جذاب‌ترین تفریحات آبی در کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
جذاب‌ترین تفریحات آبی در کوش آداسی

مسلما بازدید از افسوس، مراکز تاریخی یا حتی خرید در مراکز تجاری بزرگ، لذت بخش است اما بسیاری از ما به قصد آفتاب گرفتن در سواحل و انجام تفریحات آبی به تور کوش آداسی می‌رویم. این مقصد دوست داشتنی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن از زیبایی‌های ساحلی ترکیه بوده و جزو جاهایی در این کشور است، که تنوع بسیار خوبی برای تفریحات آبی در آن‌جا در نظر گرفته شده. تفریحاتی که در نوشته‌ی امروز به سراغ جذاب‌ترین‌های آن‌ها رفته‌ایم.

 

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی جهت انجام تفریحات آبی

کوش آداسی حدودا ۷۰ کیلومتر از ازمیر فاصله داشته و جزو مهم‌ترین مقاصد ساحلی در ترکیه به حساب می‌آید. شهری که به خاطر داشتن سواحل زیبا و بیش از ۳۰ روز آفتابی در سال معروف بوده و ماه‌های زیادی در طول یک سال، می‌توان به آن‌جا سفر کرد و از فعالیت‌های آبی لذت برد. اما بهترین زمان برای سفر به این شهر، بهار و پاییز است. در طول این فصول، هوا به اندازه‌ای گرم خواهد بود که بتوانید در آب شنا کنید و آفتاب مثل تابستان سوزان نیست که لذت بردن از فعالیت‌های مختلف در محیط‌های روباز را برایتان سخت کند. البته اگر قصد سفر پاییزی به کوش آداسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم در ماه‌های مهر و آبان به آن‌جا رفته چون برخی آذرماه به مرور هوا سرد می‌شود.

بهترین مکان برای انجام تفریحات آبی در کوش آداسی

باید در نظر بگیرید که در اغلب سواحل کوش آداسی، امکاناتی برای انجام برخی از تفریحات آبی مثل جت اسکی فراهم شده و خب برای سفرهای دریایی و شرکت در تورهای مختلف، باید از اسکله اصلی شهر که اسلکه کوش آداسی نام دارد بروید. این نکته را فراموش نکنید که اغلب تورهای دریایی، شامل ترانسفر از هتل نیز می‌شوند و نیاز نیست به صورت شخصی به سکله بروید. اما برای تجربه یک سری از فعالیت‌های خاص مثل فلای بوردینگ، پاراسیلینگ یا مثلا غواصی در کوش آداسی، باید به سراغ مراکز خاص و کلاب‌های دریایی بروید که در انتهای نوشته ما یکی از بهترین‌ کلاب‌ها در کوش آداسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین سواحل کوش آداسی برای آبتنی و آفتاب‌گرفتن

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از توریست‌هایی که به تور کوش آداسی می‌روند، بخش زیادی از سفر خود را به بودن در سواحل این شهر اختصاص خواهند داد و به آبتنی، تفریحات ساحلی و آفتاب‌گرفتن می‌پردازند. اگر شما هم قصد آبتنی دارید و می‌خواهید بهترین سواحل کوش آداسی را تجربه کنید، به گزینه‌های زیر، نگاهی بندازید:

  • ساحل بانوان: این مکان معروف‌ترین ساحل کوش آداسی به حساب می‌آید و امکانات گسترده‌ای در آن‌جا لحاظ شده است و برخی از فعالیت‌های آبی محبوب را نیز می‌توان در آن‌جا تجربه کرد، اما همین محبوبیت باعث شده تا ساحل بانوان کوش آداسی، یکی از شلوغ‌ترین سواحل کوش آدسی هم باشد.
  • ساحل کوستور: اگر می‌خواهید تفریحات آبی مثل پاراسیلیگ، کایت سورفینگ، اسکی روی آب یا چیزهایی از این دست را امتحان کنید، پیشنهاد ما ساحل کوستور است که عموما خیلی شلوغ نمی‌شود، امکانات خیلی دارد و با توجه به این که تا فاصله‌ی زیادی، عمق آب کم بوده، آن‌هایی که شنا بلد نیستند از بودن در آن‌جا لذت بیشتری خواهند برد.
  • ساحل الماس: بر خلاف گزینه‌ی قبلی، این ساحل در فاصله‌ی کوتاهی عمیق شده و شناگران حسابی از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. ساحلی بزرگ که فضای خوبی برای میزبانی از جمعیت بسیار زیادی که به آن‌جا می‌روند داشته و وجود کلاب‌های متفاوت در آن‌جا، امکان انجام تفریحات ممکن را نیز مهیا کرده است.

جذاب‌ترین تفریحات آبی در کوش آداسی

فارغ از شنا کردن و فعالیت‌هایی که در سواحل کوش آداسی می‌توانید به انجام برسانید، این‌ها جذاب‌ترین فعالیت‌های آبی در این شهر به حساب می‌آیند.

پاراسیلینگ در کوش آداسی

این روزها هر کس که به سواحل کوش آداسی یا دیگر مقاصد ساحلی ترکیه می‌رود، دوست دارد این تجربه جذاب و لذت بخش را داشته باشد. پاراسیلینگ یکی از تفریحات پرطرفدار آبی در کوش آداسی بوده که برای انجامش نیاز به هیچ مهارتی ندارید، به یک پاراشوت بزرگ بسته شده و قایقی شما را به جلو می‌کشد. پاراشوت به ارتفاع بالایی رفته و منظره‌ای زیبا و تجربه‌ای مهیج را برایتان به همراه خواهد داشت.

جت اسکی در کوش آداسی

اگر اهل جت اسکی سواری باشید، تقریبا در هر ساحلی در تور کوش آداسی، امکان انجام این فعالیت را خواهید داشت. جت اسکی‌های بسیار متنوع یک نفره، دو نفره یا حتی سه نفره در این سواحل وجود داشته که هر کدام از موسسه‌ها و کلاب‌ها با قیمتی متفاوت آن را در اختیارتان می‌گذارد. البته یکی از فعالیت‌ها متفاوت و جذاب، سافاری‌های جت اسکی است که حدود یک ساعت به طول می‌انجامد، به صورت گروهی انجام شده و شما به مکان‌هایی خاص برای شنا و بازدید خواهید رفت. این تورها حدود ۱۴۰ یورو به ازای هر نفر، قیمت دارند.

فعالیت‌های مفرح آبی در کوش آداسی

یک سری فعالیت‌های خاص هستند که بعضی از آن‌ها را در سواحل و برخی دیگر را تنها در کلاب‌ها پیدا می‌کنید. مثل بانانا یا تویوب سواری که می‌توان آن‌ها را به صورت گروهی انجام داد و از انجامشان لذت برد. این تفریحات کوتاه هزینه‌ی زیادی روی دستتان نمی‌گذارد، کوچک‌ترها نیز می‌توانند در آن شرکت کنند و اغلب شامل انواع تویوب‌ها می‌شوند که به وسیله‌ی قایق‌های تندرو کشیده خواهند شد.

فلای‌برد در کوش آداسی

یکی از کارهای گران قیمتی که در کلاب‌های آبی کوش آداسی می‌توانید به سراغش بروید، فلای برد است که هزینه‌ی تقریبی آن، ۷۵ یورو به ازای هر یک ربع است. این ورزش سخت‌تر از چیزی‌ست که به نظر می‌آید و شما باید هدایت تخته‌ای را به عهده بگیرید که موتورهایی زیر آن، آب را با فشار بالا بیرون داده و شما را  در هوا به پرواز در می‌آورند. یک ربع برای تجربه فلای‌برد کم است و حتما باید ۳۰ دقیقه حداقل آن را انجام دهید که این کار ۱۰۰ یورو برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

غواصی در کوش آداسی

چندین سایت عالی برای غواصی در کوش آداسی وجود دارد که تورهای متفاوتی برای انجام آن‌ها برگزار می‌شود. شما می‌توانید در تورهای کوتاه برای یک شیرجه یا تورهای طولانی‌تر که شامل دو شرجه در سایت‌های متفاوت را شامل می‌شود انتخاب کنید و نیازی به بلد بودن شنا یا چیز دیگری ندارید و کافی‌ست، مراحلی که مربی برایتان در نظر می‌گیرد را یک به یک اجرا نمایید. یکی از چیزهای جالب در تورهای غواصی در کوش آداسی، امکان اجاره‌ی اسکوتر زیر آبی با ۲۰ یورو قیمت اضافه‌تر است تا با آن زیر آب بچرخید و لذت ببرید.

اسکی روی آب و ویک بوردینگ در کوش آداسی

هر دو این فعالیت‌ها جزو محبوب‌های کلاب‌های دریایی بوده و البته مناسب آن‌هایی است که از حداقل آمادگی بدنی برخوردار بوده و می‌توانند تحمل فشار اندکی که به پاهایشان می‌آید را داشته باشند. قیمت اسکی روی آب و ویک بوردینگ بر حسب این که در کجا آن را تجربه می‌کنید، بسیار متفاوت بوده و از ۳۰ تا ۷۵ یورو است.

سفرهای دریایی به اطراف کوش آداسی

از دیگر فعالیت‌های جذاب آبی در کوش آداسی، شرکت در تورهایی است که از طریق دریا به مناطق زیبای اطراف این شهر برگزار می‌شود. محبوب‌ترین این تورها، کروزهای یک روزه به آب‌های اطراف هستند که در واقع یک سفر تفریحی بوده که در سه جای مختلف برای شنا و اسنورکلینگ توقف داشته، شامل پذیرایی و نهار خوب می‌شوند و همچنین در چند ساحل معروف نیز می‌ایستند. البته یک سری کروزهای تفریحی نیز هستند که برنامه‌های چند ساعته همراه با موسیقی برگزار کرده که گردشگران زیادی در آن‌ها شرکت می‌کنند. این گونه تورها، شبیه به یک کلاب روی آب بوده که چند ساعت شاد را برایتان رقم خواهند زد.

کانو سواری در کوش آداسی

بر خلاف هیجان خیلی از فعالیت‌هایی که امروز به شما معرفی کردیم، کانو سواری یک آرامش بی‌نظیر دارد. مخصوصا این که آب‌های برخی از مناطق کوش آداسی، شفاف و کریستالی بوده و لذت پارو زدن در آن‌جا را بیشتر و بیشتر می‌کند. کانوها هم به صورت تک نفره و هم دو نفره اجاره داده می‌شوند و هم این که می‌توانید در تورهایی شرکت کنید که به صورت گروهی، افراد همراه با کانو در آن شرکت می‌کنند و برای دیدن مناطق مخصوصی برنامه‌ریزی می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم، حداقل چند ساعتی برای انجام این فعالیت در طول سفر کنار بگذارید و کمی از شلوغی‌های معمول سواحل کوش آداسی دور شوید.

کلاب‌های دریایی در کوش آداسی

قبلا گفتیم که برخی از فعالیت‌های محبوب آبی در کوش آداسی را می‌توان در سواحل تجربه کرد، اما برای انجام برخی از آن‌ها و استفاده از تجهیزات عالی، باید به سراغ کلاب‌های دریایی بروید. از جمله معروف‌ترین جاها می‌توان به کلاب ورزش‌های آبی نوا (Nova) اشاره کرد که از جمله جاهای پرطرفدار، لوکس و البته گران‌قیمت در کوش آداسی به حساب آمده و تقریبا تمامی گزینه‌هایی که در لیست امروز داشتیم را در خود دارد. استفاه از قایق‌های تندرو، تجهیزات عالی، مربیان مجرب و برگزار تورها و کلاس‌های غواصی از جمله ویژگی‌های این مجموعه به حساب می‌آید.

دیگر مرکز معروف در این زمینه، واتراسپورتز 58 (Watersports58) که چهار شعبه مختلف داشته که سه تای آن‌ها شامل هتل‌های محبوب کوش آداسی، افسیا، باتیهان، افسیا بیچ کلاب و اومر هالیدی ویلیج می‌شوند. بخش زیادی از تفریحات گفته شده در این محل‌ها وجود دارند که بعضی‌هایشان در پکیج‌های هتل گنجانده شده و برای بعضی دیگر باید هزینه اضافی پرداخت کنید. البته واتراسپورتز 58 این امکانات را با قیمتی پایین‌تر در اختیارتان می‌گذارد.

منبع ۱

منبع ۲

۰۳ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران