گشت و گذاری بهاری در استانبول، ۲۰۲۱

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشت و گذاری بهاری در استانبول، ۲۰۲۱

بالاخره بعد از سرمای زمستانی استانبول و روزهای کوتاه نوبت روزهای بلند و گرم فرا رسیده است. اگر می‌خواهید زنده‌ترین چهره استانبول را ببینید در آوریل به این شهر سفر کنید. آوریل شروع بهار و پایان زمستان بوده و دوباره زندگی در این شهر جریان گرفته و پارک‌ها و باغ‌ها از صدای مردم، گردش خانواده‌ها، جشنواره‌ها و رویدادها پر می‌شود. در تور استانبول بهار ۱۴۰۰ شانس گشت و گذاری به یادماندنی را خواهید داشت.

 

زندگی شهری و آب و هوا

استانبول با داشتن سواحل زیبا، کافه تراس‌ها، رستوران‌های فضای باز، جشنواره ها و رویدادهای جذاب و رنگی برای گردشی بهاری مقصد بی‌نظیری است. توصیه می‌کنیم در طول هفته بیشتر جاذبه‌ها را ببینید زیرا مردم استانبول برای آخر هفته‌ها همیشه بیرون می‌روند و نقاط دیدنی از مواقع عادی شلوغ‌تر می‌شوند. به علاوه در ماه آوریل کنسرت‌های موسیقی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری زیادی نیز در استانبول برگزار می‌شوند.

هوای آوریل خنک و هنوز ته مانده نسیم زمستانی حس می‌شود اما آفتاب ملایم حس و حال فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. مراقب باشید احتمال دارد ظهرها بارش‌های پراکنده‌ای اتفاق بیافتد بنابراین همیشه ژاکت همراه داشته باشید. در این ماه روزها به حد قابل لمسی طولانی‌تر شده، و خورشید حدود ساعت ۱۹:۲۰ غروب می‌کند. حداکثر دمای میانگین ۱۶ درجه و حداقل تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

سفر در ماه رمضان به استانبول

تعطیلات رسمی ، جشنواره ها و رویدادها

  • جشنواره لاله های استانبول (آوریل در پارک امرگان)
  • جشنواره بین المللی فیلم استانبول (آوریل)
  • حاکمیت ملی و روز کودک (تعطیلات ملی) (۲۳ آوریل)

جاذبه‌های برتر استانبول

کارهایی که می‌توان در استانبول انجام داد بی پایان است و خیلی سخت است که بخواهیم بهترین جاذبه‌های استانبول را جدا کنیم. با این همه به طور پیش فرض همه ما می‌دانیم که شبه جزیره تاریخی استانبول با اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر پر شده که سرآمد آن‌ها محله سلطان احمد استانبول است. مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه، مسجد آبی استانبول، کاخ توپکاپی استانبول، موزه هنرهای ترکی و اسلامی، مخزن آب باسیلیکا و ... همگی در این فهرست قرار دارند.

 

معرفی ۷ هتل‌ استخر دار استانبول

جشنواره بین‌المللی فیلم ۲۰۲۱

جشنواره بین المللی فیلم استانبول یک جشنواره فیلم ۱۲ روزه است که توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) همه ساله برگزار می‌شود. شما می‌توانید از تماشای فیلم‌های فوق‌العاده هنری داخلی و خارجی در چندین فرهنگسرا و سینما در مناطق بی‌اوغلو استانبول و همچنین کادیکوی استانبول لذت ببرید. سایر نکات قابل توجه شامل فعالیت‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی در سطح شهر است. بلیط‌ها از اواخر مارس به فروش می‌رسند و برای خرید آنلاین و همچنین از طریق Biletix channels در دسترس خواهند بود.

فستیوال گل لاله

در فرهنگ مردم ترکیه گل لاله از اهمیت زیادی برخوردار بوده و اعتبار زیاد آن به دوره امپراطوری عثمانی برمی‌گردد. هر سال بهار جشنواره گل لاله در استانبول برگزار می‌شود. شما در سفر با تور ترکیه برای دیدن صدها گل لاله زیبا و رنگی می‌توانید به یکی از نقاط پارک گلخانه، میدان سلطان احمد، پارک ییلدیر، پارک امیرگان در سمت اروپایی و جنگل فتحی پاشا، تپه کاملیکا، درختستان Cubuklu Hidiv و پارک بیکوز در سمت آسیایی بروید و از عطر لاله‌ها مست شوید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید.

 

هزینه خوردن غذای خیابانی در استانبول

در تور دوچرخه سوار شرکت کنید

حضور در فضای باز و گشت و گذار در نقاط محبوب گردشگری با دوچرخه قطعا از فعالیت‌های جذابی خواهد بود که شما را سر و حال می‌آورد. از مرکز تاریخی، سلطان احمد عبور کنید و در شاخ طلایی قطب فرهنگ و سرگرمی در منطقه بی‌اوغلو کاوش کنید. در بین پیچ و خم فروشندگانی که فرش، ادویه‌جات و چراغ‌های ترکی را در بازار بزرگ می‌فروشند گم شوید و به بازدید از مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی بروید.

در کروز بسفر شرکت کنید

کروز بسفر از آن تفریحات جذاب و خارق‌العاده در تور استانبول است که در ساعات مختلف روز و از نقاط مختلف انجام می‌گیرید. در حالی که کروز بسفر با شام به عنوان فعالیتی عاشقانه با منظره غروب خورشید محسوب می‌شود اما شما می‌توانید زیر نور آفتاب ملایم آوریل در امتداد تنگه‌ی بسفر در استانبول حرکت کرده و منظره متفاوتی از جاذبه‌های اصلی شهر و امتداد خط ساحلی آن ببینید.

 

تجربه‌ی کروزها‌ی خصوصی در استانبول

در خیابان استقلال کاوش کنید

خیابان استقلال تقریبا مشهورترین خیابان این شهر محسوب می‌شود. این خیابان عابر پیاده طولانی با انواع و اقسام فروشگاه‌ها، غذاخوری‌ها، کافه‌ها، دستفروشان غذای خیابانی و ... پر شده است. با آمدن بهار حال و هوای این خیابان هم تغییر می‌کند و نوازندگان خیابانی در گوشه و کنار آن به اجرای قطعات معروف می‌پردازند. در این خیابان قدم بزنید، غذاهای خیابانی را امتحان کنید، بستنی سنتی ترکی بخورید و از آوای موسیقی لذت ببرید. به علاوه در اینجا می‌ توانید از موزه خارق العاده مادام توسو در استانبول، کلیسای شگفت انگیز سنت آنتونی پادوا و موزه پرا در استانبول نیز دیدن کنید.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران