گردشی در محله‌های اروپایی نشین استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردشی در محله‌های اروپایی نشین استانبول

آب‌های بسفور، معروف‌ترین تنگه ترکیه، با عبور از میان شهر استانبول، به آن حیات بخشیده است. گردشگران زیادی در سفر با تور استانبول، یک روز کامل خود را در قایق‌های تفریحی و کروزهای گردشی تنگه بسفور سپری می‌کنند و از مسیر آبی تمام مناطق مشهور شهر گذر می‌کنند. جاهای دیدنی استانبول به قدری زیاد است که بازدید از همه‌ آن‌ها به روزها زمان نیاز دارد. شما با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانید بهترین استفاده را از زمان خود ببرید و یک روز خود را برای گردش در محله‌های اروپایی‌نشین استانبول در نظر بگیرید.

محله‌های بسیاری در استانبول در نزد گردشگران شهرت دارد. اما بخشی از شهر به مدرن بودن و بخش اروپایی نشینی شناخته شده است. مناطقی همچون: بشیکتاش Besiktas، شیشلی Şişli، کاگیتان Kağıthane و ساری‌یر Sarıyer در کنار رودخانه قرار گرفته و توسط پل گلدن هورن Golden Horn به بخش آسیایی استانبول متصل می‌شوند.


بشیکتاش

بشیکتاش یکی از محله‌های خوب استانبول است که دسترسی بسیار آسان و راحتی دارد. به میدان تکسیم استانبول نزدیک است و شما علاوه بر تاکسی می‌توانید به راحتی با سوار شدن به فونیکلار در میدان معروف تکسیم پیاده شوید. علاوه بر این، خطوط مختلف اتوبوس و تراموا وجود دارد که از این منطقه به سمت محله سلطان احمد و بازار بزرگ استانبول حرکت می‌کنند. همچنین این محله به تیم فوتبال خود در سطح بین‌المللی مشهور است. آثار تاریخی بسیاری از جمله کاخ دلماباغچه و اماکن تاریخی دیگر را می‌توانید در اینجا بازدید کنید و از بلیط فروشی‌های کنار رود، بلیط کروزهای گردشی بر روی تنگه بسفور بخرید و با میل کردن نوشیدنی یا سفارش یک غذای ترکی، شهر را از روی آب‌های آرام تماشا کنید.

 

۷ جاذبه گردشگری محله گالاتا در استانبول

شیشلی

شیشلی به عنوان یکی از ۳۲ منطقه اصلی استانبول، در بخش انتهایی پل بوسفروس واقع شده است. اما در کنار دریا نیست. شیشلی یکی از مناطق اعیان نشین استانبول است که در شمال میدان مشهور تکسیم قرار گرفته است و مراکز خریدی شیک با اجناس گران‌قیمت دارد. برخی از ساختمان‌های معروف استانبول مانند موزه نظامی استانبول، سالن کنسرت جمال رزیت‌ری و لطف سردار و استادیوم فوتبال گالاتاسرای در این منطقه قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، مغازه‌های خیابان رومیلی و نیسانتاسی و مرکز خرید جواهر جزو دیدنی‌های این منطقه هستند. از جاذبه‌های تاریخی استانبول در این منطقه نیز می‌توان به موزه آتاتورک، قصر ایلامور و مسجد تشویکیه اشاره کرد. در گذشته نیز شیشلی منطقه‌ای برای کشاورزی و شکار بوده است که پس از نفوذ فرانسوی‌ها و ساخت بلوار‌های طولانی و ساختمان‌های بزرگ، این منطقه تبدیل به یک بخش مدرن شد. شما می‌توانید برای دسترسی به محله شیشلی، علاوه بر تاکسی از مترو نیز استفاده کنید.

کاگیتان

کاگیتان در گذشته یک منطقه جنگلی بوده است که مهمانی‌های سلطان‌های استانبول در آنجا برگزار می‌شد. این منطقه در نزدیکی گلدن هورن واقع شده و می‌توان گفت با ساخت و ساز بسیاری که در سال‌های اخیر در آنجا صورت گرفته است، اثری از محیط سرسبز و زیبای گذشته باقی نمانده است. با توجه به موقعیت مرکزی آن، به ویژه ارتباط آن با شبکه‌های جدید حمل و نقل درون شهری و ورود به قانون قوانین بازآفرینی شهری، کاگیتان در حال تغییر است. هتل‌های خوب و مناسبی برای اقامت شما در این منطقه وجود دارد و دسترسی مناسبی به دیگر مناطق دارد تا بتوانید از جاذبه‌های گردشگری استانبول دیدن کنید.

 

جاذبه‌های کم‌تر شناخته شده استانبول

ساری‌یر

شمالی‌ترین محله استانبول که در نزدیکی تنگه بسفور قرار گرفته، ساری‌یر است. در گذشته روستاهای بسیاری در این منطقه بوده که مردم آن از طریق ماهی‌گیری امرار معاش می‌کردند و هم اکنون یکی از مناطق اروپایی و ثروتمند نشین استانبول محسوب می‌شود که پر از ویلاها، شرکت‌ها و سفارت‌های خارجی است. ساری‌یر یک منطقه خوش‌ آب و هوا برای گذراندن آخر هفته به شمار می‌رود که دسترسی آن هم از طریق ماشین و هم قایق است. قلعه عظیم Rumelihisarı در تنگه بسفور که در زمان فتح عثمانی استانبول ساخته شده، در این منطقه قرار گرفته است. همچنین Perili Köşk با نام عمارت یوسف ضیا پاشا که در حال حاضر مقر اصلی هلدینگ Borusan و موزه هنرهای معاصر است، یک بنای تاریخی دیدنی در محله Rumelihisarı منطقه ساری‌یر است.

 

بازدید از جنگل بلگراد در سفر به استانبول

 

۱۷ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران