گشتی در محله کوزگونجوک استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گشتی در محله کوزگونجوک استانبول

استانبول، شهری است تاریخی که نزدیک به ۱۴ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. در سمت آسیایی و اروپایی استانبول محله‌ها و مناطق بسیار متنوعی با ویژگی‌های منحصر به فرد وجود دارد که می‌توانید اطلاعات آنها از مقاله ۶ محله‌ی جذاب استانبول بدست آورید. ما در این مقاله، با تور استانبول به بخش آسیایی شهر سفر خواهیم کرد تا گشت و گذاری عالی در محله کوزگونجوک استانبول داشته باشیم.

 

درباره محله کوزگونجوک

این مکان دوست داشتنی و پرطرفدار، یکی از بهترین محله‌ها برای زندگی در استانبول بوده و بسیار امن، تمیز و کم جمعیت است. اکثر روشنفکران، هنرمندان، نویسندگان و افراد تحصیلکرده در این محله ساکن بوده و مانند محله جهانگیر در بخش اروپایی استانبول، افرادی ممتاز را در خود جای داده است.

در واقع کوزگونجوک، روستایی جذاب در منطقه اسکودار است که در کنار بسفر قرار گرفته و با تپه‌هایی زیبا احاطه شده است. این محله زیبا به دلیل برخورداری از خانه‌های چوبی و رنگی عثمانی که از قرن نوزدهم به جا مانده‌اند، برای عکسبرداری و فیلمبرداری از مراسم عروسی در فضای باز و نیز بعنوان لوکیشن برنامه‌های تلویزیونی و فیلم محبوبیت بسیاری دارد.

این محله کوچک است و به راحتی می توانید سر از کار آن درآورید. توصیه می‌کنیم که برای گشت و گذار کامل در اینجا، حداقل ۲ روز وقت صرف کنید و از ازدحام مرکز شهر و بی‌اغلو به این محله پناه ببرید. از اینجا می‌توانید با پیاده‌روی یا با اتوبوس‌های محلی و تاکسی، به محله‌های دیگر در سمت آسیایی استانبول بروید و یا در اسکله اسکودار سوار قایق شوید و به سمت اروپایی شهر نیز سفر کنید.

چگونه به کوزگونجوک برویم؟

مسافرت با کشتی‌ها در اول صبح، یکی از لذت‌های منحصر به فرد در استانبول است. برای رسیدن به کوزگونجوک، باید از قاره‌های اروپا و آسیا عبور کنید و از این نظر می‌توانید خود را جزو افراد خوش شانس بدانید. طی کردن مسیر بشیکتاش - اسکودار با کشتی کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، اما آرزو می کنید که ای کاش این مسیر زیبا طولانی‌تر بود و اینقدر سریع تمام نمی‌شد. از اسکودار، با پیاده‌روی خود را به محله کوزگونجوک برسانید و در آن گردش کنید.

 

برترین مراکز خرید محله آتاشهیر در استانبول

کافه گردی و صرف صبحانه

مردم ترکیه عاشق صرف یک صبحانه خوب هستند و اگر شما نیز اول صبح به محله کوزگونجوک استانبول رسیدید، بهتر است که خود را با یک صبحانه عالی سورپرایز کنید. یک کافه کوچک محبوب به نام Cinaralti در این حوالی واقع شده است. می‌توانید اول صبح در فضای باز آن، در زیر سایه درختان برگدار بنشیند و ضمن خوردن خوراکی‌های خوشمزه و در حالی که نسیم دریا به صورتتان می‌خورد، به امواجی از سوی بسفر خیره شوید که به دیواره‌های زیر پای شما کوبیده می‌شوند و به بسفر باز می‌گردند. این کافه اغلب برای صرف صبحانه و نیز صرف چای و دورهمی‌های عصر هنگام، طرفداران بی شماری دارد و در میان روشنفکران و نویسندگان نیز جایگاه ویژه‌ای یافته است.

بعلاوه می‌توانید کافه رستوران‌های Betty Blue یا Pita Kuzguncuk را نیز امتحان کنید که هر دو در خیابان اصلی İcadiya واقع شده‌اند. کافه رستوران Betty Blue، ضمن ارائه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بی‌نظیر، از دکوراسیونی جالب توجه و تصاویر دیواری طنزآمیز از استانبول و نیز یک فضای باز سرسبز برخوردار است. Pita Kuzguncuk نیز، نان برشته شده را با پنیر و یا گوشت سرو می‌کند و صبحانه‌های کاملی را ارائه می‌دهد که از محصولاتی ارگانیک و با کیفیت تهیه شده‌اند.  

پیشنهاد دیگر ما این است که از خیابان اصلی این محله، کمی به سمت بالا بروید و کافه Pulat Çiftliği را پیدا کنید. جای بسی خوشبختی است اگر بتوانید در یک روز آفتابی، یک میز خالی در فضای باز این کافه پیدا کنید و ضمن لذت بردن از مناظر بی‌بدیل اطراف، صبحانه اصیل ترکی را نیز تجربه کنید.

پارک Fethipasa Korusu

این پارک که در بالای تپه واقع شده، بسیار محبوب افراد محلی به ویژه خانواده‌هایی است که دارای فرزندان خردسال هستند و یا عشاقی که می‌خواهند یک پیک نیک به یادماندنی را در یک محیط زیبا و آرامش‌بخش تجربه کنند. در ضمن اگر از گشت و گذار خسته شدید، می‌توانید در تراس کافه رستوران Dilruba بنشینید و از چشم اندازهای دیدنی شهر و بسفر لذت ببرید.

 

بهترین محله‌های استانبول برای گردشگری و زندگی

 کافه کتاب Nail bookstore

یک مژده به علاقمندان کتاب این است که در این محله کتابخانه‌ها و کافه کتاب‌های متعددی وجود دارند و کافه کتاب Nail bookstore، یکی از معروف‌ترین آنهاست. شما می‌توانید کتاب‌هایی به زبان‌های ترکی و غیره را در اینجا پیدا کنید، از اینترنت استفاده نمایید و در کنار این موارد از صرف قهوه در این فضاهای دنج و آرام لذت ببرید.

صرف ناهار در یک فضای زیبا

رستوران قدیمی Ismet Baba که حدود سال ۱۹۵۱ افتتاح شد، در حاشیه بسفر قرار گرفته و منظره‌هایی بی‌نظیر را در یک روز دوست داشتنی به مخاطبان ارائه می‌دهد. به خصوص منظره هوای طوفانی این محدوده شگفت‌انگیز است و تصویری از مرغان دریایی را نشان می‌دهد که در باد شدید به پرواز درآمده‌اند.

بعلاوه اگر به اندازه کافی وقت دارید، می‌توانید به سمت ناکاش تپه قدم بزنید و نهارتان را در یکی از غذاکده‌های رنگارنگ محلی صرف کنید. در اینجا می‌توانید از عمارت چشمگیر Abdülmecid Efendi و پارک اطراف آن و همچنین کتابخانه صنایع خلاق واقع در دفتر مرکزی Vakko نیز دیدن کنید.

 

گشت و گذار در محله آکسارای Aksaray استانبول

خرید در Kastamonu Köy Pazarı 

اینجا، یک فروشگاه مواد غذایی پرطرفدار است که محصولاتی از سراسر ترکیه را ارائه می‌دهد و مکان عالی برای خرید پنیر محلی، آجی ، میوه و سبزیجات تازه، عسل و مربا به شمار می‌آید.

عبادتگاه‌های تاریخی

کوزگونجوک قرن‌ها سکونت‌گاه یهودیان، ارامنه، یونانیان و ترک‌ها بوده است و به همین دلیل کلیساها، کنیسه‌ها و مساجد بسیاری را در این محدوده می‌توان یافت. از معروف‌ترین این بناها می‌توان به کلیسای ارتدکس یونانی St. Panteleimon، کلیسای ارتدکس ارمنی Surp Krior Lusarovich و گورستان یهودیان با نام Üryanizade اشاره کرد که همگی چشم اندازی تماشایی به  بسفر دارند.

ساعت شام

رستوران Kuzguncuk Balıkçısı ، به دلیل داشتن بهترین غذاهای دریایی استانبول شدیدا توصیه می‌شود. در انتهای روز و پس از گشت و گذاری لذت بخش در کوزگونجوک، در این رستوران خانوادگی شام بخورید و در کنار عزیزانتان به خاطرات خوش سفر بیفزایید.

در این سفر با هم گشت و گذاری عالی در محله کوزگونجوک استانبول را تجربه کردیم. در نهایت باید گفت که اینجا نیز اقامتگاه‌های رنگارنگ و متنوعی دارد که تراس برخی از آن‌ها از چشم اندازهایی شگفت‌انگیز و رویایی به مناظر اطراف و بسفر و رفت و آمد کشتی‌ها برخوردارند.

 

استانبول‌گردی در محله‌های بومونتی و کورتولوش

 

۳۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران