سفر ارزان با تفریحات رایگان کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
سفر ارزان با تفریحات رایگان کوش آداسی

شهر کوش آداسی در ترکیه یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد تفریحی است. ساحل شنی کوش آداسی و آفتاب معتدل مهم‌ترین چیزهایی هستند که گردشگران را از نقاط مختلف دنیا به این شهر می‌کشاند و آن را به یکی از بهترین مقاصد تفریحی برای بسیاری از توریست‌ها تبدیل کرده است. اگرچه کوش آداسی با سواحل زیبایی که دارد معروف است، اما جاذبه‌های این شهر تنها به سواحل آن محدود نمی‌شود. بلکه این شهر ساحلی دارای جاذبه‌های متنوع و مفرح بسیاری است. برخی از این جاذبه‌ها دارای بلیط ورودی هستند. اما برخی دیگر نیازی به تهیه بلیط ورودی نداشته و رایگان می‌باشند. بنابراین بازدید از آن‌ها گزینه مناسبی برای کسانی خواهد بود که قصد سفر اقتصادی و ارزان به این شهر توریستی را دارند. اگر تور کوش آداسی را برای سفر تابستانی خود انتخاب کرده‌اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا جاذبه‌های گردشگری را که می‌توانید به صورت رایگان در کوش آداسی بازدید کنید، بشناسید.

 

رفتن به سواحل کوش آداسی

سواحل زیبا و دلپذیر کوش آداسی نقطه عطف این شهر زیبا به حساب می‌آیند. به طوری که امکان ندارد کسی بدون بازدید یکی از سواحل منحصر به فرد کوش آداسی آن را ترک کند. خوشبختانه بازدید از این سواحل رایگان بوده و گردشگران بدون نیاز به پرداخت هزینه ورودی می‌توانند کل روز خود را به تفریح و خوشگذرانی در هر کدام از آن‌ها بپردازند. در ادامه لیستی از بهترین سواحل کوش آداسی را گردآوری و معرفی کرده‌ایم تا به شما این امکان را بدهیم که مناسب‌ترین سواحل را برای خود انتخاب کنید:

 

  • ساحل بانوان (Ladies Beach)

یکی از معروف‌ترین سواحل کوش آداسی ساحل بانوان است که در زبان ترکی به آن (Kadınlar Denizi) می‌گویند. اگرچه اکنون هم زنان و هم مردان می‌توانند به این ساحل دسترسی داشته باشند اما در گذشته فقط زنان اجازه حضور در آن را داشتند. به همین دلیل امروزه نیز با همین نام شناخته می‌شود. بازدید از این ساحل رایگان است؛ اما اگر می‌خواهید از کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی استفاده کنید، باید کمی هزینه کنید. توجه داشته باشید که ورود به ساحل بانوان کوش آداسی از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب ممکن است و در طول این ساعات نگهبانان امنیت از آن محافظت می‌کنند.

 

۱۰ کاری که باید در کوش آداسی انجام داد

  • ساحل مرکز شهر (Downtown Beach)

این ساحل بین منطقه مارینا و بندر در کوش آداسی واقع شده و نزدیکترین ساحل به مرکز کوش آداسی به حساب می‌آید. به همین دلیل محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران تور ترکیه دارد. از آنجایی که این ساحل به بسیاری از هتل‌ها و امکانات نزدیک است، یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار کوش آداسی است که می‌توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید.

  • ساحل شنی نقره‌ای (Silver Sand Beach)

ساحل شنی نقره‌ای یکی دیگر از سواحل زیبای کوش آداسی است که می‌توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید. این ساحل به دلیل داشتن محیط تمیز و دوست داشتنی مورد توجه بسیاری از گردشگران تور کوش آداسی است. در صورت تمایل می‌توانید از مرکز شهر کوش آداسی با مینی بوس به این ساحل دسترسی داشته باشید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره کوش آداسی

  • ساحل لانگ (Long Beach)

این ساحل ۱۸ کیلومتری دارای بخش‌های مختلفی است که همه آنها پذیرای گردشگران تور کوش آداسی هستند. ساحل لانگ یکی از بهترین سواحل تفریحی رایگان در این شهر و حتی ترکیه است. در حال حاضر بیشتر از قسمت جلویی ساحل استفاده می‌شود و چندین پارک آبی محبوب و جالب در اطراف آن تعبیه شده است.

  • ساحل الماس و طلا (Diamond & Gold Beach)

این ساحل در منطقه آیدین، کوش آداسی، قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب کوش آداسی است که می توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید. در مسیر رسیدن به این ساحل، می‌توانید از بازار نازیلی نیز دیدن کنید و اگر زمانی احساس گرسنگی کردید امکان دسترسی آسان به کافه‌ها و رستوران‌های بسیار باکیفتی که در همین حوالی قرار دارند را خواهید داشت.

 

تفریحات خانوادگی در کوش آداسی (قسمت اول)

  • ساحل عشق (Love Beach)

ساحل عشق فقط یک ساحل برای آفتاب گرفتن نیست! بلکه می‌توانید از تفریحاتی مثل قایق سواری و ... در آن نیز استفاده کنید. همچنین کافه و رستوران دوست داشتنی و باکیفیت در این ساحل وجود دارد که صبحانه ترکی خوشمزه‌ای را سرو می‌کند. به طور خلاصه، هر چیزی که شما از یک ساحل خوب انتظار دارید را می‌توانید در این مکان پیدا کنید.

بازدید از شهر تاریخی پرین

شهر تاریخی پرین (The historic city Priene) محبوب‌ترین جاذبه کوش آداسی است که گردشگران فرصت بازدید رایگان از آن را خواهند داشت. پرین در واقع یک منطقه مسکونی بسیار قدیمی در کوش آداسی بوده که قدمت آن به دوران یونان باستان باز می‌گردد و به سبک معماری یونان قدیم طراحی شده است. شهر کوش آداسی در قرن دوم در اثر طغیان رودخانه میاندر به کلی ویران شد و در نتیجه شهر پرین نیز ویران گشت. پس از این اتفاق شهر کاملاً خالی از سکنه شد و دیگر هیچ کس در آن زندگی نکرد. اکنون بازدید از این شهر به یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و رایگان کوش آداسی تبدیل شده است. در این سفر می‌توانید از تالار آتنا و آمفی تئاتر معروف پرین بازدید کنید که هنوز هم شکل باستانی خود را حفظ کرده است. آمفی تئاتر پرین شامل ۶۵۰۰ صندلی سنگی است که منطقه بسیار وسیعی را پوشش می‌دهد.

 

چشمه‌های آب گرم پاموکاله، در نزدیکی کوش آداسی

گشت و گذار در بازار بزرگ کوش آداسی

مطمئناً در سفر خود با تور کوش آداسی گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید را نیز در لیست برانامه‌ریزی خود قرار داده‌اید. اما حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید توصیه می‌کنیم از بازار بزرگ کوش آداسی (Kusadasi Grand Bazaar) دیدن کنید. این بازار به عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های کوش آداسی به حساب می‌آید که می‌توانید به صورت رایگان از آنها دیدن کنید. البته که در صورت تمایل به خرید باید هزینه‌ای را بابت آن پرداخت کنید. این بازار از دو بخش مجزا تشکیل شده است و از این رو یکی از بزرگترین بازارهای ترکیه به شمار می‌آید. بازار بزرگ کوش آداسی دارای ۵۰۰۰ فروشگاه مختلف بوده که کالاهای گوناگونی را به فروش می‌رسانند. اگر قصد خرید از این شهر را دارید، پس این بازار انتخاب خوبی برای شما خواهد بود، زیرا می‌توانید سوغاتی، لباس و هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را در آن پیدا کنید. نکته مثبت اینکه فروشندگان این بازار می‌توانند به چند زبان پرکاربرد بین توریست‌ها صحبت کنند، بنابراین مشکلی برای برقراری ارتباط با آنها نخواهید داشت.

بازدید از کلیسای سنت جان

کلیسای سنت جان در کوش آداسی (Basilica of St. John) مکان دیگری است که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری رایگان شناخته می‌شود. با توجه به داستان‌های نقل شده یک قدیس و کشیش معروف آخرین سال‌های عمر خود را در شهر تاریخی افسوس کوش آداسی گذرانده و پس از مرگ نیز، اجساد آن‌ها در همین حوالی دفن شده است. به همین دلیل از لحاظ معنوی مکانی ارزشمند برای مسیحیان به شمار می‌رود. این کلیسا پس از سال ۳۰۰ میلادی یعنی حدود قرن چهارم میلادی ساخته شده است. کلیسای سنت جان در ابتدا بسیار کوچک بود اما به مرور زمان اصلاح و گسترش یافت. در حالی که پس از ۲۰۰ سال از ساخت آن می‌گذشت و کلیسا به یک خرابه تبدیل شده بود، امپراتور یونان دستور بازسازی دوباره آن را صادر کرد. بافت اولیه کلیسا از سنگ و آجر بود. اما در بازسازی از سنگ مرمر برای تزئین آن استفاده کردند. گفته می‌شود که بیشتر قسمت‌های کلیسا سنت جان در قرن پنجم میلادی ساخته شده است. در زمان عثمانیان مدتی از این کلیسا به عنوان مسجد بهره‌برداری می‌شده است.

 

ماه عسل در هتل‌های رمانتیک کوش آداسی

گشت و گذار در روستای کرازلی

یکی دیگر از جاذبه‌های رایگان شهر کوش آداسی، روستای کرازلی (Kirazli Village) است که یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید است. این روستا پر از مزارع مختلف بوده و یکی از سرسبزترین مناطق کوش آداسی است که بازدید از آن می‌تواند برای توریست‌ها سرگرم‌کننده باشد. بهترین زمان برای بازدید از این روستا بعد از ظهر می‌باشد. روستای کرازلی کوش آداسی در فاصله ۱۰ کیلومتری این شهر قرار داشته و امکان دسترسی به آن آسان است. در این روستا می‌توانید محصولات تازه و ارگانیک را از مردم محلی یا از بازارهای روزانه آن خریداری کنید. توصیه می‌کنیم اگر به بازدید از این روستا رفتید هرگز لذت قدم زدن در خیابان‌های باریک و بین خانه‌های کاهگلی یا کاملا سفید آن را فراموش نکنید. این روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری رایگان کوش آداسی بوده و در تمام فصول سال همیشه آماده میزبانی از گردشگران است.

طبیعت گردی در پارک ملی شبه جزیره دیلک

پارک ملی شبه جزیره دیلک کوش آداسی (Dilek Peninsula National Park) برای کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند گزینه بسیار مناسبی است. چرا که بازدید از آن رایگان بوده و با رفتن به آن فرصت پیاده روی و کوهنوردی را در چشم‌اندازی بسیار زیبا خواهید داشت. این پارک در ۳۲ کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد و مساحت آن ۲۸ هزار هکتار است. در پارک دیلک، امکانات پیک نیک زیادی وجود دارد که هنگام حضور در آن، آسایش شما را به دنبال خواهد داشت. از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های این مکان ساحل زیبا و تمیز دیلک است که آن را به مکانی تمام و کمال تبدیل می‌کند.

 

رستوران هالیدی این در کوش آداسی

بازدید از شهر تاریخی میلتوس

میلتوس (The historic city Miletus) شهر کوچکی است که در کوش آداسی قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری دیگری است که می‌توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید. با توجه به گفته‌های تاریخی سلجوقیان تا قرن چهارم میلادی در این شهر زندگی می‌کردند؛ اما امپراتوران روم این شهر را به طور کامل بازسازی کردند. در میلتوس کوش آداسی جاذبه‌های زیادی وجود دارد که برخی از آنها رایگان و برخی کم هزینه هستند. به عنوان مثال برای بازدید از حمام‌ها و موزه شهر میلتوس باید هزینه ورودی کمی را پرداخت کنید. اما بازدید از قلعه بیزانسی و بقایای تالار آپولو در میلتوس کاملا رایگان هستند.

سفری تاریخی با بازدید از دیدیما

یکی دیگر از تفریحات رایگان کوش آداسی بازدید از دیدیما (Didyma) است. دیدیما از نظر تاریخی برای یونانیان ارزش زیادی دارد و به همین دلیل یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری است که می‌توانید در کوش آداسی از آن دیدن کنید. با سفر به این شهر می‌توانید با تاریخ و سبک معماری دوران یونان باستان آشنا شوید. پس اگر به تاریخ باستان و به خصوص تاریخ یونان علاقه دارید، حتما بازدید از دیدیما را در لیست کارهای خود در تور کوش آداسی قرار دهید.

 

ورزش‌های آبی و غواصی کیوی در کوش آداسی

۱۳ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران