بایدها و نبایدهای سفر با تور چین

جاذبه‌های گردشگری چین
بایدها و نبایدهای سفر با تور چین

یکی از دیدنی‌ترین کشورهای دنیا با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع، چین است. کشور چین که یکی از عجایب هفتگانه دنیا، دیوار بزرگ چین را در خود جای داده، سالانه مورد بازدید بسیاری از توریست‌ها قرار می‌گیرد. چین کشوری پهناور بوده و از لحاظ فرهنگی دارای یک سری ویژگی‌های منحصر به فرد است. بنابراین توصیه می‌شود علاقه‌مندان سفر با تور چین قبل از هر کاری با قوانین این کشور آشنا شوند تا در طول سفر خود با هیچ مشکلی روبرو نشوند. در ادامه این صحبت‌ها مقاله‌ای در خصوص بایدها و نبایدهای سفر به چین را ترتیب داده‌ایم که مطالعه آن برای تمامی کسانی که علاقه به گردش در این کشور زیبا را دارند خالی از لطف نخواهد بود. برای این منظور شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

 

برنامه‌ریزی دقیق برای سفر خود به چین ترتیب دهید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از سفر با تور چین انجام داد، یک برنامه‌ریزی دقیق و مناسب است. این برنامه‌ریزی شامل رزرو تور در تاریخ مناسب، انتخاب هتل ایده‌آل از لحاظ سلیقه، بودجه و موقعیت مکانی است. همچنین مسافران این مقصد گردشگری باید قبل از سفر تعداد روزهایی که قصد اقامت در این کشور دارند را مشخص کرده و متناسب با آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری چین را انجام دهند. توجه داشته باشید که چین کشوری بزرگ و پهناور بوده و به دلیل تاریخ غنی و تنوع فرهنگی جاذبه‌های متعددی برای بازدید دارد. بنابراین اگر بدون برنامه‌ریزی سفر کنید، احتمال اینکه نمی‌توانید از تک تک مکان‌های مهم آن دیدن کنید بالا است.

 

 بهترین مقاصد گردشگری چین برای عکاسان

خود را برای شرایط آب و هوایی مختلف آماده کنید

از آنجایی که چین کشوری بسیار بزرگ است، آب و هوای آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین توصیه می‌شود گردشگران حتما چندین نوع لباس متناسب با شرایط آب و هوایی مختلف با خود به همراه داشته باشند. پس حتی اگر برنامه‌ریزی خود را برای سفر در فصل تابستان به چین کرده‌اید، به همراه داشتن یک دست لباس گرم را فراموش نکنید. منظور از لباس گرم پالتوهای ضخیم و سنگین نیست. بلکه یک ژاکت پاییزه سبک نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

واحد پول چین به همراه داشته باشید

توصیه می‌شود به محض رسیدن به فرودگاه چین، به صرافی آن مراجعه کرده و ارز خود را به واحد پول این کشور (یوآن) تغییر دهید. چرا که در تمامی مکان‌ها از شما یوآن چین دریافت خواهد شد. حتی اگر کارت بانکی بین‌المللی دارید باز هم توصیه می‌شود که مقداری پول نقد چین را در کیف خود داشته باشید. به خصوص حین سوار شده به تاکسی و خریدهای سوپرمارکتی پول نقد گزینه مناسب‌ترین برای شما در طول سفر با تور چین خواهد بود.

 

عجایب ۷ گانه طبیعی چین

از هتل خود خارج شوید و عصرها به گشت و گذار شهری بپردازید

یکی از بایدهای تور چین، گشت و گذار شهری در موقع عصر می‌باشد. پس توصیه می‌کنیم حتما در کنار بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بخشی از زمان خود را به قدم زدن و گشت و گذار در خیابان‌ها و کوچه‌های شهری که به آن سفر می‌کنید اختصاص دهید. حتی اگر پس از یک روز تفریح و سرگرمی در سفر خود خسته شده باشید، توصیه می‌کنیم از هتل خارج شده و تجربیات جدیدی را به روزهایی که در چین هستید اضافه کنید. اغلب خیابان‌ها و محله‌های چین دارای رستوران‌ها و بارهای زیادی هستند که می‌توانید سری به آن‌ها زده و از نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی لذت ببرید. همچنین می‌توانید سری به بازارهای سنتی و خیابانی چین زده و سوغاتی‌ها یا یادگاری‌های دوست داشتنی را برای خود و آشنایانتان خریداری کنید.

باید غذاهای لذیذ محلی چین را امتحان کنید

هیچ سفری به چین بدون مزه کردن غذاهای محلی آن کامل نمی‌شود. هر چند که برخی از غذاهای چینی با ذائقه ما ایرانیان سازگار نیستند اما در این میان برخی از غذاها وجود دارند که قطعا شما را شیفته خود خواهند کرد. همان طور که هر کدام از شهرهای ایران غذای محلی خاص خود را دارد در چین نیز با چنین موضوعی روبرو خواهید شد. به عنوان مثال کسانی که با تور پکن سفر می‌کنند باید اردک مخصوص این شهر را بخورند. همچنین برای مسافران تور شانگهای خوردن کوفته‌های بخارپز مخصوص توصیه می‌شود.

 

بهترین غذاهای گیاهی در چین

نباید در رستوران‌های چینی انعام داد

برخلاف فرهنگ‌های غربی، انعام دادن در چین بسیار غیرمعمول است. به طوری که این ژست دوستانه می‌تواند در رستوران‌های چین حرکتی زشت و توهین‌آمیز تلقی شود. چرا که انعام دادن در چین می‌تواند احساس حقارت در کارکنان ایجاد کرده و این کار چندان توصیه نمی‌شود. گاهی اوقات دیده شده که مسافران بدون اطلاع از این موضوع انعامی را بر روی میز غذاخوری خود قرار می‌دهند و در نهایت پول آن‌ها توسط پیشخدمت پس داده می‌شود.

هرگز نباید در سفر به چین آب شیر بنوشید

چین جز کشورهایی است که آب شیرهای آن قابل نوشیدن نیست. هر چند که شاید آب شیرهای چین تمیز به نظر برسد، اما فریب نخورید. زیرا این آب معمولاً به خوبی فیلتر یا استریل نشده و می‌تواند باعث شود ایجاد دل درد در شما گردد. پس اگر دوست ندارید که مابقی سفر خود را با دل درد و احساس ناخوشایند مریضی سپری کنید هرگز آب شیر مصرف نکنید. خوشبختانه آب تمیز و بسته بندی شده در تمامی سوپرمارکت‌های چین در دسترس بوده و عموماً بسیار ارزان هستند. نکته جالب دیگر در مورد آب آشامیدنی در چین مربوط به دمای آب است. به این صورت که کم پیش می‌آید تا در رستورانی بتوانید آب خنک برای نوشیدن خود پیدا کنید. زیرا مردم چین معتقدند نوشیدن آب سرد برای سلامتی آنها خوب نیست!

 

معرفی موزه‌های مشهور و متفاوت چین

هرگز در سفر به چین بدون چانه‌زنی پول پرداخت نکنید

از دیگر بایدهایی که توصیه می‌شود در سفر به چین فراموش نکنید، چانه‌زنی بر سر قیمت‌ها است. چانه زدن در مغازه‌ها و رستوران‌های خیابانی چین کاری بسیار رایج بوده و عموما با کاهش قیمت همراه خواهد بود. به خصوص اگر در مغازه‌ای خرید عمده انجام دهید مطمئن باشید که با یک چانه‌زنی خوب تا حد زیادی قیمت نهایی شما کاهش خواهد یافت. پس اگر قصد خرید سوغاتی چین را دارید به بازارهای محلی رفته و هنر چانه‌زنی خود را نشان دهید. البته توجه داشته باشید که این موضوع در مورد بوتیک‌های برندهای معروف چینی یا بین‌المللی صادق نبوده و قیمت‌ها در چنین مکان‌هایی ثابت است. چانه‌زنی در چین به قدری مرسوم است که تاکید می‌کنیم حتی قبل از سوار شدن به تاکسی با راننده خود بر سر قیمت چانه زده و به توافق برسید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود حین پیاده شدن مبلغ زیادی را پرداخت کنید.

از پوشیدن لباس‌های خیلی باز در چین خودداری کنید

اگرچه مد و فرهنگ لباس پوشیدن در چینی در حال تغییر به سمت گرایش‌های غربی است، اما هنوز پوشیدن لباس‌های باز در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی آن جا افتاده نشده است. به طوری که اگر لباس‌های خیلی کوتاه با یقه باز بپوشید احتمال اینکه توسط مردمان محلی مورد انتقاد قرار بگیرید وجود دارد. به خصوص اگر قصد بازدید از معابد چینی را دارید این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. حتی در سواحل چین مایوهای یک پارچه به مایوهای دو تکه و بیکینی ترجیح داده می‌شوند.

 

معرفی ۱۰ دریاچه‌ی زیبای کشور چین

هرگز نباید بدون اجازه از ساختمان‌های رسمی عکس بگیرید

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که هر چیزی را که در طول سفر می بینید را عکاسی کرده و در فضای مجازی با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید اما برای چنین خواسته‌ای در سفر به چین باید کمی محتاط عمل کنید. چرا که دولت چین در خصوص برخی مسائل کمی حساس بوده و در بعضی از مکان‌های دولتی امکان عکس‌برداری را ممکن نمی‌سازد. پس اگر می‌خواهید که به عنوان یک متخلف با شما برخورد نشود باید قبل از عکاسی از ساختمان‌های رسمی و دولتی اجازه بگیرید. از جمله رایج‌ترین مکان‌هایی که عکاسی در آن‌ها در چین ممنوع است، معابد هستند. البته در برخی از مکان‌هایی که اجازه عکاسی با دوربین شخصی به گردشگران داده نمی‌شود، می‌توانید هزینه‌ای را پرداخت کرده و از عکاس آن‌جا درخواست کنید که تصویر زیبایی با دوربین حرفه‌ای از شما بگیرد.

باید قبل از سفر با تور چین دیکشنری به همراه داشته باشید

همه افراد در چین به زبان انگلیسی تسلط ندارند. بنابراین احتمال اینکه بتوانید منظور خود را به آن‌ها برسانید کمی دشوار خواهد بود. پس برای اینکه با مشکل روبرو نشوید حتما قبل از سفر کتابچه‌ای را تهیه کنید که در آن برخی از جملات کاربردی در سفر به چین آورده شده باشد. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای این منظور استفاده کنید. چنانچه علاقه به یادگیری زبان جدید دارید، به خاطر سپردن برخی از کلمات مهم از قبیل نحوه پرسیدن آدرس، قیمت، سلام دادن و ... می‌تواند در سفر با تور چین بسیار کمک کند. به عنوان راهکار نهایی اگر هیچ کدام از روش‌های فوق را انجام ندادید، می‌توانید به زبان اشاره با چینی‌ها به راحتی صحبت کنید. از آنجایی که این کشور همواره مورد توجه گردشگران مختلف بوده مردم محلی آن ارتباط برقرار کردن با توریست‌ها را به زبان ایما و اشاره خوب یاد گرفته‌اند!

 

۶ جنگل بامبو زیبا و استثنایی در چین

۰۷ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران