۱۱ مورد از جذاب‌ترین تفریحات چین

جاذبه‌های گردشگری چین
۱۱ مورد از جذاب‌ترین تفریحات چین

تور چین با جاذبه‌های گردشگری و تفریحات متنوعی برای توریست‌ها همراه خواهد بود. به همین دلیل سالانه افراد بسیاری تصمیم می‌گیرند تا برنامه سفر خود را به مقصد این کشور جذاب و قدیمی تنظیم کنند. چرا که علاوه بر موقعیت جغرافیایی تاریخچه غنی آن نیز سبب شده تا گردشگران گزینه‌های متنوع بسیاری را برای بازدید داشته باشند. به دنبال این صحبت‌ها در این مقاله سعی کرده‌ایم تا لیستی از جذاب‌ترین تفریحات چین را معرفی کنیم. به منظور داشتن سفری فوق‌العاده و به یادماندنی در سرزمین چین شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوات می‌کنیم.

 

۱. به بازدید از معبد لهاسا بروید

لهاسا مرکز فرهنگ و ادیام تبتی‌ها است که معابد متعدد بودایی در آن قرار دارند. این پایتخت خیره‌کننده در منطقه خودمختار تبت در ارتفاع بیش از ۳۶۰۰ متری قرار دارد و کاخ مقدس پوتالا را در خود جای داده است. معبد جوخانگ از دیگر عبادتگاه‌های معروفی است که در این نزدیکی‌ها واقع شده است. با رفتن به این مکان مقس و آرامش بخش شاهد زائرانی خواهید بود که در امتداد دیوارهای آن دعا می‌کنند.بهترین زمان برای رفتن به آن در فصل بهار ماه‌های مارس تا مه و در فصل پاییز ماه‌های سپتامبر تا اکتبر است. چرا که در این روزهای سال دمای هوا ملایم بوده و آسمان برای تماشای مناظر باشکوه اطراف شهر صاف و تمیز است. توصیه می‌شود در بازدید از این مکان به دلیل بالا رفتن از ارتفاعات در هوای آزاد عینک آفتابی، ضد آفتاب و کلاه به همراه داشته باشید.

 

حقایق جالب در مورد شانگهای

 

۲. از کوه کایلاش دیدن کنید

اگر عاشق طبیعت هستید قطعا از منظره گرد و پوشیده از برف با آسمان آبی و ابر کوه کایلاش خوشتان خواهد آمد. پس در سفر با تور چین حتما تماشای این کوه را در الویت‌های خود قرار دهید. البته صعود به قله کوه مقدس کایلاش ممنوع است، بنابراین علاقه‌مندان ترجیح می‌دهند تا به چرخ زدن در اطراف پایه کوه مشغول شوند. این کوه در ارتفاعات ۵۰۰۰ متری قرار داشته و برای اینکه بتوانید کل اطراف آن را کنکاش کنید به حدود سه روز زمان نیاز خواهید داشت. اگر به دنبال ماجراجویی در تور چین هستید فرصت بازدید از کوه کایلاش را از دست ندهید. بهترین زمان برای بازدید از آن اوایل تابستان ماه‌های مه تا ژوئن و پاییز ماه‌های سپتامبر تا اکتبر است. به دلیل شلوغی بیش از حد و تعداد محدود اقامتگاه‌ها، توصیه می‌کنیم در روزهایی که جشنواره‌های مذهبی در این محدوده برگزار نمی‌شود مسیر این کوه را در پیش بگیرید.

 

۳. بازدید از مجسمه‌های یخی را در جشنواره یخ و برف هاربین از دست ندهید

از دیگر تفریحات چین که بهتر است آن را از دست ندهید بازدید از مجسمه‌های یخی در جشنواره یخ و برف هاربین است. در سال ۲۰۱۴، جشنواره یخ هاربین سی امین سالگرد خود را جشن گرفت. اگرچه دمای زمستانی بسیار سردی را در این جشنواره که در استان هیلونگجیانگ برگزار می‌شود را متوجه خواهید بود اما این اطمینان را به شما می‌دهیم که قطعا از بازدید آن پشیمان نخواهید شد. هاربین بزرگ‌ترین جشنواره مجسمه‌های یخی و برفی در جهان است که سالانه بیش از ۱۰ میلیون بازدید کننده دارد و شما می‌توانید در آن شاهد مجسمه‌های یخی عظیمی باشید که ارتفاع آنها نزدیک به ۵۰ متر می‌رسد. این جشنواره سالانه در ماه‌های دسامبر تا فوریه در فصل زمستان برگزار می‌شود. توصیه می‌کنیم در این بازدید کفش‌های مناسبی را بپوشید تا حین گشت و گزار سر نخورید.

 

راهنمای بهترین کارها در سفر به گوانجو

 

۴. سوار یک کشتی دریایی در رودخانه یانگ تسه شوید

اگر به سفرهای آبی علاقه دارید توصیه می‌کنیم در تور چین سوار بر سوار یک کشتی دریایی شده و از رودخانه یانگ تسه عبور کنید. رودخانه یانگ تسه از ۱۰ استان در چین می‌گذرد و حدود ۶۳۷۹ کیلومتر طول دارد. بنابراین توانسته عنوان سومین رودخانه طولانی در جهان را از آن خود کند. در این سفر دریایی در تور چین می‌توانید با معماری سنتی و مکان‌های باستان‌شناسی با تاریخ درخشان بیش از هزار سال را دیدن کنید. از سوی دیگر، یانگ تسه شامل برخی از چشمگیرترین شاهکارهای فناوری مدرن چین است. به عنوان مثال سد سه دره یکی از این پروژه‌ها است که امروزه به بزرگترین نیروگاه برق آبی جهان تبدیل شده است. زمان انجام این تفریح در فصل بهار  و ماه‌های آوریل تا می و فصل پاییز ماه‌های بین سپتامبر تا اکتبر می‌باشد. چرا که در این روزهای سال دمای هوا ملایم بوده و بدون دردسر می‌توانید سفر آبی خود را انجام داده و لذت ببرید.

 

۵. بدون پیاده‌روی در دیوار بزرگ چین سفر شما ناتمام خواهد بود

قطعا از مهم‌ترین تفریحات چین پیاده‌روی در دیوار بزرگ چین خواهد بود. این دیوار که شهرت جهانی دارد سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. دیوار بزرگ چین از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر بخش با دیگری متفاوت است. هزینه‌های ورودی برای بازدید از دیوار بزرگ چین بسته به بخش بازدید شده بین ۶ الی ۹ دلار متغیر خواهد بود. دیوار بزرگ چین با ارتفاع متوسط ​​۶ تا ۸ متر و امتداد بیش از ۶ هزار کیلومتر، بدون شک یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین و دنیا است. این مکان باشکوه و باستانی که در قرن هفتم قبل از میلاد ساخته شده، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

 بازدید از مناظر دیوار بزرگ چین در هر فصلی از سال امکان‌پذیر خواهد بود. با این حال، فصل پاییز (سپتامبر تا نوامبر) یکی از بهترین فصل‌ها از نظر آب و هوایی و برای پیاده‌روی بر روی آن است. محبوب‌ترین بخش‌های دیوار بزرگ نزدیک‌ترین بخش‌ها به شهر پکن هستند که بادالینگ، موتیانیو و جویونگوان نام دارند. آنها به راحتی با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی هستند اما معمولا شلوغ می‌باشند.

 

۶. به گشت و گزار در شهر ممنوعه چین بپردازید

یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری چین شهر ممنوعه آن است که در شهر پکن قرار دارد. اگر می‌خواهید از معماری چینی شگفت‌زده شوید، گشت و گزار در شهر ممنوعه چین برای شما کافی خواهد بود. کاخ شهر ممنوعه پکن بزرگترین مجموعه کاخ در جهان است که ۹۸۰ ساختمان را در مساحتی به اندازه ۰.۷۳ کیلومتر مربع در خود جای داده است. این مکان موفق شده نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو بگنجاند و سالانه بیش از ۸ میلیون بازدید کننده را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. شلوغ‌ترین ساعات برای بازدید از شهر ممنوعه از ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر است و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ‌تر از روزهای وسط هفته می‌باشد. بنابراین سعی کنید در طول هفته یا صبح زود به بازدید آن بروید. هزینه ورودی به شهر ممنوعه پکن در ماه‌های نوامبر تا مارس ۶ دلار و در ماه‌های آوریل تا اکتبر ۹ دلار آمریکا است.

 

از جاده ابریشم تا کارخانه ابریشم در چین

 

۷. از رودخانه لی در هنگام غروب آفتاب دیدن کنید

برای لذت بردن از دیدنی‌ترین مناظر در تور چین شما را به تماشای رودخانه لی و داشتن سفری دریایی در آن دعوت می‌کنیم. این مکان فرصت مناسبی را برای عکاسی برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. زیبایی رودخانه لی به قدری مشهور است که افرادی مانند بیل گیتس، جورج بوش و بیل کلینتون را به خود جذب کرده است. برای این منظور سوار یک قایق بامبو شوید یا در سواحل آن پیاده‌روی کنید تا از مناظر خارق‌العاده سنگی و آهکی و زندگی روستایی اطراف نهایت لذت را ببرید. رودخانه لی در چین سالانه میلیون‌ها مسافر را به خود جذب می‌کند و قایق‌سواری در آن یکی از برترین تفریحاتی است که در طول سفر خود می‌توانید انجام دهید.

بهترین زمان از نظر شرایط آب و هوایی برای بازدید از رودخانه لی در فصل بهار بین ماه‌های مارس تا مه است. هزینه این تفریح در چین بسته به نوع آن که آیا قصد قایق سواری را دارید یا به فکر سفر دریایی با کشتی هستید بین ۷ تا ۶۵ دلار متفاوت خواهد بود.

 

۸. به تماشای مناظر کوه هوانگشان بروید

کوه هوانگشان (Huangshan) که به معنای کوه زرد است و در بخش شرقی کشور و استان آنهویی واقع شده یکی از مناطق کوهستانی محبوب و دیدنی چین است. این مکان توانسته با داشتن چشم‌انداز زیبا گردشگران و افراد محلی بسیاری را به خود جذب کند. از صخره‌های شیب‌دار و قله‌های باشکوه گرفته تا درختان کاج و چشمه‌های آب گرم، این مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را به محلی بی‌نظیر تبدیل کرده‌اند. مناظر طبیعی خیره کننده و غروب خورشید از این کوه یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید در چین تجربه کنید. همچنین ده‌ها مسیر پیاده‌روی در اینجا وجود دارد که ارزش کاوش را دارند. در این مسیر تله کابین‌هایی برای سوار شدن در دسترس هستند که می‌توانید سوار بر آن‌ها شده و لذت سفر خود را چندین برابر کنید.

 

۹. از بازدید کاخ تابستانی چین غافل نشوید

کاخ تابستانی چین یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری چین است که با داشتن نمایی از رودخانه بازدید از آن به یکی از بهترین تفریحات این کشور تبدیل شده است. محوطه کاخ تابستانی دارای باغ‌ها، دریاچه‌ها و مناظر بی‌عیب و نقص می‌باشد که قدم زدن در بین آن‌ها لحظات خوبی را برای گردشگران رقم خواهد زد. این کاخ اولین بار در قرن دوازدهم در فاصله کوتاهی از پکن ساخته شد و مقصدی برای زندگی خانواده‌های امپراتوری چین در فصل تابستان بود‌. امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند از نقاط برجسته کاخ از جمله تئاتر بزرگ، سالن شادی و باغ‌ها و حیاط‌های تالار لی شو تانگ (Le Shou Tang)  دیدن کنند. توجه داشته باشید که صبح زود هنگام بهترین زمان برای بازدید از کاخ تابستانی است. زیرا در ساعات نزدیک به ظهر این مکان شلوغ می‌شود. کاخ در ماه‌های آوریل تا اکتبر از ساعت ۶:۳۰ صبح و در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت ۷:۰۰ صبح به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود.

 

۱۰. به دوچرخه سواری یا قایق‌سواری در دریاچه غربی هانگژو بروید

از دیگر تفریحات چین می‌توان به دوچرخه سواری در حوالی دریاچه هانگژو یا قایق‌سواری در آب‌های آن اشاره کرد. این دریاچه که یکی از جاذبه‌های گردشگری چین است مکانی برای جذب توریست‌ها می‌باشد. دریاچه غربی هانگژو که به خاطر مناظر زیبایش معروف است، دریاچه‌ای بزرگ می‌باشد که به ۵ بخش تقسیم شده و توسط تپه‌های سبز و آثار فرهنگی احاطه شده است. با رفتن به این مکان می‌توانید روزی مملو از انواع فعالیت‌های سرگرم‌کننده را برای خود رقم بزنید. خوب است بدانید که بهترین زمان برای بازدید از دریاچه در فصل بهار است که درختان هلو در نزدیکی دریاچه شکوفه می‌دهند. هزینه تورهای قایق در دریاچه غربی حدودا ۶ دلار خواهد بود.

 

معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم شانگهای

 

۱۱. به کاوش هنرهای بودایی در غارهای موگائو در گانسو بروید

غارهای موگائو که به نام غارهای هزار بودا نیز شناخته می‌شوند، دارای حدود ۶۰۰ غار با بیش از هزار سال هنر خیره‌کننده بودایی است که بازدید از ۳۰ مورد از آن‌ها برای عموم آزاد است. در ابتدا از این غارها به عنوان مکانی برای مراقبه استفاده میشد. در حالی که امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند نقاشی‌های دیواری منحصر به فرد، مجسمه‌های بودا و هزاران نسخه خطی نوشته شده بر روی دیوارها را تماشا کنند. هزینه ورود به این غارها در ماه‌های آوریل تا اکتبر ۲۷ دلار است که تا ساعت ۱۶:۳۰ به فروش می‌رسند. در صورتی که نرخ بلیط ورودی در ماه‌های نوامبر تا مارس ۱۸ دلار می‌باشد که تا ساعت ۱۶:۰۰ فروخته می‌شوند.

۱۹ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران