گشت و گذاری یک روزه در محله امینونو (Eminonu) استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذاری یک روزه در محله امینونو (Eminonu) استانبول

استانبول شهر سرشار از جاذبه‌ها و زیبایی‌ها، شهری پر انرژی، شهری که پر از گوشه‌های دنج برای داشتن خلسه‌های عاشقانه‌ است، شهری که بهترین رستوران‌ها و هتل‌های کشور ترکیه را در خود دارد یکی از برترین نقاط دنیا برای گشت و گذار و تفریح به حساب می‌آید. شهری که در آن هتل‌های ۵ ستاره‌ی لوکس در کنار تمیزترین و بهترین هاستل‌های ارزان قیمت وجود دارد و همین امر شهر را برای هرکس و هر بودجه‌ای که برای سفر در اختیار دارد مناسب می‌کند. شهری که جدای از تم پارک‌ها و مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های تفریحی آبی، قدم‌زدن در محله‌ها و خیابان‌هایش یکی از بهترین تفریحاتش به حساب می‌آید. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال آشنایی با یکی از محله‌های خاصش هستید همراه ما باشید تا محله‌ی امینونو را برای یک گشت و گذار یک روزه خدمتتان معرفی کنیم.


امینونو محله‌ی سنتی و مدرن استانبول


در مجاورت خلیج شاخ طلایی استانبول که روزگاری محل حمل و نقل، و داد و ستد استانبول بوده است، محله‌ای واقع شده که وامدار گذشته است و شمایلی امروزی به خود دارد. محله‌ای مهمان‌پذیر که هم جاذبه‌ی تاریخی در خود دارد و هم تورهای تفریحی در آن برگزار می‎شوند. این محله به دلیل بندری بودن و به دلیل همجواری به تنگه‌ی بسفر همه روزه میزبان گردشگران زیادی است که با کشتی در محدوده‌ی بسفر گشت و گذار می‌کنند و بعد از آب بیرون می‌آیند تا این محله را در خشکی کشف کنند. محله‌ای که جاذبه‌های گردگشری مناسبی دارد. اگر به دنبال آشنایی با جاذبه‌های این محله و دور و اطرافش هستید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

 بازدید از روملی حصار استانبول، قلعه‌ای که در چهار ماه ساخته شد 

 

 

 محله امینونو استانبول

 


۱- دانشگاه استانبول


دانشگاه استانبول یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین ساختمان‌های این شهر است که در گذشته و در دوران عثمانی وزرات جنگ کشور ترکیه به حساب می‌آمده است. دانشگاهی که امروزه مهمترین مرکز آموزش عالی استانبول به حساب می‌آید و سالانه هزاران دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش می‌کند. بازدید از فضای عمومی و سر درِ این دانشگاه یکی از تفریحات ویژه‌ی گردشگری است که بازدید از محله‌ی امینونو امکانش را برایتان فراهم می‌آورد.

 

 

 محله امینونو استانبول

 


۲- مسجد آبی


مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی که در زمان امپراتوری عثمانی در شهر استانبول ساخته شده است یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگرانه‌ی استانبول به حساب می‌آید. مسجدی که به دستور سلطان احمد و در رقابت با مسجد ایاصوفیه ساخته شده است. مسجدی باشکوه که تمام اجزای به کار گرفته شده در آن کلیتی به رنگ آبی ساخته‌اند و همین امر آن را در سراسر جهان معروف کرده است.

 

 از ۵ کاخ زیبای استانبول بازدید کنید 

 

 

 Eminunu استانبول

 


۳- پل گالاتا


این پل در نزدیکی محله امینونو قرار دارد و محال ممکن است گردشگری به دیدن امینونو برود و از این جاذبه دیدن نکند. برجی تاریخی که بسیاری از زوج‌های جوان برای انداختن عکس‌های عاشقانه‌شان به بازدید آن می‌روند. برجی که به نوعی یکی از مکان‌های دیده‌بانی استانبول به حساب می‌آمده است و ظاهری شبیه به فانوس دریایی دارد. برجی که در اطرافش بهترین رستوران‌های دریایی استانبول واقع شده است. رستوران‌هایی که در آنها می‌توانید تازه‌ترین غذاهای دریایی را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

 برج گالاتا، نمادی از زیبایی‌های استانبول 

 

 

 پل گالاتا

 


۴- بازار ادویه


نزدیک به ۵ هزار مغازه و بی‌شمار دستفروش در بازاری قدیمی مشغول به کار هستند تا یکی از خاص‌ترین بازارهای این شهر را شکل دهند. بازاری که به بازار ادویه معروف است و در خود ۶۵ راهرو دارد. بازاری که هرچه از مواد خوراکی بخواهید در آن می‌توانید بیابید. این بازار در فاصله‌ی بسیار کوتاهی از محله امینونو قرار دارد.

 

 بازار مصری‌ها در استانبول؛ بازاری با عطرهای جادویی از آسیای دور و آفریقا 

 

 

 محله امینونو (Eminunu) استانبول

 


۵- کافه‌های نوستالژیک


یکی از بهترین تفریحاتی که در بازدید از امینونو می‌توانید انجام بدهید، رفتن به کافه‌های نسبتا قدیمی و نوستالژیک این محله است. کافه‌هایی که بهترین قهوه‌های ترک را در آنها می‌توانید سفارش بدهید و نوش جان کنید. کافه‌هایی که در آنها می‌توانید بهترین دسرهای این شهر را نیز سفارش بدهید و در کنار برخی از فست‌فودها نوش جان کنید.

 

  بهترین کافه‌ها و پاتوق‌های فضای باز در استانبول از نگاه گاردین

 

 

محله امینونو (Eminunu) استانبول

 


۶- رستوران‌ها دریایی و غیر دریایی


این محله، محله‌ی رستوران‌های دریایی استانبول است که غذاهای تازه و لذیذ به شما ارائه می‌کنند اما در سفرتان به این شهر اگر به دنبال غذاهای غیر دریایی مانند دونر کباب هستید نیز این امکان در رستوران‌های پرشمار دیگر برای شما فراهم آمده است.

 

 بهترین کافه‌های کادیکوی، محله‌ی دیدنی‌های آسیایی استانبول 

 

 

محله امینونو (Eminunu) استانبول

 


دسترسی به امینونو


برای رسیدن به امینونو در هر نقطه‌ای از استانبول که باشید به سادگی امکانش برایتان فراهم آمده است. جدای از تاکسی، شما می‌توانید سوار بر ترامو شهر استانبول شوید و به این محله برسید. چرا که این ترامو در این محله ایستگاهی به نام امینونو دارد. همچنین متروی شهر استانبول نیز ایستگاهی در این محله دارد تا مسافران شهر بتوانند به راحتی به این محله‌ی گردشگری دسترسی پیدا کنند.

۰۵ خرداد ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 07 مرداد 1398)

نظرات کاربران