بهترین کافه‌ها و رستوران‌های استقلال و بی‌اغلو در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین کافه‌ها و رستوران‌های استقلال و بی‌اغلو در استانبول

تور استانبول از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مقاصد آسیایی اروپایی است که هم برای شرقی‌ها نامی آشنا است و هم برای غربی‌ها! از این رو این مادرشهر بسیار بزرگ و وسیع پر از جاذبه‌ها، دیدنی‌ها و کافه و رستوران‌های معتبر تا خانگی و دنج است. هر کجای دنیا که باشید هیچ کاری هم که نخواهید بکنید و هیچ بریز بپاشی هم نداشته باشید در نهایت باید صدای شکم گشنه‌تان را ساکت کنید و استانبول جایی است که برای هر نوع سبک و سلیقه‌ای چیزی در چنته دارد چه برسد به آدم‌های خوش خوراک که عموما تنوع آن‌ها را راضی می‌کند. از آنجایی که منطقه بی‌اغلو و میدان تقسیم شدیدا توریستی هستند به بررسی بهترین کافه‌ها و رستوران‌های آن می‌پردازیم.

 

۱- مزه بای لمون تری در استانبول ترکیه (Meze by Lemon Tree)

در رستوران Meze by Lemon Tree می‌توانید از غذاهای سنتی ترکی و مزه‌هایی با ترکیب مدرن لذت ببرید. این رستورانی معروف و محبوب است که با فضای داخلی پر جنب و جوش و کارکنان خوش برخوردش، امکان این را به شما می‌دهد تا مزه و طعم‌های جدیدی را امتحان کنید. مزه بای لمون رستورانی دنج و دوست داشتنی است که روبروی هتل پرا واقع شده و غذاهای نوآورانه‌ای را سرو می‌کند که می‌توانند نظر شما را به خودشان جلب کند. طیف وسیعی از غذاهای ترکی و بین‌المللی خلاقانه در منوی رستوران خودنمایی می‌کند که تجربه فوق‌العاده‌ای از غذا خوردن را برای شما رقم می‌زند.

 

۱۰ تفریح جذاب شبانه در استانبول

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. 83/B, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۲- رستوران هایور استانبول در ترکیه (Hayvore)

اگر عاشق فرهنگ و سنت هستید و از ماجراجویی‌های فرهنگی لذت می‌برید این رستوران جذاب با غذاهای فوق‌العاده خوشمزه ترکی جایی است که حتما باید به آن سر بزنید. این رستوران که نزدیکی دریای سیاه واقع شده است جایی عالی برای خوردن غذاهای اصیل دریای سیاه و آن منطقه است. به علاوه کرنان این رستوران بسیار مهربان و خوش برخورد هستند و بهترینشان را به شما ارائه می‌دهند. کل خدمه Hayvore از کارمندانی تشکیل شده است که اصالتا اهل دریای سیاه هستند، بنابراین آنچه در اینجا دریافت می‌کنید، منویی متفاوت از رستوران‌های این لیست است!

آدرس: İstiklal caddesi Turnacıbaşı sok, no4, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۳- اوتانتیک آنادولو یمکلری در استانبول ترکیه (Otantik Anadolu Yemekleri)

غذاهای این رستوران در اصل، گزینه‌های ترکی اصیلی هستند که با تغییرات مدرن به سبک جی و جذابی درآمده‌اند و احتمالا همین خصیصه آن‌هاست که توانسته مخاطبان زیادی را بین مردم و توریست‌ها جذب کند! منوی این رستوران در حد خودش فرهنگ ترکی، تنوع و زرق و برق آن را منعکس کرده، شما می‌توانید غذای محلی آناتولی، شاید یک کاسه سوپ سفارش دهید، یا می‌توانید شیرینی‌هایی مانند مانتی و گوزلمه را امتحان کنید. همچنین گریل و کباب با سبزیجات آغشته به روغن زیتون برای طعم بیشتر هم از پیشنهادات برجسته‌ای است که معمولا مردم به هم توصیه می‌دهند. گیاهخواران می‌توانند از غذاهایی که با لوبیا سبز، بادمجان و کنگر تهیه می‌شوند، برای خودشان چیزی سفارش دهند.

 

۱۴ رستوران برتر بین‌المللی در استانبول

آدرس: Hüseyinağa, İstiklal Cd. No: 80/A, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۴- تامتام کباب در استانبول ترکیه (Tomtom Kebab)

در کنار طیف وسیعی از غذاها که شامل سوپ هم می‌شود آن‌ها از بهترین کباب‌هایی که می‌توانید در تقسیم پیدا کنید را سرو می‌کنند. فرقی ندارد برای ناهار یا شام باشد آن‌ها هرگز شما را ناامید نخواهند کرد. اما در بین منویی که ارائه می‌دهد، کباب Tomtom به خاطر پیش غذای سرد تازه و کباب آدانا و اورفا معروف است. به علاوه محیط دنج این رستوران باعث می‌شود حس آشنا و صمیمی داشته باشید انگار در خانه مادربزرگ هستید جایی که همیشه گرم و غذاهای آن خوشمزه است.

آدرس: Firuzağa, Yeni Çarşı Cd. 39 A, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۵- فچین در استانبول ترکیه (Fıccın)

فچین کار خودش را با سرو صبحانه هر روز صبح آغاز می‌کند و فعالیتش را تا شب و منوی شام ادامه می‌دهد. این رستوران به خصوص بین کارمندان و مغازه‌داران منطقه بی‌اغلو محبوبیت زیادی دارد. اگر از غذاهای چرکسی (مردم مسلمان سنی شمال غربی قفقاز) به خصوص راویولی یا مرغ آن منطقه از ترکیه لذت می‌برید، رستوران فیچین به قهوه‌خانه‌ای برای عصرانه خوشمزه تبدیل می‌شود. اگر در مورد این فرهنگ غذایی کنجکاو هستید، توصیه می‌کنیم حداقل یک بار این غذاهای سنتی را امتحان کنید!

 

زیباترین پارک‌های استانبول در تمامی فصل‌ها

آدرس: Asmalı Mescit Mh İstiklal Cad. &, Kallavi Sk. No:13/1, 34430 Beyoğlu, Turkey

 

۶- نیکول در استانبول ترکیه (Nicole)

رستوران نیکول در بالای سوئیت‌های Tomtom مشرف به منظره‌ای از شهر قدیم استانبول است که تا جزایر پرنس امتداد دارد. این رستوران در اصل همنام آن اگنس مارث نیکول، مدیر راهبه‌های فرانسیسکن که در ساختمان تاریخی آن بیماران را شفا می‌دادند، است. در این رستوران ۲ مجموعه منوی جذاب ارائه می‌شود که شامل منوی نیکول و منوی جشن می‌شود. سرآشپز این رستوران Aylin Yazıcıoğlu، سال‌های اقامت خود در فرانسه و اسپانیا را با هم ترکیب می‌کند تا غذاهای محلی خوشمزه‌ای درست کند که هم نوآورانه و جذاب باشد و هم منحصر به فرد و خوشمزه. به همین دلیل است که نیکول نه فقط در منطقه تقسیم بلکه در کل استانبول شناخته شده است. حال آن که نمای شیشه‌ای متحرک آن که تابستان‌ها تبدیل به تراسی روباز با نمای بسفر می‌شود آن را به امتیازی سطح بالا ارتقا داده است.

آدرس: Tomtom, Tomtom Kaptan Sk. No:18, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۷- پرا آنتاکیا در استانبول ترکیه (Pera Antakya)

پرا آنتاکیا واقع در قلب بی‌اغلو استانبول، یکی از رستوران‌های مورد علاقه مردم برای غذاهای ترکی و سوری است. طعم‌ها غنی و پیچیده هستند، اما مانند برخی دیگر از غذاهای خاورمیانه، چندان تند و تیز نیستند. بشقاب مزه در پرا آنتاکیا یک بشقاب پیش غذا است که شامل ۸ دیپ مانند هوموس با نان پیتا است. سالاد تبوله از گندم بلغور با برگ نعنا و سبزیجات تهیه شده و خاویار بادمجان با سس روغن زیتون سرو می‌شود و موتابل (مالید سیر تند) با پیاز سرخ شده و آجیل کاج روی نقاط نان تست گندم کامل، دیپ باباگانوش با خامه ترش، سبزیجات تازه، خمیر فلفل قرمز و حلقه‌های پیاز مرکباتی مخلوط شده همگی در منوی جذاب این رستوران در دسترس هستند. کباب‌ها و غذاهای فر مانند کبابی تپسی نیز ارزش امتحان کردن را دارد. توجه کنید که بهتر است از قبل میز رزرو کنید تا با خیال راحت میزی برای نشستن داشته باشید.

 

خاص‌ترین هتل‌های ۵ ستاره استانبول

آدرس: Asmalı Mescit, Balyoz Sk. No:14, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۸- زبیر اجاقباشی در استانبول ترکیه (zübeyir ocakbaşı)

رستوران فضایی دلپذیر و اصیل با یک کباب پز باز دارد که می‌توانید در کنار آن بنشینید و در حالی که آشپز غذای شما را آماده می‌کند با دوستان خود گفتگو کنید. گوشت کبابی اینجا خیلی نرم و آبدار است و همین که در دهان می‌گذارید آب می‌شود. به راستی سخت است در این رستوران به چیز دیگری جز کباب فکر کنید. اگر از عاشقان کباب هستید اینجا جای خوبی برای شماست اما اگر می‌خواهید به چیزی جز کباب بره فکر کنید شیشلیک گوشت و شیشلیک مرغ هم گزینه‌های بعدی انتخابی هستند. این رستوران که تنها ۵ دقیقه پای پیاده با میدان تقسیم فاصله دارد انتخاب محبوبی بین توریست‌ها و بازدیدکنندگان تور استانبول است. فضای این رستوران خیلی بزرگ نیست و چون شهرت زیادی دارد توصیه می‌کنیم حتما از قبل میز رزرو کنید.

آدرس: Şehit Muhtar Mahallesi Bekar Sokak No::28, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۹- رستوران صابرتاشی در استانبول ترکیه (sabırtaşı restaurant)

اگر دوست دارید بهترین ایچلی کوفته (içli köfte) و دیگر غذاهای خوشمزه سنتی ترکی را با سبک خانگی میل کنید، حتما پیشنهاد می‌کنم به رستوران صابرتاشی بروید، همچنین مانتی و باقلوا به سبک قهرمانماراس هم سرو می‌کنند. به علاوه آن‌ها آنقدر مهربان و صمیمی هستند که این حس به شما القا می‌شود که به رستوران دوستتان رفته‌اید. اگر از استقلال عبور می‌کنید باید حتما سری به رستوران و غذاهای خوشمزه آن بزنید!

 

گشت و گذار در بازار ادویه استانبول

آدرس: Asmalı Mescit, İstiklal Cd. No: 112, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۱۰- حاجی عبدالله لوکانتاشی در استانبول ترکیه (Hacı Abdullah Lokantası)

حاجی عبدالله لوکانتاشی بهترین مکان برای چشیدن انواع غذاهای خوشمزه ترکی در نزدیکی میدان تقسیم است. آن‌ها همه چیز از کباب، سالاد، غذاهای سبزیجات، مزه و دسر را سرو می‌کنند و انتخاب کامل و وسیعی در دسترس شما قرار می‌دهند. گزینه "Ozel Haci Abdullah Tabagi" یا "Hunkar Begendi" که یک غذای بسیار سنتی عثمانی است که با تکه‌های بره آبدار و سس بادمجان درست می‌شود امضای اصلی آن‌هاست و مردم رستوران را به آن می‌شناسند.

آدرس: Hüseyinağa, Atif Yilmaz Sok. No:9/A, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۱۱- اسمالی جاوید در استانبول ترکیه (Asmalı Cavit)

رستوران اسمالی جاوید در منطقه معروف استانبول Asmalı Mescit واقع شده، در داخل آن یکی از نمادی‌ترین کافه‌های ترکیه قرار دارد که نه تنها غذاهای عالی بلکه نوشیدنی‌های شگفت‌انگیز را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این رستوران غذاهای سنتی ترکی از جمله غذاهای کلاسیک مانند کوفته و کباب و صدف سرخ شده را سرو می‌کند. این منو همچنین شامل غذاهای لذیذی مانند چغندر سوئیس کبابی، ترشی، سالاد مغزی، و جگر گوشت گاو سرخ شده است.

 

بهترین نقاط عکاسی در استانبول

آدرس: Asmalı Mescit, Asmalı Mescit Cd. 16/D, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

۱۲- پانو شاراپیوی در استانبول ترکیه (Pano Şarapevi)

این یکی از قدیمی‌ و معروف‌ترین رستوران‌های تقسیم در استانبول از سال ۱۸۹۸ است که تجربه منحصر به فردی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این مکان با محیط تاریخی و همچنین منوی گسترده‌ای از جمله بشقاب‌های پنیر، پیش غذای سرد، پیش غذای گرم، سالاد، گوشت قرمز، غذاهای دریایی و ماهی‌های مختلف، مرغ، ماکارونی و نوشیدنی‌ها گزینه‌ای برای همه طیف سلیقه و خواسته است برای همین کسی نیست به اینجا برود و ناراضی برگردد.

آدرس: Hüseyinağa, Hamalbaşı Cd. No:12, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

منبع

۲۷ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران