تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت دوم)

اگر قصد سفر خانوادگی را به یکی از کشورهای خارجی دارید باید در انتخاب مقصد گردشگری کمی حساس‌تر عمل کنید. چرا که مهم‌تر از هر چیزی امنیت کودکان و خانواده و در نهایت نیز تفریحات خانوادگی که در آنجا می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تور کوش آداسی با در اختیار قرار دادن طیف گسترده‌ای از انواع تفریحات این اطمینان را می‌دهد که سفری به یادماندنی و همه چیز تمام را برای شما رقم خواهد زد. در این مقاله ما را دنبال کنید تا در ادامه بخش اول، در انتخاب پرطرفدارترین تفریحات خانوادگی کوش آداسی به آسانی تصمیم بگیرید و از تمامی روزهای خود در سفر استفاده کرده و لذت ببرید.

 

سافاری اسب سواری در کوش آداسی

کوش آداسی، یک شهر تفریحی پرجنب ‌و جوش در ترکیه است که به دلیل مناظر زیبا و فعالیت‌های بی‌شماری که دارد در رقم زدن یک سفر رویایی نقش ویژه‌ای خواهد داشت. این شهر زیبای ساحلی به غیر از تفریحات دریایی و ساحلی خود گزینه‌های متنوع دیگری را نیز برای ارائه به شما خواهد داشت. یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید به همراه کودکان خود از آن لذت ببرید، شرکت در تور سافاری اسب سواری در کوش آداسی است. در این تور اسب‌های دوست داشتنی شما را از میان جنگل‌های سرسبز و آب‌های آبی شفاف عبور خواهند داد. تمامی این اسب‌ها رام بوده و به خوبی آموزش دیده‌اند تا گردشگران را به یک سفر تفریحی به یادماندنی ببرند.

 

بهترین سواحل کوش آداسی برای شنا

تنوع اسب‌هایی که در تور اسب‌سواری بر آن‌ها سوار خواهید شد بسیار بالا است. بنابراین بر اساس قد و وزن هر شخصی اسب مناسب او تعلق خواهد گرفت. همچنین مسئولین مربوطه قبل از سوار شدن به اسب‌ها، آموزش‌ها و نکته‌های لازم را در اختیار شماها قرار خواهند داد. همچنین جای هیچ نگرانی نبوده زیرا مربیان شما را در حین عبور از جنگل‌ها و سواحل شنی همراهی خواهند کرد. توجه داشته باشید که برگزاری تورهای اسب‌سواری در کوش آداسی در تمامی فصل‌های سال انجام نمی‌شود. بهترین زمان برای علاقمندان به این تفریح خاص و متفاوت ماه‌های بین آوریل تا اکتبر (اواسط فروردین تا اواسط مهر) است.

هزینه شرکت در تورهای سافاری اسب سواری در کوش آداسی معمولا به ازای هر یک نفر ۲۲ یورو می‌باشد. مدت زمان هر یک تور نیز در حدود ۳ ساعت خواهد بود. توجه داشته باشید که بچه‌ها باید حداقل ۸ سال سن داشته باشند تا اجازه سوار شدن بر اسب به تنهایی را بدهند. کودکان زیر ۸ سال می‌توانند با والدین خود بر روی یک اسب سوار شوند.

تور گشت و گذار در شهر باستانی افسوس کوش آداسی

شهر باستانی افسوس و منطقه اطراف آن، میزبان مکان‌ها و بناهای تاریخی بسیار مهم و جالبی است که می‌توان به کاوش در آن‌ها پرداخت. پس اگر معتاد به گشت و گذار در مکان‌های باستانی بوده یا عاشق تاریخ هستید، افسوس مکانی است که باید در تور کوش آداسی از آن دیدن کنید. برای این منظور می‌توانید در تورهای نیم روزه بازدید از شهر باستانی افسوس ثبت نام کنید و یا خود به تنهایی اتومبیلی را کرایه کرده و به سمت این شهر جذاب و دیدنی قدیمی به همراه خانواده حرکت کنید. سفر جاده‌ای از مرکز کوش آداسی به سمت شهر باستانی افسوس تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در این مدت می‌توانید با تماشای چشم‌اندازهای اطراف و مناظر زیبا لذت ببرید.

 

معرفی ۱۰ هتل لوکس در کوش آداسی

با رسیدن به افسوس مکان‌های جالب زیادی برای بازدید در انتظار شما خواهند بود. نمادین‌ترین مکان جایی است که معبدی به نام آرتمیس در آن قرار دارد. این معبد به دلیل طراحی باشکوه و اندازه بزرگش توانسته نام خود را در لیست یکی از هفت عجایب دنیای باستان قرار دهد. البته امروزه تنها ویرانه‌هایی از این معبد قدیمی باقی مانده است. شهر باستانی افسوس به دوران رومیان تعلق دارد که در آن تاریخ، دومین شهر مهم بعد از روم بود. این موضوع سبب شده تا امروزه نشانه‌هایی از طراحی‌های متعلق به آن دوران برای بازدید علاقمندان باقی بماند. در این شهر باستانی تقریبا همه چیز با سنگ مرمر ساخته شده است.

یکی دیگر از مکان‌های جالب برای بازدید در افسوس، خانه مریم باکره است. بر اساس تاریخ ارتدکس مسیحی، مریم باکره این خانه را برای گذراندن روزهای آخر خود انتخاب کرد. در میان خرابه‌های به جا مانده از بناهای قدیمی نمی‌توان از زیبایی مناظر طبیعی اطراف چشم‌پوشی کرد. در این منطقه نقاط متعددی با زیبایی طبیعی بی‌نظیر وجود دارند که می‌توانید عکس‌های زیبایی در آن گرفته و از مناظر خیره‌کننده لذت ببرید. هزینه همراه شدن با تورهایی که به مقصد بازدید از شهر باستانی افسوس از کوش آداسی برگزار می‌شوند برای بزرگسالان در حدود ۲۵ یورو و برای کودکان ۴ الی ۹ ساله ۲۰ یورو است. در صورتی که نوزاد زیر ۳ سال به همراه دارید نیازی به پرداخت هزینه بابت آن نخواهد بود.

نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی در کوش آداسی

در طول تعطیلات خود در کوش آداسی به همراه خانواده بخشی از یک تجربه سرگرم کننده و به یاد ماندنی باشید و هیجان یک نمایش جذاب را از دست ندهید. نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی کوش آداسی تجربه بسیار بی‌نظیر و به یاد ماندنی را برای علاقمندان به ارمغان خواهد آورد. برای این منظور می‌توانید در هر کدام از روزهای هفته که دوست دارید بلیط تماشای نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی را تهیه کرده و لبخند را بر لب کودکان خود بیاورید. همه آموزش‌ها و مراقبت‌ها از این حیوان‌های باهوش تحت نظر مربیان حرفه‌ای انجام می‌شوند. در این بازدید حتما دوربین‌های خود را به همراه داشته باشید تا هر دقیقه نمایش را ثبت کرده و بعدها از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

 

بهترین مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی

نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی شامل پریدن، رقصیدن و شنای جذاب خواهد بود. همچنین آنها با اشیاء مختلف مانند توپ و حلقه بازی خواهند کرد. توجه داشته باشید که نمایش تقریبا دو ساعت طول می‌کشد. شما در هر سنی که باشید از نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی کوش آداسی بسیار خوشحال خواهید شد. در پایان نمایش در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت هزینه اضافی در استخر با دلفین‌ها شنا کنید. معمولا هزینه بازدید از نمایش هیجان‌انگیز و دوست داشتنی این حیوان‌های آبی آموزش دیده و باهوش برای بزرگسالان ۴۵ یورو و برای کودکان بین ۵ الی ۸ سال ۲۵ یورو خواهد بود. چنانچه کودک زیر ۴ سال به همراه دارید نیازی به پرداخت هزینه بابت آن نخواهید داشت.

تور پاموکاله از کوش آداسی

با شرکت در یک گشت و گذار یک روزه از کوش آداسی به سمت پاموکاله لذت و خاطرات شیرین سفر خود را چندین برابر خواهید کرد. این مکان زیبا در سراسر جهان به دلیل زیبایی باشکوهی که دارد توانسته نام خود را در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت کند. تور کوش آداسی / پاموکاله شما را به سمت این شگفتی طبیعی و همچنین شهر باستانی مجاور به نام هیراپولیس خواهد برد. این تور برای همه کسانی که مایل به کاوش در پاموکاله و بازدید از مکان‌های مهم در این منطقه هستند ایده‌آل است. به خصوص اگر سفر خانوادگی به کوش آداسی را دارید توصیه می‌کنیم این فرصت بی‌نظیر را از دست ندهید.

 

نکات کلیدی خرید در سفر به کوش آداسی

فاصله بین دو شهر کوش آداسی و پاموکاله به صورت زمینی تقریبا سه ساعت است. با رسیدن به پاموکاله با جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی روبرو خواهید شد. اولین ایستگاه این سفر یک روزه هیجان‌انگیز برای اغلب توریست‌ها قلعه پنبه‌ای پاموکاله خواهد بود. در واقع این سایت نام خود را از رنگ سفید کوه گرفته است که آن را شبیه یک قلعه پنبه‌ای می‌کند. هنگامی که آنجا هستید، تراس‌های زیبا و طبیعی منحصر به فرد را مشاهده خواهید کرد. درون این تراس‌ها، آب از چشمه‌های آب گرم مجاور جریان دارد و پس‌زمینه‌ای واقعا باشکوه ایجاد می‌کند. این چشمه‌های آب گرم بیشتر به دلیل مزایای درمانی که دارند شناخته می‌شوند.

بعد از بازدید از پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی و کشف آن، توصیه می‌کنیم به سمت شهر باستانی هیراپولیس حرکت کنید. این شهر باستانی رومی و یونانی در دوران قدیم به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم مجاور به عنوان مرکز درمانی شناخته می‌شد. در مدت زمانی که در آنجا هستید، در اطراف قدم بزنید و سازه‌های باستانی را مشاهده کنید. از جمله معروف‌ترین مکان‌های تاریخی در هیراپولیس می‌توان به تئاتر رومی، حمام‌ها و گورستان باستانی اشاره کرد. به عنوان آخرین مورد نیز حتما به استخر آب گرم کلئوپاترا سر بزنید. علاقمندان به شنا در این چشمه آب گرم باید هزینه اضافی بابت این کار پرداخت کنند. چنانچه برای رفتن به پاموکاله از کوش آداسی با تورهای مخصوصی که برای این منظور برگزار می‌شوند همراه شوید هزینه حدودی سفر یک روزه شما ۲۰ یورو خواهد بود. البته این تورها از کودکان بین ۷ الی ۱۲ سال حدود ۱۰ یورو هزینه دریافت می‌کنند.

 

تفریح در ساحل بانوان کوش آداسی

قایق سواری در کوش آداسی

از دیگر تفریحات هیجان‌انگیزی که در کوش آداسی به همراه خانواده عاشق آن خواهید شد، قایق‌سواری است. خلیج‌های باشکوهی اطراف شهر کوش آداسی را احاطه کرده‌اند که برای کاوش آن‌ها می‌توانید با تورهای یک روزه قایق سواری همراه شوید. سفر با قایق در کوش آداسی برای کسانی که می‌خواهند آرامش دریا را تجربه کنند و در آب‌های شفاف و گوارا شنا کنند، مطمئنا بهترین انتخاب خواهد بود. سفر با قایق در اطراف کوش آداسی در روزهای خوش آب و هوای سال به صورت روزانه انجام می‌شود. قایق‌هایی که برای این منظور تعبیه شده‌‌اند کاملا استاندارد بوده و به اندازه کافی جادار و راحت هستند. در این گشت و گذار به همراه داشتن لوازم شنا، ضد آفتاب، عینک و دیگر اقلام از این قبیل را فراموش نکنید. هزینه کرایه قایق در کوش آداسی بسته به کیفیت قایق و اندازه آن متفاوت خواهد بود.

۰۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران