۱۰ راه برای داشتن ماه عسل رمانتیک در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۰ راه برای داشتن ماه عسل رمانتیک در استانبول

استانبول شهری باستانی بوده به خاطر فضای منحصر به فرد خود به گزینه‌ای محبوب برای سفرهای رمانتیک و به خصوص ماه عسل گردشگران تبدیل شده است. این شهر زیبای توریستی بیش از هر چیزی به خاطر وجود تنگه بسفر می‌تواند فعالیت‌های خوش آیندی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و گشت و گذار در بناهای تاریخی عثمانی و گرفتن عکس‌های رمانتیک از دیگر فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند ماه عسلی رمانتیک و به یادماندنی را برای گردشگران رقم بزنند. چنانچه در حال برنامه‌ریزی برای سفری رمانتیک به یک مقصد گردشگری خارجی هستید، تور استانبول هم از نظر مالی و هم از نظر جاذبه‌های گردشگری گزینه‌ای جذاب و پرطرفدار برای شما خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌هایی که در سفر به استانبول به عنوان ماه عسل در انتظار شما هستند، تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید.

 

۱. تجربه حمام ترکی دو نفره در استانبول

یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های رمانتیکی که می‌توان در استانبول تجربه کرد، رفتن به حمام‌ ترکی (Turkish Bath) است. این حمام‌ها سبک معماری عثمانی را دارا بوده و انتخابی عالی برای زوجین به منظور داشتن یک تجربه رمانتیک و لاکچری هستند. پس اگر شما یک زوج علاقه‌مند به آبگرم هستید، تجربه یک حمام ترکی در سفر خود به استانبول باید در لیست کارهای ضروری قرار دهید. این شهر زیبای ترکیه فرصت بهره‌مندی از درمان‌های آبگرم ترکی با قدمت چند صد ساله در بیش از ده‌ها حمام برجسته را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

البته توجه داشته باشید که برخی از حمام‌های ترکی‌های استانبول به صورت ویژه‌تری فرصت استحمام دو نفره را برای زوجین فراهم می‌کنند. یکی از برترین این موارد حمام سلیمانیه است که می‌توانید در طول ساعاتی که در آنجا هستید، از فضای داخلی زیبا و تاریخی آن نیز لذت ببرید. همچنین اگر به دنبال مکانی لوکس‌تر می‌گردید، اسپاهای هتل‌های پنج ستاره استانبول، مانند رافلز اسپا در رافلز استانبول و سانیتاس اسپا در چیراغان پالاس کمپینسکی، می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای شما باشند. این موارد فضای مدرن‌تر و مجلل‌تری از حمام ترکی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

 

۲. بازدید از فضای ایاصوفیه و گرفتن عکس‌های رمانتیک در استانبول

چنانچه به دنبال مکانی تفریحی با حس و حالی تاریخی در استانبول هستید که بتوانید در حین بازدید عکس‌های منحصر به فردی را نیز از خود به یادگار بگذارید، موزه ایاصوفیه (Hagia Sophia) را پیشنهاد می‌کنیم. ایاصوفیه بهترین انتخاب برای آشنایی با چهره زیبا و رمانتیک استانبول است. این بنای تاریخی در قلب استانبول قرار گرفته و فرصت لذت بردن از چند مورد دیگر از بزرگترین بناهای تاریخی استانبول را نیز فراهم می کنند. موزه ایاصوفیه، مسجد آبی استانبول و کاخ توپکاپی سه بنای عظیم و باشکوه به جا مانده از تاریخ این شهر هستند که هر سه در کنار هم واقع شده‌اند. ایاصوفیه با گنبد غول پیکر و ۴ مناره مرتفع بر افق استانبول مسلط است. زوج‌های عاشق می‌توانند در محوطه آن قدم زده و از تماشای این مظهر معماری بیزانسی، با فضای داخلی طلاکاری شده آن که با آیات قرآنی تزئین شده و دیوارهایی که با موزاییک‌های خیره کننده مسیحی پوشیده شده‌اند لذت ببرند.

  • آدرس: Sultan Ahmet Mahallesi, Ayasofya Meydanı, 34122 Fatih/Istanbul, Turkey
  • ساعات بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر (دوشنبه‌ها بسته است)

 

خرید و تفریح در نزدیکی برج گالاتا استانبول

 

۳. گشت و گذاری عاشقانه در میان آب انبار باسیلیکا در استانبول

از دیگر گزینه‌های مناسب تاریخی برای زوج‌های عاشقی که تور استانبول را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند، آب انبار باسیلیکا (Basilica Cistern) است. باسیلیکا سیسترن که در زیر زمین قرار دارد، یکی از خنک‌ترین قسمت‌های شهر استانبول بوده و انتخابی عالی برای سرگرم شدن در روزهای گرم تابستان است. بازدیدکنندگان می‌توانند به همراه معشوقه خود بر روی گذرگاه‌های مرتفع از میان صدها ستون مرمری این مخزن باستانی قسطنطنیه قدم بزنند. فضای نیمه تاریک این آب انبار و محوطه تاریخی آن، قطعا مورد ‌پسند زوج‌های عاشق قرار خواهد گرفت. به خصوص اینکه کافه‌ای نیز در آن وجود دارد که می‌توانید آنجا نشسته و از نوشیدن یک فنجان چای ترکی در محیطی شاد لذت ببرید.

  • آدرس: Alemdar Mh., Yerebatan Cd. 1/3, 34410 Fatih/Istanbul, Turkey
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر

 

۴. پرسه زدن در میان حرمسراهای کاخ توپکاپی در استانبول

به منظور داشتن نگاهی اجمالی به یک قطعه رنگارنگ از تاریخ عثمانی هیچ انتخابی بهتر از حرمسراهای کاخ توپکاپی (harems at Topkapi Palace) نخواهد بود. این مکان هم برای عکاسی و هم برای آشنایی با تاریخ دوران عثمانی مناسب بوده و توانسته در طول قرن‌ها به خوبی محافظت شود. امروزه علاقه‌مندان می‌‌توانند در فضای این مکان به جا مانده از دوران عثمانی پرسه زده و از مناظر زیبای اطراف نهایت لذت را ببرند.

  • آدرس: Cankurtaran Mh., 34122 Fatih/Istanbul, Turkey
  • ساعات بازدید: چهارشنبه تا دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴:۴۵ بعد از ظهر (سه شنبه‌ها بسته است)

 

معرفی برترین رستوران‌های استانبول

 

۵. فایتون‌سواری در جزایر پرنس استانبول

برای تجربه آرامش در محیطی آرام و البته گرفتن عکس‌های زیبا با چشم‌اندازی از دریا می‌توانید سوار بر فایتون شده و سفری نیم روزه به همراه معشوقه خود در جزایر پرنس (Princes’ Islands) داشته باشید. جزایر پرنس بخشی از استانبول بوده و مجموعه‌ای از ۹ جزیره زیبا هستند که اکثر کشتی‌های استانبول تنها به ۴ جزیره از بزرگترین آنها می‌روند. در بین این نه جزیره، بویوک آدا (Büyükada) بزرگترین و محبوب‌ترین آن‌ها در میان گردشگران بوده که در زبان ترکی نیز به معنای جزیره بزرگ است. نکته جالب اینکه هیچ وسیله نقلیه موتوری در هیچ یک از این جزایر وجود ندارد و گردشگران تنها با  کالسکه‌های سنتی به نام فایتون (fayton) با اسب کشیده می‌شود، فرصت گشت و گذار در جزیره را خواهند داشت.

  • آدرس: Princes’ Islands, Heybeliada Mahallesi, Adalar No:45, 34973 Adalar/Istanbul, Turkey
  • ساعات بازدید: در تمامی ساعات شبانه روز

 

۶. نوشیدن یک فنجان چای ترکی در چایخانه‌های خوش منظره استانبول

یکی از دنج‌ترین و البته دوست داشتنی‌ترین مکان‌هایی که زوج‌های عاشق می‌توانند در استانبول رفته و از لحظات خود لذت ببرند، چایخانه‌های استانبول هستند. این چایخانه‌ها دارای فضایی آرام بوده و زوج‌های می‌توانند ساعت‌ها در کنار هم نشسته و در حین لذت بردن از فضای زیبای اطراف از نوشیدن چای خوشمزه ترکی نیز لذت ببرند. نوشیدن چای در ترکیه به عنوان یکی از کارهای لذت بخش در بین مردم محلی شناخته می‌شود. به طوری که از آن به عنوان Cay keyify به معنای لذت نوشیدن چای یاد می‌شود.

شهر استانبول چایخانه‌های فراوانی دارد که برخی از آنها با نوشیدنی‌های درجه یک و چشم اندازهای فوق العاده‌ای که ارائه می‌دهند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. یکی از زیباترین و شناخته شده‌ترین آن‌ها چایحانه تاریحی چینارآلتی (Tarihi Çinaralti) نام دارد که در سمت آسیایی استانبول قرار گرفته که در صورت امکان بهتر است فرصت رفتن به آن‌ را از دست ندهید.

 

۷. قدم زدن دو نفره در باغ‌های کاخ بیلربی استانبول

برای تماشای عظمت یک اقامتگاه تابستانی امپراتوری به جا مانده از تاریخ استانبول و گرفتن عکس‌های دونفره دوست داشتنی بهتر است سری به باغ‌های کاخ بیلربی استانبول (Beylerbeyi Palace) بزنید. این کاخ که نام آن تقریباً "کاخ ارباب اربابان" ترجمه می‌شود، محل سکونت تابستانی سلاطین عثمانی و محل پذیرایی ملکه‌ها و دوک‌های کشورهای دیگر در گذشته بود. امروزه این کاخ به یکی از جاذبه‌های دیدنی استانبول تبدیل شده که علاقه‌مندان فرصت تماشای وسیله‌های قدیمی و بافت زیبای آن را با معماری باشکوه خواهند داشت. از جمله آثاری که در این کاخ به نمایش گذاشته می‌شوند، می‌توان به زیور آلات کریستالی، فرش‌های نی مصری، پرده‌ها و مبلمان چوبی است که توسط یک سلطان ماهر ساخته شده‌اند اشاره کرد. در نهایت نیز باغ‌های محوطه آن برای پیاده‌روی‌های عاشقانه در برابر چشم‌اندازهای زیبای پل و تنگه بسفر فوق‌العاده لذت بخش هستند.

  • آدرس: Beylerbeyi Mah, Abdullah Ağa Caddesi Beylerbeyi Sarayı, 34676 Üsküdar/Istanbul, Turkey
  • ساعات بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر (دوشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها تعطیل است)

 

۷ سالن بولینگ برتر استانبول را بشناسید

 

۸. تماشای غروب خورشید از شاخ طلایی استانبول

یکی از مناظر چشمگیر و نمادین استانبول، چشم‌انداز شاخ طلایی استانبول (Golden Horn) است. به طوری که زوج‌ها می‌توانند دقایق زیادی به تماشای غروب نشسته و عکس‌های رمانتیک دو نفره‌ای را از خود به یادگار بگذارند. خورشید در این منطقه بر روی خط افق شهر استانبول، در میان تپه‌ها، گنبدها و مناره‌ها فرود می‌آید. سطح تنگه بسفر درست قبل از تاریک شدن آسمان مانند طلای ذوب شده می‌درخشد و با نورهای قایق و شهر جلوه‌ای کاملا زیبا و متفاوت پیدا می‌کند. از جمله برتری نقاط استانبول برای لذت بردن از غروب آفتاب عبارتند: از تپه چاملیجا (Çamlıca) و تپه پیر لوتی (Pierre Loti) واقع در پارک گلدن هورن.

  • آدرس: Golden Horn Park, Defterdar Mahallesi, 34050 Eyüp/Istanbul, Turkey

 

۹. سفر دریایی شبانه در امتداد بسفر به همراه شام رمانتیک

از جمله کارهای رمانتیکی که زوج‌های عاشق دوست دارند با هم انجام دهند، خوردن شامی رمانتیک و دو نفره است. حال فرض کنید که برای این کار در میان آب‌های آرام تنگه بسفر قرار بگیرید. بدون شک چنین کاری یکی از خاص‌ترین و به یادماندنی‌تری تجربه‌ از سفر به تور استانبول خواهد بود. یک سفر دریایی عصرانه در استانبول به شما این فرصت را می‌دهد که از قاره آسیا در امتداد تنگه بسفر به سمت قاره اروپا سفر کنید و در عین این حال از منظره زیبای غروب خورشید بر روی آب لذت ببرید. البته در کنار شام خوشمزه و رمانتیک سفر دریایی تنگه بسفر به گردشگران فرصت تماشای برخی از مکان‌های دیدنی استانبول مانند مسجد آبی و کاخ توپکاپی را نیز از دور می‌دهد.

 

بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

 

۱۰. شام رمانتیک در برج دختر استانبول

آخرین پیشنهاد ما در این مقاله برای داشتن ماه عسلی رمانتیک در استانبول رفتن به برج دختر استانبول (Kiz Kulesi) و خوردن یک شام دو نفره است. برج دختر مکانی است که در آن می‌توانید تمامی انتظارات خود را از یک شام خوشمزه و متفاوت در محیطی تاریخی برآورده کرده و در نهایت نیز عکس‌های زیبایی را از خود به یادگار بگذارید. این برج در اصل یک فانوس دریایی قدیمی است که در جزیره کوچک خود در دریای مرمره قرار دارد. بنابراین برای دسترسی به آن باید یک قایق سواری کوتاه از اسکله در اوسکودار (Üsküdar) را تجربه کنید. هزینه شام در این مکان چیزی بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ لیر ترکیه خواهد بود.

  • آدرس: Salacak Mahallesi, Üsküdar Salacak Mevkii, 34668 Üsküdar/Istanbul, Turkey
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۱۵ صبح تا ۱۸:۴۵(شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۱۲:۳۰ نیمه شب)

 

منبع 

 

۰۲ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران