سفری جذاب به مالاکا، مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
سفری جذاب به مالاکا، مالزی

مالاکا که در شبه جزیره مالزی واقع شده یکی از جذاب‌ترین نقاط این کشور است. مالاکا تاریخ متفاوتی دارد، که توسط پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و بریتانیایی‌ها مستعمره شده و به همین دلیل شما تأثیرات همه این قدرت‌های استعماری سابق را در غذا، معماری و حتی زبان خواهید دید. این شهر همچنین دارای یک جامعه بزرگ چینی است که به نام Peranakan یا چینی‌های تنگه شناخته می‌شود که منجر به فرهنگ نونیا شده که ترکیبی از تأثیرات مالایی و چینی دارد. علاوه بر غذا، در این سفر شما می‌توانید تعداد زیادی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی در مالاکا را انتظار داشته باشید که آماده اکتشاف شما در تور مالزی هستند.

 

از معبد چینی چنگ هون تنگ دیدن کنید

معبد چینی چنگ هون تنگ ادعا می‌کند که قدیمی‌ترین معبد چینی در نوع خود در مالزی و متعلق به قرن هفدهم است. این معبد یک مکان مهم عبادت برای جامعه چینی بودایی در مالاکا بوده و بازدید از اینجا راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ و تاریخ آن‌ها محسوب می‌شود. حتماً کتیبه‌ای را که مربوط به سال ۱۶۸۵ است و به کاپیتان لی وی کینگ اختصاص داده شده و همچنین مجسمه گوانین که الهه مهربانی است، را بررسی کنید.

 

۱۱ ریزورت‌ ساحلی رویایی در مالزی

از مناظر برج گردان رام ساری لذت ببرید

وقتی در مالاکا هستید، سخت است که متوجه برج گردان رام ساری نشوید که تا ارتفاع ۱۱۰ متری بالا رفته است. این برج که می تواند همزمان ۶۶ مسافر را در خود جای دهد یکی کارهای شگفت‌انگیزی است که توریست‌ها در سفر به این شهر انجام می‌دهند. اگر دنبال ماجرجویی هستید مقصد بعدی شما باید این برج باشد. سواری در برج حدود ۷ دقیقه طول می‌کشد تا از آنجا صعود کنید و سپس ۵ دقیقه را در بالای آن سپری کرده و قبل از فرود دوباره محو مناظر شهر شوید. از برج می‌توانید مناظر پانوراما در سراسر شهر را تماشا کنید که تا ساحل امتداد دارد.

کاخ سلطانی را تحسین کنید

کاخ سلطان نشین در واقع مدلی از کاخ چوبی اصلی است که متعلق به سلطان منصور شاه بود و او از سال ۱۴۵۶ تا ۱۴۷۷ حاکم مالاکا بود. این خانه اکنون به یک موزه فرهنگی تبدیل شده است که در کنار آن باغ‌های زیبا قرار گرفته است. چشمگیرترین نکته در این ساختمان این است که بدون استفاده از میخ برای نگه داشتن آن ساخته شده است. در عوض این سازه در نتیجه مهندسی هوشمندانه و مجموعه‌ای از شیارها و شکاف‌های چوبی ایستاده است و بازسازی پس از یادداشت‌های دقیق از ظاهر کاخ اصلی بر اساس سالنامه مالایی انجام شد.

 

دیدنی‌ترین موزه‌های مالزی را بشناسیم

در اطراف Stadthuys قدم بزنید

ساختمان Stadthuys یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی مالاکا است که به لطف نمای زرشکی آن بلافاصله آن را خواهید شناخت. قدمت این ساختمان به سال ۱۶۵۰ برمی‌گردد که آن را به قدیمی‌ترین نوع خود تبدیل کرده. این سازه  در دوره استعمار هلند ساخته شده که در ساخت آن از Stadhuis یا تالار شهر در هورن در هلند الگوبرداری شده است. این محل قبلا تالار شهر محلی و محل اقامت فرماندار بوده، اما امروزه موزه تاریخ و قوم نگاری را در خود جای داده است.

به خرید در بازار شبانه جونکر بروید

بازار شنبانه جونکر که در Jalan Hang Jebat واقع شده است که از جمعه تا یکشنبه پس از شروع غروب خورشید برگزار می‌شود. این یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در مالاکا است و طیف گسترده‌ای از کالاها از جمله سوغاتی، مجموعه‌ای از عتیقه‌جات و صنایع دستی محلی را خواهید دید. شما همچنین می توانید اقلام دیگری مانند لوازم الکترونیکی و لباس بخرید، اما یکی از بهترین قسمت‌های بازار غذا است. فقط برخی از میان وعده‌های غذاهای خیابانی که می‌توانید در اینجا پیدا کنید شامل پنکیک و وافل، توپ‌های برنج پر شده با مرغ و سندول می‌شود که نوعی دسر است که با ژله و شیر نارگیل درست می‌شود.

 

تجربه خرید در سفر به لنکاوی در مالزی

سوار تریشو شوید

مانند شهرهای دیگر پنانگ، یکی از بهترین راه‌ها برای رفت و آمد در مالاکا، سواری با تریشو است. تریشوها اغلب مطابق با سلیقه شخصی راننده تزئین شده‌اند و این به شما فرصتی آرام‌تر برای لذت بردن از شهر و کاوش در مناطقی که خارج از شریان‌های اصلی توریستی هستند، می‌دهد. بسیاری از رانندگان تریشو نیز خوشحال می‌شوند که تور مالاکا را به عنوان راهنما به شما ارائه دهند و شما را تاریخچه این منطقه آشنا کنند.

در موزه فرهنگی چنگ هو اطلاعات تاریخی کسب کنید

موزه فرهنگی چنگ هو به دریانوردی معروف به نام دریاسالار چنگ هو که در زمان سلسله مینگ زندگی می‌کرد، اختصاص دارد. برای این منظور، می‌توانید از موزه دیدن کنید و تعداد زیادی دیوراما و همچنین یادگاری‌های دریایی و اشیاء متفرقه‌ای را که چنگ هو در سفرهایش جمع‌آوری کرده است، ببینید. اگر تاریخ دریایی را دوست دارید، این یک مکان جذاب است که نباید بدون دیدن آن سفرتان با تور مالزی را به اتمام برسانید.

 

با برترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

بوکیت چین را پیاده روی کنید

بوکیت چین، که در زبان مالایی به معنای تپه چین است، به این دلیل نامیده می‌شود که بزرگ‌ترین گورستان چینی در خارج از سرزمین اصلی چین را در خود جای داده است. قدمت برخی از گورهای این گورستان به قرن هفدهم در زمان سلسله مینگ برمیگردد و اولین کتیبه روی سنگ قبر مربوط به سال ۱۶۲۲ است. بسیاری از مردم مالاکا به لطف مسیرهای زیبای آن که به قله و از قله منتهی می‌شود به این تپه می‌آیند. در بالای آن مناظر پانوراما از سراسر شهر در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ویلا سنتوزا را کاوش کنید

اگر کمی به خارج از مالاکا بروید، به کامپونگ مورتن خواهید رسید که چیزی شبیه یک موزه زنده است. در اینجا شما یک خانه روستایی دوست‌داشتنی را خواهید دید که مربوط به دهه ۱۹۲۰ است و یک تور با راهنما به شما داده می‌شود که در آن می‌توانید تمام یادگاری‌ها و عتیقه‌جات مانند سرامیک‌های باستانی از سلسله مینگ و همچنین عکس‌های خانوادگی قدیمی ساکنان را ببینید. خانه و قطعاتی مانند نسخه‌ای از قرآن که قرن‌ها قدمت دارد از جاذبه‌هایی هستند که نباید در تور مالزی از آن غافل شوید.

 

حیات وحش مالزی در ۱۱ مکان استثنایی (بخش اول)

از کلیسای سنت پل دیدن کنید

یکی از مشهورترین کلیساهای مالاکا، کلیسای سنت پل است که متعلق به سال ۱۵۲۱ است و توسط استعمارگران پرتغالی ساخته شد. در سال ۱۵۶۷ به عنوان قلعه مورد استفاده قرار گرفت و پس از محاصره مالاکا توسط هلندی‌ها به کلیسا تبدیل شد. این کلیسا که قبلا بانوی بشارت ما نامیده یک گورستان هلندی متصل به آن هم در خود جای داده که در آن می‌توانید برخی از سنگ قبرهای کسانی را ببینید که در زمان‌های قدیم از هلند به مالاکا سفر کردند. برای رسیدن به کلیسا باید از یک تپه کوچک بالا بروید که ارزش تلاش را برای دیدن مناظر زیبای شهر دارد.

سفری به رودخانه مالاکا داشته باشید

رودخانه مالاکا یکی از نقاط دیدنی شهر است و بهترین راه برای تجربه آن رفتن به آب در یک سفر دریایی خوش منظره در رودخانه است. در زمان‌های قدیم، رودخانه یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجاری در این منطقه بود و امروزه می‌توانید از نقاط مهمی مانند کامپونگ مورتن عبور کنید و از تمام دیدنی‌های شهر لذت ببرید. همچنین سفرهای دریایی شبانه در رودخانه وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در نورهای رنگی و نارنجی چهره متفاوتی از شهر را ببینید این سفر معمولا حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

 

۸ مقصد پربازدید در کشور مالزی

پناهگاه پروانه‌ها و خزندگان مالاکا را کاوش کنید

مالاکا دارای گیاهان و جانوران زیبایی است و یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن آن، پناهگاه پروانه‌ها و خزندگان مالاکا است که کمی خارج از شهر در Ayer Keroh قرار دارد. در اینجا جنگلی چشمگیر به وسعت ۱۱ هکتار را خواهید دید که مملو از گونه‌های متنوعی مانند خزندگان، پروانه‌ها و انبوهی از حشرات است و دوستداران طبیعت می‌توانند بعدازظهر خود را به سرگردانی و تماشای تمام زیبایی‌های این قسمت بگذرانند.

از موزه میراث بابا و نونیا دیدن کنید

اگر می‌خواهید درباره فرهنگ پراناکان در مالاکا بیشتر بدانید، موزه میراث بابا و نونیا مکانی است که باید از آن دیدن کنید. پراناکان‌ها که به چینی‌های تنگه نیز معروف هستند، از چین آمدند و در مالزی ساکن شدند و در آنجا فرهنگ سنتی خود را با سنت‌های مالایی آمیختند تا شیوه جدیدی از زندگی در مالزی ایجاد کنند. شما می‌توانید این را در موزه‌ای که در یک خانه شهری معمولی بابا و نونیا قرار دارد ببینید. این ساختمان که با تزئینات زیبا طراحی شده، به شما نگاهی اجمالی به نحوه زندگی مردم در دوران قدیم در مالاکا می‌دهد. همچنین شما می‌توانید یک تور با راهنما از محل اقامت داشته باشید و راهنماها شما را در مورد تمام تاریخچه ساختمان پر خواهند کرد.

 

۴ غذای سنتی خوشمزه مالزی

از باغ وحش مالاکا دیدن کنید

اگر دوست دارید یک سفر کوتاه به خارج از شهر داشته باشید، از باغ وحش مالاکا که در Ayer Keroh واقع شده است، دیدن کنید. این باغ وحش ادعا می‌کند دومین باغ وحش بزرگ مالزی است، اگرچه بسیاری از مردم محلی نیز آن را بهترین می‌دانند. این باغ وحش در منطقه‌ای از جنگل‌ها قرار دارد و محوطه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که محیط طبیعی حیوانات را تقلید کنند. شما می‌توانید طیف وسیعی از گونه‌های بومی و بین‌المللی را در اینجا ببینید. همچنین یک دریاچه خوش منظره در وسط مجموعه وجود دارد که مکانی عالی برای پیاده‌روی در بعدازظهر است. اشاره کنیم که بازدیدهای شبانه ویژه‌ای وجود دارد که می‌توانید تا ساعت ۱۱ شب در باغ وحش بمانید و حیوانات شب زی را که در اینجا زندگی می‌کنند، بررسی کنید.

۱۰ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران