بهترین رستوران‌های استانبول به انتخاب تریپ ادوایزر

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های استانبول به انتخاب تریپ ادوایزر

وقتی که به شهر زیبای استانبول سفر می‌کنید، مطمئنا گزینه‌های زیادی برای تفریح و وقت گذرانی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. چرا که شما می‌توانید در سواحل زیبای این شهر قدم بزنید و یا در مراکز خرید و بازارهای آن بچرخید و خرید کنید. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و تور استانبول با گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های توریستی متعددی نیز همراه خواهد بود. مهم‌تر از همه اینکه اگر بعد از یک گشت و گذار ماجراجویانه در استانبول احساس گرسنگی کرده و به این فکر افتادید که کجا غذا بخورید؟ و یا بهترین رستوران استانبول کجا است؟ شاید دچار کمی سردرگمی شوید؛ زیرا تعداد رستوران‌های استانبول بسیار زیاد بوده و پیدا کردن یک رستوران خوب با غذاهای متنوع و مطبوع خود نوعی تفریح محسوب می‌شود و لذت زیادی دارد. از همین رو در این مقاله به معرفی بهترین رستوران‌های استانبول در سال ۲۰۲۲ به انتخاب تریپ ادوایزر خواهیم پرداخت.

 

بهترین رستوران‌های استانبول

یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی که در سفر با تور ترکیه به شهر استانبول می‌توانید انجام دهید، خوردن غذاهای متنوع و خوش طعمی است که در بهترین رستوران‌های آن سرو می‌شود. به خصوص اگر شما فردی عاشق غذا و طعم‌های جدید هستید این لذت برایتان دو چندان خواهد بود. رستوران‌های استانبول تنها غذاهای ترکی سرو نمی‌کنند بلکه در منوی هر رستورانی با توجه به سرآشپز رستوران و موقعیت آن غذاهای مدیترانه‌ای، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، هندی، چینی، تایلندی، ایرانی و ... موجود هستند. بنابراین شما با طیف وسیعی از انتخاب در بهترین رستوران‌های استانبول مواجه خواهید بود. در زیر لیستی از بهترین رستوران‌های استانبول را در سال ۲۰۲۲ به پیشنهاد تریپ ادوایزر تهیه کرده‌ایم تا راهنمایی برای شما باشد که هنگام سفر به استانبول وقت زیادی را صرف پیدا کردن رستوران دلخواه خود نکنید.

 

۱۰ تفریح جذاب شبانه در استانبول

رستوران بیتی، استانبول (Beyti Restaurant, Istanbul)

رستوران بیتی یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های شهر استانبول است که تاسیس آن به سال ۱۹۴۵ میلادی برمی‌گردد. فضای این رستوران سنتی بوده و در طراحی دکوراسیون آن از معماری دوره عثمانی الهام گرفته شده است. در این رستوران طراحی به گونه‌ای است که می‌توانید میزی را در فضای باز یا فضای داخلی و بسته رستوران انتخاب کنید. رستوران بیتی در بین مردم بومی استانبول هم بسیار محبوب است؛ بنابراین علاوه‌ بر توریست‌ها، انتخاب مردم محلی استانبول هم این رستوران است. از این رو توصیه می‌کنیم که حتما از قبل میز خود را رزرو کنید. اگر بخواهیم بهترین غذا در منوی رستوران بیتی استانبول را انتخاب کنیم، باید به کباب‌های بی‌نظیر آن اشاره کنیم. در رستوران بیتی انواع کباب‌ها با طعم‌های فوق‌العاده سرو می‌شوند. نکته مهم قابل توجه این که رستوران بیتی در روزهای دوشنبه تعطیل است.

رستوران نیکول، استانبول (Nicole Restaurant, Istanbul)

یکی دیگر از رستوران‌های ترکیه که توصیه می‌کنیم حتما به آنجا سر بزنید، رستوران بین المللی نیکول است. این از بهترین رستوران‌های شهر استانبول بوده و توانسته امتیاز ستاره میشلن که نوعی امتیاز به کیفیت غذا است را از آن خود کند. نکته بسیار قابل توجه در رابطه با رستوران نیکول استانبول این است که از شما خواسته می‌شود که در صورت حساسیت به هرگونه مواد غذایی، کارکنان رستوران را در جریان بگذارید. در این رستوران یک منوی گسترده از خوشمزه‌ترین و با کیفیت‌ترین غذاهای ترکی و بین‌المللی به مشتریان عرضه می‌شود. از همین رو انتخاب برای شما شاید کمی سخت باشد. توجه داشته باشید که ورود کودکان زیر ۱۲ سال به رستوران نیکول ممنوع است.

 

زیباترین پارک‌های استانبول در تمامی فصل‌ها

رستوران اولوس ۲۹، استانبول  Restaurant, Istanbul)29 (Ulus

اولوس ۲۹ یکی از بهترین و مجلل‌ترین رستوران‌های استانبول است که منظره‌ای زیبا و دیدنی دارد. در این رستوران طیف متنوعی از غذاها سرو می‌شود که علاوه‌ بر منوی اصلی، غذاهای فصلی هر فصل هم در منوی آن موجود است. از غذاهای محبوب‌ رستوران اولوس ۲۹ که شهرت زیادی دارند و افراد زیادی تنها برای خوردن آن به این رستوران می‌آیند، گوشت‌ خشک شده با ماکارونی خانگی است. برای دسر نیز توصیه می‌کنیم از بستنی‌های سنتی اولوس غافل نشوید.  در انتخاب نوشیدنی در این رستوران شما آزادید که از بین ۴۵۰۰ نوع نوشیدنی گزینه موردنظر خود را انتخاب کرده و از خوردن آن لذت ببرید. از دیگر آپشن‌های رستوران اولوس ۲۹ که آن را خاص‌تر می‌کند، یک بار فوق مدرن و یک کلاب شبانه است که آخر شب‌ها و آخر هفته‌ها می‌توانید اوقات خوبی را در آنجا سپری کنید.

رستوران نصرت، استانبول (Nosrat restaurant, Istanbul)

رستوران نصرت در استانبول یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف یک وعده غذای به یادماندنی در این شهر زیباست. محبوب‌ترین غذای این رستوران استیک است که سرآشپز معروف آن (سالت بی) این غذا را به شیوه‌ای بسیار حرفه‌ای و خاص آماده می‌کند. رستوران نصرت از جمله رستوران‌های لوکس و گران قیمت استانبول محسوب می‌شود. ناگفته نماند که تنها غذای آن محدود به استیک گوساله نبوده و منویی از انواع غذاهای دریایی، برگرها، سالادهای مختلف و ... را نیز دارا است.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول

رستوران ۳۶۰، استانبول (360 restaurant, Istanbul)

رستوران ۳۶۰ در طبقه نوزدهم یکی از برج‌های قدیمی استانبول قرار دارد که دارای ویوی پاناروما از سطح شهر است. به این صورت که مشتریان می‌توانند در کنار غذاهای خوشمزه از دید عالی و منظره زیبای شهر استانبول نیز نهایت لذت را ببرند. به طوری که احساس خواهید کرد استانبول زیر پای شما قرار گرفته و می‌توانید از نمای زیبای این شهر ساحلی لذت ببرید. این رستوران از بهترین و گران‌ترین رستوران‌های استانبول به حساب می‌آید و تنوع غذایی منحصربفردی دارد. اگر بخواهیم بهترین غذاهای رستوران ۳۶۰ استانبول را انتخاب کنیم، بدون شک مرغ دودی و میگو جز این لیست خواهد بود. موسیقی زنده در حین سرو غذا از دیگر ویژگی‌ها و برنامه‌های این رستوران برای خلق یک آخر هفته منحصربفرد و به یادماندنی برای شما است.

رستوران میکلا، استانبول (Mikla Restaurant, Istanbul)

اگر ویو یا منظره دید رستوران برای شما مهم است، توصیه می‌کنیم حتما به رستوران میکلا در استانبول سر بزنید. این رستوران در پشت بام هتل مارمارا پرا بنا شده و دارای دیدی فو‌ق‌العاده و ۳۶۰ درجه از شهر استانبول است. تمامی پرسنل رستوران حرفه‌ای و آموزش دیده‌اند و ترکیبی از غذاهای سنتی و مدرن در آنجا سرو می‌شود. رستوران میکلا جزو لوکس‌ترین و گران قیمت‌ترین رستوران‌های استانبول است که ترکیبی از غذاهای ترکی و اسکاندیناوی در آنجا سرو می‌شود. همه روزه در این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود و جذابیت فضا را دوچندان می‌کند.

 

۱۰ بستنی‌فروشی محبوب در استانبول

رستوران ینی لوکانتا، استانبول (Yeni Lokanta Restaurant, Istanbul)

اگر به دنبال یک رستوران لوکس با غذاهای مدرن ترکی هستید، رستوران ینی لوکانتا را پیشنهاد می‌کنیم. در این رستوران غذاها به صورت فصلی عوض می‌شوند اما همواره برخی غذاهای پرطرفدار آن ثابت هستند. به طوری که از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به پاچانگا و راویولی اشاره کرد. 

رستوران آجیا، استانبول (A’jia Restaurant, Istanbul)

فرقی نمی‌کند شما می‌خواهید غذا سفارش دهید و یا با یک فنجان قهوه از خود پذیرایی کنید. در هر صورت فضای رستوران آجیا در تنگه بسفر استانبول به همراه صدای مرغان دریایی مورد پسند شما خواهد بود. این رستوران در یک هتل بسیار مجلل قرار گرفته و یکی از بهترین گزینه‌ها برای عاشقان غذاهای مدیترانه‌ای است. در این رستوران انواع غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو به بهترین نحو توسط سرآشپز چیره دست رستوران آماده و سرو می‌شود. در منوی رستوران آجیا وعده صبحانه هم سرو می‌شود و شما می‌توانید طعم بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی املت ترکی با نان تست فرانسوی را امتحان کنید.

 

۱۳ نکته برای بازدید از برج گالاتا استانبول

رستوران فریه لوکانتاسی، استانبول (Feriye Lokantasi Restaurant, Istanbul)

مورد بعدی از بهترین رستوران‌های ۲۰۲۲ به انتخاب تریپ ادوایزر، رستوران فریه لوکانتاسی نام دارد. سبک طراحی این رستوران از معماری دوران عثمانی الهام گرفته و غذاهای سنتی ترکی اصلی‌ترین گزینه‌های موجود در منو آن هستند. ناگفته نماند که این رستوران جزو رستوران‌های بزرگ استانبول به شمار می‌آید و ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ مهمان را به صورت یکجا دارد. از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای رستوران فریه لوکانتاسی گوشت گاو پخته شده و مانتی است.

رستوران اسپاگو، استانبول (Spago Restaurant, Istanbul)

یکی از بهترین رستوران‌های استانبول که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، رستوران اسپاگو است. این رستوران پرطرفدار و محبوب توسط سرآشپز معروف ولفگانگ پاک (Wolfgong Puck) تاسیس شده و در طول سال‌ها با سرو غذاهای با کیفیت منحصربفرد توانسته جوایز بسیاری را دریافت کند. در رستوران اسپاگو انواع غذاهای دریایی، انواع گوشت و مرغ، برنج و پاستا و سالادهای متنوعی سرو می‌شوند. اسپرینگ رول اردک و خرچنگ لنگویین دوتا از بهترین غذاهای سرو شده در اسپاگو هستند که اگر در انتخاب غذا سردرگم بودید می‌توانید سفارش دهید.

 

۱۰ راه برای داشتن ماه عسل رمانتیک در استانبول

رستوران ماهی، استانبول (Fish Restaurant, Istanbul)

اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید و می‌خواهید منویی متنوع از سنتی‌ترین و مدرن‌ترین غذاهای دریایی در استانبول پیش روی شما باشد، رستوران ماهی یا فیش را پیشنهاد می‌دهیم. رستوران فیش استانبول رستورانی است که منحصرا غذاهای دریایی سرو می‌کند و مجاورت آن با دریا، یک هارمونی خاص را در فضا و منوی رستوران ایجاد کرده است.

رستوران ایکس، استانبول (X Restaurant, Istanbul)

ایکس یک بنای تاریخی ترکی در شهر استانبول است که امروزه بازسازی شده و به شکل یک رستوران درآمده است. این رستوران طراحی ترکیبی از دو فضای سنتی و مدرن دارد که مشتریان با هر سلیقه‌ای را مجذوب خود می‌کند. در این رستوران مانند فضا، غذاها نیز در دو دسته سنتی و مدرن قرار گرفته و ارائه می‌شوند. در کنار این موارد از دیگر مزایای قابل توجه این رستوران می‌توان به چشم‌انداز زیبای آن از دریا اشاره کرد.

 

گشت و گذار در بازار ادویه استانبول

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران