پاییز را با فستیوال‌های فصلی هند جشن بگیریم

سرگرمی و تفریح‌ها
پاییز را با فستیوال‌های فصلی هند جشن بگیریم

تابستان‌های هند به گرما و رطوبت مشهور است. اما پاییز! پاییز بهترین زمان برای تور هند است تا بتوانید در فرهنگ و زیبایی‌های آن به خوبی بگردید و دنیایی تازه را تجربه کنید.
فستیوال‌ها بخش بزرگی از فرهنگ مردم هند را تشکیل می‌دهد و پاییز هم برنامه‌های زیادی جریان خواهد داشت که شما را به دیدن آن‌ها تشویق می‌کنیم. در این نوشته نگاهی بندازیم به مهم‌ترین فستیوال‌های پاییزه هند.


Diwali
یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های کل سال هند که بی‌شک از بزرگ‌ترین مراسمات هندوها نیز به شمار می‌رود و سالانه خیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. به Diwali "فستیوال انوار" نیز گفته می‌شود.

 

 

فستیوال دیوال در هند

 

مراسم سال نوی هندی‌ها به پنج روز می‌رسد و با توجه به اینکه بر طبق تقویم قمری پیش می‌رود، زمان آن در سال تغییر می‌کند اما حداقل برای چند سال پیش رو این مراسم در پاییز برگزار خواهد شد. در این روزها تمام شهر چراغانی می‌شود، مردم شمع و فانوس روشن می‌کنند و به گردشگران در کنار مردم محلی هر جا که بتوانند نوری در دل تاریکی روشن می‌کنند.

 


Navratri
معنی کلمه Navratri یعنی "نه شب" و این جشن نیز ده روز و نه شب رقص و پایکوبی برای الهه‌گان لاکشمی، دورگا و ساراسواتی خواهد بود.

 

 

ناواراتی فستیوال در هند

 

به طور عمومی در این مراسم بسیاری از زنان و مردان لباس‌های محلی می‌پوشند و در خیابان‌ها به جشن می‌پردازند اما در دنیای مدرن به آهستگی این جنش به سمت حضور در کلاب‌ها و محیط‌های سربسته و به دور از مراسمات محلی پیش می‌رود.

 


Pushkar Camel Fair
 این جشن عجیب حول محور شترها می‌چرخد! بیش از ۵۰هزار شتر را در صحرای پوشکار گرد هم آورده تزیینات رنگارنگ تن آن‌ها می‌کنند.

 

 

فستیوال شتر در هند

 

 

این فستیوال ۵روزه شامل نمایش شترهای زیبا، مسابقات شترسواری و ... می‌شود. یکی از زیبایی‌های این جشن زنگوله‌هایی است که به گردن و پای شترها می‌بندند و در طول این روزها همه جا صدای آن‌ها به گوش می‌رسد.

 


Onam
 به هیچ وجه هندی‌ها در کار جشن‌های یک روزه و دو روزه نیستند و Onam هم ده روز جشن برداشت است که به پاس قدردانی و خیرمقدم برای بازگشت پادشاه Mahabali برگزار می‌شود. در افسانه‌ها آماده او در این روزها، از دنیایی دیگر به این جهان پا می‌گذارد تا ببیند مردمش در شادی زندگی می‌کنند یا نه.

 

 

اونام فستیوال در هند

 

 

این جشن در شهر Kerala برگزار می‌شود و رسم است که مردم با گل‌های رنگارنگ طرح‌های مختلفی را در شهر درست می‌کنند. جشن‌های کوچک زیادی حول این مراسم برگزار می‌شود، مثل قایق‌سواری، مسابقات رقص و آواز خوانی و ... و البته پخت غذاهای محلی.

 

Paryushan Parva
 بر خلاف دیگر مراسمات، این فستیوال در واقع یک مراسم مذهبی بسیار بزرگ هندوست که در آن مردم هند روح خود را برای حضور در دنیای ارواح آماده می‌کنند. در این مراسم تصفیه درونی آن‌ها ده ارزش اخلاقی را درون خود تقویت می‌کنند: بخشش، خیریه، سادگی، رضایت، راستی، استحکام، فروتنی، انزوا، پایداری و جلوگیری.

 

 

فستیوال مذهبی اخلاق در هند

 


به خاطر شکل و شمایل برگزاری این مراسم،  Paryushan Parva یکی از آن مراسمات هندوست که بسیاری از مردم جهان برای دیدنش به این کشور سفر می‌کنند.
البته غیر از این مراسمات بزرگ، جشن‌های کوچک زیادی در پاییز برگزار می‌شود، اما دیدن این موارد بدون شک به هر مسافری که به هند عظیمت می‌کند توصیه می‌شود.

۱۵ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران