گشت و گذاری در محله‌های دیدنی و جذاب استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذاری در محله‌های دیدنی و جذاب استانبول

استانبول یکی از خاص‌ترین شهرهای دنیاست که برای فرار از ناراحتی‌ها و ناملایمتی‌های زندگی باید به آن پناه برد و چند روزی را حسابی خوش گذراند. شهری که تمام امکانات گردشگرانه را در خود دارد. یعنی تاریخ و قدمت دارد، جاذبه‌های طبیعی دارد، جاذبه‌های آبی دارد، جاذبه‌های مصنوعی گردشگری دارد و از همه‌ی اینها مهمتر آنکه در بهترین هتل‌های آسیا و اروپا از مهمانانش میزبانی می‌کند. در سفرتان با تور استانبول به این شهر اگر اهل خیابان‌گردی و محله‌گردی هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا یکی یکی به محله‌ی مختلف این شهر برویم و آنها را از نگاهی تازه و نو خدمتتان معرفی کنیم.


۱- محله اسکودار


در ساحل شرقی تنگه‌ی بسفر در شهر استانبول محله‌ای واقع شده است که با رفتن به آن می‌توانید به حمام‌های سنتی ترکی بروید و یک تفریح خاص و منحصر به فرد را تجربه کنید. حمام‌هایی که مربوط به دوران عثمانی می‌باشند و جدای از شستن تن و تمیز شدن، بازدید از بناهای آنها نیز جزو گشت و گذارهای گردشگرانه به حساب می‌آید. حمام‌های ترکی در سراسر دنیا شهرت دارند و در بیشتر شهرهای گردشگری آسیا، در اسپاها و سوناها حمام‌های به سبک حمام‌های ترکی ساخته شده‌اند. این محله به سبب نزدیکی به تنگه‌ی بسفر چشم‌انداز زیبایی از استانبول به مهمانانش ارائه می‌دهد و به همین دلیل زیبایی در بافت آن امر جدایی ناپذیر به حساب می‌آید.

 

 

 محله اسکودار

 


۲- ساری یر


ساری یر در شمالی‌ترین نقطه‌ی استانبول واقع شده است و یکی از محله‌های خاص این شهر به حساب می‌آید. چرا که بیشتر ثروتمندان این شهر در آن زندگی می‌کنند. محله‌ای که در گذشته‌ی خانه و زندگی ماهی‌گیران استانبول در آن قرار داشته است. امروزه این شهر یک مکان ییلاقی برای شهروندان استانبول به حساب می‌آید که ترجیح می‌دهند آخر هفته‌های خود را در آن سپری کنند. بنابراین در سفرتان با تور استانبول باید بدانید آخر هفته‌ها این محله شلوغ است و مسیر رسیدن به آن پر ترافیک.

 

  در استانبول به دیدن این ۶ محله‌‌ی توریستی بروید 

 

ساری یر

 


۳- محله تارابیا


یک محله‌ی جذاب و زیبا که بیشتر رستوران‌های درجه یک استانبول در آن واقع شده‌اند. محله‌ای که روی خط بسفر قرار دارد و چشم‌انداز زیبایی از این تنگه‌ی هیجانی به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. این محله یکی از نقاط اروپایی استانبول به حساب می‌آید که بسیار تمیز و شیک است. در سفرتان به استانبول اگر یک شب هوس کردید یک شام لاکچری تمام عیار نوش جان کنید به شما توصیه می‌کنیم به رستوران‌های این محله تشریف ببرید. رستوران‌هایی که قیمت منویشان گران هستند اما به دلیل فضای جذابی که دارند و غذاهای لذیذی که سرو می‌کنند ارزش آن را دارند که حداقل یک شب برای آنها هزینه کنید.

 

 

محله تارابیا

 


۴- محله امینونو

 

محله امینونو در شاخ استانبول واقع شده است و یکی از محله‌های معروف این شهر به حساب می‌آید. محله‌ای که بهترین رستوران‌ها و اسکله‌های شهر در آن واقع شده است. محله‌ای بسیار پر رفت و آمد که در زمان امپراتوری عثمانی رونق گرفته است و دانشگاه استانبول در آن واقع شده است. محله‌ای که به شاخ طلایی شهر معروف است و کافه‌های نوستالژیک زیادی در خود دارد.

 

 

 محله امینونو

 


۵- محله بشیکتاش


محله بشیکتاش یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول به حساب می‌آید که قبل تر از زمان عثمانی یک روستا در دل جنگل بوده است. روستایی که بعدها یکی از مهمترین قصرهای استانبول یعنی دلما باغچه در آن ساخته شده است. روستایی که امروزه یکی از مهمترین محله‌های گردشگری استانبول به حساب می‌آید و کمتر توریستی است که به این شهر پا بگذارد اما از بشیکتاش دیدن نکند. محله‌ای که صاحب یکی از معروف‌ترین باشگاه‌های ورزشی ترکیه است. در سفرتان به استانبول به شما توصیه می‌کنیم حداقل یک نیمروز خود را به گشت و گذار در این محله اختصاص بدهید.

 

 از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید 

 

 محله بشیکتاش

 


۶- محله بالات


بالات در فاتح و در نزدیکی شاخ طلایی شهر یعنی امینونو قرار گرفته است. محله‌ای که سال‌ها سکونتگاه یونانی‌ها بوده است و امروزه در میان شهروندان و گردشگران استانبول بسیار خواستنی و دوست داشتنی است. محله‌ای که خانه‌های رنگارنگ را ردیف هم کرده است تا با خیابان‌های باریک از میان آنها گذر کنید و یک پرسه‌ی شهری فراموش ناشدنی بزنید. محله‌ای که جز بخش اروپایی شاهر به حساب می‌آید و رفتن به آن حال و هوایتان را حسابی عوض می‌کند.

 

 

 محله بالات

 


۷- محله چمبرلی تاش


چمبرلی تاش یکی از محله‌های قدیمی و مطرح شهر است که در زمان افتتاح قسطنطنیه قدیم تاسیس شده و تا به امروز با قدرت و با صلابت سرپا مانده است. محله‌ای که ستون کنستانتین را در خود دارد و به دلیل نزدیکی به بازار بزرگ استانبول یکی از اصلی‌ترین مکان‌های بازدید در سرتاسر استانبول به حساب می‌آید. محله‌ای که در سفر به استانبول باید حداقل یک نیمروز خود را به آن اختصاص بدهید.

 

 گردشی بهاری در محله کاراکوی استانبول 

 

محله چمبرلی تاش

۲۴ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران