سفر به دنیای حیرت‌انگیز ژانگ جیاجی، چین

جاذبه‌های گردشگری چین
سفر به دنیای حیرت‌انگیز ژانگ جیاجی، چین

تا قبل از این که فیلم معروف "آواتار" در این پاک ملی فیلم‌برداری شود، گردشگران زیادی بودند که با آن‌جا آشنایی داشتند، اما بعد از این فیلم بود که ناگهان همه‌ی مردم دنیا، با یک دنیای متفاوت و حیرت‌انگیز در قلب چین آشنا شدند. جایی که شبیه به هیچ نقطه‌ی دیگری از دنیا نیست.

پارک ملی ژانگ جیاجی (Zhangjiajie) چین فاصله‌ی زیادی تا دیگر شهرهای معروف این کشور دارد، اما اگر به تور پکن یا شانگهای رفته باشید، می‌توانید به راحتی با پروازهای داخلی ارزان چینی به این محل رفته و این دنیای زیبا را مشاهده کنید. اگر می‌پرسید چه جاذبه‌هایی در این محل انتظار شما را می‌کشند، ما شما را با ۷ تا از مهم‌ترین‌هایشان آشنا خواهیم کرد.

 

تماشای محل فیلم‌برداری فیلم آواتار در پارک ملی جنگلی

یکی از چیزهایی که همه در بازدید از  پارک ملی ژانگ جیاجی به دنبال آن هستند، تماشای محل فیلم‌برداری فیلم آواتار است که به "کوه‌های شناور" یا "کوه‌های هللویا " معروف است. این مکان به واقع شبیه به یک دنیال متفاوت بوده و یکی از منحصر به فردترین مناظر در این کره‌ی خاکی را به شما نمایش می‌دهد. جایی بیش از ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا که ستون‌های سنگی ۱۵۰ متری از دل ابرها بیرون آمده و تصویری جالب را برایتان به نمایش خواهند گذاشت.

 

گشتی یکروزه در طبیعت اطراف پکن

پل شیشه‌ای

دومین مکان بسیار معروف در این پارک ملی، پل شیشه‌ای بلندی است که بر روی دره‌ی بزرگ ژانگ جیاجی واقع شده و طولی به اندازه‌ی ۴۳۰ متر دارد و ارتفاع آن نیز به ۴۰۰ متر می‌رسد. این پل که از طرف CNN یکی از ۱۲ پل شگفت‌انگیز دنیا برشمرده شده، نمایی فوق‌العاده از دره‌ای سرسبز را برایتان به نمایش خواهد گذاشت و البته رد شدن از آن نیز جرات می‌خواهد، چون شما تمام فاصله‌ی ۴۰۰ متری زیر پایتان را خواهید دید.

کوه تیانمن

رفتن به کوه تیانمن و تماشای جاذبه‌های این محل، خود به تنهایی یک روز کامل از زمان شما را خواهد گرفت. شما برای رفتن به بالای کوه، می‌توانید سوار بزرگ‌ترین تله کابین جهان با ۷۴۵۵ متر طول شوید که مسیری ۳۰ دقیقه‌ای با منظره‌ای بسیار زیباست. می‌توانید روی پل شیشه‌ای ۶۰ متری ترسناک این محل پیاده‌روی کنید، ۹۹۹ پله تا غار تیانمن را طی نمایید، و بسیاری دیدنی‌های دیگر این منطقه را از نظر بگذرانید.

 

طبیعت‌گردی در دل زیباترین برکه‌های چین

دریاچه بائوفنگ (Baofeng)

این دریاچه به عنوان یکی از میراث طبیعی جهان ثبت شده و از جمله دریاچه‌های بسیار زیبا در چین است که به دو بخش بائوفنگ و یینگو تقسیم شده است. اینن پنه‌ی آبی حدود ۳۰ هکتار وسعت داشته و عمق آن تا ۳۰ متر نیز می‌رسد. جایی که دور تا دور آن را کوه‌هایی زیبا و سرسبز دربر گرفته و تصویر آن‌ها درون آب، منظره‌ای بسیار جذاب را پدید آورده و شما می‌توانید تمام این زیبایی را با قایق سواری در خود دریاچه، به بهترین شکل از نزدیک ببینید.

غار "اژدهای زرد"

این غار بسیار زیبا یکی دیگر از میراث طبیعی چین است که در یونسکو به ثبت رسیده. شاید باورش سخت باشد اما فضای داخلی این غار به حدود ۱۰ هکتار می‌رسد و حدود ۷.۵ کیلومتر طول دارد. در بعضی از نقاط سقف سالن‌های غار ۱۴۰ متر ارتفاع دارد و در نهایت یکی از بزرگ‌ترین غارها در چین به حساب می‌آید که با فرم خاص سنگ‌های آن در داخل، یکی از زیباترین‌ها نیز محسوب می‌شود. البته بازدید از این غار تنها به دیدنی‌های متنوع در داخلش ختم نشده و در اطراف آن نیز چند آبشار و مکان دیدنی دیگر نیز هستند که می‌توانید، آن‌ها را نیز تماشا کنید.

 

معرفی ۶ باغ زیبای چین

نهر شلاق طلایی (Golden Whip Stream)

این نهر حدود ۷.۵ کیلومتر طول دارد که در کنار خود درختانی فوق‌العاده زیبا داشته که سرمنشا اشعار زیادی در نوشته‌های شاعران منطقه بوده است. این مکان البته از جمله جاهایی است که شما می‌توانید انواع حیوانات مختلف از جمله میمون‌های بامزه را ببینید و از آن‌ها عکاسی کنید.

آسانسور بیلونگ (Bailong)

و در نهایت می‌رسیم به بلند‌ترین آسانسور جهان که در پارک ملی ژانگ جیاجی وجود دارد و شما می‌توانید در تور چین، سوار بر آن شده و منظره‌ای جذاب از این پارک را تماشا کنید. این آسانسور که به "اژدها" نیز معروف است، ۳۲۶ متر ارتفاع داشته و با دیواره‌های شیشه‌ای، تمام طول مسیر شما را از نمای بیرون بهره‌مند می‌کند. البته این ارتفاع برای همه مناسب نبوده و تنها آن‌ها که دل و جراتش را دارند، می‌‌توانند به سراغش بروند.

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 10 بهمن 1400)

نظرات کاربران