اپلیکیشن‌های کاربردی برای حمل و نقل در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
اپلیکیشن‌های کاربردی برای حمل و نقل در استانبول

استانبول یکی از کلان‌ شهرهای ترکیه است که سالانه میزبان گردشگران متعددی از سرتاسر دنیا است. با توجه به جاذبه‌های گردشگری گوناگون و وسعت بزرگ این شهر یکی از مسائلی که گردشگران قبل از سفر خود با تور استانبول باید توجه داشته باشند طریقه حمل و نقل در آن است. چرا که بدون برنامه‌ریزی خوب برای حمل و نقل در سطح شهر باید زمان و هزینه زیادی را صرف این کار بکنید. با توجه به این موضوع و محبوبیت سفر به استانبول بین گردشگران ایرانی در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با چند مورد از اپلیکیشن‌های کاربردی برای حمل و نقل در استانبول به منظور یک گردش به یادماندنی آشنا کنیم.

 

اپلیکیشن حمل و نقل با مترو و اتوبوس

استانبول شهری بزرگ بوده و برای گردش در آن باید هزینه زیادی را صرف کرایه تاکسی بکنید. اما در صورتی که از اتوبوس و یا متروبوس برای حمل و نقل خود استفاده کنید، می‌توانید تا حد بسیار زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کرده و از طرفی دیگر از ترافیک‌های سنگین شهری در امان باشید. از جمله کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها برای جابجایی آسان با اتوبوس و متروبوس در استانبول عبارتند از:

 

استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در استانبول

Mobiett

نرم‌افزار Mobiett برای کسب اطلاعات لازم و تسهیل کار افراد در جابجایی توسط اتوبوس توسط شهرداری استانبول ارائه شده است. به کمک این اپلیکیشن مسافران می‌توانند با ایستگاه‌ها و مکان دقیق آن‌ها بر روی نقشه شهری آشنا شوند. همچنین در این برنامه می‌توانید از ساعت دقیق حرکت اتوبوس از هر کدام از ایستگاه‌ها مطلع شوید. mobiett در دو نسخه اندروید و ios موجود بوده و تمامی افراد می‌توانند به صورت رایگان قبل از سفر خود آن را در تلفن هوشمند خود دانلود کنند.

Istanbul Ulasim

از دیگر اپلیکیشن‌های کاربردی جهت استفاده از اتوبوس در سفر به استانبول می‌توان Istanbul Ulasim را نام برد. این برنامه تنها برای تلفن‌های اندروید قابل نصب می‌باشد و کسانی که تلفن آیفون دارند نمی‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. در این برنامه مدت زمان لازم برای طی کردن بین دو ایستگاه و هر کدام از ایستگاه‌های شهر را بر روی نقشه نشان می‌دهد. مسافران می‌توانند بدون سردرگم شدن در سطح شهر مسیرها را بررسی کرده و نزدیک‌ترین ایستگاه را انتخاب کنند.

 

معرفی ۷ هتل‌ استخر دار استانبول

 

Metroistanbul

اگر دوست دارید تا از مترو برای جابجایی در استانبول استفاده کنید Metroistanbul اپلیکیشنی مفید و کاربردی برای شما خواهد بود. این نر‌م‌افزار توسط شرکت مترو استانبول تهیه شده و در دو نسخه اندوید و ios ارائه شده است. در صورتی که این برنامه را بر روی تلفن همراه خود داشته باشید می‌توانید از زمان دقیق حرکت مترو از هر کدام از ایستگاه‌ها مطلع شده و نزدیک‌ترین ایستگاه به خود را بر روی نقشه پیدا کنید. همچنین این امکان را خواهید داشت تا مبدا و مقصد خود را مشخص کرده و در طول مسیر حرکت مترو از تغییر خط ایستگاه مطلع شوید.

 

اپلیکیشن حمل و نقل دریایی

استانبول دارای دو بخش اروپایی و آسیایی بوده که این دو قسمت توسط تنگه بسفر از یکدیگر جدا می‌شوند. بنابراین مسافران می‌توانند برای جابجایی بین دو قسمت اروپایی و آسیایی از مسیر دریایی استفاده کنند. این نوع جابجایی می‌تواند در نوبه خود برای گردشگران متفاوت و جذاب نیز باشد. به طوری که بسیاری از توریست‌ها صرفا برای تجربه یک سفر دریایی دوست دارند تا از وسیله‌های حمل و نقل دریایی استفاده کنند. در ادامه به معرفی چند مورد از اپلیکیشن‌های کاربردی برای حمل و نقل دریایی می‌پردازیم:

sehir Hatları

ehir Hatlarıs نامی است که بر روی یکی از معروف‌ترین خطوط دریایی استانبول گذاشته شده است. بنابراین همین شرکت برنامه‌ای را به منظور تسهیل کار گردشگران از آن طراحی و ارائه داده است. به طوری که به کمک این اپلیکیشن می‌توان از تورهای دریایی تنگه بسفر که توسط کشتی‌های این شرکت عرضه می‌شود، مطلع شد. همچنین در این نرم‌افزار قیمت تورها نیز توسط این کشتی‌های لوکس نوشته می‌شود. علاوه بر آن ساعت دقیق حرکت از مبدا و رسیدن به مقصد در sehir Hatları نوشته می‌شود. در نتیجه گردشگران می‌توانند برنامه‌ریزی کاملی انجام داده و از هدر رفتن زمان خود در طول سفر جلوگیری کنند. این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و ios موجود است.

Deniz Otobüsü

اگر به دنبال اپلیکیشنی کاربردی برای اطلاع از اسکله‌ها، مسیرها و ساعت حرکت کشتی‌ها در تنگه بسفر هستید Deniz Otobüsü گزینه‌ای بسیار خوب برای شما خواهد بود. کار با این برنامه بسیار آسان بوده و مسافران می‌توانند با نصب آن بر روی تلفن‌های هوشمند خود از ساعات حرکت اتوبوس‌های دریایی از مبدا و مقصد آگاه شوند. این برنامه قابل اجرا بر روی تلفن‌های اندروید و ios است.

 

رستوران‌های ایرانی در قلب استانبول

۰۶ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران