۹ فعالیت در ساپا

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۹ فعالیت در ساپا

تصور کنید اطراف شما را کوهستان‌های سرسبز و زیبا احاطه کرده و هوای خنک به صورتتان می‌خورد. تصور کنید در میان مزارع پلکانی برنج قدم می‌زنید و به هر سمت که نگاه کنید، زیبایی طبیعت است که چشمان شما را نوازش می‌دهد. بودن در ساپا در تور ویتنام، دقیقا همچین حس و حالی را در شما به وجود می‌آورد. منطقه‌ای بسیار زیبا در این کشور که جاهای دیدنی زیادی داشته و فعالیت‌های متفاوتی را می‌توانید در آ‌ن‌جا تجربه کنید. نوشته‌ی امروز ما نیز به یک لیست ۹ تایی از بهترینِ این فعالیت‌ها اختصاص دارد.

 

بازدید از دهکده کت کت ویتنام (Cat Cat Village)

این دهکده بسیار زیبای قدیمی، درست در مرکز دره مونگ هوا (Muong Hoa Valley) در منطقه ساپا در ویتنام قرار گرفته و یکی از مقاصد محبوب در منطقه به حساب می‌آید. البته دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد و اولین آن، زیبایی این دهکده سنتی و مردم خون گرمش است که البته خیلی سعی می‌کنند تا اجناس مختلفی به شما بفروشند.

دهکده کت کت به شما این این امکان را می‌دهد تا از فرهنگ مردم منطقه دیدن کنید و در کنارش، فرصت دیدن از خود دره و زیبایی‌های آن‌جا را نیز دارید. خانه‌های سنتی که به سبک سده‌های قبل ساخته شده‌اند و همچون یک موزه رو باز بزرگ می‌ماند. فضای دهکده آرام و دنج است و در کنار آن، یک رودخانه و استخرهای طبیعی برای شنا هم پیدا خواهید کرد. در کل دهکده کت کت، یکی از بهترین نقاط شروع برای گردش در ساپا به حساب آمده و البته که برای کوله‌گردها، جایی معرکه برای اقامت هم محسوب می‌شود.

 

آبشارهای شگفت‌انگیز بن گیوک ویتنام

 

خرید سوغات از افراد محلی در ساپا، ویتنام

بخش مهمی از مردم ساپا، به ساخت صنایع دستی پرداخته و در نهایت با فروش آن‌ها به گذران زندگی می‌پردازند. خرید از فروشگاه‌ها کوچک نه تنها یکی از جاذبه‌های این منطقه به حساب می‌آید، بلکه به اقتصاد محلی مردم ساپا نیز کمک شایانی می‌کند.

محصولات بسیار جالبی در میان فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید که قالب آن‌ها از پارچه‌هی دست دوز و رنگی هستند که بانوان ویتنامی ساپا می‌دوزند. این پارچه‌ها گاه به صورت کامل، گاه به شکل کیف در آمده و حتی در فرم لباس نیز فروخته می‌شوند. برای خرید این محصولات می‌توانید هم به دهکده کت کت هم به هامونگ بروید.

بازدید از مزارع برنج ساپا، ویتنام

در ساپا، تعداد بسیار زیادی مزارع برنج وجود دارد و اصلی‌ترین منبع درآمد مردم آن‌جا نیز کشاورزی است. مزارع پلکانی بسیا زیادی که در دره‌ها و روی تپه‌ها قرار گرفته و مناظر شگفت‌انگیزی را به تصویر می‌کشند. با رفتن به سراغ مزارع پلکانی ساپا، هم می‌توانید از این مناظر دیدن کرده و هم عکس‌هایی رویایی ثبت نمایید.

البته برای رفتن به آن‌جاها مشکلی نخواهید داشتچون به هر سو که نگاه کنید، یکی از این مزارع زیبا را پیدا می‌کنید. اگر به دهکده کت کت می‌روید، درمناطق بالادست همان دهکده در فاصله‌ی بسیار کمی چندین مزرعه زیبا واقع شده‌اند. پیشنهاد ما این است که به مزارعی که روی تپه‌ها و مناطق مرتفع‌تر قرار دارند بروید تا مناظر بهتری را مشاهده کنید. به این فعالیت به چشم یک کوه‌پیمایی کوتاه نگاه کنید و سعی کنید تا اول صبح دل به طبیعت بزنید تا شرایط نوری جذابی را برای عکاسی تجربه نمایید.

 

کرایه و گردش با موتورسیکلت در ویتنام

اجاره‌ی موتور سبک و رفتن به مرزهای ساپا در ویتنام

اجاره‌ی موتور برای کسانی که تنها یا دو نفره به تور ویتنام رفته و خود را به ساپا می‌رسانند، بهترین گزینه ممکن است. این نقطه از کشور، دارای مسیرهای خاکی زیادی بوده و شما با داشتن یک موتور سبک که اجاره‌ی آن اصلا گران نیست، می‌توانید به نقاط دور دست ساپا رفته و از جاذبه‌های طبیعی متنوع آن‌جا دیدن کنید. دهکده‌های سنتی زیادی هستند که توریست‌های کم‌تری به آن‌جا رفته و حس و حال واقعی خود را به خوبی حفظ کرده‌اند.

 این دهکده‌ها عموما در نقاطی قرار دارند که مسیر جاده‌ای خوبی ندارند و به همین دلیل، تورهای گردشگری نیز شما را به آن محل‌ها نمی‌برد. اما شما می‌توانید با اجاره‌ی یک موتور دل به جاده زده و در یک روز از چند مورد آن‌ها دیدن نمایید، به دره‌های بزرگ و سرسبز ساپا برسید و در طول راه نیز به عکاسی بپردازید. مسیرهای مختلفی روی اینترنت برای یک روز موتورسواری در ساپا پیشنهاد می‌شود. ملا شما با ۸ ساعت وقت گذاشتن در یک روز، از ۵ دهکده متعلق به اقلیت‌های ویتنام دیدن می‌کنید و چند نقطه طبیعی خاص در ساپا را خواهید دید.

بالا رفتن از کوه فانسیپان ویتنام (Fansipan Mountain)

آن‌ها که اهل کوله گردی هستند، اغلب به کوه‌پیمایی و بازدید از نقاط کوهستانی نیز علاقه‌ دارند. ساپا چند مورد از بلندترین کوه‌های ویتنام را در خود دارد که بلندترین آن‌ها فانسیپان با ارتفاع ۳۱۴۰ متر بالاتر از سطح دریاست و چندین مسیر کوه‌پیمایی و کوهنوردی عالی در آن‌جا وجود داشته و تورهای محلی زیادی در آن‌جا برگزار می‌شود. یکی از تورهای محبوب توریستی، مسیری کوتاه برای تماشای یک طلوع آفتاب کم‌نظیر است که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در آن شرکت کنید.

اگر اهل کوه‌پیمایی نیستید و خیلی هم نمی‌خواهید به خودتان زحمت دهید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سواری بر تله‌کابین معروف این کوه بروید. در طول این مسیر، شما از کوه‌های هوان لین سون (Hoang Lien Son Range) و همچنین دره مونگ هوا بازدید می‌کنید و می‌توانید مناطق طبیعی ساپا را از آن ارتفاع تماشا نمایید. هزینه‌ی رفت و برگشت تله کابین، مونوریل هونگ هوا، مونوریل مونگ هوا و صرف نهار که جزو خدمات تورهای معمول به این مکان است، کم‌تر از ۴۰ دلار خواهد بود.

 

بازدید از خلیج زیبای هالونگ در ویتنام

بازدید از آبشار عشق (Love Waterfall) و آبشار نقره (Silver Waterfall) در ساپا، ویتنام

دو آبشار بسیار زیبا در ساپا که برای دیدنشان باید یک مسیر نسبتا کوتاه را پیاده طی کنید یا این که تاکسی کرایه کنید تا به آن‌جا برسید. این دو آبشار در دل جنگلی مه‌آلود قرار گرفته‌اند و داستان‌های محلی زیبایی از آن‌ها روایت می‌شود. بازدید از این منطقه یک ورودی ۱۰ دلاری هم دارد و اگر در روزهای گرم سال به آن‌جا بروید، می‌توانید در زیر یکی از آبشارها که آبگیری بزرگ ایجاد می‌شود، آبتنی هم بکنید. شک نکنید که در این منطقه زیباترین آبشارهای ویتنام را خواهید دید.

آبشار نقره بزرگ‌تر بوده  آبگیر گفته شده نیز در همان جاست در صورتی که آبشار عشق مرتفع‌تر است و مسیر باریکی از آب بوده که از دل تپه‌ای سرسبز به پایین می‌ریزد. پیشنهاد ما این است که کوه‌پیمایی به آن‌جا را تجربه کنید و در طول راه، این جنگل زیبا را نیز از نظر بگذرانید. مسیر جنگلی کوتاه اما زیباست و رفتن به آن‌جا را نیز در ساعات اولیه روز بهتر خواهد بود. این آبشارها هم از جاهای خاص ساپا برای عکاسی به شمار می‌آیند. مخصوصا در دریاچه نقره که قابی زیبا برای عکاسان به همراه خواهد داشت.

اقامت در خانه‌های محلی ساپا، ویتنام

حتی اگر به کوله‌گردی هم علاقه‌ای نداشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما شبی را در مهمان‌ خانه‌های این منطقه بگذرانید. این خانه‌های زیبا با تراس چوبی بزرگ و فضای گرم و شاد خود و همچنین با پذیرایی غذاهای محلی خانگی، واقعا لذت سفر شما را دو چندان خواهند کرد.

این خانه‌های قدیمی گزینه‌ای مناسب برای سر کردن شب در نقاط خاصی از ساپا بوده که آرامش بی‌نظیری دارند و به طبیعت هم نزدیک‌تر هستند. مضاف بر تمام این‌ها، هزینه‌ی اقامت در مهمان خانه‌های ساپا نیز بسیار پایین است و اصلا قابل مقایسه با هتل‌های لوکس این منطقه نیستند. در مهمان خانه‌های صبحانه رایگان و خیلی خوبی سرو می‌شود که شما را برای یک صبح پرکار آماده کند.

 

مهم‌ترین نکات قبل از سفر به هوشی مین

کباب‌های محلی در ساپایِ ویتنام را بچشید

آب و هوا در ساپا گاهی خیلی سرد می‌شود و بهترین راه برای این که خودتان را گرم کنید، خوردن یک کباب خوشمزه و چای محلی است. باب‌های محلی در ساپا بر روی ذخال و به شیوه‌ای خاص پخت می‌شوند و عموما هر سیخ آن‌ها سایز کوچکی دارد. غذاخوری‌های زیادی در نقاط مختلف ساپا برای چشیدن این کباب‌ها پیدا می‌کنید و تقریبا تمامی رستوران‌ها نیز این غذا را سرو می‌کنند. س

پیشنهاد ما این است که به سراغ رسوران‌های گران قیمت نروید، رستوران‌های محلی از گوشت‌ها و سبزیجات تازه‌ی متعلق به همان محل استفاده کرده و غذاهایی بسیار خوشمزه با قیمتی خیلی پایین عرضه می‌کنند و مطمئنا شما را راضی خواهند کرد. البته غذاهای محلی ویتنام بیشتری هم هستند که امکان خرید آن‌ها را در ساپا دارید اما کباب‌های آن‌جا در اولویت قرار دارند.

قایق سواری در دریاچه‌ی ساپا (Sapa Lake)، ویتنام

در آخر، فراموش نکنید که وقتی در تور ویتنام به ساپا رفتید، حتما قایق سواری در دریاچه را نیز امتحان کنید. این دریاچه نه چندان بزرگ از جمله جاذبه‌های مهم ساپا به حساب می‌آید و در حاشیه آن پارکی نیز ساخته شده است تا بتوانید کنارش قدم بزنید.

با این حال هنوز هم قایق سواری در این دریاچه لذتی مضاعف داشته و بهترین تفریحی است که در آن‌جا می‌توانید امتحان کنید. این قایق سواری هزینه‌ی بسیار پایینی برایتان دارد و مدت زمان زیادی نیز طول نخواهد کشید. البته پیشنهاد می‌کنیم در روزهای نه چندان سرد سال به سراغش بروید و در روزهای سرد یا خیلی گرم و آفتابی، آن را امتحان نکنید. قیمت این قایق سواری کم‌تر از 3 دلار خواهد بود و مدت زمان گردش نیز حدودا نیم ساعت است. در اطراف دریاچه نیز می‌توانید دکه‌هایی برای فروش قهوه، شیرینی، انواع خوراکی، محصولات محلی و چیزهایی از این دست پیدا کنید.

 

بهترین مقاصد ساحلی ویتنام را بشناسید

منبع

 

۰۲ بهمن ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 28 آبان 1402)

نظرات کاربران