گردشی جذاب در محله اسکودار استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردشی جذاب در محله اسکودار استانبول

اسکودار از مناطق جذاب در استانبول آسیایی است که در امتداد بسفر و درست روبروی بشیکتاش واقع شده است. اسکودار از آن محله‌های زیبایی است که جاذبه‌های متعددی مثل خط ساحلی بسیار زیبا، برج مایدن، تپه کاملیکا، باغ فتحی پاشا، مکان‌های تاریخی مانند مساجد قرن ۱۶امی، فواره‌ها و بسیاری دیگر از دیدنی‌ها را در خود جای داده است. با اینکه تعداد جاذبه‌های این محله زیاد است اما در تور استانبول شما همیشه وقت کم می‌آورید. در گردشی جذاب به این محله از این نقاط دیدن کنید و در بهترین رستوران‌های محله اسکودار غذا میل کنید.

 

برج مایدن

برج مایدن که به زبان ترکی Kiz Kulesi شناخته می‌شود برجی بسیار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است که در ورودی تنگه‌ی بسفر، در امتداد سواحل بسفر واقع شده است. این برج که به اسم Leandros نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین بناهای تاریخی شهر است. این برج زمانی به عنوان برج کنترل و مراقبت فعالیت می‌کرد اما حالا به کافه و رستوران تبدیل شده که در طول روز به عنوان کافه و رستوران، و شب‌ها به عنوان رستورانی خصوصی فعالیت می‌کند. به علاوه در این برج انواع مراسم‌های رسمی مثل مراسم عروسی و نامزدی، نشست‌های مهمی تجاری، همایش‌ها و بسیاری دیگر از تجمعات نیز برگزار می‌شود. این برج که درست در وسط آب واقع شده به راحتی و با یک قایق سواری کوتاه در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره در استانبول

باغ فتحی پاشا

اگر می‌خواهید دمی لم بدهید و از محیطی بسیار دل‌انگیز و روح‌نواز لذت ببرید و چیزی هم بخورید باغ فتحی پاشا انتخابی بسیار مناسب است. این درختستان زیبا و دنج پشت تپه‌های اسکودار و بلربی واقع شده است. در اینجا می‌توانید لم بدهید و از تماشای زیباترین مناظر شهر لذت ببرید و از نوشیدن چای و قهوه ترک آرامش عمیقی را تجربه نمایید. باغ فتحی پاشا یکی از آن نقاط زیبایی است که عکس‌های آن جایی در صفحه اینستاگرام‌تان پیدا خواهند کرد.

تپه کاملیکا

تپه کاملیکا از نقاط بسیار زیبا و دیدنی در قسمت آسیایی استانبول است که گردشگران و مخصوصا زوج‌های جوان را به سمت خود می‌کشاند. در حقیقت کاملیکا از زیباترین نقاط شهر برای تماشای زاویه متفاوتی از استانبول است. این تپه که در ارتفاع ۲۶۵ متری بالاتر از سطح دریا واقع شده بلندترین بام استانبول با منظره پانورامایی بی‌مثال است. بر روی این تپه چند کافه و رستوران با نمایی فوق‌العاده وجود دارد که به هیچ وجه نمی‌توان بر روی آن‌ها چشم بست.

 

معرفی مرکز خرید پالادیوم استانبول

چشمه سلطان احمد سوم

چشمه سلطان احمد سوم یک بنای تاریخی زیبا است که در سال ۱۷۲۸ ساخته شده است. چهار طرف چشمه همه با شعرهایی تزئین شده‌اند که برخی از آن‌ها متعلق به سلطان احمد سوم است. این یکی از نقاط شهر است که با وجود جذابیت و تاریخی بودن آن مورد بی توجهی قرار گرفته است. این چشمه دارای نقوش ظریف و کنده کاری‌هایی است که مردم بدون آن که اصلا نگاه دقیقی به آن‌ها بیاندازند از کنارشان عبور می‌کنند.

مساجد زیبای اسکودار

در اسکودار مساجد زیبای زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در گردشی فرهنگی و تاریخی بازدید کرد. از برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به مسجد مهری ماه سلطان نام برد که برای مهری ماه سلطان دختر وزیر اعظم رستم پاشا ساخته شد. این مسجد در سال ۱۵۴۸ توسط معمار برجسته عثمانی سنان بنا گردید. همچنین مسجد Ayazma به دستور سلطان مصطفی سوم در سال ۱۷۶۰ برای مادرش ساخته شد نیز از دیگر مساجد زیبای این محله محسوب می‌شود. مسجد "ینی" در اسکودار از مساجد زیبا و شناخته شده استانبول است که به دستور سلطان احمد سوم برای مادرش ساخته شده است. در نهایت اگر همچنان زمان کافی برای گشت و گذار و بازدید بیشتر داشتید از مسجد آتیک والده هم دیدن کنید که در سال ۱۵۸۳ توسط معمار سنان و برای همسر سلطان سلیم دوم ساخته شد.

 

آشنایی با فرهنگ مردم استانبول پیش از سفر

محله‌هایی که ارزش بازدید دارند

Kuzguncuk یک محله ساحلی رنگارنگ است که در شمال اسکودار به سمت بسفر واقع شده است. برای کسانی که می‌خواهند در تور ترکیه از یک روز شاد در کنار ساحل بسفر لذت ببرند و در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی استراحت کنند، کوزگونکوک مکانی عالی برای رفتن است. Beylerbeyi نیز یک محله ساحلی زیبا است که بعد از Kuzguncuk ، در شمال اسکودار به سمت بسفر واقع شده است. کاخ Beylerbeyi در زیر پل بسفر نیز نماد و نقطه عطف محبوب منطقه است. همچنین بسیاری از مساجد، عمارت‌ها، بوتیک هتل و رستوران‌های زیبا وجود دارد که می‌توان از آنها در اطراف بندر کشتی بازدید کرد. جنگل‌کوی یک محله ساحلی بسیار پر جنب و جوش است که توسط درختان چنار و عمارت‌های جذاب احاطه شده است. این محله بعد از کوزگونکوک و بیلربی در شمال اسکودار واقع شده است.

۱۶ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران