بهترین تجربه واقعیت مجازی را در این مکان‌ها داشته باشید

اطلاعات مفید
بهترین تجربه واقعیت مجازی را در این مکان‌ها داشته باشید

تکنولوژی واقعیت مجازی تنها چند سالی است که ارائه شده، اما در همین عمر کوتاه تحولی عظیم در صنت سرگرمی و آموزش داشته است. هدست‌های واقعیت مجازی شما را وارد دنیایی دیگر می‌کند، دنیایی دیجیتال که به صورت ۳۶۰ درجه تمام دید شما را به خود اختصاص داده و به طور کلی از دنیای واقعی جدایتان می‌کند. به وسیله این تکنولوژی، فیلم‌های واقعیت مجازی، بازی‌های واقعیت مجازی و حتی پارک‌های واقعیت مجازی ساخته شده‌اند که هر کدام تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم می‌زنند.
در این بین مکان‌های مهمی هستند که بهترین‌ها در تمام دنیا محسوب می‌شوند، با هم نگاهی به آن‌ها بندازیم؛

 


The Void


این شرکت یک استارت‌آپ نسبتا کوچک بود که با نوآوری‌های بسیار در زمینه تکنولوژی‌های مرتبط با واقعیت مجازی و ساخت پارک‌هایی که در آن این تکنولوژی با موانع طبیعی در هم آمیخته می‌شدند به موفقیتی دست پیدا کرد که حالا مجموعا ۱۱ شعبه در ۶ کشور جهان دارد.
اولین بازی که در The Void به کار گرفته شده بود، نسخه خاصی از شکارچیان روح بود و با استقبال بسیاری که با آن روبرو شد، آرام آرام بازی‌های جذاب دیگر و شعبه‌های جدید به سیستم‌ آن‌ها اضافه گردید. در سفر به آمریکا، دبی، انگلیس و ... می‌توانید سراغ از شعبات این پارک را بگیرید تا تجربه‌ای فوق‌العاده از بازی‌ در فضای واقعیت مجازی آمیخته با دنیای واقعی را داشته باشید.

 

 

 The Void

 


پارک‌های واقعیت مجازی توکیو


تکنولوژی واقعیت مجازی دنیای سرگرمی در ژاپن را دگرگون کرده است به صورتی که اگر به همین ترتیب پیش برود، احتمالا تمام لیست ما در سال آینده به ژاپن اختصاص خواهد داشت. در حال حاضر سه پارک با عناوین Shibuya، Ikebukuro و Satellite‌ هستند که کار خود را با تمام قدرت در این کشور آغاز کرده‌اند و به زودی چند پارک دیگر نیز شروع کارشان را جشن می‌گیرند.
در حال حاضر مجموع این سه پارک ۱۲ عنوان متفاوت و بسیار خوب در ژانرهای مختلف از جمله کودکان، ترسناک و ورزشی را در لیست خود دارد. از نکات جالب ژاپنی‌ها در پارکشان این است که شما به ازای هر بازی پولی پرداخت نمی‌کنید، بلکه بلیطی که می‌گیرید برای یک ساعت و نیم حضور در پارک است و می‌توانید هر کدام از عناوین که خواستید را بازی کنید.

 

 

 پارک‌های واقعیت مجازی توکیو

 


Dubai Mall VR Park


پارک واقعیت مجازی مرکز خرید دبی حالا به یکی از معروف‌ترین پارک‌های واقعیت مجازی دنیا بدل شده. این پارک با چند عنوان شروع کرد و حالا بیش از ۸ بازی عالی دارد که بعضی از آن‌ها با تجهیزات مستقل، واقعیت مجازی را با واقعیت قابل لمس تلفیق کرده یک تجربه ناب را برای بازیکنان به همراه دارند که حتما در سفر با تور دبی باید امتحان کنید.
مرکز خرید دبی که بیشتر شبیه یک شهر مستقل است، با داشتن بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه و چندین و چند مرکز تفریحی، میزبان چند مکان تکنولوژیک بسیار عالی است، اما ترن‌های هوایی پارک واقعیت مجازی‌اش احتمالا منحصر به فردترین تجربه شما در کل این مرکز خرید باشد.

 

پارک واقعیت مجازی دبی، بهشتی برای عاشقان بازی‌های کامپیوتری

 

 

  Dubai Mall VR Park

 


The VR Cinema


اولین سینمای واقعیت مجازی به صورت فیزیکی، در آمستردام هلند افتتاح شده است. در این سینمای خاص هیچ پرده‌ای وجود ندارد و به هر کدام از تماشاگران یک هدست واقعیت مجازی با هدفون‌های بسیار با کیفیت داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند در فضایی کاملا ۳۶۰ درجه به تماشای فیلم ببینند یا در تعریف درست‌ترش در فیلم زندگی کنند.
البته با توجه به اینکه هنوز فیلم سینمایی مهمی با این تکنولوژی ساخته نشده، فیلم‌ها نهایتا تا ۳۵ دقیقه طول پخش خواهند شد و برای تماشای آن‌ها باید ۱۴ دلار پرداخت کنید. با توجه به اینکه اکثر این فیلم‌ها کارهایی تجربی هستند، به صورت مداوم تغییر می‌کنند و با هر بار رفتن به سینما، فیلم متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

 

 

  The VR Cinema

 


تورهای مجازی موزه‌ها


البته این گزینه بر خلاف دیگر مکان‌هایی که عنوان کردیم، در واقع یک محل نیست، بلکه امکانی هست که می‌توانید به وسیله آن موزه‌هایی را به تماشا بنشینید که هیچ گاه فرصت رفتن به آن‌ها را نخواهید داشت. مثل موزه‌های آمریکا که دیدن از آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود.
در این مواقع به جای حضور فیزیکی می‌توانید با استفاده از برنامه‌های واقعیت مجازی که الان موزه‌های معروف از جمله موزه واشنگتن، موزه تاریخ مصر انگلیس، موزه میامی و بسیاری دیگر را ارائه کرده‌اند، در محیطی ۳۶۰ درجه گویی که در محل هستید به دیدن آن‌ها بپردازید.

 

معرفی The Rift، پارک بازی دیجیتال و واقعیت مجازی در کوالالامپور

 

 

تورهای مجازی موزه‌ها

 

۰۹ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران