گردش به یادماندنی در محله امینونو استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردش به یادماندنی در محله امینونو استانبول

امینونو منطقه‌ای بسیار قدیمی و زیبا با پیشینه تاریخی در تور استانبول است که در کنار خلیج شاخ طلایی قرار گرفته است. شاخ طلایی معمولا بعد میدان تقسیم و محله فاتح مقصد بعدی گردشگران برای گشت و گذار محسوب می‌شود. محله امینونو در استانبول مرکز اقتصادی و مرکزترابری و حمل و نقل کالا در استانبول عثمانی بوده است. این منطقه تلفیق مدرنتیه امروزی به سبک استانبولی را با حفظ نشانه‌های تاریخی و قدیمی به وجود آورده که به شدت دیدنی و مورد توجه است. در حال حاضر این محله تبدیل به جاذبه یکی از جاذبه‌های اصلی شهر تبدیل شده که خیلی از گردشگران و توریست‌ها علاقه‌مند به بازدید از آن هستند.

 

درباره امینونو

نکته جالب توجه درباره محله امینونو در استانبول این است که این خیابان، به اکثر مراکز و خیابان‌های مهم در استانبول راه دارد و یا راه رسیدن به آن‌ها از این خیابان می‌گذرد. این حقیقت را افرادی که در استانبول زندگی و یا خیلی به آن سفر داشته‌اند به خوبی درک می‌کنند. شما می‌توانید با رفتن به امینونو هم تفریح کنید و هم از بازارهای بزرگی که در کنارش قرار گرفته‌اند، دیدن و خرید نمایید.

قرار گرفتن پل گالاتا در امینونو

از فضای زیبای این پل برای قدم زدن رویایی، ماهی گیری و گرفتن عکس‌های یادگاری و به یاد ماندنی استفاده می‌کنند. اگر نیاز به صرف غذا داشتید و اهل غذاهای دریایی هم هستید، می‌توانید از ساندویچ‌های خاص و خوشمزه ماهی‌هایی که در قایق‌های کنار اسکله به فروش می‌رسند و همچنین از رستوران‌های غذاهای دریایی که در زیر پل قرار گرفته‌اند، بخرید و میل کنید.

 

قدم زدن در اطراف پل گالاتا و بخش اروپایی استانبول

بازار بزرگ

اگر فضای بازارهای قدیمی را دوست دارید امینونو و کاپالی چارشی که از بازارهای بزرگ استامبول به شمار می‌آید می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. شما برای رسیدن به بازار بزرگ استانبول می‌توانید از ورودی بازار رو به روی پل گالاتا وارد شوید و مسیر را در امتداد  بالا ادامه دهید تا به بازار بزرگ یا همان کاپالی چارشی که دارای فضای بسیار زیبایی هم هست برسید و انواع سوغاتی و ادویه‌ها و تخم‌های گیاهی خریداری کنید و از داخل کوچه‌های بازار از انواع خوراکی‌ها و شیرینی‌های معروف ترکیه‌ای بخرید. برای دسترسی به این محل از مترو هم می‌توان استفاده کرد.

گردش دریایی

از آنجایی که محله امینونو به خلیج شاخ طلایی نزدیک است، تورهای دریایی بسیار زیادی در این منطقه که به تنگه بسفر ختم می‌شود وجود دارد. گردش تا منطقه تفریحی و زیبای بسفر ادامه می‌یابد و چون این تفریح در گذشته هم وجود داشته، اسکله‌هایی را در این منطقه قرار دارند تا مسافران به راحتی بتوانند از سفر خود لذت ببرند.

امروزه این اسکله‌ها را مدرن‌تر کرده‌اند و هر مسافری می‌تواند سوار بر قایق خصوصی خود شود. قایق‌ها و کشتی‌های دریایی تنها وسیله‌ای نیستند که در اختیار گردشگران برای تفریح قرار می‌گیرد، بلکه شما اگر مایل باشید می‌توانید از تراموا استفاده کنید و به وسیله آن به مناطق دیدنی دیگری که در شهر استانبول وجود دارد بروید. این مناطق شامل محله سلطان احمد استانبول و بازار بزرگ استانبول می‌شود. بدین ترتیب یکی از ویژگی‌ها و شگفتی‌های محله امینونو که می‌توانید بیان کنیم گردشگری آن از طریق تورهای دریایی است که این ویژگی را کمتر محله‌ای دارد. همچنین گردش دریایی از تفریحات لوکس استانبول محسوب می‌شود که دارای طیف گسترده‌ای از کشتی‌ها و ویژگی‌های مختلف می‌شود. از شام لوکس روی عرشه گرفته تا قایق‌های مسافربری سنتی و جمعی انتخاب‌ها متنوع و قیمت‌ها متفاوت است.

از آنجایی که محله امینونو در نزدیکی شاخ طلایی واقع شده، تورهای دریایی بسیاری در این منطقه که به تنگه بسفر ختم می‌شود وجود دارد. این تورها عموما تا بسفر می‌روند و مناظر فوق‌العاده زیبایی را به وجود می‌آورند. گفتن ندارد که دور تا بسفر پر از جاذبه‌های دیدنی فراوانی است که می‌توانید در هر کدام که خواستید پیاده شوید و به راحتی از ادامه سفرتان نهایت لذت را ببرید.

 

آشنایی با فرهنگ مردم استانبول پیش از سفر

ترموا

البته تنها وسیله‌ تفریحی در امینونو قایق و کشتی‌های گردشی نیستند، بلکه شما می‌توانید از تراموا که دسترسی خوبی هم به نقاط دیدنی شهر دارد استفاده کنید و از جاذبه‌های اصلی و مهم دیگری مثل بازار بزرگ استانبول و محله سلطان احمد دیدن کنید و یا حتی در قسمت اروپایی استانبول گردش کنید. مخصوصا برای طرفداران اینستاگرام ترموا سواری به منزله گردفتن عکس‌های عالی و اینستاگرامی است که حال و هوای صفحه‌شان را دگرگون کنند.

۲۷ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 02 تیر 1400)

نظرات کاربران