خنک ترین جاهای مالزی در تابستان

جاذبه‌های گردشگری مالزی
خنک ترین جاهای مالزی در تابستان

در حالی که تورهای تابستانی در سراسر دنیا عموما سفر به جاهای گرم و آفتابی با تم تفریحات آبی و ساحلی است، خیلی‌ها از هوای آفتابی و رطوبت بالای هوا در سواحل خوششان نمی‌آید و ترجیح می‌دهند به جاهای خنک‌تری بروند که با طبع‌شان سازگارتر باشد. تور مالزی در کنار سواحل زیبا و خیره کننده و طیف وسیعی از امکانات و تفریحات آبی که به توریست‌ها ارائه می‌دهد دارای ییلاقات زیبا با آب و هوایی روح نواز است که هوش از سرتان می‌پراند. اگر از مسافرانی هستید که خلاف جهت موج گردشگری تابستانی به سمت جاهای خنک‌تر می‌روید این نواحی ییلاقی مالزی را از دست ندهید.

 

۱- ارتفاعات گنتینگ

ارتفاعات گنتینگ که در فاصله یک ساعت رانندگی از کوالالامپور واقع شده استراحتگاهی نزدیک به پایتخت است که فراری دلچسب از گرما برایتان فراهم می‌آورد. ارتفاعات گنتینگ یکی از سردترین مکان‌های مالزی است که از دیدن آن لذت خواهید برد. به ایستگاه تپه‌ای، واقع در بالای کوه اولو کالی در ۱۸۰۰ متری نزدیک مرز بین ایالت‌های سلانگور و پاهانگ بروید. اینجا که به شهر سرگرمی (City of Entertainment) نامگذاری شده روزی مفرح را با خانواده برایتان رقم می‌زند و شما می‌توانید در این مکان فراری مهیج از گرما را تجربه کنید. از سواری در Awana SkyWay لذت ببرید و از شرکت در فعالیت‌های مختلف احساس نشاط و شادی کنید. همچنین اگر معتاد به خرید هستید نباید خرید در Genting Premium Outlets را برای نگاهی به بیش از ۱۵۰ کالای مارک‌دار از دست بدهند.

 

آشنایی با واحد پول مالزی در سفر

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا سپتامبر

آدرس: Genting Highlands, 69000 Genting Highlands, Pahang, Malaysia

 

۲- بوکیت تینگی

بوکیت تینگی گریزی عالی به یکی از سردترین مکان‌های دیدنی در مالزی و شهر کوچکی در ایالت پاهانگ است که در ارتفاع هزار متری از سطح دریا واقع شده است.  این شهر که به عنوان یکی از ایستگاه‌های تپه‌ای توریستی در تور مالزی شناخته می‌شود از جاهای بسیار زیبایی است که باید حداقل یک بار از آن دیدن کنید. هنگام گردش و تمدد اعصاب در میان جنگل‌های انبوه و سرسبز با گیاهانی با بوی مست کننده، احساس آرامش کنید و تمام استرس‌هایتان را دور بریزید. در زمان بازدید از دهکده ژاپنی در Colmar Tropicale، در باغ ژاپنی قدم بزنید، و از آبشار آن دیدن کنید. همچنین خوب است کیمونویی اجاره کنید و به یکی از مراسم‌های سنتی چای ژاپنی بپیوندید تا طعم‌های ژاپنی را تجربه کنید.

بهترین زمان برای بازدید: ژوئن و جولای

آدرس: Bentong, Pahang, Malaysia

 

۳- بوکیت فریزر

بوکیت فریزر یکی از سردترین مکان‌های دیدنی مالزی است که در ارتفاع ۱۲۰۰ متری قرار دارد. با رسیدن به این شهر که در فاصله دو ساعتی کوالالامپور قرار دارد، احساس سرزندگی خواهید کرد مخصوصا وقتی می‌بینید که در محیطی مملو از گیاهان و جانوران احاطه شده‌اید. از جنگل‌های سرسبز دیدن کنید و مراقب پرندگان مهاجر، ببرهای مالایا و درختان کمیاب باشید. همچنین از آبشارهایی مانند آبشار جریائو و آبشار مدانگ دیدن کنید و به مرکز پرندگان و دریاچه آب آلن سفر کنید. به علاوه اینجا دارای چندین مزرعه توت فرنگی است که در آن‌ها از بوی خوش میوه احساس آرامش خواهید کرد.

 

جذاب‌ترین و بهترین سوغاتی‌های مالزی

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا ژانویه

آدرس: Titiwangsa Ridge in Raub District, Pahang

 

۴- ارتفاعات کامرون

ارتفاعات کامرون مالزی یکی از سردترین نقاط است که مورد توجه گردشگران قرار دارد. این مقصد که در ارتفاع ۱۵۰۰ متری در ایالت پاهانگ قرار دارد، به عنوان بهترین ایستگاه تپه‌ای گردشی در مالزی شناخته می‌شود. این ایستگاه تپه‌ای با فراوانی اکوسیستم جنگل‌های بارانی بی‌بدیل همراه با تپه‌های غلتان، آبشارها، رودخانه‌ها، گستره وسیعی از مزارع چای، مزارع سرسبز توت فرنگی و زیبایی حیرت‌انگیز مناظر، چیزهای زیادی برای بازدیدکنندگان خود در تور مالزی دارد. از گذراندن اوقاتی در این شهر فریبنده با بازدید از مزارع چای، مزارع زنبور عسل، آبشار پریت، آبشار رابینسون، مزارع توت فرنگی و موارد دیگر لذت ببرید. به علاوه می‌توانید در مسیرهای جنگلی قدم بزنید و از هوای باطراوت آن لذت ببرید.

بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا جولای

آدرس: پنانگ

 

۵- مکس‌وِل هیل

تپه مکس‌ول که در حال حاضر بوکیت لاروت نام دارد، در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و این یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های تپه در مالزی است. این ایستگاه زیبای تپه‌ای توسط جنگل‌های سرسبز احاطه شده و با منظره‌ای فریبنده و هوای خنک و تازه به استقبال شما می‌آید. مخصوصا این که با دیدن گل‌های رنگارنگی مانند گل اطلسی، گل لاله، گل رز، گل بابونه و غیره احساس طراوت و سبکی خواهید کرد. به مناظر پانورامای ساحل غربی از پنانگ تا جزیره پانگکور نگاهی بیندازید و از جاذبه‌های مختلفی این شهر مانند باغ دریاچه تایپینگ، باغ وحش تایپینگ و غیره دیدن کنید. همچنین می‌توانید به یک سفر روزانه پیاده روی در مسیرهای کوهستانی بروید. به علاوه می‌توانید به تور جیپ بوکیت لاروت محلق شوید و کل منطقه را به طور کامل کشف کنید.

 

۶ فعالیت تفریحی هیجان‌انگیز در مالزی

بهترین زمان برای بازدید: مارس تا اکتبر

آدرس: Pegawai Penjaga Bukit Larut, Perak, 34000 Taiping, Perak, Malaysia

 

۶- تپه پنانگ

تپه پنانگ که با نام بوکیت بندرا نیز شناخته می‌شود، ایستگاهی تپه‌ای است که به خاطر قله‌های متعددش معروف است. بلندترین قله این ایستگاه که در سمت غربی واقع شده ۸۳۳ متر است. این مقصد ییلاقی که در منطقه سردی از مالزی واقع شده به خاطر سیستم راه آهن فونیکولار بسیار مشهور است. سوار قطار شوید تا به بلندترین قله برسید و از سفر خوش منظره‌ای لذت ببرید. به بالای آن بروید و ایستگاه تپه‌ای معروف را با انبوهی از زیبایی‌های طبیعی، آرامش و چشم‌اندازهای پانوراما از جزیره و سرزمین اصلی کشف کنید. از موزه جغد واقع در بالا دیدن کنید و در مسیر طبیعی تپه پنانگ مالزی پیاده‌روی کنید.

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا ژانویه

آدرس: Penang Hill, Bukit Bendera, Penang

 

۷- جاندا بایک

شهر جاندا بایک در دهکده‌ای ایده‌آل در میان جنگل‌های بارانی سرسبز استوایی در ارتفاع ۶۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و مکان تفریحی محبوبی در منطقه بنتونگ است که تنها ۳۰ کیلومتر با کوالالامپور فاصله دارد. شما می‌توانید با انزوا و فرار به مکانی با شبکه وسیعی از رودخانه‌ها که زیبایی آنجا را افزایش می‌دهد، پر از حس خوب طراوت شوید. ماهیگیری یا قایق سواری را انتخاب کنید و با خانواده یا دوستان به گردش در کنار رودخانه و برپایی باربیکیو بروید. همچنین می‌توانید فعالیت‌های دیگری مانند پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی، دوچرخه سواری و تماشای پرندگان را هم انجام دهید. از جاذبه‌های اصلی این شهر ییلاقی می‌توان به گونونگ نوانگ یا همان کوه نوانگ، آبشار Ulu Tampit و مرکز حفاظت از فیل‌ها اشاره کرد.

 

۵ معبد معروف در شهرهای مختلف مالزی

بهترین زمان برای بازدید: از دسامبر تا فوریه

آدرس: Bentong, Pahang

 

۸- گونونگ تاهان

گونونگ تاهان یا کوه تاهان کوهی زیبا است که در داخل جنگل ملی تامان نگارا قرار گرفته است. مسیر پیاده‌روی این کوه یکی از سخت‌ترین و چالش برانگیزترین مسیرهای دنیا شناخته می‌شود. این قله با ارتفاع ۲۱۸۷ متر بلندترین قله در شبه جزیره مالزی است. از سونگای رلائو به گونونگ تاهان و برعکس یا از سونگای رلائو به گونونگ تاهان و به کوالا تاهان بروید. همچنین می‌توانید کوالا تاهان به گونونگ تاهان و بازگشت به سونگای رلائو سفر کنید. فقط یکی از سه مسیر سخت گونونگ تاهان را در صورتی که حرفه‌ای هستید انتخاب کنید و خود را به چالش بکشید.

بهترین زمان برای بازدید: ژوئن تا سپتامبر

آدرس: Taman Negara National Park, Pahang, Malaysia

 

۹- گونونگ جرای

یکی دیگر از نقاط خنک مالزی که ممکن است که دوست داشته باشید به آن سفر کنید کوه جرای است که در کداه واقع شده است. به دامنه کوه برسید و غرق در تماشای منظره شالیزارهای مواج  شوید. از سربالایی بالا بروید و نسیم خنک را روی صورت خود احساس کنید و منظره زیبای اطراف خود را تحسین کنید. با نگاهی به Regency Jerai Hill Resort، به قله برسید تا فضایی آرام را در اطراف خود پیدا کنید. به علاوه می‌توانید جاذبه‌های دیگری مانند موزه جنگل‌داری جرای، پارک گیاه شناسی گونونگ جرای و چیزهای دیگر را بررسی کنید. به علاوه با انجام فعالیت‌های تفریحی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان و موارد دیگر می‌توانید طعم ماجراجویی در این منطقه را بچشید.

 

۱۰ مورد از زیباترین سواحل مالزی

بهترین زمان برای بازدید: تمام طول سال

آدرس: Gunung Jerai, Titiwangsa Mountains

 

۱۰- کونداسانگ

این یکی از ییلاقات سرد و دیدنی مالزی است که به "نیوزیلند" مالزی نیز معروف است. این شهر در صباح، تنها ۶ کیلومتر از پارک کوه کینابالو و ارتفاع حدودا ۲ متری از سطح دریا واقع شده است. کونداسانگ مقصدی عالی برای افرادی است که می‌خواهند به سفر کوتاه آخر هفته‌ای بروند و نیازی ندارند تا خیلی دور شوند. با رسیدن به نقطه زیبا به تماشای مراتع سرسبزی بروید که با پس‌زمینه‌ای خیره کننده از کوه کینابالو تزئین شده است. تعدادی از جاذبه‌های گردشگری مالزی که می‌توانید در کونداسانگ بازدید کنید عبارتند از یادبود جنگ کونداسانگ، مزرعه گاو دسا و مواردی دیگر.

بهترین زمان برای بازدید: ژانویه تا آوریل

آدرس: Kundasang,district Ranau, Sabah, Malaysia

 

۱۱- تامبونان

این جواهر پنهان در داخل شهر صباح قرار گرفته به لقب سوئیس شرق شهرت دارد. این شهر زیبا با شالیزارهای پلکانی جذابش که توسط جنگل‌های انبوه بامبو احاطه شده به حدی زیبا و دیدنی است که هر بازدیدکننده‌ای را سحر خودش می‌کند. این شهر ییلاقی که در فهرست جاهای خنک مالزی قرار دارد با جاذبه‌های مختلفی مثل آبشار ماهوا و منطقه حفاظت شده تامبونان رافلزیا به استقبال مهمانان خود در تور مالزی می‌رود.

 

بهترین ویلاهای خصوصی استخردار در مالزی

بهترین زمان برای بازدید: ژانویه تا آوریل و ژوئن تا دسامبر

آدرس: Tambunan,Tambunan District, Sabah, Malaysia

۲۱ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران