گشت و گذاری رمانتیک در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذاری رمانتیک در استانبول

استانبول شهری غرق در تاریخ و هنر است و اغلب افرادی که از این شهر بازدید می‌کنند در همان نگاه اول عاشقش می‌شوند. بنابراین به نظر می‌رسد گذراندن تعطلاتی دو نفره و عاشقانه در تور استانبول کاری فوق‌العاده خاطره انگیز منحصر به فرد باشد. شما می‌توانید از جاذبه‌های اصلی و زیبا دیدن کنید، به تماشای بسفر بروید سوار کروز شوید و در هتل‌های رمانتیک و زیبا اقامت کنید. در ادامه ما شما را برای سفری جذاب  عاشقانه به استانبول همراهی می‌کنیم.

 

به بالای تپه برانید

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که ماشینی کرایه کنید و به بالای یکی از تپه‌های استانبول بروید، تپه چاملیجا یا همان بام استانبول در سمت آسیایی و در محله اسکودار واقع شده و نمایی دیدنی از بسفر و گلدن هورن ارائه می‌دهد. نمای بالای این تپه بسیار زیبا و وسیع و دیدنی است و حتی هنگام غروب که چراغ‌های نارنجی از هر گوشه شهر روشن می‌شوند منظره آن را دیدنی‌تر هم می‌کند. با خودتان بساط قهوه یا چای ببرید و کمی در کنار هم از هم صحبتی و مناظر ۳۶۰ درجه اطراف لذت ببرید.

 

قدم زدن در اطراف پل گالاتا و بخش اروپایی استانبول

به حمام ترکی بروید

حمام ترکی تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب با خدمات درمانی است که هر کسی در سفر به استانبول باید آن را تجربه کند. در این سبک حمام که به دوره عثمانی برمی‌گردد و تقریبا همان شکل و شمایل معماری را حفظ کرد بر روی یک سکوی سنگی به کف غلیظ ماساژ داده می‌شوید که البته ممکن است شامل موارد دیگری از ماساژها مثل ماساژ با سنگ و یا گیاهان دارویی هم شود. به علاوه می‌توانید از خدمات اسکراب پوست هم بهره‌مند شوید. در حالی که پکیج‌های مختلفی ارائه می‌شود شما می‌توانید از خدمات زوج‌ها استفاده کنید، چشمان‌تان را ببندید و اجازه دهید عضلات شما از انقباض و گرفتگی نجات پیدا کنند. از شستن موهای سر تا ماساژ بدن از این بهشت ترکی نهایت استفاده را ببرید. در این پکیج‌ها شما می‌توانید دست یکدیگر را بگیرید در حالی که بین شما را جدا کرده‌اند.

در تور بسفر به مرغ‌های دریایی غذا بدهید

تنگه بسفر که استانبول را به دو بخش تقسیم می کند، نقطه عطفی در استانبول است و به عنوان نقطه اتصال رسمی بین اروپا و آسیا عمل می کند. با شروع از «اسکله اورتاکوی یا بشیکتاش»، می‌توانید از تنگه بسفر برای دیدن مناظر شهر از روی آب با کشتی کروز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که به مرغ‌های دریایی در حالی که مشتاقانه منتظر رسیدن قایق‌ها هستند، غذا بدهید.

در تپه پیر لوتی، از طبیعت اطراف لذت ببرید

بازدیدکنندگان از تپه پیر لوتی ممکن است از یک سناریوی دوست داشتنی با منظره معروفی که در سراسر شاخ طلایی امتداد دارد لذت ببرند. در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های کلاسیک روی تپه، می‌توانید در حین لذت بردن از فضای رمانتیک، چای ترکی بنوشید. سپس کمی در همان حوالی قدم بزنید و عکس‌های دو نفره زیبایی بگیرید.

 

معرفی معروف‌ترین دسر فروشی‌های استانبول

شبه جزیره تاریخی مکانی عالی برای گم شدن است

مسجد آبی، ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی و آب انبار باسیلیکا از جمله شناخته شده ترین جاذبه‌های گردشگری در شبه جزیره تاریخی استانبول هستند که همگی دارای اهمیت فرهنگی قابل توجهی هستند و نماد استانبول باستان هستند. در محلات شبه جزیره بگردد و در کوچه پس کوچه‌های آن روح واقعی شهر را دریابید. از زاویه‌های کم‌تر دیده شده عکس بگیرید و در کنار هم از این پیاده روی لذت ببرید.

در جزایر پرنس به دوچرخه سواری بروید

با قایق به جزایر پرنس بروید و از یک روز عاشقانه با شریک زندگی خود لذت ببرید. از آنجایی که تردد خودروها در جزایر ممنوع است، با دوچرخه بین خانه‌های تابستانی قدیمی بگردید و ماجرامویی خودتان را ترتیب دهید. در میان مجمع الجزایر پرنسس، Buyukada (جزیره بزرگ) و هیبلی‌آدا محبوب‌ترین‌ها برای تماشای غروب خورشید هستند. بیوک‌آدا توریستی‌تر و هیبلی‌آدا حالت بومی‌تری دارد پس می‌توانید بسته به سلیقه‌تان بین آن‌ها انتخاب کنید البته از لحاظ زیبایی هر دو دارای مناظر نفسگیری هستند.

 

بهترین چیزهایی میتوانید در استانبول بخرید

در اطراف اسکله ببک قدم بزنید

مردم محلی دوست دارند تعطیلات آخر هفته را در استانبول با خوردن یک صبحانه خوشمزه ترکی در یکی از کافه‌های کنار آب، از ببک تا سارییر و قدم زدن برای درک باد تازه‌ای که از دریا می‌وزد بگذرانند. شما هم از همین عادت استفاده کنید و در گشت و گذاری محلی از آن‌ها تقلید کنید.

در امتداد بسفر قدم بزنید

بسفر یکی از زیباترین و مهم‌ترین و تاثیرگذارترین قسمت‌های شهر است که هم به آن زیبایی و رونق بخشیده هم با مناظر سحرانگیزش الهام‌بخش هنرمندان است. در امتداد بسفر چه در نیمه آسیایی چه در نیمه اروپایی قدم بزنید و یکی از زیباترین غروب‌هایی که می‌توانید شاهد باشید را در کنار همسرتان به تماشا بنشینید. سپس در یکی از غرفه‌های خیابانی همان حوالی، کنار دریا بنشینید غذای مختصری سفارش دهید و در یکی از زیباترین پس زمینه‌های شهر به تماشا بنشینید.

برای همدیگر هدیه بخرید

در میان جواهرات پنهان بازار بزرگ، که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان هستند، می‌توانید هدایای اصیل را بیابید. در حین برخورد با مردم، ممکن است با اقلام سنتی، جواهرات کمیاب و سوغاتی‌های دست ساز روبرو شوید که بسیار زیبا و ارزشمند هستند. اگر کالاهای گران‌قیمت‌تری را ترجیح می‌دهید، مراکز خرید معروف استانبول مانند مرکز زورلو، مرکز خرید میدان عمار، و پارک ایستینیه بهشت خرید واقعی هستند. در این جاها می‌توانید برای همسرتان چیزهایی بسته به سلیقه و بودجه‌تان تهیه کنید. گشت و گذار در مغازه‌ها و انتخاب و خرید هدیه یکی از مفرح‌ترین کارهایی است که می‌توانید دوتایی و در کنار هم انجام دهید.

 

بهترین رستوران‌های استانبول در قسمت آسیایی

از موزه معصومیت دیدن کنید

موزه معصومیت اولین موزه دنیاست که بر اساس رومانی به همین نام طراحی شده است. این موزه که در قسمت تاریخی شهر واقع شده تجسم بصری رمان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. این رمان که داستانی غم انگیز و عاشقانه دارد به شرح زندگی طبقه مرفح جامعه و اختلافات طبقاتی در نیمه دوم قرن ۲۱ پرداخته است. در این موزه می‌توانید اشیا زندگی مردم و جدال بین زندگی سنتی و مدرنیته استانبول را از نظر بگذراید. این موزه بر ۸۳ بخش منطبق بر ۸۳ فصل رمان طراحی شده که در هر بخشی می‌توان قسمتی از ماجرای کتاب را دنبال کرد. با یکدیگر در این موزه قدم بزنید و با عشق دو شخصیت اصلی داستان همزادپنداری کنید.

از برج گالاتا دیدن کنید

برج گالاتا یکی از برج‌های سنگی شهر است که در نیمه اروپایی و در قسمت قدیمی واقع شده است. این برج قبلا جنبه دیدبانی بای شهر داشت تا ورود مهاجمین از بالای آن رصد شود. اما حالا به گالری و رستورانی تبدیل شده که مناظری دیدنی از شهر به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید با آسانسور به بالای برج بروید و از تماشای افق شهر تاریخی استانبول حیرت زده شوید. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدیداز اینجا غروب‌دم درست همزمان با روشن شدن چراغ‌های شهر است.

۳ تا از بهترین رستوران‌های شهر برای شامی عاشقانه در استانبول

چندین رستوران در استانبول میزبان شام‌های عاشقانه برای زوج‌ها هستند. طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای هر سلیقه و بودجه‌ای وجود دارد، چه بخواهید شب خود را در یک محیط تاریخی آرام با مناظر خیره کننده استانبول بگذرانید یا گزینه‌های احساسی تری را با موسیقی زنده انتخاب کنید.

  • رستوران سرنیک در سیسترن

رستوران Sarnic که در فاصله چند قدمی شهر قدیمی توریستی واقع شده است، غذاهای مدرن آناتولیایی لذیذ را در محیطی زیبا در داخل آب انبار بیزانس، با موسیقی زنده پیانو، به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

تاریخچه و محله‌های شاخ طلایی در استانبول

  • تراس رستوران درالیه

رستوران Deraliye Terrace رستورانی روی پشت بام با چشم انداز شهر قدیمی مانند ایاصوفیه، بسفر و برج گالاتا است. ارائه غذاهای سلطانی از دستور العمل‌های عثمانی منوی این رستوران را به شدت مورد توجه و محبوب کرده است. خوردن غذاهای اصیل ترکی با منظره‌ای تاریخی حس فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توانید در این رستوران و در کنار همسرتان باهم تجربه‌اش کنید. تجربه‌ای فرهنگی که به بینش شما از شهر عمق زیادی می‌بخشد.

  • رستوران لاسیورت

رستوران Lacivert یکی از بهترین گزینه‌ ها برای شام رمانتیک است. با چشم انداز شگفت انگیز بسفر، در دریای نزدیک واقع شده است. یک شب رمانتیک و منظره‌ای پانوراما از شهر را فراهم می‌کند.

هتل‌های رمانتیک برای اقامتی عاشقانه در استانبول

استانبول اساسا شهری عاشقانه با ده‌ها کار برای انجام و جا برای دیدن است که گشت و گذاری عالی برای زوج‌ها فراهم می‌آورد در اصل برشمردن همه آن‌ها در چنین مقاله‌هایی عملا ممکن نیست ما یکی از تاثیرگذارترین چیزها اقامت در هتل‌هایی است که کشش و جاذبه بین شما تقریت کند. عواملی مثل راحتی، دکوراسیون زیبا، و مناظر زیبای پشت پنجره از این موارد هستند.

  • هتل گلامور

این هتل که در نیمه اروپایی شهر واقع شده چشم‌اندازی خیره کننده و شاعرانه از شاخ طلایی و تنگه بسفر ارائه می‌دهد و با استخر روباز فصلی و صندلی‌های آفتابی به استقبال شما می‌آید. در داخل اتاق‌ها نیز با استفاده از رنگ سفید و آبی و دکوراسیونی مدرن آرامش زیادی به شما تزریق می‌کند.

 

جاذبه‌های گردشگری قسمت اروپایی استانبول

  • هتل رمنس استانبول

این هتل جذاب و کلاسیک در منطقه سیرکچی و اتاق‌های مجلل و ملحفه‌های ساتن طلایی سبک تجملگرایی عثمانی را بازسازی می‌کند. در این هتل می‌توانید از ماساژهای درمانی، سونا و حمام ترکی استفاده کرده و قوای خودتان را بازسازی کنید.

  • هتل فور سیزنز

این هتل جذاب که در ساختمانی قرن نوزدهمی در حاشیه تنگه بسفر واقع شده با ترکیب معماری کلاسیک و تجملگرایی اقامتی بی‌نظیر را برای مهمانان خود مخصوصا زوج‌ها فراهم می‌کند. ۳ حمام ترکی، اسپا و کلاس‌های یوگا در فضای باز تنها بخشی از ده‌ها امکانات و ویژگی این هتل هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

۰۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران