زمستان امسال به کجای دنیا سفر کنیم؟

سرگرمی و تفریح‌ها
زمستان امسال به کجای دنیا سفر کنیم؟

با توجه به شرایط جغرافیایی ایران، سفری ایده‌آل در زمستان می‌تواند فاصله‌ای بسیار دور را شامل شود یا فاصله‌ای بسیار نزدیک. خوشبختانه انتخاب‌ها برای ما آنقدر متنوع است که می‌توان با کم‌ترین هزینه هم به کشوری برای گذراندن این روزهای سرد رفت.این لیست بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در زمستان را شامل می‌شود، اما بر اساس آب و هوا و شرایط اقلیمی کشورها است و مسائلی همچون بهترین مکان برای گذراندن جشن کریسمس مد نظر قرار داده نشده.

دبی

وقتی صحبت از برف و سرما و سفر به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند رفتن به مکانی گرم است تا بتوان با خیال راحت به تفریح پرداخت.  با توردبی در روزهای سرد زمستانی ، آب و هوایی ایده‌آل را تجربه کنید، تا جایی که می‌توانید در هتل‌های لوکس ساحلی دبی زیر نور آفتاب کناره‌ی خلیج فارس آفتاب بگیرید و یا در پارک آبی وایلد وادی خود را خنک کنید.

 

 

سفر به دبی

 

 

علاوه بر داشتن بازارهای خرید سنتی در دبی که برای گذراندن وقت وخرید ارزان بسیار لذت بخش است ، جاذبه‌های گردشگری خود ساخته‌ای دارد که می‌تواند روزها شما را شیفته خود نگه دارد. پارک‌های بازی و تم پارک‌هایی همچون گاردن گلو، برترین سالن‌های سینمای جهان، سواحل متنوع و ایده‌آل در کنار جاذبه‌های گردشگری رایگان دبی بی‌نظیر و تکرار نشدنی هستند.

مراکز خرید دبی که تفریحات ویژه‌ای برای کودکان دارند  را انتخاب کنید و با خیال راحت به آنجا بروید و در کنار خرید فرزندانتان را هم به بهترین و مجهزترین شهربازی‌ها بفرستید. اگر گشت و گذار و خرید را تمام کردید و دوست‌داشتید غذای متفاوتی را مزه کنید، بهتر است بدانید که رستوران‌های لاکچری دبی  با غذاهایی خوشمزه شما را شگفت‌زده می‌کنند.

اما شاید بد نباشد در این روزهای گرم و هنگامه‌ی سفر به دوبی نگاهی به برنامه‌ی فستوال‌های دبی  بیاندازید و برای شترسواری در کویر به صحراهای اطراف بروید و در اخر هم به کنار بزرگترین آب‌نمای جهان در دبی از شنیدن موسیقی ایرانی لذت ببرید.

 

کامبوج

در ماه‌های دسامبر و ژانویه، آب و هوای این کشور زیبا به حد ایده‌آل خود می‌رسد. کشوری که به ارزان بودن برای سفر معروف است و با پیشینه‌ای شگرف شما را به دیدن زیباهای بصری، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری‌اش دعوت می‌کند. قایق سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی در بخش‌های از این کشور زیبا آنقدر لذت بخش هستند که در ذهن شما نیز نمی‌گنجد. بودن در دریاچه تونله ساپ و قایق‌‌سواری در آب‌های آن یک طرف غواصی و شنا در سیهانوکویل که با آب شفاف و ساحل سفیدش لذتی دو چندان می‌بخشد... . انتخاب بین جاذبه‌های طبیعی کامبوج کار بسیار سختی‌ست، اما اگر به یکی از مهم‌ترین آن‌ها بخواهیم اشاره کنیم باید از پارک ملی بوکور نام ببریم که یکی از زیباترین نقاط دنیا محسوب می‌شود.

 

 

سفر به کامبوج

 

 

بناهای تاریخی و معابد بودایی جزو مهم‌ترین دلایل گردشگران بی‌شماری است که سالانه به این نقطه دنیا می‌آیند. پس اگر کامبوج سفر کردید به هیچ وجه این سازه‌های شگرف مخصوصا انگکور وات را از دست ندهید.

 

تایلند

انتخاب‌ها در این کشور جنوب شرقی آسیا بسیار زیاد. شهرها و جزایری که عملا فصلی ندارند و تابستان همیشه در آن جاری‌ست.با تورتایلند حتما به شهرهای پوکت، پاتایا و حتی پایتخت شلوغش، بانکوک سر بزنید. دما در بیشتر شهرهای این کشور، مخصوصا شهرهای گردشگر پذیر و ساحلی به صورت میانگین چیزی در حد ۲۶ درجه سانتیگراد است وهمیشه برای آب‌تنی زمان مناسبی محسوب می‌شود. به همین خاطر پارک‌های آبی بسیاری در تایلند وجود دارد حتما به همراه کودکان خود به پارک‌های آبی پاتایا بروید وهیجان را تجربه کنید برای شنا، غواصی و قایق‌سواری همیشه مجال هست و اگر بخواهید ماجراجویی‌هاتان را چند پله بالاتر ببرید می‌توانید با هزینه‌ای کم‌تر از کشورهای دیگر، به سقوط آزاد، زیپلین و یا حتی بانجی جامپینگ هم فکر کنید. تایلند برای هنرمندان و دوستداران گالری‌های هنری بانکوک هم جذابیت‌های زیادی دارد می‌توانید از موزه‌های تاریخی دیدن کنید و یا برای رفتن به فستیوال‌های هیجان‌انگیز پاتایا برنامه‌ریزی کنید.

 

 

سفر به تایلند

 

البته اگر عاشق سفرهای رمانتیک و رویایی هستید حتما به پوکت بروید و مزه‌ی غذاهای دریایی با ادویه های تند و بازی نور و آفتاب را تجربه کنید و رویا بسازید.

 

ایرلند جنوبی

کمی از هوای گرم و استوایی فاصله بگیریم و به یکی از خاص‌ترین کشورهای اروپایی نگاهی بندازیم. هوای ایرلند جنوبی در این فصل سال اگر چه همیشه برفی نیست اما گرمای آن نهایت تا ده درجه پیش می‌رود. اما طبیعت بکر این کشور زیبا در این بازه‌ی زمانی زیبایی‌هایی دارد که وصف آن ناممکن است.

 

 

سفر به ایرلند جنوبی

 

 

مناطقی همچون County Kerry و County Cork از بهترین مقاصد زمستانی این بخش دنیا محسوب می‌شود که با توجه به سرد بودن هوا آرامش و خلوتی ویژه‌ای نیز دارند. در واقع اگر قرار باشد از شلوغی پیرامون خود به منطقه‌ای بکر و زیبا سفر کنید و با عکاسی و تقریح در بخش‌های مختلف یک کشور بریتانیایی، تفاوتی در مقاصد گردشگری خود ایجاد کنید، ایرلند انتخاب شما خواهد بود.

دیگر مقاصد

بسیاری از ما هم به بهانه‌ی سرما سفر نمی‌کنیم و مقاصد خود را بر اساس زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور مقصد انتخاب می‌کنیم. پس در این فصل سال نباید شهرهای زیبای دنیا را از یاد برد. شهرهایی همچون آمستردام که در زمستان زیبایی‌ خاصی به خود می‌گیرند. یا فرانکفورت آلمان که مدت‌ها قبل از کریسمس به در و دیوار خانه‌ها چراغ آویزان می‌کنند و باعث می‌شوند نورهای رنگارنگ بر روی برف و سنگ‌فرش‌های خیابان‌های این شهر جاری شود.

 

 

مکان های گردشگری

از کشورهای سردسیری همچون ایسلند و مناطق شرقی اروپا هم نباید گذشت. زیبایی‌های ایسلند در فصل سرما آنقدر جذاب است که بسیاری از گردشگران این فصل را برای دیدن این سرزمین یخی و کم‌جمعیت انتخاب می‌کنند. پراگ هم در این فصل دیدنی‌های بسیاری دارد و اگر موقعیت رفتن تا آن سر دنیا را داشته باشید، کوبک کانادا مقصد خوبی برای شما خواهد بود. در نهایت اینکه، زمستان برخلاف تصور بسیاری از نابلدها، زمان نشستن در خانه و برنامه ریزی برای سفر تابستانه نیست، زمستان اتفاقا زمان سفر است و دیدن مقاصد شگرف دنیا.

 

 

۱۵ آبان ۱۳۹۶

نظرات کاربران