پنج بازی ترسناک اما مشهور شهربازی‌های دنیا

سرگرمی و تفریح‌ها
پنج بازی ترسناک اما مشهور شهربازی‌های دنیا

در کشور‌های پیشرفته دنیا، شرکت‌های بزرگ صنعت سرگرمی مانند یونیورسال شهربازی‌های خاص و محبوب برند خودشان، نظیر دیزنی­لند و استودیوهای یونیورسال را بنا نهاده­‌اند تا تجربه­‌ای فانتزی و دلپسند را برای بازدیدکنندگان رقم بزنند.

 

۵- هری‌پاتر و سفر ممنوعه (آمریکا، ژاپن)

این جاذبه که در بخش دنیای جادوگری شهربازی‌های بزرگ جزیره­‌های ماجراجویی نیواورلینز و استودیو‌های یونیورسال هالیوود آمریکا و اوساکای ژاپن قرار دارد، روزی هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند و فرصت ماجراجویی در بخش‌های مختلف هاگوارتز و لحظات هیجان‌انگیزی مثل تجربه کوییدیچ یا تعقیب شدن توسط اژدهایی بزرگ را برایتان پدید می‌آورد. این گردش هیجان‌انگیز، تجربه‌ای نیست که هیچ‌گاه از ذهنتان پاک شود و برای امتحان دوباره‌اش لحظه شماری می‌کنید.

 

خانه هری‌پاتر

 

۴- سواری در پارک ژوراسیک(آمریکا)

فیلم پارک ژوراسیک، از آن دسته فیلم‌هایی هست که نظر مثبت خیلی از افراد را به دست آورده و مطمئناً همه­‌ی ما دوست داریم که به فانتزی­‌ها و رویاهایمان رنگ واقعیت دهیم. در استودیو یونیورسال هالیوود آمریکا این جاذبه که مخلوطی از یک سواری آرام و دلپذیر بر روی آب و پس از این لحظات آرام یک سواری بسیار هیجان‌انگیز و مقابله نهایی با تی­رکس است که توانسته برای همه‌ی بازدیدکنندگان خاطره­‌ای فراموش نشدنی را رقم بزند و رویای علاقه‌مندان به فیلم پارک ژوراسیک را به واقعیت تبدیل کند.

 

پارک ژوراسیک

 

 

۳- برج وحشت منطقه‌­ی گرگ و میش(آمریکا،ژاپن،فرانسه)

این جاذبه که می‌تواند یکی از مناسب‌ترین تجربه‌های ترس و هیجان را برای هر کسی به ارمغان بیاورد، شامل قدم زدن در طبقات مختلف یک هتل عجیب و ترسناک است و در نهایت پایین آمدن از بالاترین طبقه­‌ی هتل به وسیله­‌ی آسانسوری که باعث می‌شود برای لحظاتی همه چیز را از یاد ببرید و فقط فریاد بکشید و درکنار همراهانتان نهایت لذت را ببرید! این گردش کم‌نظیر در استودیوهای دیزنی هالیوود آمریکا و پاریس فرانسه و همین طور دنیای دیزنی توکیو وجود دارد و هرروز صف‌های طولانی مقابل آن تشکیل می‌شود.

 

برج وحشت گرگ و میش

 

۲- عمارت شبح‌­زده(آمریکا، ژاپن، هنگ کنگ)

عمارت شبح­‌زده می‌تواند تنها جاذبه­‌ی لیستمان باشد که شاید هر کسی جرات تجربه­‌اش را به خود ندهد ولی بدون شک خلاقانه‌ترین گردش این لیست نیز محسوب می‌شود. تنوع زیاد در لحظات ایجاد ترس و استرس و فضای تاریک و مرموز، شبح‌های رقصنده، مجسمه‌های سخنگو و تم‌های متفاوت مخصوص روز‌های خاص نظیر کریسمس و مهم‌تر از همه، هالووین، باعث می‌شود که تمام علاقه‌مندان به ترس و هیجان برای رسیدن به این جاذبه برنامه‌ریزی کنند تا بالاخره شاید روزی موفق به تجربه آن شوند. این عمارت در دیزنی­‌لندهای پاریس، هنگ‌کنگ، توکیو و نیواورلینز و همچنین مجیک کینگدام فلوریدا قرار گرفته است.

 

عمارت شبح‌زده

 

۱- میلِنیوم فورس(آمریکا)

وقتی درباره شهربازی و سواری‌ها صحبت می‌کنیم، اولین تصویری که در ذهمان به وجود می‌آید، ترن‌های هوایی و چرخ­‌فلک‌ها است و هیچ چیز نمی‌تواند شهرت این ترن هوایی معروف و قدیمی را به دست بیاورد. ترن هوایی میلنیوم فورس که از سال تاسیسش یعنی سال ۲۰۰۰تا به حال همه ساله بین دو ترن هوایی پربازدید سال قرار گرفته در شهربازی سدار پوینت شهر اوهایو آمریکا واقع شده است که البته خود این شهربازی قدمتی نزدیک به ۱۵۰ سال دارد. جالب است بدانید که سرعت این سواری خارق­‌العاده به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و همچنین مسافتی بیش از ۲ کیلومتر را طی می‌کند.

 

میلینیوم فورس

۲۳ مرداد ۱۳۹۶ (به‌روز رسانی شده در: 14 مرداد 1398)

نظرات کاربران