راهنمای اقامتی جذاب در ایپوه مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای اقامتی جذاب در ایپوه مالزی

شاید اسم ایپوه پشت شهرت کوالامپور و زرق و برق طبیعی پنانگ پنهان شده باشد اما در حقیقت ایپوه یکی از زیباترین شهرها در تور مالزی است که در قرن ۱۹ به خاطر معادن غنی قلع یکی از ثروتمندترین شهرهای آسیا محسوب می‌شد که با اروپا و دیگر نواحی دنیا تجارت می‌کرد. بد نیست بدانید که شهر اولیه ایپوه در سال ۱۸۲۰ میلادی در حاشیه رود کینا ساخته شد اما در مدت کوتاهی در سال ۱۸۹۲ به تلی از خاکستر تبدیل شد. این شهر در محل اولیه خود مجددا بازسازی شد. در این مقاله می‌خواهیم شما به اقامتی دلچسب در این شهر دعوت کنیم.

 

بوتیک هتل ام در ایپوه (M Boutique Hotel Station 18)

این بوتیک هتل جذاب در تامان پنگکالان در جایا واقع شده و اقامتگاه‌های مدرن و شیک با یک رستوران در محل ارائه می‌دهد. همچنین میز پذیرش ۲۴ ساعته دارد و اتاق‌های مجهز به تهویه مطبوع و استند آی‌پاد را ارائه در دسترس مهمانانش قرار می‌دهد. همچنین این اتاق‌ها مجهز به کمد لباس، تلویزیون صفحه‌تخت و گاوصندوق لپ تاپ هستند و مینی بار و کتری برقی هم در دسترس قرار می‌دهند. این در حالی است که حمام خصوصی مدرن و زیبای آن شامل وان یا دوش، سشوار و لوازم آرایش رایگان هم هست. به علاوه کارکنان به زبان‌های مالایی، چینی و انگلیسی به راحتی صحبت می‌کنند و نیازهای شما را برطرف می‌کنند. در این هتل ۳ ستاره جذاب می‌توانید اقامتی راحت و آرام را تجربه کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری ایپوه در مالزی

آدرس: No.15-23, Jalan Pengkalan Barat 35, Taman Pengkalan Jaya (Station 18), 31650 Ipoh, Malaysia

 

هتل و سوییت‌های کینتا ریورپونت در ایپوه (Kinta Riverfront Hotel & Suites)

این هتل ۵ ستاره لاکچری در مرکز تجاری ایپوه واقع شده و ۳ دقیقه با ماشین تا مرکز اطلاعات گردشگری ایپوه فاصله دارد. این هتل دارای یک استخر روباز و مرکز تناسب اندام بوده و وای فای رایگان در سراسر ساختمان ارائه شده است. هتل و سوئیت کینتا ریورفرانت ۶ دقیقه با ماشین تا مرکز خرید ایپو پاراد و پراک تانگ فاصله دارد. ایستگاه اتوبوس Medan Gopeng و فرودگاه سلطان ازلان شاه ۱۱ دقیقه با ماشین از هتل فاصله دارند. اتاق‌های مدرن مجهز به تلویزیون صفحه تخت، مینی بار و وسایل اتو هستند. حمام خصوصی شامل لوازم بهداشتی رایگان و سشوار است. اتاق‌های منتخب چشم‌انداز رودخانه دارند. همچنین این هتل دارای پذیرش ۲۴ ساعته بوده و مرکز تجاری آن خدمات فکس و فتوکپی ارائه می‌دهد و خدمات خشکشویی هم در دسترس است. در اینجا چند گزینه غذاخوری ارائه شده که طیف گسترده‌ای از غذاها را ارائه می‌دهد. یکی از بهترین آن‌ها، Riverview Coffee House صبحانه، ناهار بوفه و شام بوفه را در طبقه چهارم سرو می‌کند.

آدرس: Jalan Lim Bo Seng, 30000 Ipoh, Malaysia

 

هتل ایپوه بالی در ایپوه مالزی (Ipoh Bali Hotel)

هتل ایپوه بالی که در فاصله ۱۶ دقیقه پیاده روی از Ipoh Parade قرار دارد، دارای اقامتگاه‌های ۳ ستاره بوده و امکاناتی مثل یک باغ، یک سالن مشترک و یک تراس در دسترس قرار می‌دهد. این هتل ۳ ستاره با وای فای رایگان، میز پذیرش ۲۴ ساعته و فضای ذخیره‌سازی چمدان از مهمانان خود میزبانی می‌کند. برخی از واحدهای این ملک دارای پاسیو با منظره شهر هستند و برخی دیگر اتاق‌هایی با بالکن ارائه می‌دهند. این در حالی است که همه اتاق‌ها دارای سیستم تهویه هوا، تلویزیون صفحه تخت، سرویس بهداشتی مجهز و لوازم بهداشتی رایگان هستند. به علاوه هر روز صبح یک صبحانه آلاکارته، قاره‌ای یا آمریکایی در هتل سرو می‌شود. از نقاط تفریحی نزدیک می‌توان به AEON Mall Kinta City در ۴.۳ کیلومتری و دنیای گمشده تامبون در ۷.۹ کیلومتری هتل اشاره کرد. نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه سلطان ازلان شاه است که در ۵ کیلومتری اقامتگاه قرار دارد. در اینجا شما می‌توانید از خدمات اسپا با انواع ماساژهای کل بدن، ماساژ دست و پا، ماساژ سر و انواع دیگر استفاده کرده و لذت ببرید.

 

قهوه سفید ایپوه، نوشیدنی خوش طعم مالزی

آدرس: No. 12A, Lorong Cheah Cheang Lim, Off Jalan Tambun, 30350 Ipoh, Malaysia

 

هتل ایندرا در ایپوه مالزی (INDRA HOTEL - BOUTIQUE SUITES)

این هتل ۳ ستاره جذاب با موقعیت قرارگیری جذاب دسترسی جذابی به نقاط تفریحی شهر می‌دهد. این هتل ۳ ستاره دارای پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات دربان و وای فای رایگان بوده و اتاق‌های خانوادگی راحتی ارائه می‌دهد. هر اتاق دارای تهویه مطبوع و تلویزیون صفحه تخت بوده و حوله و ملحفه ارائه می‌دهند. سوییت‌های این هتل هم به شدت در شهر به رفاه و راحتی شهرت دارند. نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه سلطان ازلان شاه در ۹ کیلومتری هتل است.

آدرس: No. 29, Lengkok Tasek Timur 1A, Pusat Perdagangan Tasek Indra, 31400 Ipoh, Malaysia

 

هتل بانجاران در ایپوه مالزی (The Banjaran Hotsprings Retreat)

یکی از هتل‌های مجلل و ۵ ستاره ایپوه بانجاران است که در مقابل تپه‌های آهکی قرار دارد، و با چشمه‌های آب گرم زمین‌گرمایی و استخری، و با گرمای طبیعی، یک استراحتگاه سلامتی آرام را فراهم می‌کند. به علاوه در اینجا یک غار بخار و حمام‌های یخی نیز موجود داشته و وای فای رایگان در سرتاسر ملک در دسترس است. همچنین ویلاهای بزرگ در Banjaran Resort دارای استخر خصوصی و جکوزی در فضای باز هستند و اتاق‌های نشیمن بزرگ آن مجهز به تلویزیون ۴۹ اینچی هستند، و در ادامه خدمات پیشخدمت هم ارائه می‌دهند! بنابراین قرار است اینجا اقامتی کاملا لاکچری داشته باشید. این هتل با فاصله یک ربعی از مرکز شهر در محیطی آرام و زیبا قرار دارد و به میهمانان پارکینگ خصوصی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای تبدیل ارز، رزرو تور، تهیه بلیط و خدمات دربان به پذیرش ۲۴ ساعته مراجعه کنید. درمان‌های آیورودا و آیین‌های درمانی سنتی مالایی در اسپا موجود است. همچنین دارای اسپا پای ماهی و مرکز تناسب اندام مجهز است. بنابراین برای استراحت و اوقات فراغت شما انتخاب‌های مختلفی برای ارائه خواهید داشت. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در Dining at Jeff’s Cellar غذا بخورید باید از ۴۸ ساعت قبل میز رزرو کنید.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در مالزی: قسمت اول

آدرس: No. 1, Persiaran Lagun Sunway 3, 31150 Ipoh, Malaysia

 

اقامتگاه خانگی مرو ایپوه در مالزی (Homestay Meru Ipoh)

این اقامتگاه مقرون به صرفه اما راحت از انتخاب‌های قابل توجهی برای افرادی است که می‌خواهند در عین مقرون به صرفه بودن از راحتی و آرامش هم برخوردار باشند. واحدها در اینجا شامل تلویزیون صفحه تخت، حمام اختصاصی با دوش و لوازم بهداشتی رایگان هستند و برخی واحدها شامل آشپزخانه کاملا مجهز با یخچال و گاز هم می‌شوند. نزدیکترین فرودگاه، فرودگاه سلطان ازلان شاه است که ۱۴ کیلومتر از Homestay Meru Ipoh فاصله دارد.

آدرس: B-21-1,Casa Kayangan @ Meru, Persiaran Meru Raya 2, 30020 Ipoh, Malaysia

 

ریزورت هون آل سوییت در ایپوه (The Haven All Suite Resort)

این هتل ۵ ستاره شیک و لاکچری دارای یک استخر شنا در ۵ سطح است و میهمانان می‌توانند از وعده‌های غذایی خود در رستوران داخل خانه لذت ببرند یا در بار نوشیدنی بنوشند. وای فای رایگان در سرتاسر ملک موجود است. این ملک ۱۰ مایل از ترمینال اتوبوس ایپوه، مرکز شهر و زمین گلف رویال پراک فاصله داشته و فرودگاه سلطان ازلان شاه ۸.۷ مایلی آن قرار دارد. به علاوه مرکز تفریحی The Lost World of Tambun Theme Park در ۱.۴ مایلی این ملک قرار دارد. سوئیت‌های مجهز به تهویه مطبوع دارای بالکن خصوصی هستند که به مناظر زیبایی باز می‌شود. واحدها دارای قسمت نشیمن بزرگ مجهز به تلویزیون ماهواره‌ای صفحه تخت ۴۲ اینچی و مبل هستند و سرویس بهداشتی کاملی با انواع لوازم بهداشتی مورد نیاز را ارائه می‌دهد. یک منطقه غذاخوری نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این ملک می‌توان به مرکز تناسب اندام، آبگرم The Haven، زمین بازی کودکان و پیست دویدن، زمین تنیس و زمین بسکتبال اشاره کرد. رستوران داخلی و بار کنار استخر غذاهای محلی و غذاهای آسیایی، غربی و مدیترانه‌ای سرو می‌کند.

 

مهمترین فرودگاه‌های مالزی

آدرس: Lot 41396, Persiaran Perpaduan, The Haven Lakeside Residences, 31150 Ipoh, Malaysia

 

ویل هتل ایپوه (WEIL Hotel Ipoh)

ابن هتل ۵ ستاره با استخر روباز، رستوران بوفه و دسترسی رایگان به وای فای اقامتی بی‌نظیر را به مهمانان خود هدیه می‌دهد. این هتل که در ایپوه مالزی واقع شده اتاق‌های شیک با کف‌های فرش شده و امکاناتی چون مبل شیک و تهویه مطبوع هوا، چای/قهوه‌سازی، تلویزیون صفحه‌تخت با کانال‌های کابلی، مینی‌بار و ناهارخوری ارائه می‌دهد. حمام خصوصی اتاق‌ها مدرن دارای وان و دوش آب گرم است. مهمانان می‌توانند به پیشخوان ۲۴ ساعته دربان مراجعه کنند، جایی که کارکنان در بررسی خدمات کمک خواهند کرد. به علاوه انبار چمدان نیز در دسترس قرار دارد. از لحاظ غذاخوری مجموعه‌ای از غذاهای به سبک مالزیایی و غذاهای محبوب غربی در رستوران هتل سرو می‌شود. در حالی که سرویس اتاق در دسترس است و در صورت درخواست می‌توانید صبحانه را در اتاق میل کنید.

آدرس: 292, Jalan Sultan Idris Shah, 30000 Ipoh, Malaysia

 

ریزورت و سوییت مرو ولی در ایپوه (Meru Suites at Meru Valley Resort)

این هتل و اقامتگاه لاکچری و ۵ ستاره، دارای یک استخر روباز مشرف به چشم‌اندازهای سرسبز است. پارکینگ خصوصی رایگان در محل موجود است و همه واحدها دارای تهویه مطبوع هستند و دارای یک صندلی مجهز به تلویزیون صفحه تخت ویا ناهارخوری هستند. به علاوه همه واحدها آشپزخانه کوچک مجهز به مایکروویو و یخچال دارند و اجاق گاز و کتری نیز ارائه می‌شود. شما با اقامت در Meru Suites at Meru Valley Resort به وای فای رایگان در سراسر ملک دسترسی دارید. به علاوه هتل در داخل شامل یک مرکز اسپا، سونا و مرکز تناسب اندام بوده و مهمانان می‌توانند از باربیکیو و رستوران در محل لذت ببرند. برای اوقات فراغت شما هم تدابیر هرچند کمی اندیشیده شده، به طوری که می‌توانید در این ملک تنیس بازی کنید و استفاده رایگان از دوچرخه نیز در دسترس است.

 

معرفی برترین مقاصد ساحلی مالزی

آدرس: Jalan Bukit Meru, Meru Suites, 30020 Ipoh, Malaysia

 

منبع

۱۰ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران