گشت و گذاری غیرمعمول در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذاری غیرمعمول در استانبول

استانبول که در یک چرخه فرهنگی جایی که آسیا با اروپا ملاقات می­کند، گرفتار شده و حاصل تاثیرات فرهنگی دوره­‌های مختلف تاریخی است که هنوز می­توان بازتاب آن را دید. شما در تور استانبول می‌توانید از مکان‌های محبوب شهر قدیمی دیدن کنید یا به آرامی از مسیر گردشگری معمول خارج شوید تا جواهرات کم­تر شناخته شده را پیدا کنید. جاذبه­‌های دیده نشده و غیرمعمول این شهر چه از جواهرات زیبای غیرقابل چشم پوشی باشد چه مساجدی که حتی نامشان را هم نشیده­اید، بسیار متنوع و غافلگیر کننده هستند. در این شهر کارهای زیاد غیرمعمولی وجود دارد که می­توانند شما را از مسیر گردشگری دور کنند. در اینجا نگاهی به گردشی غیرمعمول و خارج از گردشگری در این شهر می­اندازیم.

 

در بازار ماهی کادیکوی کاوش کنید

ماهی‌فروشان کادیکوی در میان غرفه‌های بازار، و در بین صدای آواز نه چندان دور مرغ­‌های ماهی خوار، ماهی‌های تازه صید شده‌شان را به فروش می­رسانند، کافیست در اینجا ماهی مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، خوشبختانه فهرست بی‌پایان است. در کادیکوی می‌توانید بالک اکمک (ساندویچ ماهی) بخورید، یا در غرفه‌های متعددی که محصولات ارگانیک دیگر و غذاهای خوشمزه می­فروشند، بگردید. با وجود نانوایی‌ها، غذاخوری‌ها و کافه‌هایی که می‌توان در آن از قهوه سنتی ترک لذت برد، به سختی می‌توان آن را صرفا بازار ماهی نامید. کادیکوی نقطه خوبی برای شروع سفر و یکی از جواهرات پنهان محبوب در استانبول است. این یک راه عالی برای شروع ماجراجویی در سمت آناتولی قبل از عبور از شبه جزیره قدیمی شهر با تمام بناهای تاریخی آن است. دسترسی به کادیکوی با کشتی از شبه جزیره اروپا (هر بیست دقیقه یکبار) یا با اتوبوس یا مترو به آسانی قابل انجام است.

در میدان توپخانه کاوش کنید

هیچ نمایش قدرتمندی از فرهنگ­‌های متضاد در استانبول به اندازه محله توپخانه وجود ندارد. چه به دنبال یک روز آرام باشید و چه در جستجوی جذاب­ترین هنرهای خیابانی هستید، چیزی برای هر نوع انتظار و سلیق‌ه­ای در اینجا وجود دارد. توپخانه در نزدیکی خیابان محبوب عابر پیاده استقلال واقع شده اما باز هم دور از دست جمعیت توریستی قرار دارد. در چند سال اخیر، توپخانه از حومه متروکه به مرکز خلاق هنری تبدیل شده و چهره همیشه در حال تغییر شهر را منعکس می­کند. اکنون مجموعه‌ای پرجنب‌وجوش از کافه‌های غیرمتعارف، گالری‌های هنری مستقل، و بوتیک‌ها، طیف شگفت‌انگیزی از هنرهای معاصر را ارائه می‌دهد، فرصتی برای ضیافت از لذت‌های آشپزی و تماشای افراد هنرمند و جوان را فراهم می­آورد. این منطقه به راحتی با تراموا در هر ۲۰ دقیقه قابل دسترسی است و هر کسی که به دنبال نگین مخفی شهر است نباید گردش در آن را از دست بدهد.

 

گردش در محله تاریخی سلطان احمد استانبول

به خرید عتیقه جات در منطقه جهانگیر بروید

منطقه جهانگیر استانبول فقط از نظر کافه­‌های مدرن و فضاهای هنری جالب به توپخانه شباهت دارد. منطقه جهانگیر که بخش عمده مسکونی استانبول است، پس زمین‌ه­ای برای افراد ثروتمند و مشهور شهر را به نمایش می­گذارد. خیابان‌های سنگ‌فرش شده و ساختمان­‌های سنگی کلاسیک این منطقه را به جایی دیدنی نیز تبدیل کرده­اند. به علاوه اگر می‌خواهید جهانگیر را در مسیر پرتحرک تجربه کنید، حتما از مغازه‌های عتیقه‌فروشی نیز دیدن کنید که این مکان را به یکی از جالب‌ترین مناطق خرید در شهر تبدیل کرده‌اند. در داخل این فروشگاه­ها شما می­توانید انواع آثار هنری عثمانی، مبلمان کلاسیک و کتاب­‌های دست دوم را بیابید. خیابان چوکورچوما جایی است که طیف وسیعی از فروشگاه­ها مانند A La Turca را در آن پیدا خواهید کرد. در این مجموعه چهار طبقه از هر نوع عتیقه­ای که تصورش را بکنید پیدا خواهید کرد. این فروشگاه نگاهی اجمالی به استانبول قدیمی و فرهنگ سرسبز هزاران سال آن دارد که در اینجا تکامل یافته است.

در محله یهودیان، بالات قدم بزنید

با توجه به اینکه تنها ۱ درصد از گردشگران از منطقه تاریخی بالات بازدید می­کنند، منطقی است که بگوییم بالات یکی از بهترین نگین­‌های دیده نشده در استانبول است! در حالی که می­توان آن را یکی از زیباترین مناظق شهر هم دانست. بالات که در منطقه فاتح در سمت اروپایی بسفر واقع شده، محل زندگی یک جامعه پر رونق یهودی است. جوی پر انرژی دارد و به راحتی می­توان ساعت­‌ها را با قدم زدن در خیابان­‌های رنگارنگ آن از دست داد. معماری منحصر به فرد و تا حدودی ویران شده، این مکان را به زمین بازی عکاسان تبدیل کرده است. ویژگی‌های فرسوده و ساختمان‌های کهنه گواهی بر نسل‌هایی است که در بالات ساکن بوده و آن را خانه می­نامیده‌اند. در یکی از بسیاری از کافه‌های عجیب و غریب، قهوه بنوشید، سپس با تراموا به سمت فنر بروید و از یکی از عتیقه‌فروشی‌های متعدد دیدن کنید. برای دیدن کلیسای بلغاری وقت بگذارید که از زیبایی آن شما را شگفت زده خواهید کرد. نکته­ای که باید در این منطقه به خاطر داشته باشید یک نفشه ذهنی و یا پیگیری نقشه بر روی گوگل است زیرا به راحتی می­توان در خیابان­‌های این قسمت گم شد.

 

راهنمای سفر ۳ روزه به استانبول

مغازه‌­های هنرمندان مسجد سلیمانیه

وقتی قدم به فضای داخلی ۵۰۰ ساله مسجد سلیمانیه استانبول می­گذارید، اصلا متعجب نمی­شوید که چرا سلیمان بزرگ باید به این نام شناخته شود. در حالی که مسجد و باغ­های اطراف آن باورنکردنی است، خیابان­های اطراف مسجد چیزی شبیه یک جواهر پنهان هستند که اساسا برای قرن­‌ها بدون تغییر باقی مانده­اند! فروشگاه­‌های اطراف مسجد نیز بازتاب عمیقی از سنت احترام به این تعهد هستند. بسیاری از محصولات برای فروش در این منطقه هنوز هم تا به امروز با دست ساخته می­شوند. این کالاهای صنایع دستی از لوازم لوکس تزئینی تا موارد کاربردی را شامل می­شوند. به عنوان یک فرد خارجی، کاوش در این خیابان­‌های کوچک مانند دست زدن به یک دنیای قدیمی است. شما امثال بازرگانان فولاد و مس و برخی از یافته­‌های واقعا غیرمعمول از جمله هنر ساخت زیپ را خواهید یافت.

از منطقه کانلیکا دیدن کنید

حتی در شهری به این بزرگی، می‌توان آن روستاهای کوچکی را یافت که انگار خارج از پیشرفت زمان حرکت کرده‌اند. کانلیکا فضایی دنج و مناظر شگفت انگیز شهری را ارائه می­دهد و به دلیل تخصصش در ماست پر شده با پودر قند، که در بسیاری از غذاخوری های محلی ارائه می­شود، مشهور است. به علاوه در اینجا شما می­توانید شیرینی­‌های ترکی سنتی بسیار خوشمزه­ای را امتحان کنید و چیزهای متفاوت اما همچنان لذیذی را بخورید که قبلا هرگز طعمشان را نچشیده­اید. در اینجا خیابان‌هایی را می‌بینید که ردیفی از چای‌خانه‌های سنتی و غرفه‌هایی را خواهید دید که مجموعه‌ای از غذاهای اصیل ترکی را به فروش می‌رسانند. رسیدن به این منطقه سنتی خارج از محدوده شهر، کمی دشوار است اما مطمئنا ارزشش را دارد. شما باید از امینونو سوار کشتی کاواکلار شوید و در کانلیکا در سمت آناتولی غرق شوید. برای بازگشت به استانبول کافی است با اتوبوسی که به اسکودار می­رود بروید، سپس سوار یکی از قایق­‌های امینونو شوید.

خوانندگان خیابانی را در برج گالاتا را تماشا کنید

در حالی که برج گالاتا روزانه بازدیدکنندگان مشتاق زیادی را به خود جذب می­کند، خیابان­های زیر برج گالاتا اغلب نادیده گرفته می­شوند. از صومعه­ای از دراویش چرخان گرفته تا غرفه­‌های فروش آب انار تازه فشرده، خیابان­‌های اطراف برج گالاتا به نظر جایی هستند که جادوی واقعی در آن­ها اتفاق می­افتد. در شب، وقتی برج روشن می‌شود هنرمندان خیابانی ظاهر شده و این منطقه با انرژی‌ای زنده می‌شود که جمعیت محلی را به خود جلب می‌کند. خیابان­‌ها به محلی برای ملاقات جوان­‌ها و شیک پوشان تبدیل می­شود که به دنبال مکانی برای نشستن، استراحت و معاشرت هستند. گالاتا برای هر کسی که به دنبال یک شب بی­نظیر است عالی است. برای بازدیدکنندگان انفرادی، فرصت عالی برای ملاقات با افراد جدید در این مکان وجود داشته و خوشبختانه مردم در این قسمت همه دوستانه و مشتاق به اشتراک گذاشتن تجربه هستند.

 

بهترین کلاس‌های آشپزی در استانبول

سوار قایق­‌های مسافربری شوید

با دریای مرمره در جنوب، دریای سیاه در شمال، و بسفر که این دو را به هم متصل می­کند، آب بخش مهمی از استانبول محسوب می­شود. یکی از کارهای منحصربه‌فرد به‌عنوان یک بازدیدکننده در استانبول این است که با کشتی به قسمت دیگری از شهر بروید. با بادبان حرکت کنید و برخی از بهترین جاذبه­‌های شهر را از روی آب ببینید. با در دست داشتن چای و سیمیت (نان گرد و کنجدی) اگر زمان مناسبی داشته باشید، می‌توانید غروب آفتاب زیبا را از بسفر تماشا کنید. قایق­‌های The Şehir Hatları Ferryboats بین مردم محلی محبوب هستند و طیف وسیعی از سفرها از جمله گشت و گذار در اطراف شاخ طلایی را ارائه می­دهند که به طرز خیره کننده ای زیبا است.

 

بهترین هتل‌های منطقه فاتح استانبول

از مسجد جهانگیر دیدن کنید

در محله جهانگیر می­توانید یکی از بهترین رازهایی که درباره استانبول وجود دارد یعنی مسجد جهانگیر ۱۰۰ ساله را پیدا کنید. رشد درختان قدیمی و پارک­‌های سرسبز به آن حس آرامش می­بخشد که آن را از اکثر مکان­های شلوغ شهر متمایز می­کند. پس از کاوش در فضای داخلی، حتما از منطقه باغ آرام دیدن کنید که در آن می­توانید از مناظر خیره کننده بسفر لذت ببرید اینجا هنگام غروب آفتاب، یکی از بهترین مناظر شهر را ایجاد می­کند. به یاد داشته باشید در حالی که مسجد یک جاذبه خیره کننده برای خارجی­‌ها و یکی از بهترین جواهرات پنهان در استانبول است، اما مکانی مقدس برای عبادت مردم محلی است، بنابراین حتما لباس­‌های گشاد و ساده بپوشانید و به هر درخواستی در رابطه با برداشتن آن احترام بگذارید.

به یکی از پارک­‌های شهری استانبول بروید

در هر شهری در جهان، حداقل یک پارک شهری وجود دارد که آن را در فهرست کارهایی که باید برای گردشگران انجام دهید، قرار دارد. ممکن است دیدن این پارک در لیست کارهای غیرمعمول در استانبول تعجب آور باشد! اما در شهری که تقریبا به اندازه کل کشورهای اروپایی است، چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد که اغلب پارک­ها به کلی فراموش می­ شوند. ما برای مسافرانی که ترجیح می دهند از شلوغی دوری کنند چیز خوبی خواهد بود. پارک امیرگان یکی از زیباترین پارک هاست که به خاطر نمایش گل­هایش از جمله جشنواره سالانه لاله­‌های استانبول معروف است. پارک یلدیز با بیست و پنج هکتار بزرگ‌ترین پارک است، بنابراین اگر می‌خواهید مکانی بزرگ برای استراحت داشته باشید، عالی است. یکی از جانشین­‌های برجسته استانبول که ارزش دیدن را دارد، کاخ ایلامور است. کاخ تابستانی پرآذین احاطه شده توسط پارک‌هایی با تزئینات غنی و مجسمه‌های پیچیده، آثار هنری، و آب‌نماها، به طرز خیره‌کننده‌ای زیبایی دارد.

۰۸ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران