جذاب‌ترین فستیوال‌های سالانه هند

سرگرمی و تفریح‌ها
جذاب‌ترین فستیوال‌های سالانه هند

یکی از جذابیت‌های هند، رسم و رسومات مردم این سرزمین پهناور محسوب می‌شود. مردمی که با فرهنگ‌ها، آیین‌ها و اعتقادات مختلف در یک همزیستی مسالمت‌آمیز کنار هم گرد آمده‌اند. در این میان اما جذابیت فستیوال‌های سالانه هند در  تور هند  بیش از برنامه‌های دیگری‌ست که در این کشور برگزار می‌شود.
 

 

Diwali
 یکی از زیباترین جشن‌های هند Diwali است، زمانی که مردم خانه‌ها، معابد، گذرگاه‌ها و هر جایی که فکرش را بکنید را با چراغ‌ها و شمع‌ها نورانی می‌کنند و شب نیز در شهرهای بزرگ آتش‌بازی تمام آسمان را مانند صبح روشن می‌کند. این جشن که به پاس بازگشت راما و همسرش بعد از چهارده سال تبعید برگزار می‌شود هر ساله بسیاری را به این کشور می‌کشاند.

 

 

 فستیوال دیوال در هند

 

زمان برگزاری: ۱۹ اکتبر
 

Holi
با نگاهی به عکس‌های این جشن احتمالا متوجه شده‌اید که برای رفتن به آن نباید لباس‌های مورد علاقه خود را تن کنید! فستیوالی که به "جشن رنگ‌ها" شهرت دارد و یکی از مورد علاقه‌ترین جشن‌ها برای توریست‌ها محسوب می‌شود. در این مراسم مردم تمام کشور در خیابان‌ها با رقص و پایکوبی رنگ به هم می‌پاشند و شب را آتش برپا کرده و به شادی ادامه می‌دهند.
این جشن کهن بهار هر سال بر پایه پیروزی شاهزاده پرهلاد که نشانه‌ی خوبی‌ست در مقابل هولیکا که نشانه‌ بدی‌ست برپا می‌شود.

 

 

فستیوال رنگ‌ها در هند

 

زمان برگزاری: ۱۲ مارس
 

Dusshera
این فستیوال هم که با نام Vijayadashami نیز شناخته می‌شود جزو پرطرفدارترین جشن‌های هند محسوب شده سالانه جدا از بخش عظیمی از مردم هند، کلی از گردشگران نیز در آن شرکت می‌کنند. این جشن که با رقص و پایکوبی و نمایش‌های بزرگ همراه است در واقع مراسمی برای تنوع نژادی در هند است و دربرگیرنده بخشی از داستان حماسی رامایاناست.

 

 

فستیوال دوشرا در هند

 

زمان برگزاری: ۳۰ سپتامبر
 

Krishna Janmashtami
یک مراسم کم‌نظیر دیگر در هند که از نظر مذهب هندو، مهم‌ترین جشن این کشور نیز محسوب می‌شود. در این فستیوال رژه‌های باشکوهی برگزار شده و رقص و پایکوبی در سراسر کشور جریان دارد. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها این روز بازی خاصی است که در ارتفاعی بلند ظرف‌های سفالی کشکی آویزان می‌شود و مردم با ساختن برج‌های انسانی سعی در شکستن آن دارند. تیم برنده جوایز بسیاری دریافت می‌کند. البته جدای از تمام این مراسمات شلوغ نباید از دیدن معابد آراسته و زیبا شده در این روز باز ماند.

 

فستیوال خدایان در هند

 

بعضی به اشتباه این جشن را تنها برای یکی از خدایان هندو به نام کریشنا می‌دانند اما در واقع این مراسم به پای بزرگداشت چندین خدا برگزار می‌شود.
 

Hemis
بر خلاف دیگر مراسم‌‌های یاد شده، Hemis به مدت دو روز و تنها در صومعه‌ای به نام Ladakh جریان می‌یابد. در این جشن خاص که بسیاری از گردشگران را به این محل می‌کشاند نوعی رقص و نمایش خاص برپا می‌شود.
ابتدا یکی از راهبین کم سن و سال شروع به رقصی با صدای تبل می‌کند و سپس مردان و زنان با لباس‌های قدیمی اما رنگارنگ و با زیورآلات فراوان رقص و نمایش را ادامه می‌دهند. لاماها در این مراسم همگی ماسک به صورت می‌کنند تا رضایت والی ارواح Padmasambhava را به دست بیاورند.

 

 فستیوال همیس در هند

 

این مراسم به مدت ده روز و از ۲۳ جون آغاز می‌شود

 

این‌ها تنها بخشی از مراسم‌های هند است که شما با برنامه‌ریزی درست در انتخاب تورها می‌توانید حداقل شاهد یکی از آن‌ها باشید و در آن شرکت کنید.

۱۲ شهریور ۱۳۹۶

نظرات کاربران