راهنمای گیاهخواری در رستوران های مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای گیاهخواری در رستوران های مالزی

سفر برای گیاهخواران، به ویژه به جنوب شرقی آسیا، هرگز آسان نبوده است. وقتی برای سفر با تور مالزی برنامه‌ریزی می‌کنید، شاید تصور کنید که پیدا کردن غذاهای اشتها‌آور ممکن است بسیار سخت باشد. البته بدون یک راهنمایی درباره رستوران های گیاهی مالزی، شاید برنامه غذایی شما آنطور که می‌خواهید نشود. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله، در مورد بهترین رستوران‌های گیاهی و غذا در شهرهای بزرگ، غذاهایی که باید در آنجا سفارش دهید و نکات هوشمندانه‌ای برای مقابله با روزهایی که نمی‌توانید گزینه‌های مناسبی در اطراف محل گردشتان پیدا کنید بخوانید. مهم نیست که چه نوع غذایی در بسته‌های هتلتان در مالزی ارائه می‌شود، باید نقشه غذای خود را آماده کنید و مطمئن شوید که سیر خواهید شد و همیشه آماده بیرون رفتن باشید تا یک سفر پرخاطره را تجربه کنید.

 

بهترین رستوران‌های گیاهی در کوالالامپور

کوالالامپور که یکی از مقاصد اصلی توریستی تور مالزی به شمار می‌رود، گزینه‌های بی‌شماری را برای مسافران گیاهخوار ارائه می‌دهد. اینجا یک شهر پرگردشگر است که در آن رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در هر خیابانی می‌بینید و یافتن گزینه‌های گیاهی سالم مشکلی نیست. تعداد رستوران‌های با سبزیجات خالص زیاد است و این بدان معناست که زندگی برای کسانی که دوست ندارند در مکانی که غذاهای غیرگیاهی پخته می‌شود، غذا بخورند، راحت می‌گذرد. در ادامه به معرفی بهترین رستوران های گیاهی مالزی در کوالالامپور می پردازیم:

۱. رستوران گیاهی گوپالا در کوالالامپور، Gopala Vegetarian Restaurant

چه راهی برای شروع بهتر از فهرست کردن یک رستوران هندی به عنوان اولین در این راهنمای گیاهی مفید به مالزی است. در حالی که در مالزی هستید، اگر میل به خوردن غذاهای خوشمزه و اصیل هندی دارید، رستوران گیاهی گوپالا بهترین مکان برای شماست. این یک رستوران کوچک و در عین حال محبوب با گزینه‌های غذایی گسترده است که غذاهای هندی، چینی و مالایی سرو می‌کند. این رستوران توسط طرفداران کریشنا (Hare Krishna) اداره می‌شود و بنابراین کاملاً گیاهی است. بنابراین، چرا به اینجا سر نمی‌زنید تا تمام هوس‌های غذایی خود را به یکباره سیر کنید؟!

توصیه رستوران گیاهی گوپالا که باید امتحان کنید: بشقاب گیاهی

لوکیشن و مکان رستوران: 241, Jalan Tun Sambanthan, Brickfields

 

۲. رستوران گیاهی آنالاکشمی در کوالالامپور، Annalakshmi Vegetarian Restaurant

آنالاکشمی به تازگی ساخته شده است و غذاهای خوشمزه هندی سرو می‌کند. این رستوران که بخشی از معبد هنرهای زیبا است، یک مؤسسه غیرانتفاعی است که از سال ۱۹۸۴ وجود داشته است. در اینجا هیچ قیمتی در منو ذکر نشده و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا هر چه را هر چقدر که می‌خواهند بپردازند. بی‌شک، امتحان کردن غذای این رستوران به همان اندازه که می‌گویند خوب خواهد بود!

 

بهترین باغ‌ها و پارک‌ها در مالزی

توصیه رستوران گیاهی آنالاکشمی که باید امتحان کنید: پالک پوری

لوکیشن و مکان رستوران: 116, Jalan Berhala, Brickfields

 

۳. رستوران گیاهی زندگی ساده سالم، Simple Life Healthy Vegetarian Restaurant

رستوران گیاهی زندگی ساده سالم با ارائه غذاهای گیاهی باکیفیت یکی از بهترین رستوران های گیاهی مالزی در کوالالامپور است. وعده‌های غذایی ارگانیک هستند و گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید. غذای مشترک چند آشپز، پیتزا، روتیس، نودل، نوشیدنی و آبمیوه‌هایی که صد درصد تازه هستند در این رستوران سرو می‌شود. بنابراین، چه چیزی بهتر از غذاهای لذیذ سالم که منتظر امتحان شدن توسط شما هستند؟

توصیه رستوران گیاهی زندگی ساده سالم که باید امتحان کنید: کشک لوبیا به سبک تایلندی با برنج چند دانه

لوکیشن و مکان رستوران: ۵۰ جالان سلطان اسماعیل

 

سایر رستوران های گیاهی کوالالامپور: به غیر از موارد ذکر شده، کافه گانگا (Ganga Cafe)، کافه غذای گیاهی باکتی وودلندز (Bakti Woodlands Vegetarian Food Cafe)، رستوران گیاهی واتر لیلی (Water Lily Vegetarian Restaurant) و بارات مدیترانه‌ای (Barat Mediterranean) از بهترین غذاهای گیاهی در این شهر هستند.

 

برترین رستوران‌های گیاهی در کامرون هایلندز

زیبایی منظره کامرون هایلندز همه را شگفت‌زده می‌کند. این یک مقصد توریستی مهم با رستوران‌های شیک بسیاری است که در واقع تنوع کمتری برای گیاهخواران دارد. غذاخوری‌های کوچکتر تنوع بیشتری ارائه می‌دهند و بسیار مقرون به صرفه هستند. در ادامه به محبوب‌ترین رستوران های گیاهی مالزی در کامرون هایلندز می‌پردازیم.

۱. رستوران سری برینچانگ در کامرون هایلندز، Restoran Sri Brinchang

یکی از رستوران‌های گیاه‌خواری با بالاترین امتیاز در کامرون هایلندز، سری برینچانگ یک انتخاب عالی برای یک ناهار یا شام اشتهاآور (حتی صبحانه) است. اگرچه کاملاً گیاهخوار نیست، اما انتخاب آن برای گیاهخواران بسیار بد است. در اینجا می‌توانید غذاهای خوشمزه هندی را با قیمت مناسب بچشید. تعطیلات مقرون به صرفه شما با چنین رستوران‌هایی بسیار بهتر خواهد بود. بنابراین، چرا این را هم امتحان نکنید؟

 

بهترین کافه‌های حلال در پنانگ

توصیه رستوران سری برینچانگ که باید امتحان کنید: ماسالا دوسای

لوکیشن و مکان رستوران: خیابان اصلی ۲۵، تاناه راتا

 

۲. رستوران کشتی بخار تولید ارگانیک کامرون، Cameron Organic Produce Steamboat Restaurant

همانطور که از نام آن پیداست، این رستوران گیاهی در کامرون هایلندز غذاهای چینی ارگانیک را سرو می‌کند. سبزیجات تازه و سس‌ها عالی هستند. خدمات در رستوران کامرون ارگانیک سریع و خوب است. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، حتماً از قبل به گارسون اطلاع دهید. (آنها نمک کمی در آماده‌سازی غذا استفاده می‌کنند) این رستوران مطمئناً در لیست بهترین رستوران‌های این سرزمین خوش منظره مالزی خواهد بود و می‌توانید در این بهشت بیشتر از حال و هوای ساحلی غوطه‌ور شوید!

توصیه رستوران کشتی بخار تولید ارگانیک کامرون که باید امتحان کنید: سوپ

لوکیشن و مکان رستوران: برینچانگ، بندر بارو، ۱۰

 

دیگر رستوران‌های گیاه‌خواری در کامرون هایلندز: رستوران‌های ریستوران بونگا سوریا، رستوران کومار، رستوران توت‌بری ویو، و کافه باراک از جمله رستوران‌های با بهترین رتبه در کامرون هایلندز هستند. راهنمای این گیاهخواری به مالزی بدون ذکر همه آنها ناقص خواهد بود!

 

بهترین رستوران‌های گیاهی در لنکاوی

لنکاوی که مورد علاقه گردشگران دیگر است، مملو از رستوران‌ها و کافه‌های زیادی است. پیدا کردن یک غذای گیاهی در اینجا هرگز مشکلی نیست. با این حال، مانند کامرون، رستوران‌های صرفاً گیاهی در اینجا بسیار کم هستند.

۱.کافه گیاهی سین‌ئن، Xin An Vegetarian Café

یکی از معدود رستوران های گیاهی مالزی در لنکاوی، کافه گیاه‌خواری سین‌ئن (Xin An) غذاهای چینی طعم‌دار با قیمت‌های مقرون به صرفه سرو می‌کند. محیط آن خیلی عالی نیست، اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید به ساحل بروید یا از دیگر جاذبه‌های لنکاوی دیدن کنید، یک وعده غذایی مقرون به صرفه را برایتان فراهم می‌کند. در اینجا، شما هر دو گزینه بوفه و a'la carte دارید. البته شام فقط a'la carte است. صاحبان رستوران همچنین یک شرکت مسافرتی را اداره می‌کنند، بنابراین اگر اتفاقی با آنها صحبت کردید، ممکن است تخفیف ویژه‌ای در فعالیت‌هایی مانند تور قایق ارائه دهند.

 

۱۰ مورد از بهترین ریزورت‌های لنکاوری

توصیه کافه گیاهی سین‌ئن که باید امتحان کنید: اسپرینگ رول

لوکیشن و مکان رستوران: کداه، ۰۷۰۰۰ کواه، پوسات داگانگان کلانا ماس، پلاک ۳۳

 

۲. کافه باغ تولسی، Tulsi Garden

کافه باغ تولسی یک غذاخوری گیاهی در لنکاوی با محیطی درخشان با فضای داخلی و خارجی و همچنین یک بار است. شما می‌توانید شب‌ها را در فضای باز شام بخورید. اینجا غذاهای شمال و جنوب هند را سرو می‌کند و طعم فوق‌العاده‌ای دارند. کارکنان دوستانه هستند و به زبان‌های انگلیسی، تامیل و مالایی صحبت می‌کنند، بنابراین راحت می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

توصیه کافه باغ تولسی که باید امتحان کنید: وگ بریانی، پاکوراس

لوکیشن و مکان رستوران: جالان پانتای تنگاه

 

۳. کافه و رستوران کوپید چربی، Fat Cupid Cafe & Restaurant

با نشستن شیک در کنار استخر، کوپید فت جذابیت مینیمالیستی را به رخ شما می‌کشد. اینجا بخشی از یک اقامتگاه ویلایی به نام لاپری‌پری است که یک رستوران صرفاً گیاهی نیست اما گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. چه بخواهید از غذاهای محلی مالایی لذت ببرید، چه غذاهای سنتی چینی و چه غذاهای مدرن استرالیایی، اینجا بهترین مکان است!

 

اقامتی عاشقانه در هتل‌های کوالالامپور

توصیه کافه و رستوران کوپید فت که باید امتحان کنید: پیتزا بیانکو

لوکیشن و مکان رستوران: لات ۲۲۷۳ کامپونگ تاسک آناک، جالان پانتای تنگاه

 

سایر رستوران‌های گیاهی در لنکاوی: در کنار غذاهای ذکر شده در این راهنمای گیاهخواری به مالزی، برخی از بهترین رستوران های گیاهی لنکاوی عبارتند از کافه ساحل زرد، قورباغه چربی و رستوران ساگار.

 

غذاهای گیاهی خالص را در مالزی باید امتحان کنید

غذاهایی وجود دارد که نمی‌توانید در تعطیلات خود در برابر خوردن آنها مقاومت کنید. بنابراین، اگر می‌پرسید که چرا در مالزی باید منتظر یک غذای لذیذ گیاهی باشید تا گرسنگی شما را تسکین دهد. نگاهی به ادامه این مقاله بیندازید!

۱.غذاهای هندی، Indian cuisine

در مالزی، غذاهای جنوب هند کمی بیشتر از غذاهای لذیذ شمال هند محبوبیت دارند. بسیاری از رستوران‌های جنوب هند غذاهای کرالا و تامیل نادو سرو می‌کنند و بیشتر آنها توسط سرآشپزهای سنتی جنوب هند طبخ می‌شوند. بنابراین، در حالی که در مالزی از غذاهای گیاهی لذت می‌برید، می‌توانید طعم هندی را داشته باشید. اگر از خود می‌پرسید، «کجا می‌توانم غذای گیاهی هندی را در مالزی پیدا کنم؟»، مطمئناً اینجا بهترین مکان است! غذاهای  Dosa، Idli، Naan  و Paneer در همه رستوران‌های هندی گیاهی در مالزی سرو می‌شوند.

۲. غذاهای چینی، Chinese cuisine

برخلاف غذاهای هندی، غذاهای چینی واقعاً تنوع زیادی برای گیاهخواران ندارد. با این حال، این به عنوان مانعی برای امتحان کردن غذاهای جدید نیست. به دلیل اعتقادات مذهبی مردم چین از خوردن غذاهای غیرگیاهی خودداری می‌کنند. غذای گیاهی چینی عمدتاً در مورد گوشت‌های ساختگی است که احتمالا خوشمزه هم به نظر برسد. نودل، اسپرینگ رول، کیک سرخ شده و برنج مخلوط معمولا در رستوران‌های چینی مالزی موجود است که می‌توانید سفارش داده و نوش جان کنید.

 

راهنمای اجاره ماشین در مالزی

۳. غذاهای مالایی، Malay cuisine

غذاهای مالایی سهم مناسبی از گزینه‌ها را در اختیار گیاهخواران قرار می‌دهد. از آنجایی که مالایی قومیت غالب مالزی است، این غذا به راحتی در هر گوشه ای از کشور در دسترس است. این عمدتا در مورد کاری نارگیل و سامبال‌های تند است، اما برخی از غذاهای گیاهی ممکن است دارای برخی مواد غیر گیاهی باشند. این همیشه یک حرکت هوشمندانه است که به گارسون بفهمانید چه چیزی نمی‌توانید بخورید. از آنجایی که در رستوران های گیاهی مالزی هستید، این یکی از بهترین گزینه‌هاست. اگر می‌خواهید غذاهای محلی را امتحان کنید، حتماً یه رستوران‌های گیاهی مالزی در این سرزمین بروید! سالاد کرابو، ناسی لماک و ناسی گورنگ از غذاهایی هستند که بدون گوشت طعم خوبی دارند و به راحتی در غذاهای سراسر کشور در دسترس هستند.

نکاتی برای گیاهخواران در سفر به مالزی

  • همیشه غذاهای آماده برای طبخ مانند Maggi و Top Ramen را در اتاق خود نگه دارید.
  • تحقیقات خود را از قبل به خوبی انجام دهید. به دنبال رستوران‌های گیاهی در نزدیکی هتل خود و در نزدیکی جاذبه‌های توریستی که از آنها بازدید خواهید کرد، باشید. مطمئن شوید که آنهایی را که بالاترین رتبه را دارند، در گوگل مپ خود ذخیره کرده‌اید تا از دردسرهای لحظه آخری برای نهایی کردن یک مکان برای غذا خوردن، در حالی که دچار گرسنگی هستید، خلاص شوید.
  • اگر از خوردن تخم مرغ راحت نیستید، چیزی که برچسب «تلور، Telur» دارد نخورید.
  • حتی اگر تنقلاتی مانند چیپس و شکلات می‌خرید، به دنبال مواد باشید. اغلب اوقات، چیپس حاوی طعم مرغ یا گوشت است.
  • همیشه قبل از سفارش هر چیزی با پیشخدمت صحبت کنید. به او بگویید که گیاهخوار هستید و حتی با خوردن تخم مرغ هم مشکلی ندارید، اگر نیستید. بسیاری از رستوران‌ها تخم مرغ را به سالادها و غذاهای گیاهی اضافه می‌کنند، زیرا آنها تخم مرغ را غیرگیاهی نمی‌دانند.
  • میوه‌های مالزی مانند انبه و آووکادو غنی و خوشمزه هستند. فروشندگان زیادی وجود دارند که بشقاب میوه تازه، موز سرخ شده را می‌فروشند. همیشه می‌توانید مقداری اضافی برای یک روز طولانی بخرید.
  • اگر با بودجه کم یا انفرادی سفر می‌کنید، اقامت در هاستل را انتخاب کنید. هاستل‌ها معمولا آشپزخانه کوچکی دارند که می‌توانید غذای خود را در آن بپزید.
  • در مورد مواد تشکیل دهنده محلی و عبارات کلیدی در زبان محلی به خوبی تحقیق کنید تا چیزی را بخورید که دوست دارید.

 

 

منبع

 

۲۰ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران