تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت اول)

گردشگران ایرانی علاقه زیادی به سفرهای خانوادگی و دسته جمعی دارند. این موضوع تنها محدود به سفرهای داخلی نبوده و در سفرهای خارجی نیز می‌توان از گشت و گذارهای خانوادگی نهایت لذت را برد. یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری برای توریست‌های ایرانی کشور ترکیه است. چرا که این کشور در مجاورت ایران قرار گرفته و شهرهای متنوع و دوست داشتنی بسیاری برای تفریح دارد. از جمله شهرهای توریستی و ساحلی ترکیه که در سال‌های اخیر توانسته بازار آژانس‌های مسافرتی را داغ کند، کوش آداسی است. چنانچه دوست دارید سفری خانوادگی با تور کوش آداسی را تجربه کنید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با پرطرفدارترین تفریحات خانوادگی کوش آداسی در این مقاله آشنا کنیم.

 

تورهای بالن‌سواری در کوش آداسی

تورهای بالن‌سواری کوش آداسی به طور منظم در تمام طول سال در این شهر برگزار می‌شوند. البته مکان اصلی بالن‌سواری در منطقه پاموکاله است. شما می‌توانید از کوش آداسی نیز به این تور بپیوندید. به این صورت که شما با مینی بوس‌های VIP از کوش آداسی به پاموکاله منتقل خواهید شد. رانندگی از کوش آداسی تا پاموکاله حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. قیمت این انتقال تقریا ۱۸۰ یورو است. پرواز بالون‌ها در آسمان حدود ۱ ساعت طول می‌کشد و شما شاهد مناظر زیبای پاموکاله و بقایای شهر باستانی هیراپولیس خواهید بود. از مزایای این تور می‌توان به گشت و گذار درون پاموکاله بعد از اتمام پرواز اشاره کرد. هزینه بالن سواری به ازای هر یک نفر از ۹۹ یورو آغاز می‌شود. ناگفته نماند که کودکان زیر ۵ سال از لحاظ امنیتی مجاز به شرکت درتورهای  بالونسواری نیستند. همچنین بهتر است بدانید که امکان دارد تاریخ تورها به دلیل شرایط آب و هوایی با تغییر روبرو شوند.

 

تفریح در پارک آبی آدالند کوش آداسی

در تعطیلات خود در کوش آداسی به همراه خانواده هیچ جایی هیجان‌انگیزتر و سرگرم کننده‌تر از پارک آبی آدالند نخواهد بود. با رفتن به این مکان یک روز پر از خنده را با کودکان یا دوستان خود سپری خواهید کرد. پارک آبی آدالند کوش آداسی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های آبی کشور است. در حین لذت بردن از انواع استخرها و سرسره‌ها می‌توانید از تفریحات متنوع آبی دیگر در آن نیز لذت ببرید. شما می‌توانید کودکان خود را در استخر مخصوص کودکان گذاشته و خود با خیال راحت از تمامی لحظات خود استفاده کنید.

هزینه ورود به پارک آبی آدالند کوش آداسی به ازای هر یک بزرگسال ۲۸ یورو، کودکان ۴ الی ۷ سال ۲۲ یورو و برای نوزادان ۳ ساله رایگان است. البته هزینه سفارش غذا و نوشیدنی از رستوران مجموعه باید جداگانه حساب شود. توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان مجاز به آوردن هیچگونه غذا یا نوشیدنی با خود نیستند. ساعات کاری مجموعه نیز همه روزه از ۱۰ صبح الی ۶ بعد از ظهر می‌باشد. در طول ساعاتی که در مجموعه آدالند هستید دسترسی نامحدودی به تمام سرسره‌های پارک آبی خواهید داشت. به همراه داشتن لوازم شخصی از قبیل حوله، مایو، کلاه، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، دوربین و ... را در این روز فراموش نکنید. به عنوان نکته آخر نیز پارک آبی آدالند برای کسانی که مشکلات مربوط به سلامتی دارند و یا زنان باردار توصیه نمی‌شود.

 

پارک آبی تورتوگا در کوش آداسی

 

بازدید از شهرهای باستانی پرین، میلتوس و دیدیما

از دیگر کارهایی که به همراه خانواده و کودکان در کوش آداسی می‌توانید انجام دهید رفتن به بازدید شهرهای باستانی آن یعنی پرین، میلتوس و دیدیما است. برای این منظور می‌توانید از تورهایی که با همین هدف برگزار می‌شوند کمک بگیرید. هزینه این تورها برای بزرگسالان تقریبا ۶۰ یورو بوده و برای کودکان حدودا ۳۵ یورو است. در صورت تمایل به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید خودتان برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازدید را انجام دهید. معمولا این تورهای گردشگری از ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار شده و تا ساعت ۶:۳۰ عصر ادامه می‌یابند.

در این بازدید شما فرصت کشف تاریخ کشور ترکیه و منطقه را از نزدیک خواهید داشت. این شهرهای باستانی مملو از بناهای تاریخی و قدیمی بسیار جذاب و دیدنی هستند. شهر باستانی پرین سکونتگاهی کوچک اما مهم از لحاظ سیاسی در طول تاریخ بوده است. همانطور که در اطراف پرین قدم می‌زنید شاهد خرابه‌های باستانی جالبی از جمله معابد، تئاتر باستانی و آگورا خواهید بود.

میلتوس یکی از ثروتمندترین بنادر سواحل دریای اژه در دوران باستان بوده است. این منطقه در گذشته محل سکونت اندیشمندان بزرگ دوران باستان مانند تالس و آناکسیمن بود. جالب‌ترین نقطه برجسته در مورد ویرانه‌های باقی مانده، تئاتر باستانی میلتوس است. همچنین در این سفر فرصت بازدید از مسجد اسلامی تاریخی را نیز خواهید داشت. آخرین توقف در این تور تاریخی و فرهنگی شهر باستانی دیدیما است که در زمان‌های قدیم به نام دیدیم شناخته می‌شد. این شهر در فاصله کوتاهی از میلتوس واقع شده و به خاطر معبد آپولو معروف است.

 

پاراگلایدر سواری در کوش آداسی

آیا به دنبال خلق یک خاطره به یادماندنی برای خود و کودکانتان هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است ما به شما تور پاراگلایدرسواری در کوش آداسی را پیشنهاد می‌کنیم. پاراگلایدر شما را قادر می‌سازد احساس پرواز را تجربه کنید و از تماشای زیباترین مناظر کوش آداسی لذت ببرید. تور پاراگلایدر در کوش آداسی در تمام روزهای فصل تابستان برگزار می‌شود. با رفتن به ایستگاه پرواز پاراگلایدر یک جلسه مقدماتی در مورد آموزش‌های لازم توسط مربیان باتجربه و دارای مجوز کامل پاراگلایدر به شما داده خواهد شد. همچنین مربیان مراحل ایمنی را ذکر کرده و تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای فعالیت را در اختیار شما قرار خواهند داد.

تجربه پاراگلایدرسواری از لحظه‌ای که شروع به دویدن روی صخره، به سمت لبه پرتگاه می‌کنید، آغاز می‌شود. در اولین لحظات پاراگلایدر آدرنالین شما به اوج خود خواهد رسید. به طور کلی، مدت زمان پرواز تقریبا ۳۰ دقیقه است. البته باید به خاطر داشته باشید که مدت زمان بسته به شرایط آب و هوایی امکان تغییر دارد. هنگام فرود آمدن و بازگشت به ایستگاه پاراگلایدر از شما عکس‌های حرفه‌ای گرفته خواهد شد که در صورت تمایل با پرداخت هزینه اضافی می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید. قیمت پرواز پاراگلایدر در کوش آداسی معمولا ۱۷۵ یورو می‌باشد. ناگفته نماند که پرواز پاراگلایدر فتحیه ممکن است به دلیل شرایط بد جوی لغو شود.

 

ورزش‌های آبی و غواصی کیوی در کوش آداسی

 

تور غواصی در کوش آداسی

کودکان عاشق شنا، تفریحات دریایی و همچنین کشف چیزهای جدید هستند. تمامی این موارد را می‌توان در تور غواصی کوش آداسی به صورت یکجا تجربه کرد. این تور برای همه کسانی که به دنبال ماجراجویی در آب هستند طراحی شده است. دنیای زیر آب با تور غواصی کوش آداسی هیجان انگیز منتظر شما خواهد بود. در این تور فرصت تماشای زندگی دریایی رنگارنگ را از جمله انواع ماهی‌ها، صخره‌های مرجانی و موجودات آبزی را به طور یکجا خواهید داشت. البته این فعالیت صرفا در ماه‌های فصل تابستان برگزار می‌شود. مهم نیست که قبلا تجربه غواصی را داشته‌اید یا نه زیرا مربیان سایت‌های غواصی کوش آداسی به خوبی آموزش دیده‌اند و قبل از کاوش در دریا به شما آموزش‌های لازم را خواهند داد.

معمولا هزینه غواصی برای علاقه‌مندان حدود ۳۰ الی ۳۵ یورو در نظر گرفته می‌شود. غواصی برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است. هر فرد بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه زیر آب خواهد بود. در این مدت زمان از شما عکس‌های متفاوتی زیر آب گرفته می‌شود که با پرداخت هزینه جداگانه می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید.

 

تجربه سافاری در کوش آداسی

بر خلاف تصور عموم افراد تفریحات در تور کوش آداسی تنها محدود به شنا، دریا و سواحل آن نیست. بلکه در این سفر شما می‌توانید تفریحات متنوع و دوست داشتنی بسیاری را در کنار خانواده خود تجربه کنید. یکی از هیجان‌انگیزترین این تفریحات که برای هر سنی ایده‌آل است، سافاری می‌باشد. سافاری در کوش آداسی به همراه خانواده و کودکان نقش قابل توجهی در خلق لحظات سرگرم کننده، افزایش آدرنالین و احساس بی عیب و نقص ماجراجویی خواهد داشت. برای شرکت در تورهای سافاری نیازی به تجربه قبلی یا داشتن گواهینامه رانندگی نیست. قبل از شروع سافاری تمامی آموزش‌ها و اطلاعات مهم در مورد ایمنی به شما داده خواهند شد.

 

اطلاعات ضروری درباره کوش آداسی

پس از آماده شدن، می‌توانید وارد ماشین باگی خود شده و در مسیری فوق‌العاده جذاب شروع به رانندگی کنید. توجه داشته باشید که در این مسیر از راه‌های کوهستانی پر گرد و غبار و صخره‌ای، نقاط گل آلود و پرآب عبور خواهید کرد. بنابراین، خود را برای کثیف شدن در گل و گرد و خاک آماده کنید تا از هر دقیقه آن لذت ببرید. به شما این اطمینان را می‌دهیم که همه خودروهای سافاری از تمامی استانداردهای ایمنی پیروی می‌کنند و دو سرنشینه هستند. از این رو، در حالی که شما رانندگی می‌کنید، کودک شما می‌تواند سرگرم شود و از این تجربه لذت ببرد. در هر صورت، سافاری در کوش آداسی گزینه‌ای فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای گذراندن چند ساعت دور از جمعیت و به اشتراک گذاشتن برخی از خاطرات ارزشمند با دوستان یا اعضای خانواده است.

هزینه سافاری در کوش‌ آداسی معمولا برای بزرگسالان ۳۵ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۵ یورو در نظر گرفته می‌شود. مدت زمان تور نیز حدود ۳ ساعت است. توجه داشته باشید که کودکان زیر ۱۶ سال فقط می‌توانند با والدین خود سوار یک وسیله نقلیه شوند. به همراه داشتن کرم ضد آفتاب، کفش ورزشی و راحت، عینک آفتابی، لباس یدکی و دوربین در این تفریح هیجان‌انگیز را فراموش نکنید.

۲۵ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران