۱ یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان به حساب می‌آید و این یعنی می‌توان یک آتش بازی حسابی در شب سال نو بر رویش راه انداخت. نکته جالب در مورد این مراسم همراهی ساختمان‌های کوتاه‌تر اطراف تایپه ۱۰۱ است که با راه اندازی آتش‌بازی همراهی جذاب و نورانی با این سازه‌ی عظیم راه می‌اندازند.

 

 

سال نو در تایپه

 


۱۰. پارک KLCC، کوالالامپور
با تورکوالالامپور به شهر زیبایی‌های مدرن و آسمان‌خراش های سربه فلک کشیده سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور بازدید کنید و گشت‌ و گذار سبزی در میان آسمان‌خراش‌های کوالالامپور داشته باشید . شب سال نوی میلادی حتما در مراسمی که در پارک KLCC برگزار می‌شود شرکت کنید. این مراسم یک ویژگی خاص دارد آن هم بزرگی و پراکندگی آن است، به شکلی که شما به جای دیدن یک آتش بازی متمرکز، افقی نورانی از انواع منورهای رنگی خواهید دید که هر کدام به طرح و رنگی شکل می‌گیرند و در نمایی ساختمان‌های نورانی، جلوه‌ای  دوچندان پیدا می‌کنند.

 

 

سال نو در مالزی

۲۵ آذر ۱۳۹۶

نظرات کاربران