بهترین رستوران‌های منطقه بی‌اغلوی استانبول: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های منطقه بی‌اغلوی استانبول: بخش دوم

استانبول، شهری است که هرگز نمی‌خوابد. این شهر پرجنب و جوش که سرشار از جاذبه‌های توریستی برای مسافران تور استانبول است، امکانات متنوعی را برای استراحت گردشگران خسته و شکم گرد ارائه می‌دهد و غذاکده‌های جذاب و رنگارنگی را در دل خود جای داده است. در این میان در منطقه بی‌اوغلو استانبول و میدان تکسیم، برخی از بهترین رستوران‌های استانبول را شاهد خواهید بود. بیایید در ادامه بخش اول، با برخی دیگر از بهترین این رستوران‌ها در منطقه بی‌اغلوی استانبول آشنا شویم.

 

Munhasir Doner and Kebap

این رستوران، درست در وسط خیابان استقلال قرار دارد و دارای حیاط وسیعی است. اینجا یکی از محبوب‌ترین غذاکده‌های شهر در میان مردم محلی و گردشگران بین‌المللی است و البته غذاهای گوشتی این مکان طرفداران بسیاری دارند.

در منوی این رستوران می‌توانید گزینه‌هایی نظیر دونر روی پلو، دونر در بشقاب یا اسکندر کباب را پیدا کنید. علاوه بر این کباب آدانا، کباب اورفا و کباب گردو از جمله موارد دیگری هستند که توصیه می‌کنیم حتما امتحان کنید. در صورت تمایل می‌توانید از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برای صرف غذایتان استفاده کنید. بعلاوه وای فای رایگان برای مشتریان این رستوران فراهم است.

 

آشنایی با معروف‌ترین مسجدهای استانبول

آدرس: Huseyinaga Mahallesi, Istiklal Cd. No: 62 Beyoglu, Halep Pasaji, Istanbul 34435 Turkey

 

Nicole

رستوران نیکول، در تراس هتل تام تام سوئیتس قرار دارد و منظره‌ای باشکوه از باغ سفارت ایتالیا و حتی جزایر پرنس را ارائه می‌دهد. گفتنی است تمام غذاهای سرو شده در این غذاکده، از مواد محلی تازه و فصلی تهیه می شوند. در ضمن مارچوبه در تمام گزینه‌های منو گنجانده شده و کالاماری و اردک ماهی، از جمله اقلام موجود در منو هستند که طرفداران بیشتری دارند. در ضمن می‌توانید غذایتان را با یک دسر خوشمزه شیرین به پایان برسانید. جالب است بدانید سرآشپز رستوران، آیلین یازیچی اوغلو است که آموزش‌های خود را در پاریس و اسپانیا گذرانده است.

در صورت تمایل، می‌توانید غذایتان را در فضای باز رستوران صرف کنید و همچنین از وای‌فای رایگان و تماشای تلویزیون نیز برخوردار شوید. بعلاوه توجه داشته باشید که این رستوران همه روزه به جز یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها، از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به روی علاقمندان باز است.

آدرس: Bogazkesen Cad. Tomtom Kaptan Sk, No:18 | Beyoglu, Istanbul 34433, Turkey

 

Meze by Lemon Tree

در رستوران Meze by Lemon Tree، می‌توانید از طعم انواع غذاهای سنتی و مدرن ترکی و بین‌المللی و مزه‌ها لذت ببرید. ذائقه شما با غذاهای نوآورانه‌ای که در این رستوران دنج سرو می‌شود، به وجد خواهد آمد. این رستوران که درست روبروی هتل پرا قرار دارد، با فضای داخلی پر جنب و جوش و شاد و پرسنل خوش برخورد به استقبالتان می‌آید و خدماتی در سطح بالا ارائه می‌دهد. همچنین وای فای رایگان در این مکان فراهم بوده و در عین حال، می‌توانید از تماشای تلویزیون در حین خوردن غذا لذت ببرید.

 

اینستاگرامی‌ترین کافه‌های استانبول

آدرس: Mesrutiyet cad No:83 Asmalı Mescit mah. Beyoğlu, Istanbul Turkey

 

Otantik Anadolu Yemekler

غذاهای موجود در منوی اینجا، الهام گرفته از دستورالعمل‌های سنتی ترکی با پیچ و تابی مدرن هستند که باعث می‌شوند شما مشتاق شوید بارها و بارها به این مکان بازگردید.

در واقع منوی این رستوران به اندازه خود فرهنگ ترکی، متنوع و پر جنب و جوش است. شما می‌توانید غذاهای محلی آناتولی، شیرینی‌هایی مانند مانتی و گوزلمه و همچنین گریل و کباب با سبزیجات آغشته به روغن زیتون را سفارش دهید. گفتنی است در این رستوران، غذاهای گیاهی نیز ارائه می‌شوند و گیاهخواران می‌توانند از طعم غذاهایی که با لوبیا سبز، بادمجان و کنگر تهیه می‌شوند، نهایت لذت را ببرند. جالب است بدانید این رستوران، تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی تا میدان تکسیم فاصله دارد.

آدرس: İstiklal Cd. No: 80A, Istanbul Turkey

 

Tomtom Kebab

اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن کباب‌های لذیذ، خصوصا کباب آدانا و اورفا در حوالی میدان تکسیم است. البته منو بسیار غنی بوده و طیف گسترده‌ای از غذاها برای انتخاب وجود دارند. بنابراین می‌توانید برای ناهار، شام و یا حتی صرف یک سوپ گرم در اواخر شب، به این رستوران راحت و صمیمی بیایید. دنج بودن رستوران باعث می‌شود احساس کنید این مکان خانه دوم شماست، جایی که همه چیز خوشمزه است! در ضمن وای فای رایگان و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز، از دیگر امکانات این غذاکده برای رفاه حال مشتریان هستند.

 

معروف‌ترین جمعه بازارهای استانبول

آدرس: Yeni Çarşı Cd. 39 A Firuzağa, Istanbul 34425 Turkey

 

Pera Antakya

این رستوران درست در قلب منطقه بی‌اغلو، یکی از رستوران‌های مورد علاقه مردم محلی و گردشگران تور استانبول برای صرف غذاهای ترکی و سوری است. طعم‌ها غنی و پیچیده بوده، اما به اندازه دیگر غذاهای خاورمیانه، چندان تند و تیز نیستند.

بشقاب مزه در این رستوران، یک بشقاب پیش غذا است که شامل ۸ دیپ مانند هوموس با نان پیتا است. بعلاوه سالاد تبوله که از گندم بلغور با برگ نعنا و سبزیجات تهیه می‌شود، محبوبیت بسیاری دارد. از دیگر گزینه‌های پرطرفدار می‌توان به خاویار و بادمجان با سس روغن زیتون، موتابال با پیاز سرخ شده و دانه‌های کاج که کاملا سطح نان تست گندم را پوشانده‌اند و همچنین باباغنوش با خامه ترش، سبزیجات تازه، رب فلفل قرمز و حلقه‌های پیاز اشاره کرد. در ضمن کباب‌هایی مانند تپسی کباب نیز ارزش امتحان کردن را دارند. در نهایت باید گفت در اینجا وای‌فای رایگان و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، برای رفاه حال مشتریان درنظر گرفته شده‌اند.

آدرس: Balyoz sok no 14, Istanbul 34430 Turkey

 

Sabırtaşı

اگر دوست دارید بهترین ایچلی کوفته‌های شهر و دیگر غذاهای خوشمزه سنتی ترکی را با سبک خانگی میل کنید، حتما سری به رستوران Sabirtasi بزنید. هر چند که مانتی و باقلواهای این مکان نیز، بسیار پرطرفدار هستند.

پرسنل این غذاکده، آنقدر مودب و صمیمی هستند و این احساس را به شما القا می‌کنند که گویی در آشپزخانه یک دوست به سر می‌برید. وای‌فای رایگان، تلویزیون و فضای باز نیز برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از این غذاکده، در اختیارتان قرار می‌گیرند. بنابراین اگر از خیابان استقلال گذر کردید، این مکان واقعا عالی را برای شکم گردی امتحان کنید!

 

خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی در استانبول (قسمت دوم)

آدرس: Istiklal Cad. No: 112 Kat : 5Galatasaray opposite of YapIkredi Bank, Istanbul Turkey

 

Cezayir

دلایل زیادی برای دوست داشتن این رستوران وجود دارد. اینجا برخی از بهترین غذاهای گوشتی را در استانبول سرو می‌کند، اما منوی غذای گیاهی را نیز به علاقمندان ارائه می‌دهد. اگر به دنبال غذاکده‌ای هستید که از تمام امکانات رفاهی لازم و انواع غذاهای لذیذ برخوردار شوید، یا اگر دوستان و همراهانتان به دنبال تجربه‌ای متفاوت با آنچه تاکنون در سفر با تور استانبول کسب کرده‌اند هستند، حتما سری به این رستوران بزنید. از دیگر امکانات این غذاکده می‌توان به پارکینگ اختصاصی، وای فای رایگان و میز و صندلی در فضای باز اشاره کرد.

آدرس: Hayriye Caddesi No: 12 Galatasaray, Beyoglu, Istanbul 34425 Turkey

 

Pano Şarapevi

جالب است بدانید اینجا یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین کافه بارها در تکسیم بوده که از سال ۱۸۹۸ فعالیت خود را شروع کرده است. این مکان با محیط تاریخی و همچنین منوی گسترده‌ای از جمله بشقاب‌های پنیر، پیش‌غذای سرد، پیش‌غذای گرم، سالاد، گوشت قرمز، غذاهای دریایی و ماهی‌های مختلف، مرغ، ماکارونی و انواع نوشیدنی‌ها می‌تواند پاسخگوی هر سلیقه و ذائقه‌ای باشد و تجربه منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه دهد. در ضمن، وای‌فای رایگان نیز در اینجا به مشتریان ارائه می‌شود.

 

معرفی زیباترین کاخ‌های استانبول

آدرس: Huseyinaga Mahallesi, Hamalbasi Cd. No: 12/B, Istanbul 34435 Turkey

 

Müşterek Meyhane

اینجا یک بار رستوران ترکی در تکسیم است که در مارس ۲۰۱۴ درهای خود را به روی علاقمندان گشود. در بدو امر، این فضای دنج همراه با پرسنل صمیمی و دلسوز به استقبالتان می‌آیند تا احساس راحتی و آرامش را به شما هدیه دهند. در ادامه، از غذای اصلی و مزه‌های عالی برخوردار خواهید شد که از مواد اولیه بسیار تازه و باکیفیت تهیه شده‌اند. اینجا بهترین مکان برای فرار از ازدحام شهر و روزمرگی‌های کسالت بار بوده و شما را به شنیدن موسیقی‌های کلاسیک ترکی در حین خوردن غذا دعوت می‌کند. بعلاوه در صورت تمایل، می‌توانید از وای‌فای رایگان و تماشای تلویزیون نیز بهره‌مند شوید.

آدرس: Şehit Muhtar, Mis Sk. No:15, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Limonlu Bahçe

از گشت و گذار در جنون ازدحام خیابان استقلال خسته شده‌اید؟ در این صورت چه خوب است که از این بهشت مخفی دیدن کنید. ادعا می‌شود که این مکان، مهم‌ترین و اولین "منطقه آرامش‌بخش" در استانبول است. البته پیدا کردن این رستوران آسان نیست، اما ارزش جستجو و وقت گذاشتن را دارد.

این رستوران، همه امکانات را برای لذت بردن و استراحت کردن دارد: غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌ها، فضای دنج، میز و صندلی‌های فضای باز، تلویزیون و وای فای رایگان. در ضمن اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از پارکینگ اختصاصی این رستوران نیز استفاده کنید. بعلاوه خدمات حرفه‌ای پرسنل بسیار صمیمی این غذاکده نیز زبانزد هستند.

 

۴ پارک ماجراجویی جذاب در استانبول

آدرس: Tomtom, 34440, Yeni Çarşı Cd. No:74, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Eleos

Eleos، جواهری پنهان در خیابان استقلال است که طعم‌های سنتی یونانی را به مخاطبان هدیه می‌دهد. این رستوران، در طبقه دوم واقع شده و چشم‌اندازی جالب توجه به جاذبه‌های شهر دارد. در اینجا انواع غذاهای دریایی سرو می‌شوند و در حقیقت این غذاکده، یکی از بهترین رستوران‌های تکسیم در استانبول برای صرف ماهی‌های لذیذ است. البته برخی از بهترین مزه‌ها و پیش غذاهای منحصر به فرد و خوشمزه را نیز می‌توانید در این مکان بیابید.

در عین حال این رستوران با فضای ساده، روستایی و صمیمی در یک ساختمان تاریخی قدیمی و همراه با دکوراسیونی زیبا، لحظاتی مفرح را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. در ضمن قیمت‌ها نیز بسیار مناسبند و وای‌فای رایگان، تلویزیون و میز و صندلی‌های فضای باز برای بهره‌مندی از هوای تازه و مناظر زیبا، امکانات این غذاکده را تکمیل می‌کنند.

آدرس: Şahkulu, 2, İstiklal Cd. No:231, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turke

 

Nizam Pide

این رستوران بسیار مورد علاقه مردم محلی است و انواع غذاهای محلی ترکیه نظیر لوبیا و برنج، غذاهای گوشتی با سبزیجات، سوپ و غیره را با مجموعه‌ای عالی از دسرها سرو می‌کند.

این رستوران خانوادگی که از فضایی جذاب، خدمات سریع، وای فای رایگان، تلویزیون و قیمت‌های مناسب برخوردار است، در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است. بعلاوه دارای پاسیویی در فضای باز برای کسانی است که می‌خواهند از آب و هوای عالی لذت ببرند.

 

برترین مراکز خرید استانبول (بخش اول)

آدرس: Istiklal Cad. Buyukparmakkapi Sok. No: 18/A Beyoglu, Istanbul Turkey

 

Aheste

و در پایان این سفر مجازی، سری می‌زنیم به این رستوران که یک تجربه غذاخوری مدرن را همراه با غذاهایی باکیفیت بالا، پرسنل خوش برخورد و قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد.

رستوران Aheste، بسیار مناسب کسانی است که به دنبال گذراندن یک شب زیبا همراه با عزیزان و دوستان هستند. از طرفی باید بدانید غذاهای اینجا، جوانه‌های چشایی شما را شکوفا می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم از خوراک خوشمزه اختاپوس و یا ساردین غافل نشوید. بعلاوه قهوه عالی، لیموناد، بستنی‌ها و پنکیک‌های این رستوران نیز محبوبیت بالایی دارند.  

و دکوراسیون باشکوه، وای فای رایگان، تلویزیون پارکینگ رایگان و امکانات غذاخوری در فضای باز، این تجربه لذت‌بخش را کامل می‌کند. در ضمن جالب است بدانید پیشخدمت‌های این رستوران، به زبان‌های انگلیسی و همچنین فرانسوی مسلط هستند.

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:107 D:F, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران