گشتی بهاری در محله اورتاکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشتی بهاری در محله اورتاکوی استانبول

اورتاکوی مقصدی جذاب و زیبا با نواحی و مناطق مختلفی است که به مرور زمان به عنوان بخشی از استانبول درآمده‌اند. یکی از این محلات اورتاکوی است که در زبان ترکی به معنی روستای میانی است. اورتاکوی سابقا و قبلا از این که استانبول اینچنین بزرگ و مادرشهر شود روستایی کوچک و محلی برای ماهیگیری بین تنگه و کانال آبی بود. اورتاکوی که حالا تبدیل به یکی از مناطق پربازدید استانبول شده در همسایگی بشیکتاش و بسفور واقع شده و با کافه‌ها، رستوران‌ها و نقاط خرید به استقبال توریست‌های تور استانبول می‌رود. در ادامه بیشتر به جزئیات مربوط به این منطقه می‌پردازیم.

 

درباره اورتاکوی

اورتاکوی در واقع نواری ساحلی در سمت اروپایی استانبول است که هنگام گشت و گذار دریایی به خوبی دیده می‌شود. این ناحیه شبیه به مجموعه‌ای از روستاهاست که هر بخشی شخصیت و جاذبه خودش را دارد دقیقا شکل چیزی که از ابتدا بود. اورتاکوی بین بشیکتاش پایین دست و چی‌چی کوروچشمه واقع شده و همانطور که از نامش پیداست به اورتاکوی (دهکده میانی) شناخته می‌شود.

دلایلی که چرا باید از اورتاکوی دیدن کرد

جدا از شلوغی زندگی روزمره، چندین دلیل خوب برای حضور در این محله دوستانه و صمیمی وجود دارد. از خیابان‌های پر از فروشگاه گرفته تا انواع کافه‌ها و خط ساحلی زیبا دلایل زیادی برای گشت و گذار در اورتاکوی وجود دارد اما به جرات می‌توان اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین علت رفتن به اورتاکوی را مسجد اورتاکوی دانست. این ساختمان زیبا که به سبک باروک و درست در حاشیه آب واقع شده با معماری منحصر به فردش در بکگرادی زیبا و ستودنی اصلی‌ترین دلیل مسافران برای گشت و گذار در اورتاکوی است.

 

بازدید از زیباترین نقاط استانبول

در اینجا شما می‌توانید انعکاسی از زندگی مردم محلی، ارمنی‌ها ، یونانی‌ها و یهودیان را با ببینید که با سابقه تاریخی در صلح و صفا کنار هم زندگی کرده‌اند. حتما از کنیسه Etz-Ahayim که در نزدیکی پل بسفر و کلیسای ارتدکس یونانی Aya Fokas (سنت فوکاس) واقع شده دیدن کنید. در همان منطقه یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های استانبول که توسط معمار برجسته عثمانی سینان، ساخته شده قرار دارد. این حمام در سال ۱۵۵۶ میلادی ساخته شده و از نقاط با ارزش تاریخی استانبول محسوب می‌شود. همچنین موسسه آموزش عالی دانشگاه گالاتاسرای، و Kabataş Erkek Lisesi نیز در اینجا واقع شده‌اند.

هر یکشنبه، در خیابان‌های اطراف مسجد اورتاکوی، بازار صنایع دستی در فضای باز برگزار می‌شود که گردش در آن سرگرم کننده بوده و برای خرید سوغاتی از استانبول انتخاب خوبی محسوب می‌شود. البته بوتیک‌های شیک متعدد دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که علاقه‌مندان به مد روز می‌توانند به آنها سر بزنند.

بهترین جاهای اورتاکوی برای خوردن غذا

اگر از طرفداران سیب زمینی پخته هستید حتما در اورتاکوی کومپیر را که یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول است امتحان کنید. می‌پرسید کومپیر چیست؟ در واقع کومپیر سیب زمینی شکم‌پر با سیب زمینی‌های غول پیکر است که ابتدا در فر به خوبی پخته شده و سپس داخل آن را با انواع مواد پر می‌کنند. منطقه‌ای در اورتاکوی وجود دارد که می‌توان فروشندگان کومپیر را به وفور در آن پیدا کرد. همچنین فروشندگان وافل نیز به اندازه کومپیر فروش‌ها معروف هستند اما اگر دوست دارید چیزهای جدیدتری را امتحان کنید پس سری به پارک شمدان، بانیان اورتاکوی، زوما و یا کوشباشی بزنید. در غیر این صورت بهتر است به دنبال نوشیدنی و میان وعده در House Hotel Ortaköy باشید.

زندگی شبانه در اورتاکوی

اورتاکوی مقصد محبوب شبانه برای افراد محلی و بازدیدکنندگان ثروتمند است. برخلاف تعداد بی‌شمار انتخاب‌ها در اطراف خیابان استقلال، زندگی شبانه در اینجا معمولا یک امر پر زرق و برق است. برخی از مشهورترین کلوپ‌های شهر مانندReina ،Anjelique ، Sortie و Supperclub همه در اینجا واقع شده‌اند. همچنین می‌توانید به نقاط محبوبی که بین جوانان طرفدار دارند مثل کافه پی اورتاکوی و کی‌کی اورتاکوی هم بروید.

 

هزینه خوردن غذای خیابانی در استانبول

اقامت در اورتاکوی

یکی از مجلل‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های استانبول که در یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های عثمانی واقع شده یعنی سیراگان پالاس کمپینسکی، رادیسون اورتاکوی (رادیسون بلو بسفور) و هتل Four Season Hotel Istanbul at the Bosphorus همگی در این منطقه واقع شده‌اند. در واقع اگر به دنبال اقامتی کاملا لاکچری و پر زرق و برق هستید هتل‌های متعددی برای ماندن وجود دارد که صدرنشین آن‌ها هتل سیراگان پالاس است.

چگونه می‌توان به اورتاکوی رسید

البته بسته به این که شما کجای شهر هستید مسیرها می‌توانند متغییر باشند اما آسان‌ترین راه برای رسیدن به این منطقه این است که از تقسیم یکی از یک اتوبوس‌های 40،40T یا 42T سوار شوید و یا از کاباتاس سوار اتوبوس‌های 22، 22RE یا 25E شوید.

 

۱۰ رستوران در استانبول با غذاهای اروپایی

۲۶ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران