اینستاگرامی‌ترین کافه‌های مالزی: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری مالزی
اینستاگرامی‌ترین کافه‌های مالزی: قسمت دوم

صحنه غذایی مالزی، مملو از کافه‌های جدید و هیجان‌انگیز است که زیبایی‌شناسی مفهومی را به اوج می‌رسانند. از کافی‌شاپ‌های قدیمی گرفته تا فروشگاه‌های چند مفهومی مد روز در این خطه، به استقبال مسافران تور مالزی می‌آیند و ضمن سرو غذاها و دسرهای بسیار لذیذ و زیبا، پس زمینه‌‌ای سرسبز، فضای داخلی پر جنب و جوش و فنجان‌های قهوه خیره کننده را بعنوان بخشی از عکس‌های یادگاری از سفر رقم می‌زنند. بیایید در قسمت اول این مقاله، با برخی دیگر از ایستاگرامی‌ترین کافه های مالزی آشنا شویم.

 

بولد لب در مالزی (The Bold Lab)

این کافه خلاقانه و عجیب و غریب، فضای آزمایشگاه را شبیه سازی کرده و از تجهیزات آزمایشگاهی مانند لوله آزمایش و غیره به عنوان دکوراسیون داخلی استفاده کرده است. این فضای جذاب و فانتزی، بدون شک گزینه‌ای عالی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی به شمار می‌آید. هر چند که در صورت تمایل و برای بهره مندی از زیبایی‌های طبیعی و استنشاق هوای تازه، می‌توانید خوراکی‌هایتان را در محیط بیرونی کافه نیز صرف کنید.

در این کافه، غذاهای بین المللی ارائه می‌شوند.  پیشنهاد می‌کنیم که حتما اسپاگتی کاربونارا و چیکن را امتحان کنید. البته اکثر مشتریان به عشق خوردن وافل‌های خوشمزه، پای بانوفی، ​​چیزکیک‌ها و همچنین نوشیدنی‌هایی نظیر ماچا لاته، کاپوچینو یا لاته کارامل به این مکان می‌آیند.

 

بهترین کافه‌های لنکاوی در سال ۲۰۲۲

آدرس: PT 2497, Kg. Cherang, Jalan Abdul Kadir Adabi, Taman Kenangan, 15200 Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

 

سوخا در مالزی (Sukha)

این کافه عجیب و غریب، قطعا یکی از گزینه‌های اینستاگرامی در شهر کوچینگ مالزی محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید انبوهی از وسایل عتیقه مانند رادیوهای قدیمی، اسکوتر و همچنین سقف بلند و لامپ‌هایی را بیابید که با هزاران چرخ دوچرخه تزئین شده‌اند. به لحاظ خورد و خوارک نیز باید گفت این کافه غذاهای آسیایی، غربی و ترکیبی و کاملا نوآورانه سرو می‌کند. در این میان، پنه رندانگ گوشت گاو و مرغ تند تایلندی بیش از سایرین محبوبیت دارد. بستنی و وافل وانیلی و دارچینی نیز، از دیگر گزینه‌های پرطرفدار در این کافه به شمار می‌آیند.

آدرس: Ground Floor, Lot 11963, Block 16 Brighton Square,, Jalan Song, 93350 Kuching, Malaysia

 

فیست اند فوروس در مالزی (Feast And Furious)

اینجا یک کافه منحصر به فرد و متعلق به Alex Wong است. وی، یکی از پیشگامان عرصه مسابقات جت اسکی مالزی است. گفتنی است این کافه با موتورسیکلت‌ها، اتومبیل‌ها و مجموعه‌های اسکوتر جذاب تزئین شده و مطمئنا علاقمندان به اتومبیل را به هیجان می‌آورد.

از طرفی در این کافه انواع خوراکی‌ها، از غذاهای محلی مالزی گرفته تا غذاهای غربی با قیمت‌های مقرون به صرفه سرو می‌شوند. در این میان لاکسا، آگلیو و نوشیدنی‌هایی همچون لاته عالی و آبمیوه بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند. در ضمن این فضا، برای برگزاری جشن‌های خصوصی خلاقانه نظیر جشن تولد و همچنین ملاقات‌های غیررسمی پیشنهاد می‌شود. خدمات عالی پرسنل خوش برخورد، تلویزیون برای سرگرمی، پارکینگ اختصاصی و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز، لذت این شکم گردی را دوچندان می‌کنند.

 

۸ کافه‌ رستوران‌های خانوادگی در کوالالامپور

آدرس: Lot 244, Ground Floor, Jalan Tunku Abdul Rahman, 93100 Kuching, Sarawak, Malaysia

 

کیپرز گراند در مالزی (Keeper’s Ground)

این کافه مسحور کننده به سبک اروپایی، واقع در مرکز خرید The Spring در ساراواک، با دکوراسیون بی نظیرش شما را شگفت زده خواهد کرد. طراحی کافه، احساس آرامش و راحتی را به مخاطبان هدیه می‌دهد و بعلاوه این مکان، انواع غذاهای مالزیایی و نوشیدنی‌ها از جمله وعده‌های غذایی ویژه برای گیاهخواران مانند پستوی خاص و امضایی‌اش را سرو می‌کند.

و البته این وعده‌های غذایی دل‌انگیز، بارها و بارها شما را به اینجا بازمی‌گردانند. در میان گزینه‌های منو اسپاگتی کاربونارا، سالاد و خوراک گوشت گاو، کروسان، چیزکیک، کیک شکلاتی و لاته خوشمزه بیش از سایرین توصیه می‌شوند. در  ضمن اگر دوست دارید حین خورد و خوراک به انجام امور شخصی و کاری بپردازید، باید بگوییم جو آرام و دنج و همچنین وای فای رایگان، بهترین شرایط را در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهند.

آدرس: Ground Floor, tHe Spring Shopping Mall, Persiaran Spring, 93300 Kuching, Sarawak, Malaysia

 

لیما. توجوه در مالزی (Lima.Tujoh)

یک وعده غذایی ساده در کافه Lima.Tujoh، مخاطبان را به قرن نوزدهم بازمی‌گرداند و تزئینات و دکوراسیون آن، حسی نوستالژیک همراه با یادآوری اتفاقات گذشته را در ذهن تداعی می‌کند. این کافه، در یک فروشگاه قدیمی در قلب کوچینگ مالزی واقع شده و فضایی عالی برای کسانی است که به دنبال کشف تفریحات شبانه و مکان‌های تاریخی کوچینگ هستند.

بنابراین پس از یک پیاده روی طولانی در خیابان کارپنتر، برای استراحت و شکم گردی حتما سری به این مکان جذاب بزنید و از منوی غذاهای فیوژن برخوردار شوید. در میان گزینه‌های متنوع، ناسی لماک، مرغ سوخاری و لاکسا طرفداران بیشتری به سوی خود جذب می‌کنند و البته قهوه، چای یا لاته ویتنامی عالی و باکیفیت، تکمیل کننده خوبی در کنار غذایتان محسوب می‌شوند.

 

۱۱ کافه و رستوران‌ برای کودکان در کوالالامپور

آدرس: 57Upper, China St, 93000 Kuching, Sarawak, Malaysia

 

پوکوک کی ال کافه در مالزی (Pokok Kl Café)

اگر در حوالی  دانشگاه MAHSA مشغول گشت و گذارید، بسیار خوش شانس هستید. زیرا در ورودی دانشگاه، کافه Pokok Kl  را خواهید یافت که به خاطر طراحی بی نظیرش همراه با پانل‌های شیشه‌ای بزرگی که کافه را احاطه کرده‌اند شهرت دارد. این پانل‌ها چشم اندازی جالب توجه از فضای سرسبز بیرونی را به مشتریان فضای داخلی هدیه می‌دهند و همچنین نور طبیعی فراوانی را به درون کافه سرازیر می‌کنند. تزئینات بشقاب‌های غذا نیز بیش از حد زیبا هستند و این مجموعه در کل، می‌تواند سوژه‌ای عالی برای ثبت عکس‌های زیبا از سفر به کوالالامپور باشد.

منو، انواع غذاهای مالزیایی را ارائه می‌دهد و اکثر مشتریان عاشق پاستا پستو، ناسی لماک، کروسان‌های خوش پخت و ژلاتوهای خوشمزه این کافه هستند. همچنین لاته عالی و چای گورا نیز از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های این مکان به شمار می‌آیند.

در صورت تمایل، می‌توانید بین صندلی‌های فضای داخلی یا بیرونی هر کدام را خواستید برای صرف غذایتان انتخاب کنید. پرسنل پرانرژی نیز در تمام طول سال، مشتاقانه پذیرای مهمانان بوده و خدماتی عالی را با قیمت‌هایی متوسط ارائه می‌دهند.

آدرس: MAHSA Avenue (Jalan Universiti Campus), Block B, Level 1 Jalan Ilmu, off, Jln Profesor Diraja Ungku Aziz, 59100 Kuala Lumpur, Malaysia

 

ایتر در مالزی (Aether)

یافتن این کافه در کوالالامپور کمی دشوار است و در واقع این مکان، جواهری پنهان در دل شهر به شمار می‌آید. اما با ورود به این کافه، از سرسبزی فضای بیرونی و زیبایی و جذابیت فضای داخلی غافلگیر خواهید شد. این غذاکده، روی سرو خوراکی‌های سالم برای جسم و روح تمرکز دارد که از مواد بسیار تازه و ارگانیک تهیه شده‌اند.

اگر گذرتان به این مکان مفرح افتاد حتما رامن، شیرینی و چیکنی که ارائه می‌شود را امتحان کنید. بعلاوه اکثر مشتریان عاشق وافل‌های خوشمزه، ماچا لاته و امریکانوی این کافه هستند.

گفتنی است موقعیت مکانی مناسب اینجا، دسترسی به آنرا با هر وسیله نقلیه‌ای و در هر زمانی از روز آسان می‌کند. پرسنل حرفه‌ای، سخت تلاش می‌کنند تا با خدمات سطح بالا و باکیفیت، اثری مثبت را بر مخاطبان به جای گذارند. قیمت‌ها نیز نسبت به آنچه دریافت می‌کنید، بسیار منصفانه هستند.

 

بهترین کافه‌های پنانگ برای خوردن دسرهای خوشمزه

آدرس: 48,Jalan Tun Mohd Fuad, Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

بوکو در مالزی (Bukku)

این کافه با الهام از کافه‌های ژاپنی طراحی شده و در شهر شلوغ کوالالامپور، واحه‌ای از آرامش را برای مخاطبانش رقم می‌زند. دکوراسیون مینیمالیستی و حیاط خلوت روستایی و پاییزگونه که با گل‌ها و گیاهان طبیعی احاطه شده، بدون شک لوکیشنی شاعرانه و رویایی را برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی فراهم می‌آورند.

منو نیز بسیار جذاب بوده و خوراکی‌ها با تزئیناتی زیبا ارائه می‌شوند که این گزینه نیز به تنهایی، سوژه‌ای عالی برای عکس گرفتن به شمار می‌آید. در این میان سوپ، چیکن و اسپاگتی و دسرهایی نظیر تیرامیسوی خوشمزه، کروسان و نوشیدنی‌هایی همچون لاته، ماچا یا هات چاکلت بیش از سایرین محبوبیت دارند.

در ضمن در صورت تمایل، می‌توانید بین صندلی‌های فضای داخلی و یا بیرونی هر کدام را خواستید انتخاب کنید. در ضمن پرسنل حرفه‌ای، خدماتی عالی ارائه می‌دهند و وای فای رایگان و خدمات تحویل غذا نیز ارائه می‌شوند. جالب است بدانید از همه این امکانات و خدمات، با قیمت‌هایی پایین برخوردار خواهید شد.

آدرس: No.1, Jalan Singgahsana 4A/KU2, Klang, Selangor, Malaysia

 

گاگا کیکز در مالزی (GaGa Cakes)

این فضای مدرن در پتالینگ جایا که توسط استودیو Viinc طراحی شده است، المان‌های یکپارچه، از طرح و رنگ گرفته تا نورهای نئون را با شجاعت در کنار هم قرار می‌دهد تا یک کافه فوق العاده فتوژنیک ایجاد کند. از طرفی دسرهای این کافه نیز به همان اندازه زیبا هستند و از طعم بی نظیری برخوردارند، خصوصا شیرینی‌های Paris Brest که با خامه، پسته و فندق پر شده‌اند. همچنین تارت‌های موس کاراملی و کیک ابریشمی ارل گری با کرم گل لیچی که برای اشتراک گذاری بین دو یا چند نفر ایده آل هستند نیز طرفداران بسیاری دارند.

 

معرفی برترین مراکز خرید کوالالامپور

آدرس: L1-05, Seventeen Mall, Section 17, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia, 46400

 

لا فلور ایکس یونیکورن در مالزی (La Fleur X Uniqorn)

اگر به دنبال محیطی جادویی و مسحورکننده برای استراحت و شکم گردی هستید، به این کافه بیایید و در سبک واقعی زندگی اینستاگرامی غرق شوید. این کافه صورتی، لوکیشن‌های مختلفی برای عکس گرفتن در اختیارتان قرار می‌دهد. اما نقطه عطف این مکان، وان صورتی رنگ است که تا لبه با توپ‌های صورتی پرشده و اطرافش با عروسک‌های زیبای تک شاخ تزئین شده است. خوراکی‌ها نیز بسیار جذاب و زیبا هستند، از جمله وافل‌های خوشمزه و لاته باکیفیت که توسط پرسنلی خوش برخورد ارائه می‌شوند.

آدرس: 01,E1, 02, Jalan Lagoon Selatan, Subang Jaya, Selangor, Malaysia

 

باراو در مالزی (Burrow)

این کافه جدید، در مرکز خرید بنگسار کوالالامپور واقع شده و دارای یک سقف بلند و فضایی نورگیر و پنجره‌های بزرگ است که به محیط زیبا و سرسبز بیرونی باز می‌شود. این جو زیبا و آرامش بخش، گزینه‌ای عالی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی و برگزاری جشن‌های خصوصی نظیر سالگردها و تولدهاست.

منو نیز غنی بوده و در این میان ناسی لماک خوش پخت، کروسان، اسپرسو، لاته و ماچای بسیار پرطرفدارند. در ضمن پرسنل حرفه‌ای و خوش برخورد نیز، عامل مهم دیگری در جذب مخاطبان بسیار به این مکان هستند.

 

راهنمای اجاره ماشین در مالزی

آدرس: LOT GK12, Ground Floor, Bangsar Shopping Centre, 59000 Kuala Lumpur, Malaysia

 

دیر یو در مالزی (Dear You)

ورودی این کافه، الهام گرفته از طراحی کره‌ای بوده و درب خودکار و صورتی رنگ آن، در Jalan Penang جورج تاون پنهان شده است. در فضای داخلی نیز می‌توانید شاهد المان‌ها و رنگ‌های صورتی ملایم و رمانتیک باشید که به زیبایی دسرها و خوراکی‌های شیرین این کافه هستند. اینجا یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف صبحانه آخر هفته، همراه با تنقلات و نوشیدنی‌های قابل ستایش برای اشتراک گذاشتن با دوستان محسوب می‌شود.

آدرس:  No.495F, Jln Penang, 10000 George Town, Penang, Malaysia

 

نیپوری در مالزی (Nippori)

هر گوشه و کنار از این غذاخوری تلفیقی اروپایی-ژاپنی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی ایده آل است: از فضای داخلی استعماری بریتانیایی گرفته تا پیشخوان شیرینی به سبک فرانسوی، فضای استراحت و غذاخوری به سبک ژاپنی و حتی پرتره بزرگ معروف مونالیزا که لیوان شرابی در دست دارد!

این کافه رستوران که در پتالینگ جایا واقع شده، در سرو غذاهای ژاپنی تخصص دارد. در اینجا ماهی آزاد، ساشیمی سالمون و اوناگی بسیار پرطرفدارند و چیزکیک‌های خوشمزه، بستنی و قهوه مشتریان وفادار بسیاری را جذب این کافه می‌کنند. و در کنار این خوراکی‌های لذیذ، بدون شک خدمات عالی پرسنل مهربان، قیمت‌های مناسب و خدمات تحویل غذا نقش مهمی در موفقیت این مکان دارند. در ضمن در صورت تمایل، می‌توانید غذایتان را در فضای بیرونی باصفا نیز صرف کنید.

 

سفر به کوانتان، تکه ای از بهشت در مالزی

آدرس: Empire Damansara, 102 First Floor, Jalan PJU 8/8, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

 

هسان کوپی در مالزی (Heesan Kopi)

و در آخر سری می‌‌زنیم به این کافه که در خیابان معروف  Jonker، در حوالی معبد Cheng Hoon Teng واقع شده و مظهر ملاکای مدرن است. دکوراسیون بیرونی سنتی این کافه، الهام گرفته از سبک نانیانگ بوده و به میراث اصیل و فرهنگ شهر تاریخی پایبند است. فضای داخلی نیز دربرگیرنده آثار هنرمندان محلی است، از جمله نقاشی دیواری رنگارنگی که تصویری شاد و مفرح را در معرض دید مشتریان قرار می‌دهد.

در این کافه، غذاهای فیوژن ارائه می‌شوند. می‌توانید ساندویچ، مرغ و پاستای لذیذ را سفارش دهید و یا کروسان‌های خوشمزه و چیزکیک، قهوه سرد عالی، موکای سرد یا آبمیوه را امتحان کنید. بعلاوه قیمت‌های پایین کافه، خدمات سطح بالا و وای فای رایگان، از دیگر مزایای این کافه به یادماندنی به شمار می‌آیند.

 

معرفی ۱۴ فستیوال محبوب در مالزی

آدرس: 100,Jalan Hang Jebat, Malacca, Malaysia

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۴ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران