کرایه و گردش با موتورسیکلت در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
کرایه و گردش با موتورسیکلت در ویتنام

در کشورهای شرق آسیایی همچون ویتنام، تایلند یا مالزی، بهتر است به کرایه کردن یک موتورسیکلت فکر کنید. اگر دو نفره یا تنها سفر می‌کنید، موتورها می‌توانند شما را به جاهایی ببرند که در حالت عادی رفتن به آن‌ها سخت است. این امکان را به شما می‌دهند که فارغ از ترافیک و هزینه‌ی تاکسی، به هر جایی که می‌خواهید سرک بکشید و در حالی که باد به موهایتان می‌پیچد از بخش‌ بخش سفرتان لذت ببرید. ما برای کرایه و همچنین رفت و آمد و گردش در ویتنام به وسیله موتور، راهنمایی جمع و جور آماده کرده‌ایم که امیدواریم در سفر با تور ویتنام به کارتان بیاید.


گواهینامه


اگر نگران گواهینامه بین‌المللی هستید باید بدانید که موتورهای زیر ۵۰ سی‌سی که به وفور در ویتنام یافت می‌شود، نیازی به هیچ گونه گواهینامه ندارد. البته این موتورها تنها شما را در یک شهر محدود می‌کند و نمی‌توانید سفری با موتور از استانی به استان دیگر داشته باشید و یک ماجراجویی تمام عیار را تجربه کنید. با این حال این موتورها کاملا راضی کننده هستند و به وسیله آن‌ها می‌توانید به سواحل اطراف شهر بروید یا در شهر به هر جایی رفت و آمد کنید.

 

آشنایی با حمل و نقل عمومی و گشت و گذار در ویتنام

 

گردش با موتورسیکلت در ویتنام

 


کرایه موتورسیکلت


قبل از هر چیز، حتما از جایی دارای نام و نشان و معروف موتور تهیه کنید. محبوب‌ترین برندی که گردشگران در ویتنام از آن موتور کرایه می‌کنند، Tigit Motorbikes است که با یک جستجوی ساده به راحتی می‌توانید آن را در نقاط مختلف شهرهای ویتنام پیدا کنید. از کرایه موتورهای ارزان که قیمتش بیش از حد پایین است پرهیز کنید، هزینه‌ی بیشتر برای موتورهای بهتر در نهایت شما را از ماندن در جاده در امان نگه می‌دارد. هزینه کرایه موتور کم‌تر از ۳ دلار در روز خواهد بود و شما باید مبلغی حدود ۳۰۰ دلار برای ضمانت در اختیار شرکت بگذارید. در صورتی که نیاز به موتور سنگین‌تر از ۵۰ سی‌سی داشتید، این شرکت‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند تا گواهینامه موقت کسب کنید.

 

 

گردش با موتورسیکلت در ویتنام

 


خود را برای آب و هوا آماده کنید


ویتنام کشوری پهناور است و بسیاری از گردشگران گاهی فراموش می‌کنند که تا چه حد آب و هوا در بخش‌های مختلف این کشور می‌تواند متفاوت باشد. وقتی شمال هوا گرم و مملو از رطوبت است، این امکان وجود دارد که در جنوب هوا بارانی و خنک باشد. پس حتما قبل از کرایه موتور نسبت به مقصدی که در آن هستید، آب و هوا را چک کنید تا به مشکل نخورید.

 

راهنمای آسان برای اولین سفر به ویتنام

 

گردش با موتورسیکلت در ویتنام

 


انتظار ترافیک را داشته باشید


جاده‌های شهری همیشه ترافیک زیادی را تجربه می‌کنند، مخصوصا اگر در شهرهای پر جمعیت ویتنام حضور داشته باشید. البته موتورها همیشه راه‌هایی سریع‌تر برای رفت و آمد در شهر هستند، اما با توجه به تعداد بالای این وسایل نقلیه، باز هم در پیک رفت و آمد، با سرعت کم‌تری پیش خواهید رفت.

 

 

گردش با موتورسیکلت در ویتنام

 


همه در همه حال بوق می‌زنند


این موضوع از آن دست چیزهای عجیبی است که گردشگران تور ویتنام می‌بینند. به طور کلی راننده‌های این کشور به سلامت صوتی علاقه‌ای ندارند و به هر دلیلی و به خاطر هر چیزی بوق می‌زنند. شما هم برای موارد زیادی باید بوق بزنید تا عابرین یا دیگر راننده‌ها را متوجه خود کنید.

 

فعالیت‌های جذابی که در سفر به هوشی مین باید انجام دهید

 

گردش با موتورسیکلت در ویتنام

 


با خیل موتورسواران پیش بروید


نکته بسیار مهم در رفت و آمدهای شهری این است که هیچ وقت نباید اولین نفری باشید که کاری را انجام می‌دهید. ۹۰ درصد مردم ویتنام از موتور استفاده می‌کنند، به همین خاطر مسیرها مملو از موتورسواران است و کافی است مسیر خود را پشت سر مجموعه‌ای از موتورها در خیابان دنبال کنید تا بدون مشکل از چهار راه‌ها و مراکز مختلف رد شوید.

 

۱۰ مکان بی‌نظیر در هوی آن ویتنام برای گرفتن بهترین عکس‌های اینستاگرامی

 

گردش با موتورسیکلت در ویتنام

 


جاهایی را ببینید که دیگران قادر به دیدنشان نیستند


وقتی موتور دارید، می‌توانید به جاهایی بروید که خیلی‌ها به آن دسترسی نداشته یا باید هزینه‌ی زیادی برای ماشین شخصی کنند تا به آن برسند. برای مثال ، جاده‌ی هوشی مین در در نزدیکی مرز این شهر، بسیار زیباست و برای کسانی که عاشق طبیعت هستند، پا گذاشتن به این جاده شگفت‌انگیز خواهد بود. اگر در دانانگ باشید، می‌توانید در کنار آب مسیری زیبا را با موتور طی کنید یا خود را به معابد و سواحل خارج از شهر برسانید. سواحل و مراکز دیدنی خارج شهر، فارغ از اینکه به کدام شهر ویتنام سفر کرده‌اید، یکی از مهم‌ترین دلایلی هستند که باید موتور تهیه کنید، چون می‌توانید با زمان بندی خودتان و با فراغ بال به دیدنشان رفته، تفریح کنید و سپس در زمانی که خود تعیین می‌کنید باز به شهر باز گردید.

۲۳ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران