گشت و گذاری رایگان در آنکارا

جاذبه‌های گردشگری آنکارا
گشت و گذاری رایگان در آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه و از شهرهای اصلی و مهم این کشور چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ گردشگری است. با این که استانبول نقش مهمی در درآمد توریستی و اقتصاد کشور دارد اما آنکارا به عنوان قلب سیاسی کشور جایگاه خودش را دارد. در حالی که این شهر طیفی از فعالیت‌های جذاب را ارائه می‌دهد که حسابی سرگرم کننده هستند شما می‌توانید برای سفری مقرون به صرفه تعدادی از فعالیت‌های رایگان را در لیست کارهایتان قرار دهید تا سفری کم هزینه‌تر داشته باشید. در ادامه راهنمای ما برای سفری رایگان و ارزان به تور آنکارا را دنبال کنید.

 

موزه تمدن‌های آناتولی

در منطقه آتپازاری، نه چندان دور از قلعه موزه تمدن‌های آناتولی در دو ساختمان چشمگیر دوره عثمانی قرار گرفته است. مجموعه عظیمی از باستان شناسی آناتولی که به صورت "گذر زمان" در نمایشگاه‌هایی از دوران پارینه سنگی تا امروز مرتب شده است، این موزه به عنوان مقدمه‌ای برای تاریخ باستان ترکیه و آنکارا عمل می‌کند. موزه تمدن‌های آناتولی یکی از مهم‌ترین موزه‌های آنکارا و تمام ترکیه است که در آن می‌توانید شاهد تاریخ باستانی آناتولی باشید که تعداد بی‌شماری از تمدن‌ها را در طول قرن‌ها در خود جای داده است.

آدرس: Hacı Bayram, Sarıbağ Sk. No:13, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

آنیتکبیر

مقبره اولین و دومین رئیس جمهور ترکیه موزه‌ای با طراحی زیبا است که گردشگران، مورخان و معماران را به خود جذب می‌کند. این مجموعه به چهار قسمت تقسیم شده است. جاده شیرها مسیری طولانی است که سربازان ترک در روزهای رژه در آن راهپیمایی می‌کنند در حالی که پارک صلح، پر از پوشش گیاهی، پرچم ترکیه را در خود جای داده است که تمام آنیتکبیر، مقبره بنیانگذار ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک است. در آنجا می‌توانید جنبه‌های تاریخی شهر و همچنین جنگ استقلال ترکیه و میراث آتاتورک را بیابید.

 

معرفی مرکز خرید کنت پارک در آنکارا

آدرس: Yücetepe, Akdeniz Cd. No:31, 06570 Çankaya/Ankara, Turkey

 

قلعه آنکارا

این بنا که در زمان عثمانی ساخته شده، دارای ۴۲ برج باشکوه در بالای چهار دیوار عظیم است که دور تا دور دیوارها را پر کرده‌اند. پیاده روی در سربالایی به سمت قلعه ممکن است چیزی شبیه به تمرینات ورزشی باشد، اما منظره باشکوه بالای آن ارزش آن را دارد، چرا که قلعه آنکارا سازه‌ای تاریخی است که توسط چندین امپراتوری برای هزاران سال استفاده می‌شد. فراموش نکنید که در آن خیابان‌های باریک قدم بزنید و از منظره خیره کننده قلعه لذت ببرید. همچنین، انواع موزه‌های جالبی در اطراف قلعه وجود دارد که منتظر کاوش هستند.

آدرس: Kale, 06240 Altındağ/Ankara, Turkey

 

موزه جنگ استقلال

این یکی دیگر از موزه‌های عالی برای کسانی است که علاقه مند به یادگیری جزئیات تاریخ ترکیه هستند. این موزه عکس‌ها، اسناد و اثاثیه مهم جنگ را به نمایش می‌گذارد. راهرو را با نقاشی‌های رنگ روغن که رویدادهای ۱۹۱۸-۱۹۲۳ را به نمایش می‌گذارد کاوش کنید و از اتاق ریاست‌ جمهوری که دارای اقلام اصلی از جمله مهر ریاست جمهوری است دیدن کنید.

 

جذاب‌ترین کارها در سفر به آنکارا

آدرس: Anafartalar, Doğanbey Mah. Cumhuriyet Cad, Ulus No:14, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

موزه زندان اولوجانلار

یکی از کارهای عجیب و جالب در آنکارا بازدید از موزه زندان Ulucanlar است، یک زندان دولتی سابق است که پس از بازسازی انجام شده توسط شهرداری آلتینداغ به موزه تبدیل شده است. بازدید از این موزه خیلی تجربه احساسی بوده و شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که باید از میان راهروهای تنگ و باریک عبور کنید.

آدرس: Hacettepe, Ulucanlar Cd. No:63, 06030 Altındağ/Ankara, Turkey

 

موزه Etnoğrafya

اگر دوست دارید در مورد تمدن‌ها یاد بگیرید، بازدید از موزه قوم نگاری باید در لیست شما باشد. این موزه فرهنگ تمدن‌های ترک را از طریق مصنوعات مختلف مانند دست نوشته‌ها، جواهرات، اقلام شیشه‌ای و کاشی، اجناس دست بافته و دست دوزی و فلزکاری به نمایش می‌گذارد. شاید لازم باشد هزینه ورودی کمی بپردازید اما غنای دیدنی‌های درون موزه ارزش آن را دارد.

 

راهنمای سفر به آنکارا برای اولین بار

آدرس: Hacettepe, 06230 Altındağ/Ankara, Turkey

 

پارک سگمنلر

این یکی از از محبوب‌ترین پارک‌های آنکارا است که بیشتر جوانان به آن می‌روند. معمولا درصد زیادی از جمعیت آن را دانش آموزان و دانش جویان تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید به این پارک بروید و از محیط پرنشاط و سرسبز آن لذت ببرید و بیشتر با جو جوانانه شهر آشنا شوید.

آدرس: Çankaya Mahallesi, 06680 Çankaya/Ankara, Turkey

 

حمام‌های رومی

این حمام‌ها که در قرن سوم توسط کاراکالا، که به عنوان امپراتور روم از سال ۱۹۸ تا ۲۱۷ بعد از میلاد حکومت می‌کرد، ساخته شد، با سه اتاق اصلی caldarium  (حمام گرم)، tepidarium (حمام گرم) و frigidarium  (حمام سرد) ساخته شد. این حمام‌ها تا قرن هشتم مورد استفاده بودند تا اینکه در اثر آتش سوزی از بین رفتند و تنها خرابه های زیرزمین و زیرزمین باقی ماندند. این موزه فضای باز اگرچه چیزی به عنوان سازه و ساختمان برای ارائه ندارد اما همان زمین بایر با مقداری ستون‌های نصفه و نیمه هم مورد بازدید قرار می‌گیرد.

آدرس: Anafartalar, Çankırı Cd. No:43, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

Hamamönü

آنکارا دارای جاهای دیدنی قشنگی است که شاید مثل جاذبه‌های برترش خیلی مشهور نباشند و یا درباره آن‌ها در مقالات مختلف ننوشته باشند. خیلی از این جاها محله توریستی هامامونو است که با خیابان‌ها و کوچه‌های سنگ فرش شده و خانه‌های منظم و تقریبا یک شکل کاملا حال و هوای شهرهای اروپایی را القا می‌کنند. این محله جایی برای پیاده‌روی و بازدید توریست‌ها وده و بسیاری برای عکاسی از این محله و خانه‌هایش به آن می‌روند.

 

معرفی بهترین رستوران‌های آنکارا

آدرس: Hacettepe, Talatpaşa Blv, 06230 Altındağ/Ankara, Turkey

 

پارک کوقولو

این پارک سرسبز و پرطرفدار از واحه‌های سرسبز داخل شهر است که افراد زیادی به آن می‌روند. مخصوصا به خاطر فضای پرشاط و حوض اردک میان پارک این فضای سبز شیرین بین بچه‌های کوچک خیلی محبوب بوده و آن‌ها دوست دارند تا برای بازی و نزدیکی به اردک‌ها به این پارک بروند. شما می‌توانید به اردک‌ها غذا بدهید و در اطراف حوش قدم بزنید و زیر سایه درختان استراحت کنید.

آدرس: Çankaya, Kuğulu Park, 06690 Çankaya/Ankara, Turkey

 

پارک گنچلیک

اگر با قطار به آنکارا بروید، یکی از اولین چیزهایی که هنگام ورود به ایستگاه خواهید دید چرخ و فلک پارک Gençlik است. این یک فضای عمومی با یک تفاوت است: و همچنین تقریباً ۲۸ هکتار (۷۰ هکتار) فضای سبز و آب‌نماها، دارای یک استخر شنا، یک شهربازی، یک تئاتر روباز و دو قطار مینیاتوری است. به علاوه همیشه در این پارک بیش از ۴۰ کیوسک وجود دارند که از خوراکی و غذا و میان وعده هر چیزی که فکرش را بکنید می‌فروشند. حتما دوندورما (بستنی ترکی) و ذرت تازه را امتحان کنید. هر شب استخر اصلی میزبان یک نمایش نوری دیدنی است که بین کودکان بسیار محبوب است. اگر به عکاسی علاقه دارید این یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید است.

 

اقامت در هتل‌های لوکس آنکارا

آدرس: Doğanbey Mahallesi, Atatürk Blv No:50, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

Kuyumcular Çarşısı در بیپازاری

بیپازاری منطقه‌ای در حومه شهر آنکارا و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری آن است که دارای تاریخ غنی بوده و بیشتر به خاطر کارهای نقره‌ای دست ساز معروف است. اگر مانند بسیاری از بازدیدکنندگان، در جستجوی سوغاتی‌های درخشان و قیمتی هستید به بازار جواهرات شهر کشیده می شوید. تأمین‌کنندگان متعددی وجود دارد، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که کالاها و محصولات متنوع زیادی را در دسترش داشته باشید. دوربین خود را بیاورید، خانه‌های قدیمی و خیابان‌های باریک فضای خاصی را در اینجا ایجاد می‌کنند. گشت و گذار در بازار این شهرستان کوچک یکی از بهترین کارهای فرهنگی است که می‌توانید در این گشت و گذار انجام دهید.

مسجد حاجی بایرام

مسجد Haci Bayram که در قرن پانزدهم ساخته شده است به صوفی و شاعر ترک، حاجی بایرام اختصاص دارد و یکی از مهم‌ترین مساجد تاریخی آنکارا، اگر نگوییم کل ترکیه به حساب می‌آید. همچنین یکی از پربازدیدترین هاست که چه توریست‌ها چه افراد محلی به آن می‌روند. مطمئن شوید که خط عربی را بر روی دیوارها و حکاکی‌های نقاشی شده‌ای که ویژگی‌های مختلف منحصر به فرد این سازه را تشکیل می‌دهند، را به خوبی بررسی کنید. البته، بسیاری از مردم به دلیل نماز و سایر دلایل مذهبی شرکت می‌کنند، اما شما می‌توانید برای تماشای از معماری و تاریخ این بنای بزرگ به بازدید بروید و اگر دوست داشتید چند عکس در مقابل آن بیاندازید. نمای این ساختمان در شب و با روشن شدن چراغ‌های زرد بر روی دیوارهای سنگی‌اش جلوه‌ای به شدت دیدنی ایجاد می‌کند که چشم شما را به خود خیره نگه می‌دارد.

آدرس: Hacı Bayram, Sarıbağ Sk. No:13, 06050 Altındağ/Ankara, Turkey

 

موزه نیروی هوایی آنکارا

اگر به هواپیماهای نظامی علاقه مند هستید، بازدید از این موزه باید در لیست کارهای شما در آنکارا باشد. توجه داشته باشید که دو موزه در شهر وجود دارد که به نیروی هوایی اختصاص دارد. این یکی در شهر، واقع در منطقه Altindag، در حالی که دیگری، موزه هوانوردی آنکارا، در منطقه Etimesgut است. اگرچه برای ورود باید هزینه کمی بپردازید اما بازدید از اینجا به شما فرصت این را می‌دهد تا بسیاری از عدواتی که قبلا فقط اسمشان را شنیده‌اید و یا عکسشان را دیده‌اید به طورت زنده و واقعی از نزدیک تماشا کنید. همچنسن این موزه اطلاعاتی درباره تاریخ سیر تحولات نیروی هوایی ترکیه و اتفاقات مهم جنگی ارائه می‌دهد.

 

چیزهایی که باید درباره آنکارا بدانید

آدرس: Gazi, Hipodrom Cd. No:2, 06560 Yenimahalle/Ankara, Turkey

۲۰ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران