گردشی نیم روزه از استانبول به یالوا

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گردشی نیم روزه از استانبول به یالوا

یالوا یکی از زیباترین نقاط ترکیه است که تنها یک ساعت و نیم از استانبول فاصله داشته و در سفر به این شهر می‌توانید از آن‌جا بازدید به عمل آورید. جایی که دیدنی‌هایش شامل چند آبشار زیبا، محیط شهری دیدنی، مساجد تاریخی، حمام‌های کلاسیک و البته چند ساحل زیبا می‌شود. دسترسی به یالوا از طریق خلیج بسفور نیز ممکن است و مسیر رفت و آمد شما نیز خود یک فعالیت گردشگری محسوب می‌شود.

 

کوتاه درباره یالوا

یالوا یکی از شهرهای بسیار زیبا در ترکیه است که که شما اگر در تور استانبول شرکت کرده باشید، به راحتی می‌توانید در یک سفر دریایی کوتاه و ارزان، به آن‌جا رفته و یک نیم روز را به گشت و گذار در این شهر بندری بپردازید. این شهر تا سال ۱۹۹۵ یکی از مناطق استانبول به شمار می‌رفت تا این ‌که بعد از این سال، به شهری مستقل بدل شد. البته ساخت و ساز در این منطقه به ۳ هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد که البته نشانه‌های کمی از این تاریخ پربار در منطقه باقی مانده است.

جایی مملو از جاذبه‌های متنوع، پارک ساحلی زیبا، پاساژ‌های خرید و خیلی چیزهای دیگر که می‌تواند، تنوعی چشم‌گیر در سفر شما به پایتخت فرهنگی ترکیه ایجاد کند. این شهر نسبتا کوچک، در محیط شهری خود -همانطور که گفتیم- یک پارک ساحلی بسیار زیبا دارد که در کنار انواع کافه‌ها، فضای سبزی زیبا نیز داشته و برای گرفتن عکس‌های جذاب، عالی‌ست. اما در اطراف این شهر چندین جاذبه‌ی طبیعی همچون آبشاری دیدنی واقع شده، که حتما در سفر به یالوا باید از آن‌ها دیدن نمایید.

 

تجربه سفری پاییزی در استانبول زیبا

چطور از استانبول به یالوا برویم

اگر برنامه‌ی سفر به استانبول را دارید، در نظر داشته باشید که رفتن به یالوا، بسیار ساده خواهد بود و تنها کافی است خود را به بندرگاه Yenikapı رسانده و از آن‌جا با فری راهی این شهر شوید. مسیر فری به یالوا عموما چیزی حدود ۱ ساعت و ربع به طول خواهد انجامد و هزینه‌ی بلیط آن نیز چیزی کم‌تر از ۱۰ لیر است. البته قایق‌های تندرو یا کروزهای لاکچری نیز برای این مسیر وجود دارد که برای آن‌ها باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

اگر از مسیر آبی خوشتان نمی‌آید، باید مسیر ۹۲ کیلومتری را با ماشین یا اتوبوس طی نمایید که در با ماشین حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیر و با اتوبوس بسته به شرکتی که خریداری می‌کنید، تا ۷۴ لیر برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

آب و هوای یالوا

یالوا درست در بین دو منطقه‌ای قرار گرفته که یکی آب و هوای دریای مرمره و دیگری آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. این شهر تابستان‌های گرمی و زمستان‌های معتدل و بارانی دارد. در بسیاری از روزهای پاییز و بهار نیز، باد در این شهر می‌وزد. پیشنهاد ما به شما، بازدید از یالوا در ایام تابستان است تا بتوانید تفریحات آبی و همچنین آبتنی در آبشار را نیز تجربه کنید. البته در این ایام بهتر است با خود لباس خنک و سبک برده و کرم ضدآفتاب نیز همراه داشته باشید.

جاهایی که در یالوا باید ببینید

پارک ساحلی یالو

این پارک درست در کنار آب قرار گرفته و یک فضای سبز زیبا و یک اسکله دیدنی دارد. چندین و چند کافه در اطراف این پارک واقع شده و در نهایت از همان مسیر می‌توانید وارد بازار اصلی شهر شوید.

عمارت متحرک

این عمارت بسیار زیبا و بزرگ در مزرعه زیبای مصطفی کمال آتاتورک واقع شده و دارای یازده اتاق و سه سالن بزرگ است. از سال ۲۰۰۶ که این مکان بازسازی شد، به یکی از جاذبه‌های گردشگری یالوا بدل گشت.

آبشار دوقلوی اریکلی

این آبشار فوق‌العاده زیبا در منطقه چنارجیک واقع شده و کمی از مرکز شهر دور است، اما یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در یالوا به حساب می‌آید. اطراف این آبشار جنگلی زیبا و طبیعتی شگفت‌انگیز واقع شده تا زیبایی‌های آن‌جا را چند برابر می‌کند.

 

سفری جذاب با رفتن به بام استانبول

مرکز خرید اوزدلیک

اگر قصد خرید دارید، مرکز خرید اوزدلیک یک گزینه‌های عالی برای شماست که چندین برند مطرح در آن‌جا حضور داشته و حدود ۱۰۰ فروشگاه دارد. البته اگر به بازار اصلی خیابان فروش اصلی شهر بروید، می‌توانید انواع برندهای لباس همچون زارا یا ال سی را در آن‌جا ببینید.

دریاچه دیپسیز

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی یالوا که از مرکز شهر دور است و مساحتی به اندازه ۵۷۰ متر مربع دارد. اگر حوصله و زمان کافی دارید، حتما به دیدن این منطقه‌ی طبیعی زیبا بروید.

 

سفر به استانبول در فصل‌های مختلف سال

۰۳ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران