رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های مالزی: قسمت اول

جاذبه‌های گردشگری مالزی
رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های مالزی: قسمت اول

به طور کلی سفر با تور مالزی، در مقایسه با سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا هزینه کمتری برایتان به همراه خواهد داشت. بعلاوه این خطه فضاهای زیبایی، از سواحل و ریزورت‌ها گرفته تا تپه‌ها و جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. از طرفی، غذاهای مالزیایی متنوعی وجود دارند که از مواد تازه تهیه شده‌اند و دارای طعم‌های اصیل هستند و حتما باید آنها امتحان کنید. بعلاوه ترکیبی از ادویه‌های اندونزیایی، هندی و چینی در طبخ آنها استفاده می‌شوند که به طعم و مزه غنای بیشتری می‌بخشند. در این رابطه، مطالعه مقاله این ۱۰ غذای محبوب و سنتی مالزی را حتما امتحان کنید، خالی از لطف نخواهد بود.

در عین حال مالزی با وجود کلوپ‌های بی نظیر، بازارهای شبانه، کافه‌ها، بارها، از زندگی شبانه پر زرق و برقی برخوردار است و از این رهگذر، شب‌هایی رمانتیک برای علاقمندان خصوصا زوج‌های عاشق رقم زده می‌شود. و اما مهمترین بخش این سفر، اقامت در یکی از هتل‌ها و ریزورت‌های رویایی و لوکس بوده که به وفور در سراسر این کشور به چشم می‌خورند و روزهایی مفرح را با کلیه امکانات رفاهی مجلل برای مسافران عاشق به ارمغان می‌آورند.

 

هیون در ایپوه مالزی (The Haven)

این ریزورت، در شهر ایپوه و به دور از شلوغی و ازدحام منطقه اصلی شهر واقع شده و دارای استخر بزرگ و شیشه‌ای است که با صخره‌های آهکی زیبا قاب گرفته شده است. این فضا خصوصا در اول صبح یا عصر هنگام که با مه احاطه شده، برای یک غواصی مفرح بسیار مناسب است. استخر زیبای این اقامتگاه، از ۵ سطح با اعماق متفاوت تشکیل شده و برای پذیرایی از مهمانان در هر رده سنی مناسب است و حتی شامل جکوزی و استخر کودکان نیز می‌شود. در نتیجه ساعاتی به یادماندنی را در کنار خانواده و عزیزانتان به ارمغان می‌آورد.

 

راهنمای اجاره ماشین در مالزی

این پروژه شامل ۳ برج لوکس، هر یک ۲۶ طبقه و ۵۱۲ واحد است. سوئیت‌ها، جادار و مجهز به کلیه امکانات رفاهی مجلل بوده و برای کسب و کار و تفریح طراحی شده‌اند. و در عین حال از بالکن خصوصی مبله، به مناظری پانوراما و باشکوه از طبیعت بکر، بویژه صخره‌های آهکی ۲۸۰ میلیون ساله دسترسی خواهید داشت. قضای نشیمن، فضای غذاخوری، حمام اختصاصی، تلویزیون ماهواره‌ای صفحه تخت ۴۲ اینچی و مبلمان راحت و لوکس نیز آماده پذیرایی از مهمانان هستند.

از مهمترین امکانات این اقامتگاه می‌توان به تراس آفتابگیر، یک سالن بدنسازی کاملا مجهز، اسپا، اتاق بخار، پیست دویدن و دوچرخه سواری، زمین تنیس و بسکتبال، تنیس روی میز، زمین بدمینتون و اسکواش، سکوی مدیتیشن، زمین بازی در فضای باز، اتاق بازی جوانان، بار کنار استخر، رستوران، خدمات شاتل، پارکینگ اختصاصی، صبحانه رایگان، وای فای رایگان، تهویه مطبوع، گالری، سالن رقص، آمفی تئاتر، باغ دریاچه و باغ راک اشاره کرد.

 اسپا، طیف گسترده‌ای از خدمات و درمان‌های زیبایی و تندرستی را ارائه می‌دهد و جکوزی و سرسره‌های آبی را نیز در خود جای داده است. بعلاوه این ریزورت، یکی از خیره کننده‌ترین مکان‌ها در مالزی برای برگزاری جلسات، ضیافت‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادهاست. همچنین خدمات دربان، میز تور، رزرواسیون ۲۴ ساعته، خدمات خشکشویی، روم سرویس ارائه می‌شوند. جالب است بدانید پرسنل این اقامتگاه به زبان‌های انگلیسی، هندی، مالایی و چینی مسلط بوده و تعاملی بی نظیر را با مهمانان برقرار می‌کنند.

 

خنک ترین جاهای مالزی در تابستان

و اما برای خورد و خوراک باید بگوییم رستوران داخلی و بار کنار استخر غذاهای سالم محلی و غذاهای آسیایی، غربی و مدیترانه‌ای را از بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه تهیه و سرو می‌کند. در ضمن هر روز صبحانه رایگان قاره‌ای، حلال، آسیایی، بوفه نیز در دسترس هستند.

در نهایت این اقامتگاه ۱۰.۱ مایل از ترمینال اتوبوس ایپوه و مرکز شهر و زمین گلف رویال پراک و ۱.۴ مایل از تم پارک The Lost World of Tambun فاصله دارد. فرودگاه سلطان ازلان شاه نیز، در ۸.۷ مایلی ریزورت واقع شده است.

آدرس: Jalan Haven, Ipoh 31150 Malaysia

 

ریزورت برجایا در لنکاوی مالزی (Berjaya Langkawi Resort)

این ریزورت، در میان یک جنگل بارانی سرسبز استوایی، در بهشت گرمسیری آفتابی مالزی واقع شده و یک واحه ساحلی رویایی و یکی از بهترین استراحتگاه‌های ۵ ستاره در لنکاوی به شمار می‌آید. اینجا بیشتر به خاطر دنجی، فضای خصوصی و آرام بودن شهرت دارد.

در این ریزورت، کلبه‌هایی را به سبک مالایی با بالکن خصوصی و مبلمان امروزی خواهید یافت. این کلبه‌های بزرگ از دکوراسیون چوبی برخوردار بوده و مجهز به تلویزیون صفحه‌تخت، فضای نشیمن، حمام خصوصی با دوش بارانی و سشوار و سایر امکانات رفاهی هستند. برخی کلبه‌ها در داخل جنگل بارانی با فضای سبز در آغوش گرفته شده‌اند، در حالی که برخی دیگر در بالای آب و بر روی پایه‌هایی بر فراز امواج بازیگوش قرار دارند و جکوزی و بالکن خصوصی با چشم‌اندازی از اقیانوس را به مخاطبان هدیه می‌دهند.

 

با برترین تم‌پارک‌های مالزی آشنا شوید

استخر بزرگ روباز استراحتگاه، برای شیرجه زدنی مفرح ایده‌آل است و دارای یک آبشار زیبا، یک غار مصنوعی، صندلی‌های آفتابگیر مناسب برای استراحت و فضایی برای آب تنی کودکان است. بعلاوه می‌توانید از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های تازه در بار کنار استخر نیز لذت ببرید.

همچنین می‌توانید با سونا، جکوزی و یک ماساژ دلپذیر در مرکز اسپا ریلکس کنید و یا از ورزش در باشگاه بدنسازی برخوردار شوید. پرسنل میز تور می‌توانند تورهای جزیره، سفرهای قایق بادبانی و امکانات ورزش‌های آبی نظیر موج سواری را ترتیب دهند. خدمات شاتل و ترانسفر فرودگاهی نیز ارائه می‌شود و وای فای رایگان، در سراسر استراحتگاه در دسترس است.

اگر با فرزند خردسال سفر می‌کنید این اقامتگاه برای شما بسیار ایده‌آل است. زیرا باشگاه کودکان، کرایه کالسکه، وسایل بازی کودکان در فضای باز و سرپوشیده، و خدمات نگهداری از کودکان در دسترس هستند.

از دیگر امکانات و جذابیت‌های این اقامتگاه به یادماندنی و باشکوه می‌توان به پارکینگ اختصاصی، تراس آفتابگیر، منطقه ساحلی خصوصی، امکانات باربیکیو، اجرا موسیقی زنده، تجهیزات و زمین تنیس، خدمات کرایه دوچرخه، وسایل ماهیگیری، خدمات دربان، انبار چمدان، صرافی، رزرواسیون ۲۴ ساعته، خدمات خشکشویی، امکانات اداری نظیر فکس و فتوکپی، مرکز تجاری، سالن برگزاری جلسه و ضیافت، نگهبانی ۲۴ ساعته و صندوق امانات اشاره کرد. در ضمن پرسنل به زبان‌های انگلیسی، مالایی و چینی با مهمانان تعامل دارند.

 

گردش در کامرون هایلندز مالزی

برای شکم گردی جای هیچ نگرانی نیست، زیرا این ریزورت کنار دریا دارای ۴ رستوران و ۳ کافه بار است. در این میان باید گفت در کافه Dayang، بوفه‌ای از غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌شود. رستوران Pahn-Thai، در ارائه غذاهای عالی و باکیفیت تایلندی تخصص دارد. همچنین می‌توانید از غذاهای آسیایی در رستوران ساحلی در Oriental Pearl صرف کنید و از تماشای منظره بی بدیل دریا لذت ببرید.

گفتنی است این استراحتگاه، ۲۸۰۰ فوت تا تله کابین لنکاوی و ۱.۲ مایل تا آبشار هفت چاه فاصله دارد. فرودگاه بین‌المللی لنکاوی نیز تنها در مسافت ۲۰ دقیقه رانندگی از ریزورت واقع شده است.

آدرس: Karung Berkunci 200 Burau Bay, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

تنجانگ رحو در لنکاوی مالزی (Tanjung Rhu)

این ریزورت، یکی دیگر از مکان‌های تفریحی و جذاب در کنار سواحل آفتابی لنکاوی است و با درختان تاب خورده کاسوارینا، شن‌های سفید ساحلی و طبیعت بکر، رنگ‌هایی عاشقانه و نهایت آسایش و آرامش را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

این ریزورت ۵ ستاره سه استخر دارد و در این میان، استخر آب شیرین Sunset با عمق ۶۰ متری بیش از سایرین محبوبیت دارد. این استخر، در زیر نور آفتاب تنبل استوایی به زیبایی خودنمایی کرده و چشم‌اندازهایی خیره‌کننده از دریای آندامان را در حین آب تنی طولانی و مفرح به ارمغان می‌آورد. صندلی و چترهای آفتابگیر نیز فراهمند. اما اگر حریم خصوصی برایتان اولویت دارد، بهتر است از استخر خصوصی Sands استفاده کنید که مخصوص بزرگسالان بوده و تجربه شنای لذت بخشی را به همراه می‌آورد.

 

بهترین شهرهای مالزی برای سفر خانوادگی

چندین گزینه غذاخوری برای بهره‌مندی از شکم گردی‌های به یادماندنی و لذت بخش در این تفرجگاه درنظر گرفته شده‌اند. می‌توانید به رستوران Sands بروید که غذاهای محلی و غربی را در ساحل ارائه می‌دهد. هر چند که برای فرزندان دلبندتان، بوفه مناسب برای کودکان و وعده‌های غذایی مخصوصی فراهم است.

اتاق‌های این استراحتگاه با کف‌پوش چوبی آراسته شده‌اند و مجهز به تلویزیون صفحه ‌تخت، دی ‌وی‌ دی پلیر، حمام خصوصی با وان و دوش، چای/قهوه‌ ساز و مینی‌بار هستند. این اتاق‌های بزرگ همچنین از چشم‌اندازی به منظره باشکوه باغ، استخر یا دریا برخوردارند.

زمین‌های تنیس، روم سرویس ۲۴ ساعته، منطقه ساحلی خصوصی، امکانات باربیکیو، تراس، باغ، وسایل تیراندازی با کمان، کارائوکه، پارکینگ اختصاصی، خدمات دربان، سرویس رفت و برگشت (با هزینه اضافی)، انبار چمدان، صرافی، رزرواسیون ۲۴ ساعته، بازی‌های رومیزی و پازل، خدمات نگهداری از کودکان، خدمات خشکشویی، امکانات جلسه/ضیافت، نگهبانی ۲۴ ساعته، صندوق امانات، سالن استراحت مشترک با تلویزیون، تهویه مطبوع، مرکز اسپا و سلامتی و مرکز تناسب اندام، از مهمترین امکانات و خدمات این اقامتگاه به شمار می‌آیند.

همچنین میز تور برنامه‌هایی برای سفرهای دریایی، ماهیگیری، جلسات تغذیه عقاب، تورهای دوچرخه سواری و پیاده روی و امکانات ورزش‌های آبی نظیر غواصی و موج سواری  ترتیب می‌دهد. در ضمن مهمانان می‌توانند در مرکز اسپا از جکوزی، سونا، خدمات ماساژ، درمان‌ها و اسکراب بدن و صورت، پدیکور، مانیکور و خدمات زیبایی برخوردار شوند.

گفتنی است این تفرجگاه، کمتر از ۲.۵ مایل از دهکده ایرهانگات (چشمه‌های آب گرم) و تنها ۳۰ دقیقه رانندگی تا فرودگاه بین‌المللی لنکاوی فاصله دارد و خدمات ترانسفر فرودگاهی را با پرداخت هزینه اضافی ارائه می‌دهد.

 

شگفتی‌های طبیعت مالزی (بخش اول)

آدرس:  07000Langkawi, Kedah, Malaysia

 

تیاراسا اسکیپس در جاندا بایک مالزی (Tiarasa Escapes)

Tiarasa Escapes، یک مکان لوکس گلمپینگ در جاندا بایک مالزی است که در فاصله ۴۵ دقیقه‌ای رانندگی از کوالالامپور قرار دارد و برای زوج‌های ماجراجویی که در تور مالزی به دنبال طبیعت گردی هستند، ایده‌آل است. تمامی این محدوده توسط مه کوهستانی، جنگل‌های بارانی سرسبز، درختان باشکوه و باغ‌های پر از میوه احاطه شده است.

این مکان مجلل رویایی، به شما امکان می‌دهد یک شب را در یکی از ۲۰ چادر به سبک سافاری یا یکی از ۵ خانه درختی رویایی بگذرانید. این اتاق‌ها همگی مجهز به کلیه امکانات رفاهی از جمله حمام اختصاصی و تهویه مطبوع هستند.

اینجا یکی از ایده‌آل‌ترین مکان‌ها برای یک فرار رمانتیک آخر هفته بوده و طبیعت بکر و زیبایش، شما را به آرامش و استراحتی کامل دعوت می‌کند. در این ریزورت، می‌توانید اول صبح به پیاده روی در طبیعت بپردازید، یک پیک نیک عاشقانه در کنار رودخانه و زیر درختان داشته باشید، در استخر روباز زیبایش شیرجه بزنید و وقتی آفتاب غروب می‌کند، در حالی که روی کیسه‌های لوبیا لم داده‌اید، از تماشای فیلم و منظره نارنجی غروب لذت ببرید. بعلاوه فضاهایی عالی برای برگزاری پارتی‌، عروسی، تولد و رویدادهای ویژه درنظر گرفته شده‌اند.

همچنین مهمانان در این اقامتگاه به پارکینگ رایگان، وای فای رایگان، روم سرویس، صبحانه رایگان، امکانات برای سرگرمی کودکان، امکانات باربیکیو و شومینه فضای باز دسترسی دارند.

 

چرا از شهر جرج تاون مالزی دیدن کنیم؟

آدرس: Persiaran Enderong, Kampung Janda Baik, 28750 Bentong, Pahang, Malaysia

 

ویلا سامادی در کوالالامپور مالزی (Villa Samadhi)

این ویلا، یک واحه رمانتیک با معماری الهام گرفته از سبک متداول مالزی است و در قلب شهر کوالالامپور واقع شده است. این ویلا باغ ۵ ستاره، اتاق‌هایی مجلل با الهام از سبک آسیایی را در خود جای داده که سقف‌های کاهگلی دارند و با ترکیبی جذاب از بامبو و بتن ساخته شده‌اند. این اتاق‌های بزرگ مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه‌ تخت، دی ‌وی ‌دی پلیر، مینی‌بار و سایر امکانات راحتی هستند.

جالب است بدانید یک استخر روباز به سبک تالاب، از میان استراحتگاه می‌گذرد و به همه اتاق‌ها مرتبط است. در واقع نقطه عطف این ویلا، این استخر زیبا و آرام است که با گیاهان سرسبز و کابانا‌هایی راحت برای استراحت احاطه شده است. تصور کنید بتوانید بلافاصله پس از خروج از اتاقتان، به درون استخر شیرجه بزنید!

برای شکم‌گردی، می‌توانید سری به بار رستوران روباز The Dining Room بزنید که غذاهای مالایی و ترکیبی سرو می‌کند. بعلاوه مهمانان این اقامتگاه به امکاناتی کامل از جمله پارکینگ رایگان، وای‌فای رایگان، خدمات خشکشویی، تراس آفتابگیر، روم سرویس، خدمات دربان، مرکز اسپا با خدمات ماساژ، سونا، جکوزی و مرکز تناسب اندام دسترسی دارند.

گفتنی است این ویلا در فاصله ۱۰ دقیقه رانندگی از مرکز خرید سوریا کی ال سی سی و برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور و ۸ دقیقه رانندگی از فروشگاه‌های لوکس در Pavillion واقع شده است. فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور نیز یک ساعت رانندگی از این اقامتگاه فاصله دارد.

 

میدان عقاب نماد جزیره لنکاوی در مالزی

آدرس: 8,Jalan Madge, Taman U Thant, 55000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

در این مقاله، به معرفی برخی از رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های مالزی پرداختیم. اما قضیه به همین جا ختم نمی‌شود! زیرا این کشور، سرشار از هتل‌ها و ریزورت‌های مجلل و رویایی است که روزهایی شاعرانه و خاطره‌انگیز را به مخاطبانشان برای سفر ماه عسل به مالزی هدیه می‌دهند. بنابراین ما را همچنان همراهی کنید تا در مقاله بعدی، به دیگر اقامتگاه‌های رمانتیک مالزی سفر کنیم.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

منبع ۶

۲۰ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران