گردشی بهاری در محله کاراکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردشی بهاری در محله کاراکوی استانبول

کاراکوی یکی از محله‌های تاریخی استانبول از دوره بیزانس و محلی تجاری در قرن نوزدهم بوده است. همین ویژگی‌ها از این محله انتخابی عالی برای گردشی نوروزی در هوای ملس بهاری می‌سازد. این محله این روزها تلفیقی از همه چیز، گذشته تا امروز را در خود گنجانده است. از سازه‌های تاریخی گرفته تا فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های دنج و دوست داشتنی، کاراکوی محله‌ای مناسب تمام سلیقه‌هاست. در این پست راهنمای پیشنهادی برای گردش در این محله را در سفر با تور استانبول ارائه می‌دهیم.

 

 

از سالت دیدن کنید

سالت را امروزه مردم استانبول به مجموعه‌ای از کتابخانه‌ها و گالری‌ها می‌شناسند اما با کمی تحقیق متوجه می‌شوید این ساختمان زیبا و تاریخی داستانی فراتر از این‌ها پشت نمای خود دارد. در واقع این ساختمان بزرگ و سفید خزانه‌داری و بانک مرکزی عثمانی بوده است. اما امروزه این ساختمان تبدیل به کتابخانه‌ای وسیع، با امکاناتی هچون گالری و نمایشگاه‌های هنری، کافه، کتابفروشی و موزه شده است. شما حتی اگر تمام روزتان را هم در سالت بگذرانید باز هم خسته نخواهید نشد. در ضمن طبق گفته‌ها اینترنت بی‌سیم این کتابخانه بسیار پرسرعت بوده و شما می‌توانید حتی به کارهای شرکتی خود هم سامان دهید. برای خرید سوغاتی نیز می‌توانید به کتابفروشی بروید و از انواع کتاب‌ها و لوازم تزئینی جانبی دیدن کنید. بخش گالری‌های هنری نیز هر بار در رویدادهای مختلف آثار هنری مختلفی را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید با بررسی برنامه‌های گالری از رویدادهای مدت اقامت‌تان مطلع شوید.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول

 

 

سالت

 

 

آدرس:  Arap Cami Mahallesi, Bankalar Cd. No:11, 34420 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 334 22 00

 

 

از فروشگاه‌های جذاب خرید کنید

کاراکوی پر از بوتیک‌های امروزی کوچک و جذابی است که توسط کارآفرینان جوان و با ذوق راه اندازی شده‌اند. طی گردش در این محله برای خرید دکورهای خانگی و لوازم اصلی به Atölye ۱۱، برای گشت و گذار بین دسته‌ای از محصولات مفید و دوست داشتنی به Mae Zae و برای خرید لباس‌های مردانه شیک و اکسسوری‌های مورد نیاز به Bey Karaköy بروید. به علاوه شما می‌توانید با گشتن در بین فروشگاه‌ها و بوتیک‌های جذاب لباس‌های زیبایی از برندهای ترکی را پیدا کنید که هم کیفیت خوبی دارند و هم در مقایسه با برندهای بین‌المللی بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند.

 

 

Bey Karaköy

 

 

در کاراکوی لکانتاشی ناهار بخورید

قطعا این رستوران با کاشی‌های فیروزه‌ای و پله‌های مشکی فلزی یکی از بهترین رستوران‌های کل کاراکوی است که می‌توانید به آن بروید. دور تا دور این رستوران دو نبش را پنجره‌های سفید با پرده‌های توری پوشانده‌اند و نور زیادی را به داخل هدایت می‌کنند. شما در این رستوران دوست داشتنی می‌توانید غذاهای کلاسیک ترکی را که با مواد طبیعی، سالم و روز تهیه می‌شوند نوش جان کنید و طعم واقعی غذاهای ترکی را تجربه کنید.

 

راهنمای گردشگری یک روزه بی نظیر در استانبول

 

 

رستوران کاراکوی

 

 

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa Mahallesi, Kemankeş Cd. No:37 A, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 292 44 55

 

 

از نمایشگاه‌های هنری دیدن کنید

کاراکوی به عنوان یکی از زیباترین محله‌های استانبول هرگز بدون نمایشگاهی هنری کامل نخواهد بود. شاید به همین دلیل هم هست که کاراکوی میزبان تعدادی از گالری‌های کوچک و بزرگ و گالری‌های فروش آثار هنری است. شما می‌توانید این گالری‌ها را در خیابان‌های شهر پیدا کنید. یکی از بهترین نمونه‌ها در کاراکوی مرکز هنری اصلی شهر، موزه هنرهای مدرن استانبول است. این موزه تنها کمی بیش از یک دهه عمر داشته و در سال ۲۰۰۴ در اسکله‌ای بازسازی افتتاح شده است. این موزه که دقیقا لب آب قرار برپا شده روبروی کاخ توپکاپی آن طرف دیگر شهر قرار گرفته است. شما می‌توانید از بخش‌های نمایشگاهی موزه دیدن کرده و در محوطه آن از تماشای آب و منظره شهر لذت ببرید. در ادامه برای ایجاد کمی تنوع نیز می‌توانید به گالری کوچک اما ارزشمند ArtSümer بروید. به علاوه Schneidertempel Art نیز از دیگر نقاط ارزشمند کاراکوی است که در سال ۱۸۹۴ به عنوان کنیسه ساخته شد اما در سال ۱۹۹۸ تبدیل به گالری هنری شد.

 

 

نمایشگاه

 

 

موزه هنرهای معاصر استانبول: Asmalımescit Mahallesi, Meşrutiyet Caddesi No:99, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

 

در کاراباتاش قهوه بخورید

بعد از روزی پر از کاوش و پیاده‌روی حتما نیاز به جایی دارید که بنشینید، پاهایتان را دراز کنید و چیزی آرامش‌بخش بخورید. یکی از نقاط تازه تاسیس کاراکوی که از زیبایی شناسی اتریشی الهام گرفته و قهوه‌های برند جولیوس مینل را سرو می‌کند، کاراباتاش است. شما می‌توانید دور یکی از میز‌های فضای باز آن بنشینید و از نوشیدن قهوه‌ درجه یک اروپایی لذت ببرید و به تماشای هیاهوی مردم رهگذر بپردازید.

 

گشت و گذار در محله‌ی تاریخی چوکورجومای استانبول

 

 

کاراباتاش

 

 

آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa Mahallesi, Kara Ali Kaptan Sok. No:7, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 243 69 95

 

 

در Karaköy Güllüoğlu باقلوا بخورید

Güllüoğlu یکی از مشهورترین مارک‌های باقلوای ترکیه است که تنها در استانبول ۹ شعبه فعال دارد که همگی‌شان به صورت تجارتی خانوادگی اداره می‌شوند. مردم معتقد هستند شعبه کاراکوی که توسط Nadir Güllü اداره می‌شود، بهترین باقلوا را در بین این نه شعبه ارائه می‌دهد.

 

 

Karaköy Güllüoğlu

 

 

آدرس: Rıhtım Cad. Katlı Otopark Altı No: 3-4, 34425 Beyoğlu, Turkey

تلفن: +90 212 249 96 80

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران