تور نوروز چین ۱۴۰۱ و جذاب‌ترین تفریحات آن

جاذبه‌های گردشگری چین
تور نوروز چین ۱۴۰۱ و جذاب‌ترین تفریحات آن

رفتن به گردش‌های بهاری همواره برای توریست‌ها بسیار جذاب بوده است. چرا که در این فصل شرایط آب و هوایی برای لذت بردن از اکثر تفریحات مساعد خواهد بود. به خصوص اگر عاشق طبیعت و تفریحات در فضای باز هستید سفر در فصل بهار ایده بسیار جالبی خواهد بود. فرصت سفر در فصل بهار برای گردشگران ایرانی بیشتر از توریست‌های دیگر کشورها فراهم است. چرا که آغاز این فصل با تعطیلات نوروزی کشور همزمان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند تور نوروزی دلخواه خود را رزرو کرده و از آن لذت ببرند. تور نوروز چین ۱۴۰۱ یکی از بهترین پیشنهادات ما برای علاقه‌مندان سفر در ایام فصل بهار است. در این مقاله همراه ما باشید تا با جذاب‌ترین تفریحاتی که در تور چین در نوروز ۱۴۰۱ می‌توانید تجربه کنید آشنا شوید.

 

بازدید از روستا وویوان

یکی از زیباترین مناطق چین برای بازدید در فصل بهار که می‌تواند با تور نوروز چین ۱۴۰۱ همزمان باشد، روستا وویوان (Wuyuan) است. این شهرستان در ماه‌های مارس تا آوریل در بهترین زمان خود برای بازدید قرار دارد. چرا که بازدیدکننده‌ها شاهد گلزارها و درختان پر از شکوفه در آن خواهند بود. به خصوص اگر اهل پیاده‌روی یا یک کوهنوردی سبک هستید می‌توانید بر فراز ارتفاعات منطقه رفته و تراس‌های فوق‌العاده زیبای مملو از گل‌ها را تماشا کنید. گلزارهای زیبای این منطقه سبب شده تا روستا وویوان عنوان زیباترین روستای چین را به خود اختصاص دهد.

 

دوچرخه سواری در اطراف دریاچه گیانداهو

از دیگر تفریحات تور نوروز چین ۱۴۰۱ می‌توان به دوچرخه‌سواری در اطراف دریاچه گیانداهو  (Qiandaohu) اشاره کرد. چرا که علاوه بر شرایط آب و هوایی مسیر دوچرخه سواری در این منطقه از نهایت زیبایی در طول سال برخوردار بوده و توریست‌ها می‌توانند ساعات بسیار خوشی را در آن بگذرانند.  برای دوچرخه سواران مسیرهای دوچرخه سواری با جاده‌هایی اختصاصی و مناظر لذت بخش در اطراف این دریاجه تعبیه شده‌اند. همچنین رشته کوه‌های اطراف و آب درخشان دریاچه چشم‌انداز این منطقه را چندین برابر زیباتر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به علاقه و انرژی خود از چندین مسیر مختلف حین دوچرخه‌سواری عبور کنند.

 

بهترین پارک ها و فضای سبز شانگهای

 

سفر با قطار بخار جیایانگ

قطار بخار جیایانگ در شهرستان کیان‌وی، شهر لشان، سیچوان واقع شده است. این راه‌آهن یک اختراع و میراث ارزشمند در سرزمین چین است که از انقلاب صنعتی قرن هجدهم به جا مانده است. مسیر راه آهن قطار بخار جیایانگ دارای منظره‌ای بسیار زیبا از طبیعت اطراف بوده که این زیبایی در فصل بهار به اوج خود می‌رسد. بنابراین در تور نوروز چین ۱۴۰۱ شما فرصت سفر رفت و برگشت ۲ ساعته در این مسیر را برای لذت بردن از مناظر روستایی و دشت گل‌های اطراف را خواهید داشت. سفر با قطار بخار جیایانگ تصویری از دوران گذشته را برای گردشگران تداعی خواهد کرد.

 

بازدید از روستای لوپینگ

در روستای لوپینگ چین واقع در شهر کوجینگ، استان یوننان مزرعه‌ای وسیع از گل‌ها به وسعت ۳۳ هزار هکتار وجود دارد. این مزرعه گل از زیبایی بسیار زیادی در فصل بهار برخوردار بوده و بازدید از آن در سفر نوروزی می‌تواند گزینه عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت باشد. در ماه‌های فوریه و مارس، گل‌های این منطقه به رنگ زرد رشد کرده و عطری مست کننده از آن‌ها در منطقه پخش می‌شود. در اواسط آوریل هر سال، جشنواره آب پاشی در این منطقه برگزار می‌شود که شامل نمایش‌های محلی و پاشیدن آب بر روی یکدیگر برای دعا برای اقبال و امنیت است. شرکت در این جشنواره مطمئنا برای شما بسیار خوش‌آیند خواهد بود.

 

راهنمای بهترین کارها در سفر به گوانجو

 

تماشای شکوفه‌های گیلاس در گوئیژو

بهترین منطقه برای تماشای شکوفه‌های گیلاس کشور چین، امتداد دریاچه هونگ فنگ در فصل بهار است. با فرا رسیدن ماه مارس شاهد شکوفه‌های بسیاری بر روی درختان گیلاس در این منطقه خواهید بود. بنابراین پیاده‌روی  زیر درختان گیلاس به یکی از بهترین تفریحات در این منطقه برای توریست‌ها تبدیل شده است. شکوفه‌ها گیلاس به رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز کم رنگ رشد کرده و شما می‌توانید عکس‌های زیبایی را از خود به یادگار بگذارید. وقتی گلبرگ‌ها با باد در هوا پخش می‌شوند، صحنه‌ای شبیه به یک نقاشی عاشقانه آبرنگ خلق می‌شود. در ماه آوریل، جشنواره خواهر در شهرستان تایجیانگ که یک جشنواره بزرگ سالانه است برگزار می‌گردد. این یک جشن عشق و یک کارناوال محلی برای نمایش فرهنگ و لباس‌های زیبای مردم محلی این منطقه است.

 

کوهنوردی در کوه امی

کوه امی (Emei) یکی از چهار کوه مقدس بودایی چین است. به طوری که در این کوه حدود ۳۰ معبد وجود دارد که مدام مورد توجه زائران است. در این معابد گنجینه‌های ارزشمند بودایی جمع آوری و نگه‌داری می‌شوند. بدون شک فصل بهار و تور نوروز چین ۱۴۰۱ زمان ایده‌آلی برای گشت و گذار و کوهنوردی در این منطقه خواهد بود.  در صورتی که از کوه امی بالا رفته و به بازدید از معابد آن بروید هزاران چراغ روشن شده در آن‌ها توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

 

حقایق جالب در مورد شانگهای

 

پیاده‌روی در پارک ملی ژانگ جیاجیی

پارک ملی ژانگ جیاجیی (Zhangjiajie) مکان جذابی برای بازدید در فصل بهار بوده و از طبیعتی بسیار زیبا برخوردار است. به خصوص ایستادن بر روی پل شیشه‌ای واقع در این پارک منظره‌ای پانوراما از طبیعت زیبای آن را ارائه می‌دهد. با رفتن به این پارک می‌توانید نهایت استفاده را از هوای تازه، انبوه گل‌های معطر و چمنزار سر سبز آن در ساحل را داشته باشید.

 

پیاده‌روی در میان شکوفه‌های هلو در استان لینژی، تبت

در دامنه رشته کوه‌های پوشیده از برف، درختان گل هلو مانند لایه‌های گسترده‌ای از ابرهای صورتی مشاهده می‌شوند. در طول ماه‌های مارس و آوریل هر سال، که همزمان با تور نوروز چین ۱۴۰۱ خواهد بود، جشنواره گردشگری فرهنگی هلو لینژی برای به نمایش گذاشتن این زیبایی طبیعی ترتیب داده می‌شود. در این جشنواره می‌توان در کنار زیبایی طبیعی از جذابیت فرهنگ محلی نظیر اجرای آواز و رقص بومی و مسابقات هیجان انگیز و ... نیز لذت برد.

 

لذت بردن از پیاده‌روی در امتداد رودخانه لی

پیاده‌روی در امتداد رودخانه لی (Guilin) یک انتخاب بسیار مناسب برای تجربه واقعی بهار در تور چین است. در اینجا زنجیره‌ای از کوه‌ها، گاومیش‌های آبی در زمین‌های کشاورزی و اردک‌هایی که پشت سر هم شنا می‌کنند را خواهید دید. این منظره دقیقا شبیه چیزی است که همواره در نقاشی‌های چینی از رودخانه لی به تصویر کشیده می‌شوند.

 

از جاده ابریشم تا کارخانه ابریشم در چین

 

از مزارع چای در هانگژو دیدن کنید

در حومه هانگژو، در کنار شلوغی دریاچه غربی، مزارع چای تا چشم کار می‌کند، مشاهده می‌شوند. این مزارع ​​چای سبز به نام Longjing یا چاه اژدها تولید می‌کنند که به دلیل کیفیت بالایی که دارد در چین و دیگر کشورها شهرت دارد. گفته می‌شود در این مزارع هنوز بوته‌هایی که امپراتور کانگشی از آن‌ها برگ‌های چای خود را می‌چید وجود دارند، که سالانه با قیمتی بالاتر از طلا برداشت و به حراج گذاشته می‌شوند. از آنجایی که چای در فصل بهار  برداشت می‌شود توریست‌های تور نوروز چین ۱۴۰۱ این فرصت را خواهند داشت تا خودشان چند برگ بچینند و لحظاتی متفاوت را برای خود رقم بزنند.

 

در جشن تعطیلات سنتی اقلیت‌های قومی چین شرکت کنید

از دیگر تفریحات جذابی که گردشگران ایرانی می‌توانند در فصل بهار از آن لذت ببرند شرکت در جشن تعطیلات سنتی اقلیت‌های قومی چین است. از جمله محبوب‌ترین جشنواره‌ها در میان گردشگران، جشنواره آب پاشیدن است که توسط مردم دای شیش‌وانگ‌بانا در نزدیکی مرز ویتنام برگزار می‌شود. جشنواره غذای خواهران که به عنوان قدیمی‌ترین روز ولنتاین آسیا نیز شناخته می‌شود از دیگر نمونه‌های این جشن‌ها است. همچنین جشنواره خیابان در ماه مارس مردم را در شهر باستانی دالی به خیابان‌ها می‌کشاند که با شادی و رقص و آواز بسیاری همراه خواهد بود.

 

از باغ‌های معروف سوژو دیدن کنید

سوژو با بیش از ۱۰ میلیون جمعیت یکی از زیباترین مناطق چین است که گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا در فصل بهار به سمت خود جذب می‌کند. چرا که در این فصل به محض ورود به محدوده سوژو با یکی از باغ‌های سنتی چینی روبرو خواهید شد که از زیبایی بسیار زیادی برخوردار است. زیبای این باغ‌ها به قدری زیاد است که چینی‌ها آن را بهشت روی زمین می‌نامند. باغ‌های سوژو جز میراث جهانی یونسکو بوده که به عقیده بسیاری بهترین نمونه باغ چینی در کل کشور است.

 

زیباترین نقاط پکن در فصل پاییز

 

تماشای شکوفه‌های گیلاس پکن را از دست ندهید

شهر پکن همواره تفریحات جذابی را برای لذت بردن از سفر به گردشگران خود ارائه می دهد. اما یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این کلان شهر کشور چین تور نوروز خواهد بود. چرا که در فصل بهار پکن در بهترین زمان خود بوده و شکوفه‌های گیلاس منظره‌ای منحصر به فرد را خلق می‌کنند. برای لذت بردن از زیبایی درختان گیلاس می‌توانید به مکان‌های مختلفی در اطراف شهر پکن بروید. اما بیشترین تمرکز در پارک یووانتان وجود دارد که هر سال میزبان جشنواره شکوفه‌های گیلاس است. درختان گیلاس در میان ۱۹۹۵۰۰ گونه گیاهی در این پارک قرار دارند و اولین بار در سال ۱۹۷۳ به عنوان هدیه‌ای از سوی دولت ژاپن وارد این پارک شدند.

 

به قدم زدن در شالیزارهای برنج لانگ‌شنگ بروید

آخرین مورد از جذاب‌ترین تفریحاتی که در تور نوروز چین ۱۴۰۱ منتظر شما خواهند بود، قدم زدن در شالیزارهای برنج لانگ‌شنگ است. روستای لانگ‌شنگ، در ۱۰۰ کیلومتری شهر توریست‌پذیر گویلین قرار داشته و به دلیل داشتن تراس‌های برنج لونگجی شهرت جهانی دارد. تراس‌های برنج لانگ‌شنگ در تمامی فصل‌های سال جذاب و دیدنی خواهند بود اما در فصل بهار در زیباترین و بهترین حالت خود قرار دارند. چرا که در فصل بهار، مزارع حالتی شبیه به فلس‌های اژدها پیدا می‌کنند که تماشای آن‌ها قطعا برای گردشگران جذاب خواهد بود.

 

گشتی در موزه پایتخت پکن

۰۳ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران