راهنمای بهترین کارها در تور مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
راهنمای بهترین کارها در تور مالزی

مالزی در شبه جزیره مالایا واقع شده و تا بخش‌هایی از بورنئو که با کشور همسایه اندونزی مرز مشترک دارد، امتداد یافته و به همین دلیل بازدیدکنندگان نباید با اصطلاحات شبه جزیره مالزی و مالزی شرقی که شامل ساراواک و صباح است (همچنین به عنوان بورنئو مالزی شناخته می‌شود) اشتباه بگیرند. این کشور به خاطر پایتختش کوالالامپور، قطب اقتصادی در جنوب شرقی آسیا، و همچنین سواحل زیبا، جزایر منزوی، ایستگاه‌های تپه‌ای مرتفع و میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. از همین رو بازدیدکنندگان تور مالزی می‌توانند از بین کارهایی همچون پیاده‌روی، غواصی، خرید یا امتحان کردن غذاهای محلی فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کنند.. در اینجا لیستی از بهترین کارهایی که در مالزی باید انجام دهید به شما پیشنهاد می‌شود.

 

از برج‌های پتروناس در کوالالامپور دیدن کنید

یکی از نمادین‌ترین مناظر جهان، برج‌های پتروناس که به دلیل جفت بودن به برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور نیز معروف هستند، در پایتخت مالزی واقع شده‌اند و بلندترین برج‌های دوقلوی جهان هستند. این معماری به سبک پست مدرن بوده و همچنین دارای نقوش هنر اسلامی است تا اکثریت مسلمان در مالزی را نشان دهد. جاذبه اصلی، پیاده روی در آسمان بر روی پل آسمان است که برج‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند و بازدیدکنندگان در تور مالزی می‌توانند مناظری که در سراسر کوالالامپور و پارک KLCC در پایه برج‌ها کشیده شده را تماشا کنند.

 

برترین مجموعه‌های سینمایی در مالزی

در لنکاوی آفتاب بگیرید

اگر دوست دارید از شهر خارج شوید، به جزیره لنکاوی بروید، در واقع مجمع الجزایری متشکل از بیش از صد جزیره در دریای آندامان، که تنها دو مورد از آن‌ها مسکونی هستند و لنکاوی با جمعیتی بیش از ۶۰ هزار نفر، بزرگ‌ترین آنهاست. جزیره لنکاوی هم بین کوله گردها و هم برای ماه عسل محبوب بوده و چیزی متناسب با همه بودجه‌ها دارد. این جزیره همچنین دارای وضعیت معافیت از مالیات است، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند اقلام سوغاتی در لنکاوی را با قیمت ارزان تهیه کنند.

برای تجربه غذای محلی ناسی کاندر را امتحان کنید

ناسی کاندر یک غذای اصلی در مالزی و در واقع به معنای "برنج مخلوط" است، زیرا به مشتریان یک بشقاب با برنج داده می‌شود که می‌توانند روی آن انواع تاپینگ و سس‌ها را انتخاب کنند. ناسی کاندر که بر اساس غذاهای تامیل درست شده به خاطر مهاجرت بالای مهاجران جنوب هند به وجود آمده و طعم‌های با تاکید بر پودر کاری و فلفل قرمز نشان دهنده این موضوع است. غذاهای رایج ناسی کاندر شامل مرغ، ماهی یا غذاهای دریایی مانند میگو یا ماهی مرکب در سس کاری و همچنین سبزیجاتی مانند بامیه و کلم پخته شده در دانه خردل است.

 

دیدنی‌ترین موزه‌های مالزی را بشناسیم

در پارک ملی تونکو عبدالرحمن از شهر خارج شوید

پارک ملی تونکو عبدالرحمن در واقع مجموعه‌ای از پنج جزیره است که در سواحل کوتا کینابالو در صباح، شرق مالزی قرار گرفته است. این پارک با کشتی قابل دسترسی است و برخی از جزایر مانند جزیره سولوگ تقریبا دست نخورده هستند، در حالی که سایر جزایر مانند جزیره گایا شلوغ‌تر و پرازدحام‌تر هستند. فعالیت‌های رایج در این جزایر شامل پیاده روی و گشت زنی و همچنین فرصت‌های شنا و غواصی است. در واقع رفتن به این پارک ملی برای هر سبک و سلیقه‌ای از زوج‌های جوان ماجراجو تا خانواده‌های دارای فرزند و جوانان مناسب و رضایت بخش است.

از فرهنگ مالاکا لذت ببرید

مالاکا که به عنوان "ایالت تاریخی" شناخته می‌شود و در کنار تنگه مالاکا قرار دارد که نام خود را از آن گرفته است. گفته می‌شود که این ایالت جالب‌ترین معماری را در کل مالزی دارد، زیرا قبلا توسط پرتغالی‌ها مستعمره شده بود و تعدادی ساختمان با رنگ قرمز مربوط به آن دوره مانند کلیسای مسیح را در خود حفظ کرده است. مالاکا همچنین دارای تمرکز بالایی از موزه‌ها، گالری‌ها و مکان‌های دیدنی تاریخی برای بازدید بازدیدکنندگان در تور مالزی است.

 

معرفی ۱۰ معبد باشکوه‌ مالزی

پیچ و خم در اطراف پنانگ

پنانگ جزیره‌ای در سواحل غربی مالزی است که پایتخت آن جورج تاون به نام پادشاه بریتانیا، پادشاه جورج نامگذاری شده است. پنانگ که یک سایت میراث جهانی یونسکو است، بر حفاظت و نگهداری تمرکز دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند این ویژگی را حتی در یکی از هتل‌های معروف پنانگ مانند هتل E&O که توسط استمفورد رافلز تأسیس شده تجربه کنند. پنانگ همچنین به‌خاطر باغ ادویه‌های گرمسیری‌اش معروف است که بهترین گیاهان و جانوران محلی منطقه مانند زنجبیل مشعل را به نمایش می‌گذارد، گیاهی که در بسیاری از غذاهای سنتی مالایی استفاده می‌شود.

به پیاده روی در پارک ملی تامان نگارا بروید

پارک ملی تامان نگارا در ایالت پاهانگ واقع شده و چون بزرگ‌ترین پارک ملی در شبه جزیره مالزی محسوب می‌شود و همچنین این واقعیت که این پارک دارای طولانی‌ترین مسیر طنابی در جهان است همیشه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. این پارک همچنین دارای مسیرهای پیاده‌روی حرفه‌ای به‌ مدت ۱۰۰ کیلومتر رفت و برگشت و همچنین پیاده‌روی ملایم‌تر برای مبتدیان است. طیف گسترده‌ای از حیات‌وحش و زندگی گیاهی در این پارک برای دوستداران طبیعت وجود دارد و این منطقه حتی محل زندگی قبیله‌ای بومی به نام اورنگ آسلی یا مردم اصلی است که گفته می‌شود اولین ساکنان مالزی هستند.

 

با برترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

فرهنگ کوتا بهارو را کاوش کنید

کوتا بهارو در سواحل غربی مالزی در ایالت کلانتان پخش شده که بسیاری از بازدیدکنندگان تور مالزی از دیدن این شهر ناکام می‌مانند. استانداردهای لباس و پوشش در کوتا بهارو سخت‌گیرانه‌تر است، با این حال، طیف گسترده‌ای از مساجد و مکان‌های مذهبی دیگر مانند کاخ‌های سلطنتی قدیمی که هنوز خانه سلطان فعلی کلانتان هستند، وجود دارد. منطقه کوتا بهارو از لحاظ جوی محافظه کارانه‌تر است و همین موضوع معمولا باعث دفع گردشگران خارجی می‌شود.

به ارتفاعات گنتینگ بروید

ارتفاعات گنتینگ، که به آن استراحتگاه‌های جهان گنتینگ نیز می‌گویند، استراحتگاهی در کوه‌های تیتیوانگسا است که بیش از ۵۰۰۰ فوت ارتفاع دارد. این استراحتگاه یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگان محلی و دارای طیف گسترده‌ای از جاذبه‌ها برای لذت بردن است که این‌ها شامل چندین پارک موضوعی مختلف، بارها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه و همچنین یک جاذبه تله‌کابین معروف به Genting Skyway می‌شود که قبلا عنوان سریع‌ترین و طولانی‌ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی را در اختیار داشت. به دلیل موقعیت مکانی آن، آنها همچنین چندین مزرعه میوه و سبزیجات برای کشف و چیدن محصولات تازه برای بازدیدکنندگان تاسیس کرده‌اند.

 

میوه‌های استوایی عجیب در مالزی

اورانگوتان‌ها را در سپیلوک مشاهده کنید

مرکز توانبخشی Sepilok Orang Utan در سباح شرق مالزی و در خارج از شهر سانداکان واقع شده که اولین مرکز توانبخشی اورانگوتان در نوع خود در جهان بود که در دهه ۱۹۶۰ افتتاح شد. هدف این مرکز نجات اورانگوتان‌های یتیمی است که به دلیل شکار غیرقانونی و قطع درختان به حال خود رها شده‌اند و یا به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند که در مالزی غیرقانونی است، و ارائه مراقبت‌های بهداشتی و آموزش به آنها تا قادر به ادغام مجدد و زنده ماندن در طبیعت باشند. هنگامی که آنها قادر به انجام این کار هستند، آزاد می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند اورانگوتان‌ها را در مرکز مشاهده کنند و هدف تورها همزمان با زمان تغذیه است که حیوانات معمولا در سکوهای تغذیه حضور دارند.

در جزایر پرهنتیان شیرجه بزنید

در واقع گروهی از جزایر در ایالت ترنگانو، پرهنتی‌ها در نزدیکی سواحل تایلند قرار دارند. این جزایر را می‌توان با کشتی بازدید کرد به خصوص این که تاکسی‌های آبی بین جزایر مختلف کار می‌کنند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهند که در اوقات فراغت خود به جزیره سفر کنند. جاذبه‌های کلیدی در پرهنتی‌ها سواحل بکر است و غواصی در آب و اسنورکلینگ یکی از فعالیت‌های مورد علاقه در این مناطق محسوب می‌شود. شما در اینجا می‌توانید شب‌ها با ماهی تازه صید شده که روی پوسته نارگیل در ساحل پخته شده‌اند، شام بخورید.

 

حیات وحش مالزی در ۱۱ مکان استثنایی (بخش اول)

از کوه کینابالو صعود کنید

بلندترین کوه مالزی، کوه کینابالو در رشته کوه کراکر و در پارک کینابالو قرار دارد که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. کوه کینابالو دارای تنوع زیستی بسیاری از جمله انواع گیاهان، جانوران و قارچ‌ها است. پیاده روی به بالای کوه کینابالو سخت است و به کوهنوردان بی تجربه توصیه نمی‌شود و به دلیل ارتفاع زیاد خطراتی هم وجود دارد. همه کوهنوردان باید همیشه با یک راهنمای مجاز همراه باشند. همچنین دو مسیر مختلف برای انتخاب وجود دارد، اگرچه این مسیرها به سمت قله قطع می‌شوند. کوهنوردی باتجربه می‌تواند در یک روز پیاده‌روی کند، اگرچه بسیاری از آن‌ها شب را انتخاب می‌کنند زیرا محل اقامتی در مسیر وجود دارد که می‌توان در آن توقف کرده و بیشتر از محیط و هوای تمیز لذت برد.

با تله کابین لنکاوی به آسمان بروید

از «دهکده شرقی» در تلوک بورائو شروع کنید و به ارتفاعات باشکوه کوه ماچینگچانگ بروید، جایی که پل آسمان لنکاوی را نیز خواهید دید. سفر با تله‌کابین حدود پانزده دقیقه طول می‌کشد و مناظری پانوراما از جزیره را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد اگر خوش شانس باید در یک روز هوای صاف می‌توانید تمام مسیر را تا جزیره سوماترا در اندونزی ببینید.

 

۴ غذای سنتی خوشمزه مالزی

در شهر چینی کوالالامپور پرسه بزنید

مالزی، علاوه بر اتباع مالایی و هندی، دارای جمعیت چینی زیادی است و به همین دلیل شهر چین به عنوان منطقه‌ای عمدتا چینی از شهر توسعه یافته است. این منطقه که اساسا در خیابان پتالینگ و اطراف آن واقع شده است، دارای بازار، گزینه‌های غذایی چینی و جاذبه‌های فرهنگی چینی مانند معابد است.

از معماری اسلامی مسجد ملی شگفت زده شوید

مسجد ملی مالزی که در کوالالامپور قرار دارد، دیدنی است و می‌تواند ۱۵۰۰۰ نمازگزار را هم زمان در خود جای دهد. این مسجد که در سال ۱۹۶۵ ساخته شده است، از اصول معماری اسلامی پیروی می‌کند و سقفی به شکل ستاره شانزده نقطه‌ای دارد. همچنین تاکید زیادی بر آب‌نماها مانند فواره‌ها و حوض‌های انعکاسی در سرتاسر مجموعه مسجد شده است. بازدیدکنندگان تور کوالالامپور می‌توانند از مسجد بازدید کنند اما باید لباس مناسبی که برای این کار ارائه می‌شود بپوشند.

 

شگفتی‌های طبیعت مالزی (بخش اول)

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران