زیباترین باغ‌های گیاهی جهان را بشناسید

اطلاعات مفید
زیباترین باغ‌های گیاهی جهان را بشناسید

تفاوت یک باغ معمولی با یک "باغ بوتانیک" در چیست؟ یک باغ عادی می‌تواند شامل هر چیزی باشد؛ ولی یک باغ بوتانیک مجموعه‌ای از گیاهانی است که برای منظوری خاص برای معرض دید عموم رشد داده‌شده‌اند. برای مثال برخی از این باغ‌ها شامل گیاهان دارویی می‌شوند درحالی که گروهی دیگر شامل گیاهان بومی یک منطقه هستند. اما وجه مشترک بین اکثر باغ‌های بوتانیک، زیبا بودن گیاهان آن‌هاست. در این مطلب چندی از بهترین باغ‌های بوتانیک را برای شما فهرست کرده‌ایم و امیدواریم که از آن‌ها لذت ببرید.

 

۱- باغ‌های Kew Royal

 

 

باغ‌های Kew Royal

 

این باغ‌ها که در حاشیه‌ی رودخانه‌ی تیمز واقع شده‌اند، بزرگترین مجموعه‌ی گیاهانی هستند که در سرتاسر جهان می‌رویند. این باغ‌ها در اواسط قرن هفدهم ساخته‌شدند و از این رو قدیمی‌ترین باغ بوتانیک کل جهان محسوب می‌شوند. بیش از ۱۴۰۰۰ گونه درخت و گل در این باغ برای نمایش عموم آماده شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به گل‌های ارکیده‌ی غول‌آسا، و یا گونه‌ای گیاه جسد مانند اشاره کرد. علاوه بر این گیاهان، از دیگر جذابیت‌های این محل، رود کوچکی است که در اطراف آن وجود دارد و در کنار ساختمان‌های شیشه‌ای قرن نوزدهمی به آن زیبایی خاصی بخشیده‌است.

 

۲- باغ‌های Denver

 

 

باغ‌های Denver

 

این باغ زیبا و ۲۳ هکتاری واقع در ایالت دنور آمریکا، مجموعه‌ای دلشین از گیاهان نواحی سردسیر را گردآوری کرده‌است و علاوه بر آن، دارای ۷ پارک گیاهی با تم‌های مختلف است که هرکدام گیاهان کمیاب خاصی را درخود جای داده‌اند.

 

۳- باغ‌های Acharya Jagadish Chandra Bose

 

 

باغ‌های Acharya Jagadish Chandra Bose

 

این باغ بی‌نظیر در کلکته‌ی هند واقع شده‌است و برای درخت‌های Banyan(بنیان/انجیر هندی) بسیار بزرگ خود معروف شده‌است. درخت‌هایی که سایه‌بانی عظیم پدید آورده‌اند. این باغ‌ها دارای بیش از ۱۲۰۰۰ گیاه مختلف هستند که برخی از این گیاهان از گونه‌های نادر محسوب می‌شوند. همچنین بیش از دو و نیم میلیون گونه گیاهی خشک‌شده از سرتاسر جهان در اینجا نگه‌داری می‌شوند. با سفر به این باغ‌ها می‌توانید درختان نادری از نپال، برزیل، پنانگ، جاوه و سوماترا را مشاهده کنید.

 

۴- باغ قلعه‌ی Trauttmansdorff

 

 

باغ قلعه‌ی Trauttmansdorff

 

این قلعه‌ی قرون وسطی‌ای از مناطق دیدنی شهر مران واقع در ایتالیا محسوب می‌شود. ۸۳ منظره‌ی دیدنی متفاوت در باغ این قلعه وجود دارند که بازه‌ای گسترده از درختان زیتون تا بلوط و حتی گیاه کاکتوس را شامل می‌شوند. چندین تاکستان و نیز چند باغ بیابان مانند در این قلعه بنا شده‌اند. حوض بزرگی که در این قلعه قرار دارد، به همراه گل‌های نیلوفر خود درکنار کوه‌هایی که قلعه را احاطه کرده‌اند، زیبایی آن را چندین برابر کرده‌است.

 

۵- باغ Shalimar

 

 

باغ Shalimar

 

این باغ حدود چهار قرن پیش در شهر لاهور هند بنا شد. ایوان‌های باغ توسط مجموعه‌ای از جوی‌ها و آبشار‌های کوچک به هم وصل شده‌اند و دیوار تمام مرمرین باغ حرکت بین بخش‌های مختلف را امکان‌پذیر کرده‌است.

 

۶- باغ Brooklyn

 

 

باغ Brooklyn

 

این باغ ۵۲ هکتاری واقع در نیویورک، هر ساله میزبان مراسم فستیوال شکوفه‌های گیلاس یا همان ساکورا ماتسوری است از ماه ژوئن آماده‌ی پذیرش بازدیدکننده‌ها از سراسر جهان است. همچنین موزه‌ی بونسای این باغ، بزرگترین موزه مخصوص این نوع درخت در خارج ژاپن است.

 

۷- باغ Monaco

 

 

باغ Monaco

 

این باغ بسیار زیبا، محل زندگی گونه‌های متفاوت کاکتوس از تمامی جهان است. هرچه از تپه‌های این باغ پایین‌تر می‌آیید با گونه‌های متفاوت‌تری از کاکتوس آشنا می‌شوید. همچنین غاری باستانی در نزدیکی این باغ می‌تواند شما را تا نزدیکی سطح دریا پایین ببرد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ (به‌روز رسانی شده در: 26 خرداد 1400)

نظرات کاربران