اقامت در جزیره اومادهو در مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
اقامت در جزیره اومادهو در مالدیو

اومادهو یکی از جزایر کوچک مالدیو است که بر خلاف ریزورت‌های خصوصی، چند هتل مختلف در خود داشته و مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری در مالدیو، پوشش جنگلی بسیار زیبا و سواحل معرکه‌ای است که از تور مالدیو انتظار دارید. اومادهو از آن دسته جزایری در مالدیو است که هزینه‌ی سفر به آن‌جا به مراتب کم‌تر از خیلی مقاصد دیگر و خصوصی بوده و از بسیاری جهات، مکانی جذاب‌تر و بهتر نیز برای تعطیلات شما به حساب می‌آید. با ما همراه باشید تا درباره اومادهو بیشتر برایتان بگوییم.

 

کلیاتی درباره جزیره اومادهو در مالدیو

همان‌طور که گفتیم، اومادهو جزیره‌ای کوچک است که با توجه به فاصله‌ی تنها ۷۵ کیلومتری نسبت به ماله، مکانی محبوب بین توریست‌ها بوده و جمعیت کمش، فضایی آرامش بخش و طبیعتی فوق‌العاده زیبا را برایتان به همراه خواهد داشت. جمعیت این جزیره‌ی زیبا کمی بیش از ۸۰۰ نفر است اما همیشه تعداد زیادی گردشگر را می‌بینید که در آن‌جا اقامت دارند. بخش‌های زیادی از سواحل اومادهو دست نخورده باقی مانده و به طور کلی، فضای متفاوت و بسیار آرامش بخشی دارد که حتما از بودن در آنجا لذت خواهید برد.

 

بهترین اسپاهای مالدیو برای رسیدن به آرامش

در این جزیره‌ی زیبا، چندین مسافرخانه ارزان قیمت و البته هتل‌های لوکس واقع شده و می‌توانید، انتخاب کنید که در سفر به اومادهو، چقدر هزینه برای اقامت خود پرداخت نمایید. طول جزیره اومادهو چیزی نزدیک به ۱۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است و یکی از دلایل تغییرات کم و ساخت و ساز محدود در آن‌جا، مسائل محیط زیستی و البته مقاومت مردم محلی اومادهو است. درست بر خلاف ماله، پایتخت مالدیو که مملو از ساختمان‌های بلند، هتل‌های مدرن و مراکز تفریحی است و توریست‌های بی‌شمار، فضایی شلوغ و پر جنب و جوش را در آن‌جا رقم زده‌اند.

بخش‌های شرقی و غربی اومادهو از پوشش جنگلی برخوردار بوده که بخش زیادی از درختان آن‌جا را نارگیل و برد فروت تشکیل داده‌اند. بخش‌های غربی از نظر جنگل متراکم‌تر و ساحلی کاملا دست‌نخورده داشته و گونه‌های مختلفی از پرندگان در آن‌جا به چشم می‌خورند.

 

۱۷ مکان تاریخی مالدیو

چطور به اومادهو در مالدیو برویم

چند روش برای رفتن به اومادهو وجود دارد. تقریبا تمامی پروازهای خارجی به مالدیو از طریق فرودگاه بین‌المللی وِلانا (Velana International Airport) از مهم‌ترین فرودگاه‌های مالدیو انجام می‌شود و شما بعد از ورود دو روش معقول پیش رو دارید:

  • قایق‌های تندرو عمومی

این قایق‌ها هر روز غیر از جمعه‌ها کار می‌کنند و مسیر بین فرودگاه تا جزیره اومادهو را در زمانی حدودا یک ساعت و بیست دقیقه‌ای طی خواهند کرد. هزینه‌ی این قایق‌ها ۲۵ دلار است اما با این همه، بهتر است قبل از سوار شدن هزینه را با راننده طی کنید. همچنین، عموما قایق‌ران‌ها شما را برای پیدا کردن یک مهمان‌خانه مناسب راهنمایی می‌کنند.

  • فری‌های مسافربری

این کشتی‌های نسبتا بزرگ ابتدا از ماله به ماهیبادهو رفته و سپس از آن‌جا به اومادهو می‌روند. مسیر اولیه ۴ ساعت و نیم و مسیر دوم پانزده دقیقه به طول خواهد انجامید و زمان زیادی را در راه خواهید بود. با این حال، هزینه‌ی سوار شدن به این قایق‌ها کم‌تر از یک سوم بوده و حدودا ۷ دلار است. این فری‌ها روزهای دوشنبه، چهارشنبه و شنبه ساعت ۹ حرکت می‌کنند و در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و یک شنبه نیز باید ساعت ۱۰ صبح سوار آن‌ها شوید.

البته به طور کلی، انتخاب اصلی شما همان قایق‌های تندرو است اما اگر بخواهید خیلی هزینه کنید، می‌توانید هواپیماهای آبی را برای خود اجاره کنید که هزینه‌ی آن‌ها بسیار سنگین خواهد بود و با توجه به این که، اومادهو یک مقصد نسبتا ارزان‌ قیمت‌تر به حساب می‌آید، عموما مسافرهای این مسیر، هواپیماها‌ی آبی را برای رفتن به آن‌جا انتخاب نمی‌کنند.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید سوغات در مالدیو

تفریحاتی که در اومادهو مالدیو می‌توانید تجربه کنید

طبیعت زیبا و سواحل دلچسب اومادهو، عمده جاذبه‌ی این جزیره هستند و تفریحاتی که در آن‌جا می‌توانید تجربه کنید نیز حول محور همین مکان‌ها خواهد بود. در ادامه نگاهی بندازیم به فعالیت‌های اصلی در سفر به اومادهو:

سواحل اومادهو در مالدیو

سواحل اومادهو دقیقا همان تصوری که از سفر به مالدیو و زیباترین جزایر دنیا در ذهن داشتید، برایتان به نمایش خواهد گذاشت. ساحلی سفید رنگ و فوق‌العاده زیبا، در عین حال تمیز که طبیعت جنگلی به خوبی بخش‌های سایه را نیز برای آن فراهم کرده تا همیشه زیر آفتاب سوزان نباشید. در کنار ساحل سفید رنگی که دور تا دور جزیره را دربرگرفته، در بخش غربی جزیره یک سندبار کوچک نیز وجود دارد که می‌توانید در آن‌جا نیز آبتنی کرده و عکس‌های زیبایی بگیرید.

یک نکته را اما باید در نظر بگیرید که بانوان تنها در بخش غربی ساحل امکان رفتن به آب با لباس شنا را دارند و در جاهای دیگر باید شلوارک و تی‌شرت به تن داشته باشند. جمعیت مسلمان نشین این جزیره، فرهنگ و آداب خودشان را داشته و به همین دلیل، بخشی از ساحل مختص گردشگرانی قرار گرفته که دوست دارند با لباس شنا به آب بروند و در باقی جاها باید رعایت شهروندان اومادهو را کنید.

 

شهرهای توریستی مالدیو را بشناسیم

اسنورکلینگ در اومادهو مالدیو

یکی از تفریحات پرطرفدار و هیجان انگیز در مالدیو و در میان توریست‌هایی که به اومادهو می‌روند، اسنورکلینگ است. برای غواصی و اسنورکلینگ در مالدیو نیازی نیست که توری مخصوص در نظر بگیرید و هزینه‌ای اضافی پرداخت کنید، کافی است در آب صد متر پیش بروید و با عینک‌های مخصوص که جاهای مختلف در جزیره به فروش می‌رسد یا اجاره داده می‌شود، به زیر آب نگاه بندازید و ماهی‌های رنگارنگی را ببینید که در آب‌های این جزیره شنا می‌کنند.

جدا از انواع ماهی‌ها به رنگ‌های مختلف، در آب‌های نزدیک به اومادهو، سفری‌های معروف مانتا نیز زندگی می‌کنند که شنا کردن با آن‌ها، این روزها به یکی از تفریحات محبوب در مالدیو بدل شده است. برای اسنورکلینگ نیز بهتر است به سواحل غربی اومادهو بروید.

البته یک سری تورهای خاص برای اسنورکلینگ نیز از اومادهو برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به شنا با کوسه وال‌ها، اسنورکلینگ در محل شنای لاکپشت‌های دریایی و ... اشاره کرد که عموما به صورت تورهای جمعی برگزار شده و چند ساعتی به طول می‌انجامد.

غواصی در اومادهو مالدیو

سایت محبوب غواصی پادی (PADI) در نزدیکی اومادهو قرار گرفته است و هم برای اجاره‌ی امکانات و هم شرکت در تورهای مخصوص، از خود جزیره می‌توانید اقدام کنید. اجاره‌ی امکانات برای غواصی در این سایت که مملو از مرجان‌های دریای رنگارنگ است، حدودا ۵۰ دلار هزینه در بر دارد. غواصی همراه با یک مربی ۷۰ دلار هزینه داشته و ۲۰ دلار هم باید برای تجهیزات بپردازید. اگر هم بخواهید به سایت‌های خاص‌تری که کمی از اومادهو دور هستند بروید، باید به جای ۲۰+۷۰ هزینه‌ای نزدیک به ۱۲۰+۲۰ پرداخت کنید. در کل انتخاب‌های شما در آن نزدیک بسیار زیاد خواهد بود.

 

بهترین هتل‌های مالدیو (قسمت اول)

تورهای جزیره گردی در اطراف اومادهو مالدیو

یکی دیگر از فعالیت‌های بسیار لذت بخشی که در زمان حضور در اوامادهو حتما باید به سراغش بروید، جزیره گردی در آب‌های اطراف آن‌جاست. چندین جزیره‌ی کوچک و بزرگ در اطراف اومادهو وجود دارد، یکی از محبوب‌ترین آ‌ن‌ها جزیره‌ی هانگنامدهو (Hangnaameedhoo) است که دهکده‌‌ای با ۵۰۰ نفر جمعیت در آن‌جا واقع شده است. البته غیر از آن‌جا، چندین و چند جزیره‌ی بدون سکنه هم هست که برای پیک نیک مکان‌های عالی به شمار می‌آیند. حتی اگر بخواهید، می‌توانید به جای شرکت در تورهای مشخص شده، قایقی با قایق‌ران اجاره کرده و ساعاتی را به گردش در این جزایر بپردازید.

اقامت شبانه و کمپ زدن در یکی از این جزایر بدون سکنه نیز جزو فعالیت‌های خاص و در نوع خود ماجراجویانه در اومادهو است که در سفر با تور مالدیو می‌توانید تجربه کنید. برای این کار نیاز به یک سری امکانات اولیه داشته و می‌توانید با قایق‌های تفریحی برای این کار هماهنگ کنید. حتی یک سری جزایر خاص با برق و امکانات حداقلی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را نیز برای چنین فعالیتی، اجاره نمایید.

 

زیباترین نقاط مالدیو (بخش اول)

چیزهایی که در سفر به اومادهو در مالدیو حتما باید همراه داشته باشید

فراموش نکنید که در اومادهو خبری از دستگاه خودپرداز وجود ندارد و باید تمامی پرداخت‌های خود را با پول نقد بپردازید. پس حتما برای این کار خود را آماده کرده و پول نقد به اندازه کافی داشته باشید. البته هتل‌ها، کارت‌های بانکی را برای پرداخت مبلغ اقامت قبول می‌کنند. در این مکان چند فروشگاه خواروبار فروشی و اقلام ضروری وجود دارد و نیاز نیست با خودتان خوراکی ببرید، اما کرم ضد آفتاب، لباس سبک و خنک، چند دست لباس شنا و البته دمپایی برای گشت و گذار در ساحل، واجب است. اگر تجهیزات اسنورکلینگ دارید که با خود ببرید اما در آن‌جا این امکانات نیز برای اجاره وجود دارد.

غذا و نوشیدنی در اومادهو مالدیو

خانه‌های روستایی زیادی در این جزیره هستند که به سرو غذاهای مختلف از جمله صبحانه‌های کامل و غذاهای دریایی می‌پردازند. صبحانه‌ها در این رستوران‌ها، شامل انواع صبحانه‌های بین‌المللی و غذاهای محلی مثل میوه‌های گرم‌سیری و نوشیدنی‌های مختلف می‌شود و برای نهار و شام نیز می‌توانید، غذاهای محلی و انواع گوشت‌های دریایی را برای خود سفارش دهید. هزینه‌ی غذا در اومادهو خیلی زیاد نخواهد بود و عموما روزی ۱۰ تا ۳۰ دلار باید برای این معقوله کنار بگذارید.

در زمینه نوشیدنی نیز نه تنها خیلی از مهمان‌خانه‌ها بارهای مخصوص دارند، چندین محل مختلف نیز در روستا برای سرو نوشیدنی در نظر گرفته شده و از این نظر نیز همه چیز در آن‌‌جا مهیا است. کافه‌های کوچک، رستوران‌های محلی و  گزینه‌های این چنینی متعددی هستند و اگر به دنبال رستوران‌های لاکچری نباشید، حتما از سفارش غذا در آن‌جا، راضی خواهید بود.

 

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۲ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران